Zuurbranden ????

07-05-2017 19:27 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal

In begin van zw had ook zuurbranden , ik heb staan juigen toen het over was. Helaas sinds 2 weken weer terug. 23 wk zwanger

Rennie werken niet

Iemand andere tip
Ik kreeg toen Antagel, op doktersrecept maar dat was 14 jaar geleden, weet niet of dat nu nog mag als je zwanger bent.
Goed opletten met wat je eet, niet te scherp, niet te vet. Geen sappen, sommige soorten fruit etc. Verder is er geloof ik ook iets via de huisarts of gewoon drogist te krijgen, dat net wat beter werkt dan Rennie. Maar heb geen naam voor je, even Googelen.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Gaviscon

Zorgen dat je maag niet leeg is

Broodkorstjes kauwen

Kamillethee
Oh en mij hielp gek genoeg juist pittig eten, curry, rode scherpe saus, chili. Blijkt iets pijnstillends in te zitten.
Oja, Gaviscon, dat bedoelde ik.
quote:sssssst schreef op 07 mei 2017 @ 19:30:

Ik kreeg toen Antagel, op doktersrecept maar dat was 14 jaar geleden, weet niet of dat nu nog mag als je zwanger bent.Jep, krijg je nog. Idd op doktersrecept. Dus ik zou even een afspraak bij de arts maken.
quote:JonathanStrange schreef op 07 mei 2017 @ 19:32:

Oh en mij hielp gek genoeg juist pittig eten, curry, rode scherpe saus, chili. Blijkt iets pijnstillends in te zitten.Oh grappig, ging bij mij juist niet, helaas.
Gekookt afgekoeld lauw water drinken. Droog brood eten.
Ik ga wel even op zoek...

Slaap al rechtop ???????? hopelijk verdwijnd dit kwaaltje weer
Krijt halen bij de apotheek, dat helpt gelijk en kan geen kwaad.

Krijt neutraliseert zuur.
quote:Xervy schreef op 07 mei 2017 @ 19:33:

[...]

Jep, krijg je nog. Idd op doktersrecept. Dus ik zou even een afspraak bij de arts maken.Bij mijn tweede zwangerschap (nieuwe huisarts) nam mijn huisarts me niet serieus met mijn klachten waardoor ik ernstig afgevallen ben. Ik woog nog 54 kilo einde zwangerschap, dag na de bevalling 49.
quote:Xervy schreef op 07 mei 2017 @ 19:33:

[...]

Jep, krijg je nog. Idd op doktersrecept. Dus ik zou even een afspraak bij de arts maken.Ga ik navragen
Een paar happen vanillevla doet wonderen!
antagel is hetzelfde spul als gaviscon en zonder recept verkrijgbaar. Ik zou wel even je huisarts of verloskundige inlichten dat je het gebruikt, maar het kan volgens hun site veilig.
Ga ik doen. Ik ben voorzichtig met middelen
quote:Ri88 schreef op 07 mei 2017 @ 19:40:

Een paar happen vanillevla doet wonderen!Dat wilde ik ook zeggen inderdaad; volgens mij hoeft het niet eens vanillevla te zijn maar vla is dik en legt een soort laagje waardoor de rest minder snel omhoog komt...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Gaviscon met anijssmaak.. dat was het enige wat hielp.

Mega vies.. maar hielp wel..
Ik kreeg van de verloskundige de volgende tip;

Kijk eerst of je teveel "zuur" aanmaakt of te weinig. Het geeft namelijk beide dezelfde klachten.

Door voor het eten een eetlepel citroensap te drinken en geen water (of enkel spa rood) te drinken maak je meer "zuur" aan. Dus kan de maagzuurklachten ook verhelpen.

Werkt dat niet dan werken wellicht de zuurremmende tips m.b.t. eten.
Paar lepels vanille vla doen wonderen!

Ik stond op gegeven moment elke nacht twee a drie lepels (1 sessie waarin ik ze allen nam) vanille vla te eten en dan kon ik weer verder slapen.
Ik kreeg nadat de gaviscon niet meer voldoende was een tip van de vk. Naam helaas vergeten maar tabletjes die je kon kopen bij kruitvat. Geen rennie ofzo..
quote:Ri88 schreef op 07 mei 2017 @ 19:40:

Een paar happen vanillevla doet wonderen!Dat wilde ik ook zeggen..... had bij beide kinderen vaak last van maagzuur, af en toe een paar hapjes vla deed wonderen.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Via dit forum heb ik ooit de tip gekregen voor omeprazol. Dat heb ik bij de dokter nagevraagd, en het mag inderdaad in de zwangerschap.

Dat was het enige wat hielp. Je moet je dagelijks 1 keer slikken, en dat volhouden, want dat remt de aanmaak van maagzuur.

Ideaal spul, heb weinig last meer gehad van maagzuur. Vraag er naar bij je vk of huisarts.
quote:Foodsandbeats schreef op 07 mei 2017 @ 19:41:

antagel is hetzelfde spul als gaviscon en zonder recept verkrijgbaar. Ik zou wel even je huisarts of verloskundige inlichten dat je het gebruikt, maar het kan volgens hun site veilig.Gaviscon heeft niet dezelfde werkzame stof als antagel. Regla ph is wel hetzelfde. Maar ik zou met een arts overleggen dat lihkt me het beste
Geef het even aan bij de huisdokter. Antagel en gaviscon zijn middelen die het zuur neutraliseren. Als zwangere mag je ook omeprazol (géén andere vormen van PPI's) hebben, dat voorkomt dat het zuur aangemaakt wordt en is zodoende effectiever. Je verloskundige en de HA kunnen je hierover informeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven