wat moet ik doen?
donderdag 4 mei 2017 om 15:16
even een vraagje, misschien kunnen jullie mij op weg helpen. Ik ben een vrouw van bijna 42 en moeder van twee puberdochters. Door omstandigheden zitten we krap bij kas. Graag zal ik willen werken, maar heb alleen een lhno diploma. Heb wel 5 jaar (92t/m97) in een supermarkt gewerkt, maar sinds de kids er zijn heb ik niet meer voor een baas gewerkt. Ik werk wel al 10 jaar lang als hulp in huishouding particulier, dat is wel leuk, maar zo zit je met genoeg werk en zo heb je niks. Ik wil dus echt weer aan de slag. Maar ik ben vaak te oud of soms ook te jong, en daarbij heb ik niet de juiste papieren. Omdat ik ook geen uitkering krijg zal ik ook geen subsidie krijgen voor een opleiding. Ik wil graag wel omscholen, maar hoe doe je dat? als je niet zo veel geld heb, moet ik mbo opleiding doen? ik zie mij al zitten tussen die jonge gasten Wat zal ik doen? en wat kan ik doen.?
donderdag 4 mei 2017 om 15:36
Als ik bepaalde schema's check zou je met lhno ook sommige mbo (3) opleidingen kunnen doen.
Je zou contact kunnen opnemen met een ROC in jouw omgeving om te kijken of je een BBL-opleiding zou kunnen doen.
Dan werk je en verdien je tevens al geld,
Je zou contact kunnen opnemen met een ROC in jouw omgeving om te kijken of je een BBL-opleiding zou kunnen doen.
Dan werk je en verdien je tevens al geld,
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
donderdag 4 mei 2017 om 15:36
Je zou een MBO opleiding kunnen doen in een BBL variant, dus werken/leren. Dit heb ik ook gedaan. Dat was 4 jaar lang 4 dagen werken en 1 dag school in de week. Hierbij had ik een leerling contract waardoor ik gewoon betaald kreeg. Wel minimum loon. Opleiding en boeken e.d. werd betaald door mijn werkgever. Dit was in de zorg. Wat wil je gaan doen, weet je dat al?
Bij mij in de klas was de leeftijd gevarieerd van 18 jaar tot 50+, man/vrouw, sommigen met een gezin, anderen net van school.
Bij mij in de klas was de leeftijd gevarieerd van 18 jaar tot 50+, man/vrouw, sommigen met een gezin, anderen net van school.
Life is always rocky when you're a gem.
donderdag 4 mei 2017 om 15:53
Misschien kun je hier eens kijken: https://www.lerenenwerken.nl/vacatures
Overigens kun je gezien je leeftijd ook instromen op het HBO met een 21+ toets, mocht je dat ambiëren.
Overigens kun je gezien je leeftijd ook instromen op het HBO met een 21+ toets, mocht je dat ambiëren.
vrijdag 5 mei 2017 om 12:45