1e date, wel of niet doorzetten?

05-02-2009 11:35 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Na een lange relatie en een tijdje nu alleen geweest te zijn met 2 kleine kinderen heb ik op aandringen van vrienden toch eens gaan kijken wat dat internetdaten nu eigenlijk is. Moet zeggen ik zag er zelf echt helemaal niks in, maar laat ik nu toch een gezellige, lieve en naar mijn mening betrouwbare man gevonden hebben.

Hebben al de nodige mails en smsjes uitgewisselt, al een aantal uren aan de telefoon gehangen en staan nu dan toch op t punt om elkaar ook echt te gaan ontmoeten. Maar nu begin ik toch te twijfelen. Doe ik hier goed aan? En wat moet ik me er verder bij gaan voorstellen? Ben echt op van de zenuwen, zo'n eerste date is voor mij toch al snel zo'n 8 jaar geleden.

Daarbij woont hij niet echt om de hoek en hebben we in principe afgesproken dat ik naar hem toe ga om daar te gaan eten of weten we veel wat, maar nu kreeg ik nog t aanbod om meteen gebruik te maken van zn logeerkamer zodat we niet op de tijd zouden hoeven te letten. Nu weet ik niet wat ik daarvan moet denken. Hem kennende bedoelt hij het echt alleen maar goed.

Maar help, wat zouden jullie doen? en heeft iemand nog tips ofzo waar ik op zou moeten/kunnen letten?
Hem kennende?? Je kent hem helemaal niet. Ik zou op neutraal terrein afspreken, dan kun je weg wanneer je wilt...Het kan enorm tegenvallen.
Hoi San172,

Ik heb aardig wat ervaring met internetdates en mijn advies aan jou is om eerst af te spreken voor een drankje. Klikt het goed, dan plak je er een etentje aan vast.

Ik zou absoluut niet van te voren al aangeven dat je gebruik maakt van zijn aanbod om te blijven slapen.

En als je het werkelijk doodeng vind, vraag dan een vriendin om je te bellen tijdens de date. Je kent hem wel de oude smoes: is hij in het echt ook leuk, dan ga je verder met je date. Is het drie keer niets, dan gebruik je dat telefoontje als smoes om weg te komen.

Succes!
Eens met Zamirah, altijd op neutraal terrein afspreken, dus ook niet eerst een borrel bij hem thuis! Straks valt hij onwijs tegen (of nog erger is t een engerd) en dan zit je daar.....

Ik zou op een eerste date ook gewoon ergens gaan lunchen, dan kun je dag nog zo lang rekken als je wilt en als het niets is bestel je een tosti, dan ben je zo weer klaar

Ga gewoon open en blanco de eerste date doen en daarna zie je wel toch? Of het is wat of het is nix, meer smaken zijn er niet...

Have fun!
Hoe aardig zo'n man ook lijkt, ik zou nooit naar zijn huis gaan zo'n eerste keer. Waarom spreken jullie niet halverwege af?
Gewoon in het midden ergens afspreken, wie weet valt het tegen of is ie een serialkiller, zit je daar op zijn bank

Bovendien vind ik het wel een beetje hard van stapel om ook al direct te blijven pitten, of het in elk geval al ter sprake te brengen. Wacht eerst nou maar eens af of het gezellig wordt.
Hoi San172,

Persoonlijk heb ik geen ervaring met internetdates, maar mensen in mijn omgeving wel.

Mijn advies aan jou is om op neutraal terrein af te spreken, iemand kan nog zo leuk en aardig overkomen, maar kennen doe je hem nog niet!
Misschien is ie wel uit op een gratis wip.
Eensch met Zamirah.

Aangezien jullie niet bij elkaar in de buurt wonen, waarom spreek je niet ergens halverwege af, om wat te drinken en elkaar ff te "bekijken". Thuis afspreken kan later wel een keer.
Inderdaad, niet bij hem thuis afspreken. Wat als je hem toch heelmaal niks vindt? Dan zit je daar! Nee, gewoon een lunchafspraak in een drukke binnenstad, dat is het leukste en het beste idee voor een eerste date. Kies een gezellig tentje uit of voor s'avonds een leuke eettent of cocktailbar om elkaar te leren kennen.

Ik heb zelf namelijk ook een internetdate gehad nadat het een maandje of twee uit was met mijn toenmalige ex. We spraken gewoon af in de stad. Het was in de zomer, dus we gingen op een terrasje zitten en zochten daarna een eettentje op. Na twee dates heb ik het afgekapt omdat ik toch geen klik met hem had. We konden leuk kletsen, maar ik voelde mij niet aangetrokken tot hem. Misschien kun jij dat ook wel hebben! Ik belde ook met hem, mailde wat en had hem zelfs al via webcam gezien, maar toch vond ik hem in RL niet leuk genoeg om verliefd te worden. Dus maak het jezelf makkelijk en spreek niet thuis bij hem af.

Daarnaast is het nooit verkeerd om op een date te gaan. Heerlijk toch die spanning? En ook weer eens aan een andere man denken dan je ex, dat vond ik zelf het meest prettige!
Ow, btw, ik heb mijn huidige partner ook gedownload van internet en dus idd ook de eerste keer halverwege, en op neutraal terrein, afgesproken.
Wat ik zou doen?

Lekker ergens in de kroeg afspreken.

Samen een drankje doen en als ie echt helemaal leuk is er nog een etentje aan vastplakken

Dan lekker de laatste trein naar huis pakken, alles laten bezinken en kijken wat er uit voortvloeit....

Daten.....altijd doen!

maar hou het bij een eerste date ook bij een date...

Logeerkamers worden al snel ingewisseld voor slaapkamers na een paar flesjes wijn....

Hou het spannend en hou het luchtig....

just my two cents
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
nou de planning zoals ie er nu is, is ook wel hem gewoon in de stad te ontmoeten, maar hebben juist "zijn" stad gekozen omdat die bij beide bekend is. is mijn oude studentenstad, vandaar dat ik zijn kant op ga. En ja ik denk ook wel dat ik toch maar gewoon ga. Maar inderdaad de tip van een vriendin toch te laten bellen is nog helemaal zo gek nog niet.

En op dat aanbod van logeren ben ik ook nog helemaal niet op in gegaan en als ie er niet meer over begint hou ik er ook verder mn mond over.
jongens in woon in zo'n uithoek das helaas met openbaar vervoer niet te doen of ik zou daar alweer voor 20.00 uur de trein naar huis moeten nemen en das me toch wel er op de tijd letten dan.
ik zou niet naar zijn huis gaan en er al helemaal niet blijven slapen. Als ie er naar vraagt zeg je gewoon dat je dat te snel vind en liever in je eigen bedje slaapt. Ga dus geen alcohol drinken.
Of je begint er juist wel zelf over en laat weten dat je niet blijft logeren. Dan is dat meteen ook duidelijk.
Ik zou zelf mijn mond er niet over houden en meteen duidelijk zijn over het feit dat je niet blijft slapen.
quote:pomodori schreef op 05 februari 2009 @ 11:58:

Ik zou zelf mijn mond er niet over houden en meteen duidelijk zijn over het feit dat je niet blijft slapen.

Eensch...

Helderheid schept zoveel duidelijkere verwachtingen...

Ok dan niet met de trein naar huis, dan met de auto
Auto was inderdaad de bedoeling.

Maar ik kan t dus wel best maken omdat zo botweg te zeggen dat ik niet blijf slapen, hoe dan ook?
quote:san172 schreef op 05 februari 2009 @ 12:04:

Maar ik kan t dus wel best maken omdat zo botweg te zeggen dat ik niet blijf slapen, hoe dan ook?Ja, natuurlijk.

Maar ik kan t dus wel best maken omdat zo botweg te zeggen dat ik niet blijf slapen, hoe dan ook?

Tuurlijk kan je dat zeggen

En je hoeft het niet eens botweg te doen hoor

De eerstvolgende keer dat je hem spreekt zeg je gewoon:

"hey hartstikke bedankt dat je me je logeerbed aanbiedt, maar ik slaap het liefst on mijn eigen bedje dus ga gewoon lekker naar huis"

(was al eens gezegd door iemand net maar weet niet meer door wie)

Maar ik kan t dus wel best maken omdat zo botweg te zeggen dat ik niet blijf slapen, hoe dan ook?Doe nooit dingen waar je geen zin in hebt, San.
Helemaal eens met de bovenstaande posts...ik heb ook behoorlijk wat ervaring met (internet)daten en ik spreek altijd ergens in de kroeg af ofzo,zeker niet meteen bij hem(of bij mij)thuis. Vind het ook wel vrij vlot dat hij meteen over "blijven slapen" begint...eerst maar eens kijken of de spreekwoordelijke klik er ook in real life is.Meestal spreek ik alleen af voor een drankje.Als het gezellig is en echt klikt,spreek je daarna gweoon snel nog een keer af.
Natuurlijk kan je dat maken! Hij kan het juist niet maken jou te verplichten te blijven slapen Veel plezier op de date, maar hou het inderdaad lekker makkelijk en luchtig. Je weet nooit hoe iemand in het echt is.
quote:san172 schreef op 05 februari 2009 @ 11:57:

jongens in woon in zo'n uithoek das helaas met openbaar vervoer niet te doen of ik zou daar alweer voor 20.00 uur de trein naar huis moeten nemen en das me toch wel er op de tijd letten dan.

Nou dan ben je er toch uit? Hier is jouw excuus om wel te blijven slapen bij iemand die je nog nooit gezien hebt behalve misschien op een foto.

Vreemd dat je dan hier toch om advies vraagt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven