Oktober 2009

26-01-2009 17:45 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is er ook zwanger en uitgerekend in oktober 2009.

Zelf ben ik er sinds vanmorgen achter dat ik zwanger ben van mijn derde kindje. Ik heb al een meisje van 5 jaar en een meisje dat met 10 maanden is overleden aan longproblemen.

Vind deze zwangerschap dus heel erg spannend en had eigenlijk volgende week pas een afspraak bij de gyn. Dit omdat mijn laatste zwangerschap door (zwangerschaps)diabetes vrij turbulent verliep en mijn dochtertje heel veel ernstige skeletafwijkingen had. We hadden daarom afgesproken dat we bij een zwangerschapswens eerst bij haar langs zouden komen om het een en ander te bespreken, maar nu al zwanger, dus wie weet kan ze volgende week wel even met een echo kijken.

Ik hoop dat er meer meiden komen schrijven!

Liefs een vlindermama

www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl

(Ps post nog effe niet onder eigen naam, wie weet wie er uit mijn familie/kennissenkring allemaal rondneust hier!)

op F5 drukken om tabel te vernieuwen!

Jeetje dames, wat een verdrietige geschiedenis hebben jullie. Krijg er helemaal kippenvel van en weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik hoop zo dat 'het' nu goed gaat en dat we allemaal gezonde kindjes mogen krijgen. (f)

Iemand vroeg waarom ik al zo vroeg een echo krijg. Het bureau is nog niet zo lang geleden geopend maar heeft een speciaal echo-apparaat waarbij ze al in de 6e/7e week gewoon via de buik een echo kunnen maken. Echt leuk, ben heel benieuwd. Heb dus gewoon geluk!

Zijn er al meer vrouwen die net ontdekt hebben dat ze zwanger zijn en uitgerekend in oktober? Kom d'r bij!

Probeerde een tabel te maken, maar het lukt me niet? Iemand handig genoeg om een tabelletje te maken? Zou wel leuk zijn toch? Of ben ik de enige?
*** Hier nog een oktober 2008 mama! Vorig jaar op 25 januari had ik mijn positieve test in handen (geheel tegen alle verwachtingen in) en ik ben op 22 sept. bevallen van een heerlijke knul. ***

Ik wil jullie allemaal hartelijk feliciteren en een hele fijne zwangerschap toewensen!
Oh en Vlindermama... ik heb ook diabetes (sinds 2002) als je extra info wilt of meer ervaringen; op het diabetesforum kun je met al je vragen terecht. Ik merkte dat ik daar heel veel aan had omdat je toch een andere zwangerschap hebt dan een gezonde vrouw. Ik weet ook hoe zwaar het is om je waardes goed te houden en hoe frustrerend het kan zijn als dat (door hormonen!) niet lukt. Extra succes en sterkte voor jou!
*breekt even in" he rissie! ik dacht al, het zou toch niet?? hihi maar je kwam hier alleen even feliciteren

*breekt uit*
Daaaaaaaaames, waar zijn jullie? Haha, wat een ongeduld he? Ik duik elke avond even achter de pc om wat vaste sites langs te gaan. Waaronder deze en aangezien ik hier ook mee schrijf ipv alleen maar lezen, ben ik zo benieuwd hoe het met jullie gaat? En of er al meer zwangeren zijn?
Oh ja, ik ben vandaag precies 5 weken zwanger, zo apart. Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven... We zijn helemaal happy!
Loeske af en toe werk ik ook nog.

Maar hier gaat het goed, wel af en toe soort van krampjes in de buik. Ik voel gewoon krampjes als soort van ongesteldgevoel.

En af en toe opgeblazen gevoel, en s'nachts wel eens honger.

Vind het nog wel lang duren voor ik 1e echo heb op 24 januari, maar ik ga ook even bellen of ik een usbstick mee kan nemen. Ook al zie je niet veel nog als het zo pril is.

Ik heb al gedacht misschien schrikken we ander zwangeren wel af met onze verhalen uit het verleden.
Werken? Wat is dat? Haha, nee hoor ik werk ook full-time, maar surf ook graag wat rond in mijn vrije uurtjes

Nee toch, zal toch niet dat ze afgeschrikt zijn? Misschien vinden sommigen het nog te pril en willen ze eerst wat meer afwachten? Geen idee hoor, roep ook maar wat.

Ik denk dat je 24 februari bedoelt Anastacia? Gewoon bellen ja, misschien kan het bij jullie ook wel. Hoeveel weken ben jij nu zwanger?
NOg heel pril loeske, en ja ik bedoel 24 februari dan ben ik 7,1weken.

ik was zondag nog maar 4 weken, heb getest en me hier gemeld bijna. En de 10e oktober uitgeteld dus week korter dan jou denk ik.
Gisteren bij de gyn geweest, maar ze wilde geen echo doen. Dit omdat er waarschijnlijk nog niet heel veel te zien is en ze me niet onnodig ongerust wilde maken.

We hebben nu een nieuwe afspraak gemaakt voor 4 maart en dan doet ze een echo, bloedonderzoek en gaan we het hebben over prenatale diagnostiek. Denk dat we alleen voor de echo's gaan. Geen vlokkentest of vruchtwater punctie. Bij Yasmine* kwam daar ook helemaal niets uit dus het zal behalve dat het pijnlijk is en toch risico met zich mee brengt niets duidelijker maken.

Tot aan de 20 weken echo zou ze in ieder geval regelmatig even met de echo gaan kijken hoe alles er uit ziet.

Ana, ik denk dat het gewoon nog pril is dat niet iedereen al mee schrijft. Of wie weet schrikken we echt wel af. Naja dat is in ieder geval niet de bedoeling.

Ik werk ook, maar gelukkig niet meer fultime. Dat heb ik na de eerste lekker verlaagd naar 16 uur. Ik werk bij lichamelijk gehandicapten als nachtdienst. Dus twee nachten in de week en ik vind het heerlijk, alleen nu wel wat vermoeiend!

Liefs Vlindermama.
Hoi liefies,

Ik heb geen leuk bericht, ik snap er nog steeds niets van.

Zaterdag positieve clearblautest gedaan met tekst zwanger.

Eerder die ochtend al sensitest gedaan met een minilicht zichtbaar streepje.

Maandag test gedaan van etos negatief, toen maar weer een clearblautest gedaan positief met tekst zwanger en foto van gemaakt.

Heb ik vanoachtend afspraak gemaakt bij de huisarts met de vraag over mijn medicijnen en gebruik tijdens zwangerschap.

Doen hun nog een testje en die is negatief, mijn hart stond stil en broek zakte van verbazing af.

Nu moest ik gelijk maar bloed laten prikken, en nu heeft huisarts gebeld en die was negatief waarde lager dan 10.

Het zegt mij niets maar het duide op totaal niet zwanger zijn in elk geval.

Als ik maandag nog niet ongesteld ben moest ik weer een test doen. Ik voel me zwaar klote, onzeker en heb er flink de P in.

Jullie horen nog verder maar voorlopig is het dus echt een nee voor oktober.

Misschien even oproep openen met vraag of anderen dit ook hebben mee gemaakt.

Lieve groetjes Ana
Lieve Ana! Wat raar en heftig zeg! Zo denk je dat het raak is, nog ff een testje en dan ineens niet? Vind het ontzettend k* voor jullie! Ik ga even kijken of je nog een topic geplaatst hebt... Sterkte meis en doe rustig aan!
He bah Ana, het zit je echt niet mee, meid . Wacht het nog even af, wie weet, maar voor nu alvast echt heel veel sterkte
Jeetje Ana, Wat klote zeg!

Wie weet komt er toch nog beter nieuws. Ik zag dat je al een topic geopend had.

Sterkte.
Ik wil mij ook graag aanmelden voor dit Topic. Gisteren een test gedaan en ontdekt dat ik zwanger ben. Ik ben helemaal onderste boven, want we hadden dit niet meer verwacht.

Wanneer ik precies uitgerekend ben weet ik nog niet. Ik was voor het laatst ongesteld rond de jaarwisseling. Dus ik zou nu rond de 6 weken moet zijn.

In het kort mijn geschiedenis. We hebben een 1 zoon van 8. Toen hij 1 jaar was wilde we al voor een tweede kind gaan. Na ruim 4 jaar hebben we er een punt achter gezet. Ik vond het slopend en ging er aan onderdoor en wilde mijn leven weer verder oppakken. Ik heb ook diverse onderzoeken bij de Gyn gehad, maar daar kwam niet echt wat bijzonders uit. We zijn gestopt, want ik wilde rust. Voor de geboorte van mijn zoon ben ik al een keer zwanger geweest, maar dit ging mis met 8 weken. Bij schoonzus was net 2 dagen ervoor bevallen van haar eerst kind.

Gisteravond heb ik het mijn man verteld. Daar zag een klein beetje tegenop, omdat we tenslotte hadden besloten dat we het er bij 1 zouden laten. Bij hij was ontzettend blij. Ergens had ik dat ook wel gedacht.

We hebben besloten om het stil te houden totdat we het hartje gehoord hebben, maar ik vind het zo moeilijk. Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen.

Ik voel me moe, koud en misselijk. Daar had ik de vorige zwangerschappen helemaal geen last van.

Voorlopig kan ik hier een beetje mijn ei kwijt. Want ik eigenlijk ben ik een behoorlijke flapuit.

Groetjes
Hey Cookie,

welkom! Wat een verhaal zeg, en wat een verrassing dat je weer zwanger bent! Moe koud en misselijk herken ik trouwens wel. Koud vooral, ik kruip het liefst in de hele dikke truien van manlief...

Ana, hoe is het met je?
*breekt even in vanaf het mei topic*

He verdorie Ana wat een onwijs raar nieuws. Hoe kunnen nou meerdere testen uitwijzen dat je zwanger bent en met een bloedtest je helemaal niet zwanger bent...heel vreemd....en onwijs klote!!!

Dan even het tegenovergestelde...Watertje....wat lees ik, weer zwanger.....onwijs gefeliciteerd, en ik hoop dat je er dit keer met volle teugen van kunt genieten en dat je in Oktober een mooie uk in je handen hebt.

*is weer weg*
Welkom Cookie

Wat bijzonder dat jullie toch nog ineens een kindje verwachten. Ik kan ook niet wachten om het te vertellen aan de ouders, vriendinnen en mijn oma. Het is dat vriendlief me elke keer nog remt anders hadden ze het al geweten. Wij wachten ook de echo af, ik mag 19 februari al een echo doen. Ben dan pas 7 weken zwanger, maar ze hebben een speciaal echo apparaat. Helemaal leuk. We hebben besloten om het het weekend van 1 maart te vertellen, ben dan 8,5 week zwanger.... Hopelijk gaat alles goed. Verder weinig kwaaltjes hier, s'avonds heb ik het erg koud en ik ben meer moe. Vandaag had ik wat last van mijn onderrug, maar that's it. Tot nu toe nog niet misselijk, ben benieuwd of dat zo blijft.

Hoe is het met vlindermama en watertje? En zijn er nog meer dames die het net ontdekt hebben en het leuk vinden om hier het grote nieuws te delen? You're welcome!
Hoi mieden,

Ja ik ik moest vandaag van 7,45 uur t/m 18 uur werken,

ik ben helemaal kapot. Op van de spanning en ik heb vanmiddag helder rood bloed gehad. Niet zo veel nog maar wel genoeg om te zien dat het mis is.

Ik heb nu wel buikpijnen, maar het zet nog niet door.

En als ik ongesteld ben word ik dat gelijk in de ochtend zoals ik opsta, en dan is het niet zo helder rood als dit.

Sorry voor de details maar weet niet bij wie ik het kan vertellen.

Kon me niet echt concetreren en maar mijn best gedaan om toch nog te werken, het viel niet mee.

Ik moest zo straks even traan weg pinken bij manlief, maar mijn moeder was er ook in de buurt omdat we daar aten. En we hebben niets gezegd, manlief begon er niet over dus ik ook maar niet. Ze vroeg nog wel wat ik had, ik zei "o heel moe".

Slaat toch nergens op, manlief zegt van dat ik er over moest beginnen.

Ik ben nu heel moe, kan ogen haast niet open houden.

Zit hele dag ook te malen, wat doen door gaan of maar stoppen want dit trek je toch echt niet. Ik word ouder, veertje gaat zo al naar school. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Ben erg verward of ik me zelf nog door moet kwellen met alles. En hoeveel terleurstelling kan ik nog krijgen en kan ik aan.

Hoeveel spanningen krijg je weer als het weer een positieve test word.

Bedankt dat jullie zo met me mee geleefd.

Snap nog steeds niets van wat me nu is over komen
*breekt ook even in uit het mei topic*

Anna! Lieverd wat vervelend zeg! Inderdaad weet je dan niet wat je overkomt. Het zit jullie ook niet mee allemaal zeg!

Hopenlijk komen er heel snel goede tijden met mooie berichten

Gefeliciteerd Watertje! Een hele fijne zwangerschap gewenst!

*en is weer weg*
He dames,

Anna, wat een triest nieuws, en wat gek van die testen... grote voor jou!

Mag ik met jullie meeschrijven? Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van de 2e! Ben nu precies 4 weken, maar misschien wel iets langer, want ik had met 3 weken en 4 dagen al positief getest. Van mijn dochtertje (30-12-2007) hadden we hulp nodig van het ziekenhuis om zwanger te woden, omdat ik geen eisprong had. Na anderhalf jaar waarvan 8 maanden ziekenhuis was ik toen zwanger. Nu werd ik uit mezelf na 8,5 maand ongesteld (zelfs met borstvoeding) en na 4 maanden en in de 3e cyclus ben ik nu zwanger!

Ik heb wel wat bloedverlies maandag en vandaag gehad bij het afvegen, maar het was minimaal. Maar ik schrok wel erg vanochtend. Ik vind het zo eng allemaal, hoop zo dat het goed zit. Vorige keer liep ik bij de gynaecoloog en had met 6 weken en 5 dagen de eerste echo, dat zal nu wel niet zo zijn. Ik ga over 2 weekjes de verloskundige bellen.

Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap trouwens! Ik moet er wel nog een beetje inkomen hoor, misschien handig om een tabel te gaan maken? (ik weet niet hoe dat moet hoor... maar vind het altijd wel overzichtelijk )

Vlindermama, ik ken jullie site, ik twijfelde eerst nog maar toen schreef je de naam van je dochtertje..... Ik zag de site voor het eerst toen mijn dochtertje ook 10 maanden was, heb toen heel erg gehuild en nog kan ik het niet droog houden als ik jullie site bekijk (heb 'm bij m'n favorieten staan). Wat moet het verschrikkelijk zijn om zo'n vrolijk (want jeetje, wat was ze vrolijk ondanks alles!) en mooi meisje te moeten missen. Ook nu springen de tranen weer in mijn ogen. Wat kan het leven oneerlijk zijn.... Het idee dat ik mijn kleine meisje zou moeten missen is al haast ondraaglijk, laat staan voor degene die het ook daadwerkelijk meemaakt.

Liefs,

Snoopy
Ana, jeetje nu ook al rood bloedverlies, ik heb zo met je te doen! Ik kan me voorstellen dat je het niet trekt, heel zwaar hoor allemaal.

Snoopy, gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk dat je mee komt schrijven. Grappig dat je de site kent. Ik schrijf nu nog even anoniem hier omdat we het de familie pas willen vertellen na de eerste echo. Na onze hele voor geschiedenis willen we even iets meer zekerheid.

Cookie ook jij welkom. En dat van het koud hebben herken ik ook. Heb het de hele dag koud, had ik bij mijn vorige zwangerschappen ook.

Loeske ook ik weinig kwaaltjes behalve moe en koud. En mijn man zegt dat mijn borsten gegroeid zijn, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt.

Watertje ben jij ook misselijk er bij dan? Of alleen koud en moe?

Ik vind het alsmaar zo moeilijk om mijn mond te houden en heb echt het idee dat met koeieletters zwanger op mijn voorhoofd staat.

Ja ga zo lekker mijn bedje in!

Liefs Vlindermama
Dag dames,

goeiemorgen.

Allereerst: lieve Ana, nogmaals een hele dikke knuffel vanaf hier. Ik vind het zo klote voor je. Ik weet zo goed hoe rot dit voelt en ook hoe verwarrend het is. Probeer je tranen niet te veel op te houden meid, ze moeten er uit!

@Vlindermama: met mij alles ok. Ben bij vlagen misselijk, dat had ik de vorige keer bij Liv pas later in de zwangerschap. Mijn borsten lijken ietsje gevoeliger maar dat is nauwelijks merkbaar. En dat terwijl die vorige keer al na dag 1 op springen stonden. Kortom: alles is anders. En hopelijk is dat een goed teken want met Liv is het allemaal natuurlijk heel rot afgelopen.

Ik ben verder vooral erg moe en ook een tikkeltje emotioneel incontinent. Merk dat ik heel snel ontroerd raak door foto's van kindjes, of kleine vogeltjes of dat soort zaken...
Hallo dames,

Ik heb me al eens gemeld bij dit topic, maar verder niet meer gereageerd. Bij deze dus!

Ik ben dus snico, 34 jaar en 5wk1d zwanger van nummertje 2. Verder nog weinig klachten. Ietsepietsie meer moe en af en toe steekjes in mijn buik en borsten. Soms een licht misselijke vlaag. Bij mijn dochtertje ben ik wel misselijk geweest, maar volgens mij begon dat later. Dat ik zo weing "klachten" tot nog toe heb, maakt me wel wat onzekerder. Maar ik denk dat als t begint, ik toch liever geen klachten heb

Ga even boodschappen doen!

prettig weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven