Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 07 mei 2017 @ 18:08:

Dat ik een onaardige mevrouw was.

Ik heb haar op 1 van mijn fameuze 'dodelijke blikken' getrakteerd
Gewoon een algemene ergernis bij t Kruidvat. De paden staan er altijd zo volgepakt dat je er niet goed langskomt, laat staan met een kinderwagen... pfff
Ik vraag me bij de Kruidvat altijd af wat daar gaat gebeuren als daar een keer brand uitbreekt. Mensen met een scootmobiel of kinderwagen zijn dan enorm benadeeld. Zou de brandweer daar nooit over zijn gevallen?
quote:Fleet schreef op 07 mei 2017 @ 19:59:

Ik vraag me bij de Kruidvat altijd af wat daar gaat gebeuren als daar een keer brand uitbreekt. Mensen met een scootmobiel of kinderwagen zijn dan enorm benadeeld. Zou de brandweer daar nooit over zijn gevallen?Nee, die is al gevallen over die enorme hoeveelheden uitgestalde troep .
quote:Mutsie2017 schreef op 07 mei 2017 @ 19:05:

[...]

Dat is dan weer een nadeel om het zo op te schrijven.Jullie hebben niet gezien hoe ze erbij stond.

Was het een net persoon geweest dan had ik echt anders gereageerd.

Maar als je al met een hele tokkie houding daar staat, uitstraald van "ik heb maling aan iedereen" .En dat dus ook nog blijkt uit de reactie..

Dan denk ik, oké, dan heb ik ook maling aan jou.

Tokkie man die dacht even een opmerking te maken.En tjah mijn vriend is daar niet van gediend.

Maar goed, laten we weer verder gaan met volgende verhalen.

Anders blijft het weer pagina s over hetzelfde gaan terwijl het juist een leuk topic is Ook al staat de grootste tokkie (in mijn ogen) voor me, dan nóg blijf ik netjes en beschaafd, want bij mijn reactie ga ik uit van wat ik zélf netjes en beschaafd vind, en niet van hoe ik de ander inschat op de beschavingsmeter.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Lady_Voldemort schreef op 07 mei 2017 @ 20:10:

[...]

Nee, die is al gevallen over die enorme hoeveelheden uitgestalde troep .Vrijwillig kom ik al helemaal nooit in die winkels, maar een maand of twee geleden ging ik mee met een collega. Kreeg spontaan claustrofobie van de megasmalle gangpaden met aan beide zijden torenhoge rekken. Gelukkig zit hier in de buurt nog een ouderwetse drogist waar alles netjes uitgestald is en ik betaal dan vast een euro meer voor mijn product, maar alles liever dan zo'n ramsj-toko.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik irriteer mn aan appende /bellende klanten aan mijn kassa, en mensen die hun spullen op de band gooien zonder de voorganger de tijd te geven om uit tepakken
quote:ontbijtkoekje schreef op 29 april 2017 @ 08:51:

[...]

.....

Iets wat een beetje vergelijkbaar is maar toch niet helemaal; als er een kassa open gaat en zo'n beetje de achterste in de rij die er als eerste naartoe vliegt. Dan vraag je toch even aan de mensen voor je of zij daar willen afrekenen?

Ik had zoiets van de week bij de ijswinkel. Het was voller dan vol, de rij stond tot ver buiten de zaak. Eerst waren ze met 3 man aan het bolletjes scheppen, toen ik 'er bijna was' kwam er een vierde bij. Ze roept: "wie kan ik helpen?" Ik kijk de rij langs. De groep voor mij hoort grotendeels bij elkaar, dus die wachten op elkaar. Dan komen er nog twee dames direct voor mij, dus ik verwacht dat zij zullen gaan. Ze kijken alle kanten op maar niet naar de 'nieuwe' medewerkster. Die roept "Kom maar, wil kan ik helpen" en kijkt daarbij inmiddels mij aan. Ik tik de dame voor me op haar schouder en knik en wijs naar de counter met een 'wilt u?' De dame draait zich naar mij om en begint met de dame naast haar met een 'wie hebben we daar?'. Ik vond dat ik hen inmiddels de kans gegeven had en ben naar de open plek gegaan om mijn ijsje te laten scheppen. Ook met het idee dat als ik nog langer zou wachten dat inmiddels de mensen achter mij wel zouden gaan. En ook omdat ik het zelf niet zou waarderen als ik in een lange rij stond en vooraan zouden mensen blijven teuten.

Vinden jullie dat ik langer had moeten wachten op de dames voor mij, of had ik al veel eerder naar voren kunnen lopen?
quote:Fleet schreef op 07 mei 2017 @ 19:59:

Ik vraag me bij de Kruidvat altijd af wat daar gaat gebeuren als daar een keer brand uitbreekt. Mensen met een scootmobiel of kinderwagen zijn dan enorm benadeeld. Zou de brandweer daar nooit over zijn gevallen?Die komen er toch sowieso niet omdat het zo smal is ed. De nieuwe filialen zijn soms wel echt ruim, vooral de oude omgebouwde filialen (met manshoge rekken) zijn een nachtmerrie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:IBAOHI schreef op 31 maart 2017 @ 22:05:

[...]

Ik vind ook zoooooo ergelijk, geen balkje neerzetten. Vooral al ze je nog aankijken, zien dat je boodschappen neerleggen en dan nog geen balkje hè

Maar ik zeg er nooit wat van en ga zeker niet schreeuwen of smijten. Ze zoeken het maar uit als de boodschappen door elkaar gaan, want daar bemoei ik mij ook niet mee.

Daar staat tegenover dat ik wel zo vriendelijk ben om geregeld mensen voor te laten met een paar boodschappen wanneer ik een kar vol heb. Eens, heel irritant als andere mensen geen balkje neerleggen. Alleen moet je wel even de tijd krijgen om het neer te leggen. Afgelopen week deed ik wat boodschappen voor mijn werk. Ik ben nog bezig om mijn boodschappen op de band te leggen als er een oudere dame aan komt. Ze duwt haar mandje tegen me aan en blaft: Je moet een balk neerleggen. Ik zeg ja, zodra ik klaar ben leg ik hem neer. En vervolgens gaat ze mijn boodschappen op een hoop vegen om haar boodschappen neer te leggen terwijl ik nog bezig ben. Echt doe even relaxed....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Lady_Voldemort schreef op 07 mei 2017 @ 20:10:

[...]

Nee, die is al gevallen over die enorme hoeveelheden uitgestalde troep .
Het is soms ook lastig als er gewoon te weinig balkjes zijn. Dan moet je dus wat ruimte tussen elkaars boodschappen doen, en goed opletten dat de caissière ze niet alsnog meeneemt....
quote:Mutsie2017 schreef op 07 mei 2017 @ 15:19:

[...]

Oo zoiets had ik ook een keer bij de dirk.Staat een vrouw met haar man plus kinderen voor me.Ze hadden alles op de band gelegd maar ipv dat ze niet met zijn 4e uit de rij gingen, om er gewoon een te laten staan die afrekent, bleven ze allemaal staan.Zodat ik dus niet kon beginnen met mijn boodschappen op de band te leggen.

Ik was al wat geirriteerd omdat het volop druk was dus ik zei , je kan ook gewoon even fatsoenlijk doorlopen zodat andere mensen er ook bij kunnen.Nou dat hoofd zeg..Ze maakte ook geen aanstalten om een stukje verder te gaan staan.

Dus ik besloot gewoon door te douwen en mijn boodschappen op de band te leggen.

Ze stonden echt heel uitgebreid..(van bijna het begin van de band tot het einde van de band)

Nou ja er bestond een soort "woordenwisseling" waarmee haar tokkie man zich ook ineens ging bemoeien.

Dus toen trok mijn vriend zijn mond ook even open.

En was zonder scheldwoorden hoor.Alleen iets in de trant dat hij zijn grote mond even moest houden tegen mij.

En ik gaf tegelijkertijd haar nog een snauw.

Daarna hielden ze gelijk alle twee hun mond.

Serieus, als het zo druk is dan ga je toch niet uitgebreid staan.Dan zorg je toch dat een ander ook hun boodschappen kan neerleggen?Zodat er niet nog langere rijen ontstaan?

Beetje rekening met elkaar houden kan geen kwaad hoor Aan mij had je een verkeerde gehad hoor. Ik ben super zen in de supermarkt maar laat me zeker niet opjagen door een tokkie die mij maant tot opschieten. Wat is het probleem van gewoon even netjes je beurt afwachten? Moest je de trein halen?
quote:soetkees schreef op 08 mei 2017 @ 10:19:

Het is soms ook lastig als er gewoon te weinig balkjes zijn. Dan moet je dus wat ruimte tussen elkaars boodschappen doen, en goed opletten dat de caissière ze niet alsnog meeneemt....

Dit. En juist dan moet de kassiere ook nog even meewerken. Maak het vaak genoeg mee dat die meiden (want het zijn vooral die jonge meiden die zelf nog nooit een kar vol boodschappen hebben hoeven halen) het balkje van mijn voorganger(s) direct vooraan in dat gootje leggen en daar blijft het vervolgens dan ook liggen. Geef dat ding nog even een douw!!! Zo kan ik er niet bij.

Voor mij is hierin duidelijk het verschil te zien tussen een goede ervaren kassiere, of idd zo'n jonge hinde die waarschijnlijk heus wel haar best doet. Maar vervolgens niet even dat stapje verder doordenkt.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:biol schreef op 08 mei 2017 @ 10:10:

[...]

Eens, heel irritant als andere mensen geen balkje neerleggen. Alleen moet je wel even de tijd krijgen om het neer te leggen. Afgelopen week deed ik wat boodschappen voor mijn werk. Ik ben nog bezig om mijn boodschappen op de band te leggen als er een oudere dame aan komt. Ze duwt haar mandje tegen me aan en blaft: Je moet een balk neerleggen. Ik zeg ja, zodra ik klaar ben leg ik hem neer. En vervolgens gaat ze mijn boodschappen op een hoop vegen om haar boodschappen neer te leggen terwijl ik nog bezig ben. Echt doe even relaxed....Wat een gezeur, zijn daar regels voor wie het neerlegt? Als er niet direct iemand achter me staat en er komt later iemand aanlopen doet degene die na mij komt dat balkje. Is dat zo erg dan?
Slecht gelezen.
Laat maar.
Tvp
quote:Mutsie2017 schreef op 08 mei 2017 @ 14:32:

Laat maar. Jij noemt de mensen die in jouw ogen iets verkeerds deden toch ook tokkie? Ik ben het met Minke eens. Jouw gedrag was echt wel asociaal. er staat niemand meer van gisteren hoor. Aan mij had je ook een slechte gehad.
quote:KyloRen schreef op 08 mei 2017 @ 14:34:

[...]

Jij noemt die andere klanten anders ook zonder reden tokkie.

Was je erbij? Heb je hun houding gezien? Heb je hun gedrag gezien? Dus dat was Niet zonder rede.

Ik ga er verder ook niet meer op in.

Sommige reacties snap ik wel maar op zuurpruimige reacties zit ik echt niet te wachten.
quote:Mutsie2017 schreef op 08 mei 2017 @ 14:38:

[...]

Was je erbij? Heb je hun houding gezien? Heb je hun gedrag gezien? Dus dat was Niet zonder rede.

Ik ga er verder ook niet meer op in.

Sommige reacties snap ik wel maar op zuurpruimige reacties zit ik echt niet te wachten.Nee, maar je laat hier op het topic al wel zien wat voor houding jij hebt. Kun je het weghalen, maar wat opvliegend ben je wel.
quote:nessemeisje schreef op 08 mei 2017 @ 14:39:

[...]

Nee, maar je laat hier op het topic al wel zien wat voor houding jij hebt. Kun je het weghalen, maar wat opvliegend ben je wel.Volgens mij heb ik iets gemist
Hey, de pruimen zijn inmiddels zoet en in de aanbieding bij Appie!

quote:pipootje schreef op 08 mei 2017 @ 12:27:

[...]

Wat een gezeur, zijn daar regels voor wie het neerlegt? Als er niet direct iemand achter me staat en er komt later iemand aanlopen doet degene die na mij komt dat balkje. Is dat zo erg dan?Je legt zo'n balkje achter je boodschappen neer zodat degene achter je weet dat je klaar bent en degene zijn/haar boodschappen op de band kan leggen. Dat is de regel.
En als iemand het vergeet doet de volgende in de rij dat zelf. Lijkt me beiden geen onoverkomenlijk dilemma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven