Centraal Moderatortopic
zaterdag 22 april 2017 om 22:03
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360
Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360
Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 1 mei 2017 om 12:52
quote:MaryCrawley schreef op 01 mei 2017 @ 12:42:
[...]
Als dit zo is, ik heb gisteren meerdere berichten gestaft vanwege extreme belediging, onsmakelijkheid en racisme.
Waarom is daar niks mee gebeurt?
Waarom wordt er wél direct gereageerd op iemand die racisme aan de kaak stelt op het forum?
Hebben jullie door wat voor beeld dat van Viva creeert en wat voor enorme nare bijsmaak je krijgt als zijnde een forummer die graag wil forummen zonder dat soort afschuwelijke zaken?
Dit is een serieuze vraag! Ik ben niet aan het rellen of provoceren.
Jezus, beetje geduld kan ook geen kwaad hoor!
Dat er trouwens niet mee gedaan is wat jij wilt, wil nog niet zeggen dat het niet beoordeeld is.
[...]
Als dit zo is, ik heb gisteren meerdere berichten gestaft vanwege extreme belediging, onsmakelijkheid en racisme.
Waarom wordt er wél direct gereageerd op iemand die racisme aan de kaak stelt op het forum?
Hebben jullie door wat voor beeld dat van Viva creeert en wat voor enorme nare bijsmaak je krijgt als zijnde een forummer die graag wil forummen zonder dat soort afschuwelijke zaken?
Jezus, beetje geduld kan ook geen kwaad hoor!
Dat er trouwens niet mee gedaan is wat jij wilt, wil nog niet zeggen dat het niet beoordeeld is.
maandag 1 mei 2017 om 13:54
quote:MaryCrawley schreef op 01 mei 2017 @ 12:42:
[...]
Zoals eerder aangegeven worden alle stafjes behandeld; indien nodig wordt er ingegrepen. Het is dus niet zo dat als je niets terugziet van een stafje dat het stafje niet behandeld is.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
[...]
Zoals eerder aangegeven worden alle stafjes behandeld; indien nodig wordt er ingegrepen. Het is dus niet zo dat als je niets terugziet van een stafje dat het stafje niet behandeld is.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
maandag 1 mei 2017 om 14:08
Dank ervoor dat er gereageerd wordt.
Ik begrijp hieruit dat de berichten waarvan door velen is aangegeven dat ze racistisch en beledigend zijn, getolereerd worden?
En mijn andere twee vragen:
quote:
Hebben jullie door wat voor beeld dat van Viva creeert en wat voor enorme nare bijsmaak je krijgt als zijnde een forummer die graag wil forummen zonder dat soort afschuwelijke zaken? Ik meen het echt heel serieus en ik post dit hier omdat ik er vanuit ga dat alle mods hardstikke hun best doen en graag willen dat dit forum een fijne plek is voor iedereen.
Ik begrijp hieruit dat de berichten waarvan door velen is aangegeven dat ze racistisch en beledigend zijn, getolereerd worden?
En mijn andere twee vragen:
quote:
Hebben jullie door wat voor beeld dat van Viva creeert en wat voor enorme nare bijsmaak je krijgt als zijnde een forummer die graag wil forummen zonder dat soort afschuwelijke zaken? Ik meen het echt heel serieus en ik post dit hier omdat ik er vanuit ga dat alle mods hardstikke hun best doen en graag willen dat dit forum een fijne plek is voor iedereen.
maandag 1 mei 2017 om 15:29
Beste Mods,
Een serieuze vraag nav de ontstane discussie,
Een posting op zichzelf is misschien niet zozeer strafbaar, maar ( en ik ga het niet eens over de toon hebben , waar zo veel forummers voor geband worden ) het is het juist ontkennen van dingen, de discussie continue een andere kant op willen sturen wat ik niet begrijp.
Misschien is een topic als " Discrimineren Joden Palestijnen ? " oid als vraag niet racistisch, maar als de discussie gaat over hoe het racisme in ieders systeem zit geworteld en wat wij er hier al dan niet aan kunnen doen, dan zijn dat soort vragen misschien ineens toch niet wat ze op het eerste stafje/ oog leken te zijn.
En dat daar een podium voor wordt geboden, valt dat dan echt onder je mening mogen uiten? Kunnen in dat geval ook niet 98% van de bannen worden herzien?
Ik vind het zo jammer dat er op dit forum zo weinig ruimte is voor een constructieve dialoog tussen Mods en gebruikers.
Dat zou mijns inziens toch echt anders moeten kunnen anno 2017.
Een posting op zichzelf is misschien niet zozeer strafbaar, maar ( en ik ga het niet eens over de toon hebben , waar zo veel forummers voor geband worden ) het is het juist ontkennen van dingen, de discussie continue een andere kant op willen sturen wat ik niet begrijp.
Misschien is een topic als " Discrimineren Joden Palestijnen ? " oid als vraag niet racistisch, maar als de discussie gaat over hoe het racisme in ieders systeem zit geworteld en wat wij er hier al dan niet aan kunnen doen, dan zijn dat soort vragen misschien ineens toch niet wat ze op het eerste stafje/ oog leken te zijn.
En dat daar een podium voor wordt geboden, valt dat dan echt onder je mening mogen uiten? Kunnen in dat geval ook niet 98% van de bannen worden herzien?
Ik vind het zo jammer dat er op dit forum zo weinig ruimte is voor een constructieve dialoog tussen Mods en gebruikers.
maandag 1 mei 2017 om 15:38
quote:orkenflow schreef op 01 mei 2017 @ 15:28:
Ik heb dezelfde vragen als MaryCrawly.
Jullie willen dat dit forum een fijne plek is voor iedereen. Hebben jullie door dat jullie dan wel heul erg veel ruimte geven aan de mensen die dat nadrukkelijk NIET willen?
Dat is ons zeker duidelijk en we zijn er echt mee bezig om te kijken hoe het beter kan. Het heeft alleen weinig zin om het moderator team continue aan te vallen, dit is ook echt iets wat we samen moeten doen. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ik heb dezelfde vragen als MaryCrawly.
Jullie willen dat dit forum een fijne plek is voor iedereen. Hebben jullie door dat jullie dan wel heul erg veel ruimte geven aan de mensen die dat nadrukkelijk NIET willen?
Dat is ons zeker duidelijk en we zijn er echt mee bezig om te kijken hoe het beter kan. Het heeft alleen weinig zin om het moderator team continue aan te vallen, dit is ook echt iets wat we samen moeten doen. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
maandag 1 mei 2017 om 15:41
maandag 1 mei 2017 om 15:44
quote:ModeratorViva schreef op 01 mei 2017 @ 15:38:
[...]
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forumWaarom gum je mijn post als OT terwijl ik antwoord op een vraag die mij gesteld wordt door een mod? Dat maakt het er allemaal niet beter op.
[...]
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forumWaarom gum je mijn post als OT terwijl ik antwoord op een vraag die mij gesteld wordt door een mod? Dat maakt het er allemaal niet beter op.
maandag 1 mei 2017 om 15:46
quote:Knuffelheks schreef op 01 mei 2017 @ 15:29:
Beste Mods,
Die ruimte is inderdaad onvoldoende aanwezig, maar heeft ook te maken met het feit dat de ervaring leert dat een dergelijk dialoog tussen mods en gebruikers uiteindelijk allerminst constructief verloopt. Het ontaardt zich al snel in een "welles/nietes" discussie. Wij vinden echter ook dat we hier over na moeten denken en hebben het doorgegeven aan de Community Manager, want ook voor is dit geen prettige situatie.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Beste Mods,
Die ruimte is inderdaad onvoldoende aanwezig, maar heeft ook te maken met het feit dat de ervaring leert dat een dergelijk dialoog tussen mods en gebruikers uiteindelijk allerminst constructief verloopt. Het ontaardt zich al snel in een "welles/nietes" discussie. Wij vinden echter ook dat we hier over na moeten denken en hebben het doorgegeven aan de Community Manager, want ook voor is dit geen prettige situatie.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
maandag 1 mei 2017 om 15:49
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 15:41:
[...]
hebben jullie suggesties wat wij er aan kunnen doen ?
Nog niet concreet, maar ik wil de toezegging doen dat we hier binnenkort echt op terugkomen, want het is inmiddels wel duidelijk dat er het een en ander moet veranderen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
[...]
hebben jullie suggesties wat wij er aan kunnen doen ?
Nog niet concreet, maar ik wil de toezegging doen dat we hier binnenkort echt op terugkomen, want het is inmiddels wel duidelijk dat er het een en ander moet veranderen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
quote:ModeratorViva schreef op 01 mei 2017 @ 15:38:
[...]
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ik vind het oprecht fijn dat te horen.
Ik hoop ook dat jullie zien dat niemand de bedoeling heeft om het mod team persoonlijk aan te vallen.
Maar dat het onbegrijpelijk en frustrerend is dat dermate racistische berichten gedoogd worden.
Dus dat is mijn suggestie aan jullie: modereer gewoon véél strenger daarop. Heel simpel.
Als jullie suggesties hebben voor de forummers, hoor ik het graag.
[...]
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ik vind het oprecht fijn dat te horen.
Ik hoop ook dat jullie zien dat niemand de bedoeling heeft om het mod team persoonlijk aan te vallen.
Maar dat het onbegrijpelijk en frustrerend is dat dermate racistische berichten gedoogd worden.
Dus dat is mijn suggestie aan jullie: modereer gewoon véél strenger daarop. Heel simpel.
Als jullie suggesties hebben voor de forummers, hoor ik het graag.
maandag 1 mei 2017 om 15:52
quote:ModeratorViva schreef op 01 mei 2017 @ 15:49:
[...]
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Daar ben ik blij om.
Mvg,
BGB
[...]
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Daar ben ik blij om.
Mvg,
BGB
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 mei 2017 om 15:56
Fijn dat jullie mee willen denken, misschien zouden jullie alvast suggesties willen mailen naar forum@viva.nl zodat wij een overzicht kunnen maken van jullie, maar zeker ook onze eigen ideeën?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
maandag 1 mei 2017 om 16:00
quote:ModeratorViva schreef op 01 mei 2017 @ 15:56:
Fijn dat jullie mee willen denken, misschien zouden jullie alvast suggesties willen mailen naar forum@viva.nl zodat wij een overzicht kunnen maken van jullie, maar zeker ook onze eigen ideeën?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forumDat kan.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forumDat kan.
maandag 1 mei 2017 om 16:08
quote:ModeratorViva schreef op 01 mei 2017 @ 15:56:
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forumAlleen over racisme of ook om meer en openlijker met jullie in overleg te kunnen ?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forumAlleen over racisme of ook om meer en openlijker met jullie in overleg te kunnen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.