kleurenanalyse
woensdag 17 december 2008 om 21:40
donderdag 18 december 2008 om 10:54
Waarom eerder glans dan mat bij alle wintertypes, Johan?
Wat is de gedachte daarachter?
Overigens ben ik van mening dat je niet te strikt met de regels om moet gaan.
Gewoon tin dragen als het je goed staat, WildeC.
Het feit dat Johan glans adviseert wil niet zeggen dat mat niet staat.
Ik draag gerust goud en ben een wintertype.
Wat is de gedachte daarachter?
Overigens ben ik van mening dat je niet te strikt met de regels om moet gaan.
Gewoon tin dragen als het je goed staat, WildeC.
Het feit dat Johan glans adviseert wil niet zeggen dat mat niet staat.
Ik draag gerust goud en ben een wintertype.
donderdag 18 december 2008 om 14:21
donderdag 18 december 2008 om 17:14
Ik ga ook voor de 9, maar dan toch wel met mijn gouden ring... (is gemaakt van oude trouwringen van gestorven familieleden dus erg waardevol voor mij). De ring heeft wel veel relief waardoor het een wat mattere uitstraling heeft, dat dan weer wel.
Als ik ooit trouw zal ik wel rekening houden met mn advies voor de ring!
Madiken, ik ga zeker met je tips (lichtroze en mintgroen) eens wat experimenteren. Nu in de winter vind ik het nog niet zo mooi, maar als de zon schijnt is het misschien wel een succes! Hee, en jij hebt al de goede trouwring!
Als ik ooit trouw zal ik wel rekening houden met mn advies voor de ring!
Madiken, ik ga zeker met je tips (lichtroze en mintgroen) eens wat experimenteren. Nu in de winter vind ik het nog niet zo mooi, maar als de zon schijnt is het misschien wel een succes! Hee, en jij hebt al de goede trouwring!
woensdag 31 december 2008 om 09:34
dag,
ik ben bij colourbusiness in Houten geweest. Echt een onwijze aanrader. Super aardige vrouw die alle tijd voor je neemt en veel kennis van zaken heeft! Zij werkt niet met seizoenen-types
Ik ben een warm-diep-helder type en zij werkt met COM-kaarten.
Echt super super!!!
Kent iemand deze kaarten ook? ER verrassend wat er uit kwam!
ik ben bij colourbusiness in Houten geweest. Echt een onwijze aanrader. Super aardige vrouw die alle tijd voor je neemt en veel kennis van zaken heeft! Zij werkt niet met seizoenen-types
Ik ben een warm-diep-helder type en zij werkt met COM-kaarten.
Echt super super!!!
Kent iemand deze kaarten ook? ER verrassend wat er uit kwam!
woensdag 31 december 2008 om 13:34
Ruim twee jaar geleden ben ik in Haarlem geweest voor een kleuradvies, en ik heb er zo veel aan gehad. Ik ben dus een lichte lente. (Johan, misschien weet je het nog, was samen met mijn zus (ook lichte lente) en later met mijn man geweest, die is hetzelfde type als jij)
Voor mij dus warme tinten, bijvoorbeeld rood met een warme ondertoon. Nu zoek ik dus een feestelijk rood jurkje, maar vind alleen maar jurkjes met een koele rode tint. Heeft iemand misschien een rood jurkje met een warme ondertoon onlangs gezien? Ik zoek iets met lange mouwen, tot net op de knie.
Voor mij dus warme tinten, bijvoorbeeld rood met een warme ondertoon. Nu zoek ik dus een feestelijk rood jurkje, maar vind alleen maar jurkjes met een koele rode tint. Heeft iemand misschien een rood jurkje met een warme ondertoon onlangs gezien? Ik zoek iets met lange mouwen, tot net op de knie.
woensdag 31 december 2008 om 16:35
Missisauggi,dat was in de haarlemmerstraat in A`dam en in de PC.
Voor mij zijn de de lente en zomer altijd al heel voordelige seizoenen geweest.
Zoals jij niet goed slaagt in de winter,zo slaag ik niet in de lente,Dolmades.
Zo is het toch nog een beetje eerlijk verdeeld.
Ook gisteren weer veel "woestijn"kleuren gesignaleerd .
Verder inderdaad licht frambozenrood.
Een mooie shawl met kleuren die overliepen van donkerroze naar frambozenrood.
Ook in het daglicht schitterend voor het zomertype.
Maar mijn vriendin(zomertype) wilde toch liever een bruine voor haar verjaardag,echt zonde.
Jullie ook een gezellige jaarwisseling en een gelukkig 2009.
Voor mij zijn de de lente en zomer altijd al heel voordelige seizoenen geweest.
Zoals jij niet goed slaagt in de winter,zo slaag ik niet in de lente,Dolmades.
Zo is het toch nog een beetje eerlijk verdeeld.
Ook gisteren weer veel "woestijn"kleuren gesignaleerd .
Verder inderdaad licht frambozenrood.
Een mooie shawl met kleuren die overliepen van donkerroze naar frambozenrood.
Ook in het daglicht schitterend voor het zomertype.
Maar mijn vriendin(zomertype) wilde toch liever een bruine voor haar verjaardag,echt zonde.
Jullie ook een gezellige jaarwisseling en een gelukkig 2009.
donderdag 1 januari 2009 om 11:50
Hoi Johan,
Lief dat Ada voor me heeft uitgekeken! Zij heeft ook warm rood in haar palet, toch? Nou ja, je moet wat te wensen overhouden...
Ik heb onlangs bij La Dress een kleurenstaaltje aangevraagd van de heidi (jersey lycra) want zo'n model vind ik geweldig, maar deze heeft ook een koele ondertoon. Op internetwinkels is het helemaal moeilijk te beoordelen of een rode kleur warm of koel is.
Nou ja, zaterdag ga ik shoppen, en uitkijken naar een rood of anders beetje camel/bruinig jurkje, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje. De bruine bij la dress (donna) is weer wat te donker voor de lichte lente.
Ook voor jullie allemaal een grandioos 2009 toegewenst!
Lief dat Ada voor me heeft uitgekeken! Zij heeft ook warm rood in haar palet, toch? Nou ja, je moet wat te wensen overhouden...
Ik heb onlangs bij La Dress een kleurenstaaltje aangevraagd van de heidi (jersey lycra) want zo'n model vind ik geweldig, maar deze heeft ook een koele ondertoon. Op internetwinkels is het helemaal moeilijk te beoordelen of een rode kleur warm of koel is.
Nou ja, zaterdag ga ik shoppen, en uitkijken naar een rood of anders beetje camel/bruinig jurkje, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje. De bruine bij la dress (donna) is weer wat te donker voor de lichte lente.
Ook voor jullie allemaal een grandioos 2009 toegewenst!
maandag 12 januari 2009 om 13:22
Kortgeleden ben ik bij Janneke Douma geweest van de All-round kleurstudio in Rotterdam (www.all-roundkleurstudio.com) van Janneke Douma. Heel erg interessant en veel informatie!
Veel geleerd over kleur in het algemeen en natuurlijk over de kleuren die mij passen. Ik ben een lentetype. Leuk!
Met de kleurenwaaier die ik kreeg ben ik door mijn kledingkast gegaan en dat is op zich ook weer een nieuw avontuur! Je weet gelijk wat je doen moet
Veel kleding eruit en sparen voor nieuwe....
Kortom ik ben een stuk wijzer geworden en zie de kleuren die ik dagelijks gebruik nu heel anders. Een aanrader dus.
Veel geleerd over kleur in het algemeen en natuurlijk over de kleuren die mij passen. Ik ben een lentetype. Leuk!
Met de kleurenwaaier die ik kreeg ben ik door mijn kledingkast gegaan en dat is op zich ook weer een nieuw avontuur! Je weet gelijk wat je doen moet
Kortom ik ben een stuk wijzer geworden en zie de kleuren die ik dagelijks gebruik nu heel anders. Een aanrader dus.
donderdag 22 januari 2009 om 20:22
Hoi Johan, naar aanleiding van het kleurenadvies nog een paar vraagjes voor je:
Hoe zit het ook alweer met de kleuren op de kleurenwaaier? Helemaal rechts zijn de basiskleuren en helemaal links de kleuren/stoffen voor pakken, maar wat zijn de overige kleuren, zijn dat allemaal accentkleuren?
Verder kreeg ik het advies om minstens zes kleuren bij elkaar te dragen- een hele uitdaging moet ik zeggen. Maar tellen make-up kleuren ook mee, of gaat het puur om de kleding?
Alvast bedankt
!
Hoe zit het ook alweer met de kleuren op de kleurenwaaier? Helemaal rechts zijn de basiskleuren en helemaal links de kleuren/stoffen voor pakken, maar wat zijn de overige kleuren, zijn dat allemaal accentkleuren?
Verder kreeg ik het advies om minstens zes kleuren bij elkaar te dragen- een hele uitdaging moet ik zeggen. Maar tellen make-up kleuren ook mee, of gaat het puur om de kleding?
Alvast bedankt