help! mijn stalkergedrag laat sporen achter op Facebook

01-05-2017 21:03 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de slechte gewoonte om wel eens ' af te dwalen' op Facebook. Wat ik niet wist, is dat bij openbare groepen te zien is wie welke foto's heeft bekeken. En jullie raden het al...ik heb foto's bekeken op de groepspagina van mijn nieuwe vriend. En daarna zag ik dat de foto's maar door 5 mensen zijn bekeken...4 groepsleden en moi. Ik vind dit heel gênant, omdat ik de personen in de groep ooit in het echt hoop te ontmoeten en niet voortijdig een domme indruk te maken als stalker. Wie kan mij helpen om dit ongedaan te maken? Ik heb alle instelling van Facebook al veranderd, inclusief het beperken van de zichtbaarheid van eerdere berichten. Ik krijg echter de indruk dat de enige manier is om mijn profiel te deactiveren :/
Waar maak je je druk om.
Maak je niet zo druk! Ik had de nieuwe vriendin van m'n broertje al op instagram als vriend / volger voor we elkaar hadden gezien en we likete elkaars foto's enzo... Alleen maar leuk om al wat te bespreken te hebben als je elkaar dan ziet!
Internagelaktisch
Je maakt je actie wat belangrijker dan dat het is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
O sjips, dat wist ik nog niet dat je naam daar gezien wordt. Alleen als je op een foto klikt of ook als je op de pagina scrollt?

voor TO, ik begrijp je schrikreaktie
Waarschijnlijk letten die vrienden er helemaal niet op wie die foto's bekijkt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Blijf ademhalen!
Misschien moet iemand mij toch weer eens de functie van Facebook uitleggen, want ik snap dit probleem echt niet.
a) mensen houden zich veel met zichzelf bezig dan met anderen

b) mensen zetten foto's op openbare groepen zodat ze bekeken kunnen worden

c) het is je nieuwe vriend, niet je ex of iemand met wie je ruzie hebt.

geen zorgen, lekker door Facebooken
Een andere naam en plastisch chirurgie zijn ook nog een optie.
Verhuizen naar Antarctica ook.
Hahaha grappig dit. Ik vind het wel schattig eigenlijk. En menselijk ook.
TO, jij denkt dat mensen die de foto's niet bekijken wel bekijken wie de foto's wel heeft bekeken? Ik denk van niet.
Huh? Ik snap geloof ik niet wat je bedoelt...waar dan? En verder: so what...het is Facebook maar
Je hebt dus interesse getoond in je nieuwe vriend? Lijkt mij eerder een goed teken hoor.
Fb decativeren dan is alles weg maar je fb ook tot je weer aanmeld en alles zichtbaar is haha
quote:sandra1905 schreef op 01 mei 2017 @ 21:23:

TO, jij denkt dat mensen die de foto'js niet bekijken wel bekijken wie de foto's wel heeft bekeken? Ik denk van niet.Daar vergis je je wel in hoor..
Dank voor het relativeren, jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik hou er gewoon niet zo van dat mijn 'speurwerk' traceerbaar is. En de groep is een echte mannengroep en ik heb dus ook de pikante foto's/memes die de mannen onderling delen bekeken

Ik maak liever een andere eerste indruk maar ik hoop dat jullie helemaal gelijk hebben en dat ze hier nooit achter komen OF vooral om kunnen lachen
quote:zomersterre80 schreef op 01 mei 2017 @ 21:23:

Huh? Ik snap geloof ik niet wat je bedoelt...waar dan? En verder: so what...het is Facebook maar Bij de foto's die gepost zijn in op de groepspagina staat rechts onderin 'deze foto is bekeken door' en dan dus een link naar alle personen die het hebben bekeken...
quote:cloudy schreef op 01 mei 2017 @ 21:37:

Dank voor het relativeren, jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik hou er gewoon niet zo van dat mijn 'speurwerk' traceerbaar is. En de groep is een echte mannengroep en ik heb dus ook de pikante foto's/memes die de mannen onderling delen bekeken

Ik maak liever een andere eerste indruk maar ik hoop dat jullie helemaal gelijk hebben en dat ze hier nooit achter komen OF vooral om kunnen lachen

Ja joh! Maak je niet druk. Ik vind het eerder schattig.

Dat zullen die stoere mannen stiekem ook wel vinden.
quote:cloudy schreef op 01 mei 2017 @ 21:38:

[...]

Bij de foto's die gepost zijn in op de groepspagina staat rechts onderin 'deze foto is bekeken door' en dan dus een link naar alle personen die het hebben bekeken...Maar toch niet als je geen lid bent van die groep? Kan ik me nauwelijks voorstellen..
Ik kan helemaal niet zien wie mijn foto's bekijkt??
quote:Geelheer schreef op 01 mei 2017 @ 21:45:

[...]

Maar toch niet als je geen lid bent van die groep? Kan ik me nauwelijks voorstellen..

Dat dacht ik ook maar blijkbaar is dit dus wel zo bij openbare groepen.

Niet bij persoonlijke profielen gelukkig.
quote:cloudy schreef op 01 mei 2017 @ 21:48:

[...]

Dat dacht ik ook maar blijkbaar is dit dus wel zo bij openbare groepen.

Niet bij persoonlijke profielen gelukkig.

Dat niet, maar ik heb nu al een aantal keren gelezen dat je dan wel bij iemands vriendensuggesties komt te staan.

Ik zoek dus geen oude klasgenoten meer op.
Heb het werkelijk nog nooit gezien. Openbare groepen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven