Ex uitschrijven!!!

09-05-2017 18:06 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik weet dat ik de verkeerde keuzes heb gemaakt, maar ik wil dit nu heel graag oplossen, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt.

Mijn ex en ik zijn sinds 1,5 maand uit elkaar, na 6 jaar samengewoond te hebben. Hij stond vanwege een heleboel schulden niet bij mij ingeschreven, maar hij kon zich ook nergens anders inschrijven. Met het oog op onze toekomst zijn mijn geweldig lieve ouders zo vrij geweest om mijn ex bij hun in te laten schrijven, onder voorwaarde dat hij z'n shit op orde zou krijgen. Nou je raadt het al: die schulden zijn er nog steeds en het ene dwangbevel na de andere komt bij m'n ouders binnen. Mijn moeder heeft hem 1,5 week geleden een bericht gestuurd dat hij zich z.s.m. uit moet schrijven, maar voor de zekerheid had ze zelf ook al een afspraak gemaakt bij de gemeente. Deze afspraak was vandaag en -heel verrassend- hij heeft zich nog niet uitgeschreven, maar wat we veel erger vinden is dat wij dit ook niet kunnen doen, omdat hij zelf een nieuw adres moet opgeven. Hij reageert nergens meer op dus ik verwacht niet dat hij dit op korte termijn zelf gaat doen. Er wordt nu een onderzoek gestart naar waar hij wel woont, maar ik ben bang dat daar maanden overheen gaat.

Is er iets wat ik nu kan doen om dit proces te versnellen? Het is echt heel dringend. Alvast bedankt voor de reacties!
quote:_Marana_ schreef op 09 mei 2017 @ 18:50:

[...]

Fraude is niet overdreven. Natuurlijk is het fraude. TO heeft zogenaamd alleen gewoond op haar adres en fijn huursubsidie en/of een uitkering genoten, en voor 1 persoon gemeentelijke lasten betaald en zo.

Kort geding en beslag op spullen van ouders is ook allemaal onzin natuurlijk.

TO, wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. Het was goed bedoeld van je ouders, maar jullie hebben allemaal meegewerkt aan fraude, zes jaar lang zelfs.

Ik snap niet goed waarom je nu andere mensen de hand boven het hoofd houdt, en daarmee je ouders langer in de shit laat zitten.Fijne onderbouwde reactie, je hebt er verstand van geloof ik. Fraude ging om het inschrijven van ex. Kort geding kan gewoon, alleen als er bij de ex niks te halen valt, hebben dwangsommen niet zoveel zin, want daar zal hij dan niet gevoelig voor zijn. Beslag, zoek het ff na als je zou ik zeggen.
als je wel zin hebt om een onderbouwde reactie te geven was even weggevallen.
To ik zou alle post die aan hem gericht is en van een incassobureau komt open maken en ze een voor een bellen. Doorgeven dat hij daar niet langer woont en er door de gemeente al een onderzoek is gestart naar zijn verblijfplaats. Wij hebben een vergelijkbaar verhaal gehad met een vorige bewoner van een huurwoning compleet met deurwaarders aan de deur. Ik heb ze allemaal het zelfde verhaal verteld, hij woont er niet, er zijn geen spullen van hem en de gemeente is een onderek gestart naar zijn verblijfplaats. Ze hielden niet op door het riedeltje want de brieven bleven komen, maar maakte ook een aantekening in hun systeem en ondernamen geen verdere stappen dan brieven sturen. Dat stopte pas toen hij was uitgeschreven. Ook niet heel gek want zij zijn aan hun opdrachtgevers verplicht om te blijven proberen hem te bereiken en het enige dat ze hadden was ons adres, iedere keer dat ik belde werd er een nieuwe aantekening gemaakt en het adres bij de gemeente gecontroleerd.
quote:Lucylucille schreef op 09 mei 2017 @ 18:56:

Heeft die man nergens familie of vrienden zitten die meer informatie kunnen geven over zijn verblijfplaats?Nou heel stom, maar zijn vrienden en familie zijn helaas net zo kansloos als hij en steunen hem onvoorwaardelijk, dus die zullen daar waarschijnlijk niet aan meewerken. Ik denk te weten waar hij zit omdat ik daar ineens niet meer langs mocht komen, alles is ineens heel geheimzinnig. Bij gemeenschappelijke vrienden dus. Dat maakt het voor mij lastiger, omdat ik weet dat zij hem daar waarschijnlijk ook niet ingeschreven willen hebben, want zij weten van zijn situatie af. Waarschijnlijk zijn zij aan het wachten op het moment dat hij een eigen huis krijgt, wat waarschijnlijk niet snel gaat gebeuren.
Ik vind het trouwens wel heel lief van je ouders.Ze hebben hem geprobeerd te helpen met het doel alles op orde te krijgen.En natuurlijk om hun dochter gelukkig te zien.Mijn ouders zouden dat ook doen hoor.

Hij heeft daar alleen zwaar misbruik van gemaakt.Dus ik zou niemand meer beschermen.En echt zorgen dat je ouders van dat gezeik af komen.

Gewoon inderdaad een brief naar de gemeente met alle gegevens van hem.

Succes!!
quote:Djali schreef op 09 mei 2017 @ 18:41:

[...]

Ik dacht dat dit enkel onmogelijk was wanneer je kan aantonen dat jij die spullen zelf betaald hebt?Nee, een beslaglegging kan alleen op zaken waarvan de beslaglegger kan aantonen dat die het eigendom zijn van de schuldenaar. Je kan geen beslag leggen op spullen van iemand anders onder het motto dat die dan maar moet kunnen aantonen dat het zijn/haar spullen zijn en niet die van de schuldenaar. Natuurlijk als er twijfel/discussie kan zijn dan zou het wel kunnen helpen als je dat kan aantonen. Maar in beginsel kan je alleen beslagleggen op spullen die van de schuldenaar zijn en moet de beslaglegger dat kunnen aantonen.
Onbegrijpelijk dat je hem niet bij jou liet inschrijven in verband met schulden, maar wel bij je ouders en nu zelfs iemand anders de hand boven het hoofd houdt ten koste van je ouders. Je zegt dat je ouders boven alles gaan, maar dat blijkt niet uit dit verhaal. Geef zo snel mogelijk door aan de gemeente waar hij nu is, des te sneller zijn je ouders ervan af.
quote:esther55 schreef op 09 mei 2017 @ 18:58:

Ik snap niet veel van je verhaal, sorry.

Je laat je ex vanwege zijn schulden 6 jaar lang niet op jou adres inschrijven terwijl hij daar wel woonde.

Nu is het je ex en hoe komt het dan dat hij zich in heeft geschreven bij je ouders? Had je dan niet tegen je ouders kunnen zeggen doe het niet want hij heeft schulden?

Staat in de op duidelijk beschreven

quote:my-little-appletree schreef op 09 mei 2017 @ 18:54:

[...]

Hoeft niet, de gemeente heeft ooit een cijfer weg gelaten uit mijn inschrijving waardoor ik dus ergens anders in de staat was ingeschreven, die mensen hebben me weer uitgeschreven middels zo'n onderzoek en nergens is bij de gemeente een lampje gaan branden. Nee volgens hun was ik geëmigreerd naar een onbekende bestemming. Opeens stadswachten aan de deur omdat er overduidelijk iemand woonde maar niemand stond ingeschreven, ik wist van niks.. Kon ik een heel boekwerk aan papieren gaan invullen om me weer in te schrijven, allemaal vragen over uit welk land ik kwam later papieren over of ik inkomen had gehad in het buitenland (ehm nee want daar ben ik nooit geweest en ik heb hier gewerkt en belastingen betaald) en of ik een auto hadie mee genomen uit het buitenland (ehm nee want ik ben nergens heen geweest en heb geen rijbewijs laat staan dat ik dan een auto zou hebben). En dat allemaal omdat een medewerker van de gemeente bij het overnemen van het formulier een cijfer is vergeten...Wat een Kafkaëske toestand
quote:nerdopviva schreef op 09 mei 2017 @ 19:03:

Onbegrijpelijk dat je hem niet bij jou liet inschrijven in verband met schulden, maar wel bij je ouders en nu zelfs iemand anders de hand boven het hoofd houdt ten koste van je ouders. Je zegt dat je ouders boven alles gaan, maar dat blijkt niet uit dit verhaal. Geef zo snel mogelijk door aan de gemeente waar hij nu is, des te sneller zijn je ouders ervan af.Ja je hebt helemaal gelijk, dat is inderdaad wat ik nu ook ga doen. Ben er meteen mee aan de slag gegaan.
Misschien een standaardbrief opstellen met daarin uitleg, zodat je die kan opsturen naar de organisaties die de dwangbevelen sturen? Met daarin ook vermeld dat de gemeente onderzoek verricht en dat meer informatie volgt zodra kwiebes zijn adresgegevens bekend zijn? Weet je wel waar hij zich bevindt? Anders misschien als vermist opgeven bij de politie?

Verder: ik lees dat je een aangetekende brief naar de gemeente wilt sturen met een uiterlijke einddatum en dergelijke. Dat vind ik dan weer niet zo'n goed idee. Immers, toen de relatie nog aan was, was het prima om de gemeente volkomen buiten beschouwing te laten en dus te 'frauderen'. Nu gaat het mis (en mede om dit soort situaties te voorkomen zullen er juist regels zijn, al irriteer ik me er ook vaak aan dat die regels zo 'strak' zijn) en moet de gemeente werken op jullie tempo, omdat jullie er nu last van hebben. Zo werkt het niet, ik denk dat jullie blij mogen zijn als je er zonder gesodemieter van af komt. Hoe rot ook, jullie hebben inderdaad (bewust of onbewust) meegewerkt aan fraude. Nu start de gemeente meteen een onderzoek, maar daar gaat tijd overheen. Ik vind het niet netjes om nu de gemeente onder druk te zetten en zou dat dan ook niet doen. Vind het wel heel erg vervelend voor jullie, maar ik zou zelf de regie nemen en de schuldeisers de situatie uitleggen.
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 18:59:

[...]

Fijne onderbouwde reactie, je hebt er verstand van geloof ik. Fraude ging om het inschrijven van ex. Kort geding kan gewoon, alleen als er bij de ex niks te halen valt, hebben dwangsommen niet zoveel zin, want daar zal hij dan niet gevoelig voor zijn. Beslag, zoek het ff na als je zou ik zeggen.

Ja dat zeg ik, fraude dus dat ex zich niet heeft laten inschrijven op het adres waar hij wel woonde. Wat is daar niet onderbouwd aan?

Over het beslag leggen op spullen van de ouders, dat legt Shifty nu al 2x mooi uit, ik hoef dat niet te herhalen.

En dat van het kort geding zeg je zelf al, waarom dat nogal zinloos is.

Moet ik nog iets onderbouwen?
quote:Barcalisboa schreef op 09 mei 2017 @ 18:53:

[...]

Bedankt voor je reacties! Klopt inderdaad van dat onderzoek. M'n moeder heeft zoveel mogelijk gegevens van hem doorgegeven en de medewerker die ze heeft gesproken, zou haar zo snel mogelijk terugbellen. Ik ben hier echter een beetje huiverig voor en wil daar eigenlijk niet op zitten wachten. Ik heb ook geen idee hoe zo'n onderzoek in z'n werk gaat. Gaan ze dan zijn familie af ofzo? Weet iemand dat misschien?

Ook al gaan ze zijn familie af...wat boeit jou dat nou?

Belangrijker is dat jou familie rust krijgt en hij daar zo snel mogelijk uitgeschreven wordt.
quote:esther55 schreef op 09 mei 2017 @ 18:58:

Ik snap niet veel van je verhaal, sorry.

Je laat je ex vanwege zijn schulden 6 jaar lang niet op jou adres inschrijven terwijl hij daar wel woonde.

Nu is het je ex en hoe komt het dan dat hij zich in heeft geschreven bij je ouders? Had je dan niet tegen je ouders kunnen zeggen doe het niet want hij heeft schulden?Mijn ex stond al ingeschreven toen we nog bij elkaar waren. Hij heeft heel lang bij zijn broer ingeschreven gestaan, maar omdat zijn broer ook dakloos werd, kon dat niet meer. Mijn ouders hebben hem destijds in laten schrijven, in de hoop dat hij de 'druk' van mijn ouders zou voelen om zijn schulden af te betalen en om mij te ontzien. Het is echt een zieke situatie, ik weet het, maar mijn ouders hebben dat met heel veel liefde gedaan en hij heeft daar gewoon keihard misbruik van gemaakt. Wij wilden hem allemaal heel graag helpen, terwijl hij ondertussen z'n middelvinger naar ons opstak. Tsja, ik heb er in ieder geval heel veel van geleerd..
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 18:59:

[...]

Fijne onderbouwde reactie, je hebt er verstand van geloof ik. Fraude ging om het inschrijven van ex. Kort geding kan gewoon, alleen als er bij de ex niks te halen valt, hebben dwangsommen niet zoveel zin, want daar zal hij dan niet gevoelig voor zijn. Beslag, zoek het ff na als je zou ik zeggen.Dit klopt inderdaad allemaal wat Marana zegt. Het inschrijven van de ex op een adres waar hij niet woont is inderdaad fraude. Dat zal namelijk ook ongetwijfeld een (financiele) reden hebben gehad die dus op bewust verkeerd gemanipuleerde gegevens gebaseerd is geweest. Kort geding kan ook niet want daarmee moet je aantonen dat hij daar niet meer woont en daarvoor heb je dan dat onderzoek van de gemeente weer nodig. Bovendien is er geen spoedeisend belang en kan je inderdaad toch niks bij hem halen. En inderdaad kan er in beginsel geen beslag worden gelegd op spullen van een ander. Dus als je jouw eerdere post exact andersom leest zit je best dicht bij de waarheid
Niet doen.

Wanneer de gemeente hem belt en hij vertelt dan dat hij er nog gewoon woont heb je weer geen poot om op te staan.
Niet geschoten is altijd mis
quote:_Marana_ schreef op 09 mei 2017 @ 19:07:

[...]

Ja dat zeg ik, fraude dus dat ex zich niet heeft laten inschrijven op het adres waar hij wel woonde. Wat is daar niet onderbouwd aan?

Over het beslag leggen op spullen van de ouders, dat legt Shifty nu al 2x mooi uit, ik hoef dat niet te herhalen.

En dat van het kort geding zeg je zelf al, waarom dat nogal zinloos is.

Moet ik nog iets onderbouwen?Nee, onderbouwing is denk ik niet zo zinvol, geloof namelijk dat je niet helemaal volgt waarom het gaat. Maar ter lering en vermaak dan maar :

http://decentrale.regelge ... oorn/171387/171387_1.html

Voor de rest, geloof dat TO om hulp vroeg.
quote:shifty schreef op 09 mei 2017 @ 19:09:

[...]

Dit klopt inderdaad allemaal wat Marana zegt. Het inschrijven van de ex op een adres waar hij niet woont is inderdaad fraude. Dat zal namelijk ook ongetwijfeld een (financiele) reden hebben gehad die dus op bewust verkeerd gemanipuleerde gegevens gebaseerd is geweest. Kort geding kan ook niet want daarmee moet je aantonen dat hij daar niet meer woont en daarvoor heb je dan dat onderzoek van de gemeente weer nodig. Bovendien is er geen spoedeisend belang en kan je inderdaad toch niks bij hem halen. En inderdaad kan er in beginsel geen beslag worden gelegd op spullen van een ander. Dus als je jouw eerdere post exact andersom leest zit je best dicht bij de waarheid

Inschrijving, zie eerder link.

Aantonen dat hij er niet meer woont kan dmv getuigenverklaringen. Spoedeisend belang lijkt mij evident als dwangbevelen je om de oren vliegen en deurwaarder op de stoep staan. En er kan dus in beginsel wel beslag gelegd worden op spullen van een ander, de bewijslast ligt dan bij de beslagene.
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 19:10:

[...]

Nee, onderbouwing is denk ik niet zo zinvol, geloof namelijk dat je niet helemaal volgt waarom het gaat. Maar ter lering en vermaak dan maar :

Voor de rest, geloof dat TO om hulp vroeg.

Waar heb jij gelezen, en ik niet, dat het adres van de ouders van TO alleen als briefadres voor de ex is gebruikt? Ik lees heel duidelijk dat het adres van de ouders als woonadres is opgegeven.

Een briefadres mag maximaal 1 jaar gebruikt worden, lees ik in je link. Het gaat hier om zes jaar, dus een briefadres lijkt mij absoluut niet van toepassing.
quote:Bitje93 schreef op 09 mei 2017 @ 19:09:

Niet doen.

Wanneer de gemeente hem belt en hij vertelt dan dat hij er nog gewoon woont heb je weer geen poot om op te staan.

Ja maar dat zou toch niet zomaar moeten kunnen?? M'n ouders hebben een koophuis en hij was 'maar' een inwonende. Dus ik ga ervan uit dat als mijn ouders aangeven at hij daar niet meer ingeschreven staat, dat dat leidend is?

Wat zou ik dan kunnen doen? Gewoon dat onderzoek afwachten?
quote:Bitje93 schreef op 09 mei 2017 @ 19:09:

Niet doen.

Wanneer de gemeente hem belt en hij vertelt dan dat hij er nog gewoon woont heb je weer geen poot om op te staan.Euh dan gaan ze maar bij de ouders kijken.Dan zien ze dat er helemaal geen spullen staan en hij daar echt niet woont.
quote:_Marana_ schreef op 09 mei 2017 @ 19:13:

[...]

Waar heb jij gelezen, en ik niet, dat het adres van de ouders van TO alleen als briefadres voor de ex is gebruikt? Ik lees heel duidelijk dat het adres van de ouders als woonadres is opgegeven.

Een briefadres mag maximaal 1 jaar gebruikt worden, lees ik in je link. Het gaat hier om zes jaar, dus een briefadres lijkt mij absoluut niet van toepassing.Ze schrijft niet dat hij daar zes jaar ingeschreven staat, ze schrijft dat ze zes jaar een relatie heeft. Maar ik vind het leuk om iemand te helpen als ik denk dat ik zinnige adviezen kan geven en absoluut geen zin om energie te besteden aan off topic ruzies van forummers die blijkbaar niks anders te doen hebben of zo.
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 19:10:

[...]

Nee, onderbouwing is denk ik niet zo zinvol, geloof namelijk dat je niet helemaal volgt waarom het gaat. Maar ter lering en vermaak dan maar :

Voor de rest, geloof dat TO om hulp vroeg.Jij verwart in al je reacties een briefadres/postadres met een inschrijving in de GBA.
quote:Barcalisboa schreef op 09 mei 2017 @ 19:14:

[...]

Ja maar dat zou toch niet zomaar moeten kunnen?? M'n ouders hebben een koophuis en hij was 'maar' een inwonende. Dus ik ga ervan uit dat als mijn ouders aangeven at hij daar niet meer ingeschreven staat, dat dat leidend is?

Wat zou ik dan kunnen doen? Gewoon dat onderzoek afwachten?Ik zou een gesprek aanvragen met de gemeente, dat is denk ik voor nu de beste weg. Daarnaast, als je inkomen niet te hoog is kan je ook bij het juridisch loket een gesprek aanvragen. Succes ermee in ieder geval.
Super bedankt voor al jullie reacties maar om verwarring te voorkomen: ik heb 6/7 jaar een relatie gehad en hij heeft de laatste 2 jaar ingeschreven gestaan met een inschrijving in de GBA. Dus geen postadres (helaas)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven