Ex uitschrijven!!!

09-05-2017 18:06 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik weet dat ik de verkeerde keuzes heb gemaakt, maar ik wil dit nu heel graag oplossen, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt.

Mijn ex en ik zijn sinds 1,5 maand uit elkaar, na 6 jaar samengewoond te hebben. Hij stond vanwege een heleboel schulden niet bij mij ingeschreven, maar hij kon zich ook nergens anders inschrijven. Met het oog op onze toekomst zijn mijn geweldig lieve ouders zo vrij geweest om mijn ex bij hun in te laten schrijven, onder voorwaarde dat hij z'n shit op orde zou krijgen. Nou je raadt het al: die schulden zijn er nog steeds en het ene dwangbevel na de andere komt bij m'n ouders binnen. Mijn moeder heeft hem 1,5 week geleden een bericht gestuurd dat hij zich z.s.m. uit moet schrijven, maar voor de zekerheid had ze zelf ook al een afspraak gemaakt bij de gemeente. Deze afspraak was vandaag en -heel verrassend- hij heeft zich nog niet uitgeschreven, maar wat we veel erger vinden is dat wij dit ook niet kunnen doen, omdat hij zelf een nieuw adres moet opgeven. Hij reageert nergens meer op dus ik verwacht niet dat hij dit op korte termijn zelf gaat doen. Er wordt nu een onderzoek gestart naar waar hij wel woont, maar ik ben bang dat daar maanden overheen gaat.

Is er iets wat ik nu kan doen om dit proces te versnellen? Het is echt heel dringend. Alvast bedankt voor de reacties!
Volgens mij kan je de gemeente een onderzoek laten instellen dat iemand er niet meer woont, waarop iemand wel uitgeschreven kan worden zodra de gemeente dit inderdaad heeft vastgesteld. Meende ik in ieder geval, dat zou je even na kunnen kijken?
Stuur alle post (ook die van de gemeente) retour afzender en stuur alles naar de gemeente wat je weet over zijn verblijfplaats, contactgegevens etc. Meer kun je niet doen. Succes.
Ik vrees dat je ouders in de aap gelogeerd zijn. En er kan ook nog een ander staartje volgen: je ouders hebben meegewerkt aan 'fraude'. Zij hebben iemand op hun adres ingeschreven die daar nooit gewoond heeft.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Downton schreef op 09 mei 2017 @ 18:09:

Volgens mij kan je de gemeente een onderzoek laten instellen dat iemand er niet meer woont, waarop iemand wel uitgeschreven kan worden zodra de gemeente dit inderdaad heeft vastgesteld. Meende ik in ieder geval, dat zou je even na kunnen kijken?Staat ook in de openingspost in de laatste regels, dat dat onderzoek al is opgestart.
quote:Oudblond schreef op 09 mei 2017 @ 18:11:

Ik vrees dat je ouders in de aap gelogeerd zijn. En er kan ook nog een ander staartje volgen: je ouders hebben meegewerkt aan 'fraude'. Zij hebben iemand op hun adres ingeschreven die daar nooit gewoond heeft.

Klopt, ik ben daar ook echt helemaal kapot van.. Dit is echt de grootste fout van m'n leven. Inmiddels denk ik zelfs dat ik te maken heb met een rasechte narcist, dus dat maakt het heel moeilijk omdat dit waarschijnlijk gewoon een machtsspelletje is. Ik ben er echt ziek van!

Ik denk te weten waar hij nu zit, maar dat is een ontzettend ingewikkeld verhaal, waardoor ik niet zomaar dat adres kan opgeven. Dan betrek ik meer onschuldige mensen in dit verhaal en dat wil ik echt zoveel mogelijk voorkomen.
Sterkte met deze rotsituatie TO. Ik hoop dat hij toch nog iets van fatsoen in zijn donder heeft en van zich laat horen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Fraude is wat overdreven, je mag iemand jouw adres als postadres laten gebruiken. Onderzoek van de gemeente duurt vaak wel even, een optie zou zijn een kort geding aanspannen met een dwangsom, maar daar is hij waarschijnlijk ook niet van onder de indruk. Misschien moet je toch zelf contact opnemen met de gemeente en vragen om een persoonlijk gesprek. Misschien is er bestuursrechtelijk ook wel iets mogelijk, al kan ik niet zo snel verzinnen wat. Die dwangbevelen op zich zijn niet zo'n probleem, maar een deurwaarder kan wel beslag leggen op spullen van jouw ouders. Zij zullen dan moeten aantonen dat deze van hen zijn. Succes in ieder geval er mee, klote situatie !
quote:Barcalisboa schreef op 09 mei 2017 @ 18:15:

[...]

Klopt, ik ben daar ook echt helemaal kapot van.. Dit is echt de grootste fout van m'n leven. Inmiddels denk ik zelfs dat ik te maken heb met een rasechte narcist, dus dat maakt het heel moeilijk omdat dit waarschijnlijk gewoon een machtsspelletje is. Ik ben er echt ziek van!

Ik denk te weten waar hij nu zit, maar dat is een ontzettend ingewikkeld verhaal, waardoor ik niet zomaar dat adres kan opgeven. Dan betrek ik meer onschuldige mensen in dit verhaal en dat wil ik echt zoveel mogelijk voorkomen.Ga je nou niet in je eentje schuldig zitten voelen he. Je ouders zijn ook oenen geweest. En oenen zijn vaak best lieve mensen .
Toch moeten je ouders dat wel kunnen regelen. Toen ik mn eigen huisje kreeg kreeg ik een aanslag voor een meerpersoons huishouden omdat de vorige bewoners zich nooit op een nieuw adres hadden ingeschreven. Ik heb dat gemeld en toen hebben ze hen uitgeschreven en dan komen ze op een soort zwarte lijst.
De gemeente kan niet zomaar iemand ergens uitschrijven maar is wel verplicht om een adresonderzoek te starten als daar door de bewoners om wordt verzocht. Ik neem aan dat je dat bedoeld met het onderzoek wat nu gestart is/wordt?

Hoe lang dat onderzoek duurt kunnen ze bij de gemeente wel iets over zeggen denk ik?

Wat me belangrijk lijkt is dat jullie vastleggen in een brief o.i.d. aan de gemeente en aan schuldeisers per wanneer hij de woning heeft verlaten en dat je niet op de uitkomst van dat onderzoek gaat zitten wachten. Anders heb je kans dat die onderzoeksdatum gehanteerd wordt voor eventuele zaken die aan de woning/het adres gekoppeld worden.

Los daarvan zijn schulden in principe altijd gekoppeld aan een persoon en niet aan een adres. Incassobureaus doen altijd heel lelijk op papier maar mogen echt niet zo maar een woning binnen stappen en spullen in beslag nemen als ze niet kunnen aantonen dat het niet de spullen van de schuldenaar zijn.
quote:Barcalisboa schreef op 09 mei 2017 @ 18:15:

[...]

Ik denk te weten waar hij nu zit, maar dat is een ontzettend ingewikkeld verhaal, waardoor ik niet zomaar dat adres kan opgeven. Dan betrek ik meer onschuldige mensen in dit verhaal en dat wil ik echt zoveel mogelijk voorkomen.Dat is natuurlijk lariekoek. Hoe langer hij bij die andere 'onschuldige' mensen zit hoe groter de problemen daar worden. En op basis daarvan zou jij het dus prima vinden dat het probleem bij je ouders blijft liggen? Onder het motto: als de gemeente het zelf ontdekt is het prima dat ze in de problemen komen maar ik zelf ga het niet zeggen want dan kan mij niks worden verweten? Wat is dan het verschil in het resultaat mevrouw struisvogel?
Zoiets heb ik ooit met mijn ex gehad en ik ben toen naar het juridisch loket gegaan en vandaar uit hebben ze toen gebeld met de gemeente en was ik van 'm af als medebewoner.

Mijn adres was waarschijnlijk erg gewild want ik heb ook ooit een spookbewoner gehad, iemand had zich in laten schrijven op mijn adres en toen heeft een aardige mevrouw van de gemeente hem laten inschrijven bij het Leger des Heils

Dit was in de jaren 90.
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 18:20:

Fraude is wat overdreven, je mag iemand jouw adres als postadres laten gebruiken. Onderzoek van de gemeente duurt vaak wel even, een optie zou zijn een kort geding aanspannen met een dwangsom, maar daar is hij waarschijnlijk ook niet van onder de indruk. Misschien moet je toch zelf contact opnemen met de gemeente en vragen om een persoonlijk gesprek. Misschien is er bestuursrechtelijk ook wel iets mogelijk, al kan ik niet zo snel verzinnen wat. Die dwangbevelen op zich zijn niet zo'n probleem, maar een deurwaarder kan wel beslag leggen op spullen van jouw ouders. Zij zullen dan moeten aantonen dat deze van hen zijn. Succes in ieder geval er mee, klote situatie !NEE een kort geding heeft geen zin en NEE een deurwaarder kan GEEN beslag leggen op spullen van je ouders.
Wat een rotzak!

En wat lullig voor je ouders!

Je schreef in je vorige topic dat hij een nieuwe vriendin had.Is hij daar dan niet toevallig?

En je denkt te weten waar hij zit maar wil niet nog meer onschuldige mensen erin betrekken?

Zou je niet gewoon je ouders op de eerste plek zetten,zodat hun er in ieder geval vanaf zijn?!

Je ouders zitten nu met de ellende , en jij houdt een ander het hand boven het hoofd.
quote:shifty schreef op 09 mei 2017 @ 18:31:

[...]

NEE een kort geding heeft geen zin en NEE een deurwaarder kan GEEN beslag leggen op spullen van je ouders.Ik dacht dat dit enkel onmogelijk was wanneer je kan aantonen dat jij die spullen zelf betaald hebt?
Maak het ook niet groter dan het is. Het is heel irritant om steeds dwangbevelen voor een ander te krijgen of deurwaarders op je stoep, maar ook niet meer dan dat. Ik heb ook wel eens iemand gehad die niet uitgeschreven was, en deurwaarders komen echt niet zomaar je huis leeghalen. Zeker als het huis overduidelijk van je ouders is, en dus de spullen ook, en zij gewoon uitleggen dat hij daar niet woont en dat er inmiddels een verzoek tot uitschrijving en onderzoek is gedaan, komen ze echt niet ineens de tv halen.
quote:Mutsie2017 schreef op 09 mei 2017 @ 18:36:

Wat een rotzak!

En wat lullig voor je ouders!

Je schreef in je vorige topic dat hij een nieuwe vriendin had.Is hij daar dan niet toevallig?

En je denkt te weten waar hij zit maar wil niet nog meer onschuldige mensen erin betrekken?

Zou je niet gewoon je ouders op de eerste plek zetten,zodat hun er in ieder geval vanaf zijn?!

Je ouders zitten nu met de ellende , en jij houdt een ander het hand boven het hoofd.

Nou ik durf er niet teveel meer over uit te weiden omdat ik bang ben dat hij hier op een of andere manier achterkomt, maar ik denk te weten dat hij niet bij z'n nieuwe 'slachtoffer' zit, maar inmiddels ergens anders. Het is echt een heel lastig verhaal. Maar je hebt inderdaad gelijk, m'n ouders staan boven alles!

Ik zit er nu aan te denken om een aangetekende brief te sturen naar de gemeente met al zijn gegevens, inclusief zijn telefoonnummer en mogelijk nieuwe adres en een einddatum waarop ik reactie wil ontvangen. Ik ben inderdaad bang dat ze straks het huis van m'n ouders komen leeghalen als zij niet kunnen aantonen dat de spullen van hen zijn. Maar dit gaat dus niet zo makkelijk begrijp ik? Er hebben al eerder deurwaarders voor de deur gestaan namelijk. Plus het feit dat ik m'n ouders dit gewoon niet meer wil aandoen. Hij moet gewoon echt zo snel mogelijk weg uit ons leven.

Heel erg bedankt voor alle reacties!!
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 18:20:

Fraude is wat overdreven, je mag iemand jouw adres als postadres laten gebruiken. Onderzoek van de gemeente duurt vaak wel even, een optie zou zijn een kort geding aanspannen met een dwangsom, maar daar is hij waarschijnlijk ook niet van onder de indruk. Misschien moet je toch zelf contact opnemen met de gemeente en vragen om een persoonlijk gesprek. Misschien is er bestuursrechtelijk ook wel iets mogelijk, al kan ik niet zo snel verzinnen wat. Die dwangbevelen op zich zijn niet zo'n probleem, maar een deurwaarder kan wel beslag leggen op spullen van jouw ouders. Zij zullen dan moeten aantonen dat deze van hen zijn. Succes in ieder geval er mee, klote situatie !

Fraude is niet overdreven. Natuurlijk is het fraude. TO heeft zogenaamd alleen gewoond op haar adres en fijn huursubsidie en/of een uitkering genoten, en voor 1 persoon gemeentelijke lasten betaald en zo.

Kort geding en beslag op spullen van ouders is ook allemaal onzin natuurlijk.

TO, wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Het was goed bedoeld van je ouders, maar jullie hebben allemaal meegewerkt aan fraude, zes jaar lang zelfs.

Ik snap niet goed waarom je nu andere mensen de hand boven het hoofd houdt, en daarmee je ouders langer in de shit laat zitten.
quote:shifty schreef op 09 mei 2017 @ 18:23:

De gemeente kan niet zomaar iemand ergens uitschrijven maar is wel verplicht om een adresonderzoek te starten als daar door de bewoners om wordt verzocht. Ik neem aan dat je dat bedoeld met het onderzoek wat nu gestart is/wordt?

Hoe lang dat onderzoek duurt kunnen ze bij de gemeente wel iets over zeggen denk ik?

Wat me belangrijk lijkt is dat jullie vastleggen in een brief o.i.d. aan de gemeente en aan schuldeisers per wanneer hij de woning heeft verlaten en dat je niet op de uitkomst van dat onderzoek gaat zitten wachten. Anders heb je kans dat die onderzoeksdatum gehanteerd wordt voor eventuele zaken die aan de woning/het adres gekoppeld worden.

Los daarvan zijn schulden in principe altijd gekoppeld aan een persoon en niet aan een adres. Incassobureaus doen altijd heel lelijk op papier maar mogen echt niet zo maar een woning binnen stappen en spullen in beslag nemen als ze niet kunnen aantonen dat het niet de spullen van de schuldenaar zijn.Bedankt voor je reacties! Klopt inderdaad van dat onderzoek. M'n moeder heeft zoveel mogelijk gegevens van hem doorgegeven en de medewerker die ze heeft gesproken, zou haar zo snel mogelijk terugbellen. Ik ben hier echter een beetje huiverig voor en wil daar eigenlijk niet op zitten wachten. Ik heb ook geen idee hoe zo'n onderzoek in z'n werk gaat. Gaan ze dan zijn familie af ofzo? Weet iemand dat misschien?
quote:Bobby-Pin schreef op 09 mei 2017 @ 18:30:

Mijn adres was waarschijnlijk erg gewild want ik heb ook ooit een spookbewoner gehad, iemand had zich in laten schrijven op mijn adres en toen heeft een aardige mevrouw van de gemeente hem laten inschrijven bij het Leger des Heils

Dit was in de jaren 90.Hoeft niet, de gemeente heeft ooit een cijfer weg gelaten uit mijn inschrijving waardoor ik dus ergens anders in de staat was ingeschreven, die mensen hebben me weer uitgeschreven middels zo'n onderzoek en nergens is bij de gemeente een lampje gaan branden. Nee volgens hun was ik geëmigreerd naar een onbekende bestemming. Opeens stadswachten aan de deur omdat er overduidelijk iemand woonde maar niemand stond ingeschreven, ik wist van niks.. Kon ik een heel boekwerk aan papieren gaan invullen om me weer in te schrijven, allemaal vragen over uit welk land ik kwam later papieren over of ik inkomen had gehad in het buitenland (ehm nee want daar ben ik nooit geweest en ik heb hier gewerkt en belastingen betaald) en of ik een auto hadie mee genomen uit het buitenland (ehm nee want ik ben nergens heen geweest en heb geen rijbewijs laat staan dat ik dan een auto zou hebben). En dat allemaal omdat een medewerker van de gemeente bij het overnemen van het formulier een cijfer is vergeten...
Heeft die man nergens familie of vrienden zitten die meer informatie kunnen geven over zijn verblijfplaats?
Mijn ex wilde zich ook niet uitschrijven op mijn adres toen we uit elkaar waren. Ik wist wel waar hij zat.

Ik heb toen aan de gemeente gevraagd onderzoek te doen, dat duurde ca. 6 weken toendertijd. En daarna was het geregeld!
Zo'n onderzoek duurde hier een paar weken, geen maanden. 2 keer gedaan. Ik wist niet waar mijn ex wel woonde, net zoals ik ook niet wist waar de vorige huurder zich bevond.

Deel van het onderzoek is dat de gemeente een brief stuurt aan je ouders adres, met het verzoek aan je ex om zich te melden. Doet hij dat niet, dan wordt hij uitgeschreven.

Dit om te voorkomen dat je zomaar uitgeschreven wordt als je daar wel woont.
Ik snap niet veel van je verhaal, sorry.

Je laat je ex vanwege zijn schulden 6 jaar lang niet op jou adres inschrijven terwijl hij daar wel woonde.

Nu is het je ex en hoe komt het dan dat hij zich in heeft geschreven bij je ouders? Had je dan niet tegen je ouders kunnen zeggen doe het niet want hij heeft schulden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven