Werk & Studie alle pijlers

Wat wil ik

03-05-2017 19:59 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopenjanuari 2016 ben ik afgestudeerd als commercieel econoom (ce) en bijna een jaar werkzaam als online marketeer, eerst parttime icm met een bijbaantje en nu sinds een paar weken fulltime. Ik twijfel enorm of het wel is wat ik wil, ik zit er soms en vraag me dan af 'is dit het nou'. Ik vind het enorm lastig om te bepalen wat ik nu wel wil. Een grote passie van mij is sporten en dan in het specifiek fitness. Dit is mijn uitlaatklep en doe ik fanatiek 5x in de week vanaf mijn 16e (nu 24). Ik heb na mijn opleiding ook een master geprobeerd omdat ik daar enorm over twijfelde, daar ben ik mee gestopt omdat het voelde als weer twee jaar theorie leren die je vervolgens niet of nauwelijks gaat gebruiken.

Vrienden zien mij altijd als de sporter, de fanatiekeling. Nu heb ik zitten kijken of het mogelijk is om personal trainer te worden. De ervaring heb ik genoeg alleen het papiertje ontbreekt, Njaa officieel heb je er geen diploma voor nodig maar als ik me zou omscholen is het wel fijn om een stok achter de deur te hebben. Het feit dat ik twijfel is dat er al zoveel personal trainers zijn en onderscheiden lastig gaat. Ook heb ik gemerkt dat ik het leuk vindt om mensen te helpen, ik ben 'handig' met het ontwikkelen van sites en ook goed in veel facetten van online marketing. Alleen als ik iedere keer naar kantoor ga ben ik eind van de dag doodongelukkig. Ik voel me 8 uur lang opgesloten. Ik merk steeds meer dat ik een actiever beroep wil en kan ook niet begrijpen dat mensen gelukkig worden van 8 uur naar een beeldscherm staren. Ik heb ook zitten kijken naar vacatures bij defensie, zo combineer ik leren en bewegen.

Is er iemand die mijn gedachtegang deelt? Hoor graag jullie mening/advies!
Waarom niet beiden?

En misschien kun je nu alvast beginnen met het starten van een cursus tot personal trainer. Dan bouw je dat langzaam op?En wanneer je er goed van kan leven, zeg je jouw vaste baan op.

En daarnaast kun je weer website's bouwen.

Dit alles vanuit een rol als ondernemer.
Hee! Je kunt ook idd parttime de opleiding doen en dan parttime personal trainer naast je baan zijn? Dan hoef je niet meteen in het diepe te springen. Kijk anders even op aalo.nl, volgens mij zijn dat wel redelijke opleidingen. Ik heb zelf wel overwogen om yoga naast mijn huidige opleiding te doen, maar dat is voor nu even te druk. Wie weet in de toekomst
Kun je niet en dat papiertje halen om later aan de slag te gaan als personal coach?

En geen site/ of dienst opzetten waarbij je sites (pakketten) aanbiedt voor personal coaches die ook op het internet m.b.v een eigen website en gerichte marketing zich beter kunnen profileren?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Onzin dat je geen diploma nodig heb je werkt met mensen.lichamen ga maar eerst goed onderzoek doen wat voor pt je wilt zijn wie je doel groep.is en ga daar een opleiding in doen. De ongediplomeerde verknallen het voor de mensen die zich scholen en bijscholen in de sport en hier gaat het vaak.mis men ziet sport als.een hobbie en hebben toevallig resultaat met fitness dus zijn ze personal trainer..

Ik ben al 13 jaar pt er ik ga er mee stoppen erg verzadigde markt ik studeer liever door voor iets wat meer kansen geeft. Dus doe goed onderzoek wellicht kun je als personal trainer gaan bij verdienen naast je baan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven