Verschil in verdoving?
zondag 7 mei 2017 om 21:09
Ik heb afgelopen week verdoving in het ziekenhuis gehad voor de behandeling van een ingegroeide teennagel, deze brandde enorm en had echt heel veel pijn toen ze het inspoten.
Nu moet ik naar de tandarts voor het vullen van een aantal gaatjes (zucht) en ben bang dat de verdoving hiervoor net zo pijn gaat doen.
Mijn vraag is: zijn de verdovingen hetzelfde? Wat kan ik verwachten bij de tandarts?
Nu moet ik naar de tandarts voor het vullen van een aantal gaatjes (zucht) en ben bang dat de verdoving hiervoor net zo pijn gaat doen.
Mijn vraag is: zijn de verdovingen hetzelfde? Wat kan ik verwachten bij de tandarts?
zondag 7 mei 2017 om 21:15
Mijn ervaring is wel dat het op sommige plekken gewoon meer zeer doen. Zaten ze bij je teen toevallig op je bot? Dat doet vaak wel zeer. Ik neem trouwens geen verdoving voor het vullen. Als ik echt denk dat de pijn irritant word, is het meestal over.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zondag 7 mei 2017 om 21:22
Je kunt natuurlijk ook nog overwegen om geen verdoving te nemen bij de tandarts. Of met de tandarts afspreken dat je eerst zonder probeert en als je je hand opsteekt ze moeten stoppen en je alsnog verdoving krijgt. Ik neem nooit verdoving voor het vullen van gaatjes en het vervangen van oude vullingen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet iemand ben die snel pijn heeft. Heb ook wel eens een paar hechtingen zonder verdoving laten zetten e.d.
zondag 7 mei 2017 om 21:23
zondag 7 mei 2017 om 21:25
Nee, helemaal niet. Ik heb ze allebei gehad. In mijn teen vond ik afschuwelijk, de verdoving bij de tandarts heb ik niet gevoeld. Dat is echt niet te vergelijken, vind ik. Misschien zul je het wel even voelen bij de tandarts, maar als je rekening houd met de pijn van de verdoving van je teen dan gaat het je 100% meevallen!
zondag 7 mei 2017 om 21:44
Volgens mij is dat echt ander spul hoor... ik heb ooit eens een verdoving in mijn hiel gehad wegens een ongelukje en echt dat was de hel. Dat deed zo vreselijk veel pijn. Verdovingen in mijn mond was nooit een probleem en deed het inspuiten geen pijn.
Misschien is er een expert die er iets zinnigs over kan zeggen
Misschien is er een expert die er iets zinnigs over kan zeggen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 7 mei 2017 om 21:44
Dat van die teen ken ik niet. Maar ik heb wel een keer een flinke helse spuit van de tandarts gehad. Die voelde ik ook door m'n hele mond gaan.
Maar hé, ik moet kei vaak onder verdoving (want ik ben een watje) en dit was slechts één keer. Dus ik zou 't erop wagen. Waarschijnlijk voel je praktisch niets.
Maar hé, ik moet kei vaak onder verdoving (want ik ben een watje) en dit was slechts één keer. Dus ik zou 't erop wagen. Waarschijnlijk voel je praktisch niets.
zondag 7 mei 2017 om 21:45
De verdovingsvloeistof is hetzelfde alleen voor een teen is veel meer vloeistof nodig bovendien is die naald dikker. Bovendien moeten ze meer zenuwen platleggen en zitten ze vlak op het bot.
In een mond is amper vloeistof nodig en is de naald heel dun. Je voelt het wel maar het verschil is erg groot.
Als je echt bang voor de pijn bent kun je vragen of hij je tandvlees eerst wil verdoven met zalf.
In een mond is amper vloeistof nodig en is de naald heel dun. Je voelt het wel maar het verschil is erg groot.
Als je echt bang voor de pijn bent kun je vragen of hij je tandvlees eerst wil verdoven met zalf.
zondag 7 mei 2017 om 21:49
quote:MiniMe3 schreef op 07 mei 2017 @ 21:45:
Wel benieuwd wat het punt van die helse verdovingen in je teen dan is? Of doet een ingegroeide teennagel eruit halen dan nóg meer pijn?Dat denk ik wel. Ik heb ooit eens een grote moedervlek laten weg snijden terwijl de verdoving niet werkte. Ik dacht dat een beetje pijn erbij hoorde maar dit deed zo'n pijn dat ik ben flauwgevallen. Heel genant. Er werden snel wat spuiten bij gezet en toen gingen ze pijnloos verder.
Wel benieuwd wat het punt van die helse verdovingen in je teen dan is? Of doet een ingegroeide teennagel eruit halen dan nóg meer pijn?Dat denk ik wel. Ik heb ooit eens een grote moedervlek laten weg snijden terwijl de verdoving niet werkte. Ik dacht dat een beetje pijn erbij hoorde maar dit deed zo'n pijn dat ik ben flauwgevallen. Heel genant. Er werden snel wat spuiten bij gezet en toen gingen ze pijnloos verder.
zondag 7 mei 2017 om 21:52
Bij de tandarts voel ik de ene keer niks en de andere keer een klein prikje. Ik laat bij de tandarts vaak wel verdoven als de tandarts het aangeeft of dat ik denk dat het nodig. Heb een keer een gaatje laten vullen zonder verdoving en dat gaatje bleek dieper dan verwacht dus mijn zenuw werd geraakt. Ging door de grond van de pijn. Dat wil ik echt niet nog eens dus liever iets te veel verdoven dan iets te weinig.
Helaas duurt het bij mij altijd heel lang voordat het uitgewerkt is maar liever dat dan die pijn als het mis gaat.
Helaas duurt het bij mij altijd heel lang voordat het uitgewerkt is maar liever dat dan die pijn als het mis gaat.
zondag 7 mei 2017 om 21:52
Zelfde verdovingsspul, maar verder zijn die prikken niet te vergelijken. Bij een ingroeide teennagel zitten ze vaak tegen je bot en botvlies aan, is het weefsel ontstoken en het vergeleken met je mond weinig doorbloed. De ene dokter is er beter in dan de andere trouwens!! In je mond is het een superdun naaldje en voel je het vaak nauwelijks. Ik zou met een gerust hart naar de tandarts gaan. Als je zon teennagelbehandeling hebt overleefd, valt dit er bij in het niet. Succes!
zondag 7 mei 2017 om 21:56
quote:MiniMe3 schreef op 07 mei 2017 @ 21:45:
Wel benieuwd wat het punt van die helse verdovingen in je teen dan is? Of doet een ingegroeide teennagel eruit halen dan nóg meer pijn?Ze moeten je nagel van het nagelbed losmaken en deze inknippen tot onder je nagelriem dus beter met dan zonder verdoving. Ze moesten me zelfs nog een keer verdoven omdat het nog pijn deed.
Wel benieuwd wat het punt van die helse verdovingen in je teen dan is? Of doet een ingegroeide teennagel eruit halen dan nóg meer pijn?Ze moeten je nagel van het nagelbed losmaken en deze inknippen tot onder je nagelriem dus beter met dan zonder verdoving. Ze moesten me zelfs nog een keer verdoven omdat het nog pijn deed.
zondag 7 mei 2017 om 21:59
zondag 7 mei 2017 om 21:59
quote:AndreaX schreef op 07 mei 2017 @ 21:56:
[...]
Ze moeten je nagel van het nagelbed losmaken en deze inknippen tot onder je nagelriem dus beter met dan zonder verdoving. Ze moesten me zelfs nog een keer verdoven omdat het nog pijn deed.Bij mijn laatste nagelverwijdering hebben ze zelfs een driehoekig stuk van mijn huid weggehaald om goed bij het nagelbed te komen. Dat doe ik toch liever wel verdoving. Ik heb het inderdaad ook een keer gehad dat het zo erg ontstoken was dat de verdoving het minder goed deed. Toen moest ik ook een extra verdoving. Die prik voelde ik wel minder, maar was er alsnog niet blij mee!
[...]
Ze moeten je nagel van het nagelbed losmaken en deze inknippen tot onder je nagelriem dus beter met dan zonder verdoving. Ze moesten me zelfs nog een keer verdoven omdat het nog pijn deed.Bij mijn laatste nagelverwijdering hebben ze zelfs een driehoekig stuk van mijn huid weggehaald om goed bij het nagelbed te komen. Dat doe ik toch liever wel verdoving. Ik heb het inderdaad ook een keer gehad dat het zo erg ontstoken was dat de verdoving het minder goed deed. Toen moest ik ook een extra verdoving. Die prik voelde ik wel minder, maar was er alsnog niet blij mee!
zondag 7 mei 2017 om 22:22
quote:Matisse schreef op 07 mei 2017 @ 22:15:
Sowieso is ontstoken weefsel zeer lastig te verdoven, waardoor een ontstoken teen verdoven pijnlijk is.
Maak je niet druk om die prikken bij de TA, piece of cake. Bij een ingegroeide nagel wordt de verdoving in de basis van je teen gezet, dat is niet ontstoken.
Sowieso is ontstoken weefsel zeer lastig te verdoven, waardoor een ontstoken teen verdoven pijnlijk is.
Maak je niet druk om die prikken bij de TA, piece of cake. Bij een ingegroeide nagel wordt de verdoving in de basis van je teen gezet, dat is niet ontstoken.
zondag 7 mei 2017 om 22:30
quote:MiniMe3 schreef op 07 mei 2017 @ 21:44:
Dat van die teen ken ik niet. Maar ik heb wel een keer een flinke helse spuit van de tandarts gehad. Die voelde ik ook door m'n hele mond gaan.
Maar hé, ik moet kei vaak onder verdoving (want ik ben een watje) en dit was slechts één keer. Dus ik zou 't erop wagen. Waarschijnlijk voel je praktisch niets.Is die achterin gezet voor een verstandskies?
Maar hé, ik moet kei vaak onder verdoving (want ik ben een watje) en dit was slechts één keer. Dus ik zou 't erop wagen. Waarschijnlijk voel je praktisch niets.Is die achterin gezet voor een verstandskies?