Apatische partner

03-05-2017 20:43 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit de laatste maanden met een heleboel vragen en ik hoop dat dit topic mij min of meer kan helpen om bepaalde knopen door te hakken.

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb al 4 jaar een heel tumulteuze relatie door vooral veel terugkomende frustraties en ergernissen. Ik woon nog thuis omdat ik laat ben beginnen studeren (ben momenteel 25). Mijn vriend is 30 en woont ook nog steeds bij zijn ouders. In de 4 jaar dat we elkaar kennen heb ik van hem nooit het idee gehad dat hij bepaalde toekomstperspectieven heeft. Hij is bijna continu werkloos (af en toe seizoenswerk) en heeft totaal geen idee wat hij met zijn leven wilt doen. Hij heeft een diploma, maar ziet het niet zitten om in die branche te werken. Ik probleem hem telkens opnieuw aan te sporen en 'warm te maken' voor bepaalde jobs, maar hij heeft geen motivatie noch enthousiasme om hier effectief iets mee te doen. Momenteel heeft hij besloten om wederom een grote reis te maken.

Daarbuiten heb ik ook het gevoel dat hij extreem apatisch is. Wanneer ik mij minder goed voel, kan hij hier precies niet op reageren. Ik kan mij het bijvoorbeeld niet voorstellen om getroost te worden door mijn partner. Tijdens ruzies loopt hij consequent weg. Hij kan ook heel grof uit de hoek komen, opmerkingen maken die echt misplaatst zijn.

Intussen stapelen de frustraties zich op. Ik weet niet hoe ik hem nog kan motiveren om zijn toekomstdoelen te bepalen. Of toch op z'n minst een tijdelijke job zoeken en niet altijd thuis te zitten.

Dus hebben jullie tips want ik word er ontzettend moedeloos van. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen.

Alvast bedankt!
Dumpen.
Waarom ben je bij hem? Is-ie heul goed in bed ofzo?
Ach meid, dat je hier nog over twijfelt geloof ik niet. Volgens mij weet je het prima.
Ik zou een tijdje uit elkaar gaan en dit later omzetten in definitief uit elkaar gaan. Jij zoekt iets wat hij je kennelijk niet kan geven. Dan heb je twee keuzes, of het accepteren en niet zeuren, of voor jezelf kiezen en op zoek gaan naar een partner die beter bij je past.

Het is moeilijk, maar dit is zo ook niks.
En wat is er leuk aan hem?
quote:Star schreef op 03 mei 2017 @ 20:44:

Dumpen.

+1

In deze relatie lijkt weinig toekomst te zitten. Wil je dit nog 60 jaar?
Find people who will make you better (M. Obama)
quote:z-u-s schreef op 03 mei 2017 @ 20:47:

En wat is er leuk aan hem?Hij is heel betrouwbaar, sociaal en grappig. Hij is voor zowat alles enthousiast dat niet te maken heeft met werk zoeken.
Heeft ie een gouden dollo?
Wat als je een huis wilt kopen en kinderen wilt? Draai jij dan maar voor alle kosten op? Dit wordt niks vrees ik.
Zoals hierboven... lees je eigen stuk even heel objectief door... zou jij je vriendinnen zo'n partner toewensen?

Focus op je studie, ga lekker het studentenleven in, doe lekker gek en jong, wees lief voor je ouders dat je daar nog lekker kan wonen en zoek op een gegeven moment weer een partner die je wel waardeert, waar je op gelijke hoogte mee staat en waar jij ook respect voor kan hebben in plaats van ergernis. Maar veel makkelijker gezegd dan gedaan hoor... het blijft moeilijk allemaal.Sterkte!!
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
Kansloos.
Misschien faalangst-achtig? Niks aangaan, uit angst dat het mislukt? Of verborgen gezondheidsklachten/extreme vermoeidheid? Dat kan ook nogal apathisch maken. Moeilijke situatie voor jullie allebei.
Dan kan je of accepteren dat hij nooit carrière gaat maken (of dat het ieg niet aan jou is om hem daartoe te motiveren - dat mag zn moeder doen) en dan waardeer je hem voor wat ie is, of je besluit dankbaar te zijn voor de mooie tijd en de boel af te sluiten.

Maar teleurgesteld in hem zijn omdat ie niet de man wordt doe jij voor ogen had, daar wordt niemand gelukkig van. Hij is waarschijnlijk niet veranderd. Jouw verwachtingen wel.
quote:dagdromer1986 schreef op 03 mei 2017 @ 20:54:

Misschien faalangst-achtig? Niks aangaan, uit angst dat het mislukt? Of verborgen gezondheidsklachten/extreme vermoeidheid? Dat kan ook nogal apathisch maken. Moeilijke situatie voor jullie allebei.En dat uit zich dan in grof zijn en weglopen tijdens een ruzie?
quote:Amand_ schreef op 03 mei 2017 @ 20:45:

Waarom ben je bij hem? Is-ie heul goed in bed ofzo?Heb jij weleens in bed gelegen met een apathisch iemand? Das niet zo sexy hoor.
quote:meisje36 schreef op 03 mei 2017 @ 20:51:

Zoals hierboven... lees je eigen stuk even heel objectief door... zou jij je vriendinnen zo'n partner toewensen?

Focus op je studie, ga lekker het studentenleven in, doe lekker gek en jong, wees lief voor je ouders dat je daar nog lekker kan wonen en zoek op een gegeven moment weer een partner die je wel waardeert, waar je op gelijke hoogte mee staat en waar jij ook respect voor kan hebben in plaats van ergernis.Prima advies... Even door de zure appel heenbijten en gaaaan met die banaan. Je bent nog veel te jong voor dit gedoe
Lees een over:

Relatieverslaving

Ontwijkende persoonlijkheidstoornis

Autisme

Ik denk dat er een wereld voor je open gaat.

En als je klaar met lezen bent, hard wegrennen, want hij gaat jou in geen 1000 jaar geven wat jij nodig hebt.
quote:Perzina schreef op 03 mei 2017 @ 20:59:

Lees een over:

Relatieverslaving

Ontwijkende persoonlijkheidstoornis

Autisme

Ik denk dat er een wereld voor je open gaat.

En als je klaar met lezen bent, hard wegrennen, want hij gaat jou in geen 1000 jaar geven wat jij nodig hebt.Eens.
quote:Ana_Isabel_ schreef op 03 mei 2017 @ 21:01:

[...]

Eens.Volgens mij kan ze al beginnen met lopen voor ze die boeken gelezen heeft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 03 mei 2017 @ 21:05:

[...]

Volgens mij kan ze al beginnen met lopen voor ze die boeken gelezen heeftHoeven geen boeken te zijn hoor. Een beetje internetten zal hooguit de ogen voldoende openen.
Disclaimer: Ik stel geen diagnose. TO mag zelf haar conclusies trekken.
Hij moet zijn eigen toekomstdoelen bepalen. Heeft hij die niet en jij wel, dan is dat dus een mismatch.

Aan een dood paard moet je niet gaan trekken....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Jij wil een toekomst, hij blijkbaar niet. Kies voor jezelf en ga gelukkig worden een ander, dit gaat hem niet worden.
Ik had heel even een relatie met zo een man , alleen maar gamen , soms werken , blowen , gamen blowen.

Ook geen toekomst 38 jaar , zijn mammie betaalde zijn rekeningen voor hem ,na 3 maandrn knapte ik er zo op af dat ik er klaar mee was
Wees jezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven