Ex uitschrijven!!!

09-05-2017 18:06 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik weet dat ik de verkeerde keuzes heb gemaakt, maar ik wil dit nu heel graag oplossen, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt.

Mijn ex en ik zijn sinds 1,5 maand uit elkaar, na 6 jaar samengewoond te hebben. Hij stond vanwege een heleboel schulden niet bij mij ingeschreven, maar hij kon zich ook nergens anders inschrijven. Met het oog op onze toekomst zijn mijn geweldig lieve ouders zo vrij geweest om mijn ex bij hun in te laten schrijven, onder voorwaarde dat hij z'n shit op orde zou krijgen. Nou je raadt het al: die schulden zijn er nog steeds en het ene dwangbevel na de andere komt bij m'n ouders binnen. Mijn moeder heeft hem 1,5 week geleden een bericht gestuurd dat hij zich z.s.m. uit moet schrijven, maar voor de zekerheid had ze zelf ook al een afspraak gemaakt bij de gemeente. Deze afspraak was vandaag en -heel verrassend- hij heeft zich nog niet uitgeschreven, maar wat we veel erger vinden is dat wij dit ook niet kunnen doen, omdat hij zelf een nieuw adres moet opgeven. Hij reageert nergens meer op dus ik verwacht niet dat hij dit op korte termijn zelf gaat doen. Er wordt nu een onderzoek gestart naar waar hij wel woont, maar ik ben bang dat daar maanden overheen gaat.

Is er iets wat ik nu kan doen om dit proces te versnellen? Het is echt heel dringend. Alvast bedankt voor de reacties!
quote:Tr0tter schreef op 09 mei 2017 @ 20:22:

[...]

Waarom zou je subtiel zijn tegen iemand die jarenlang doelbewust fraude pleegt, te weinig belasting betaalt, waarschijnlijk teveel huursubsidie heeft ontvangen en schuldeisers dupeert? Ik houd niet van oplichters.Precies, tel daarbij op dat to zelfs nu niet haar verantwoordelijkheid wil/durft te nemen. Of nu nog onverantwoordelijk of laf dus ook nog..
quote:Mutsie2017 schreef op 09 mei 2017 @ 20:17:

[...]

Ik pamper niemand.

Ik heb duidelijk mijn mening gegeven.

Maar sommige reacties zijn echt TE.

En dat merk ik veel vaker hier.Je kan bepaalde dingen ook wat subtieler schrijven ipv een ontzettend nare rot opmerking.Waardoor iemand zich nog kloter gaat voelen.

Ondertussen heb ik wel geleerd om sommige mensen gewoon totaal te negeren.En denk ik ; ach, veilig achter je beeldschermpje..klasse hoor.

Maar in die paar maandjes dat ik hier zit heb ik ook mensen weg zien gaan omdat ze compleet met de grond gelijk gemaakt werden.Oh wat is het leven toch zwaar
quote:Tr0tter schreef op 09 mei 2017 @ 20:22:

[...]

Waarom zou je subtiel zijn tegen iemand die jarenlang doelbewust fraude pleegt, te weinig belasting betaalt, waarschijnlijk teveel huursubsidie heeft ontvangen en schuldeisers dupeert? Ik houd niet van oplichters.

Omdat je er voor kan kiezen iemand op te bouwen of om iemand af te kraken.

Omdat je wel van alles aan kan nemen maar dan uit het oog kan verliezen dat het jouw interpretatie van werkelijkheid is.

Omdat iemand die iets verkeerd doet niet per definitie een verkeerd persoon is of de verkeerde intenties heeft.

Omdat je zelf ook graag constructieve hulp zou willen als je in de shit zit ook al ben je er zelf in gaan zitten.

Daarom.
quote:Gooloib schreef op 09 mei 2017 @ 20:30:

[...]

Oh wat is het leven toch zwaar

Dit bedoel ik.Echt zo n nutteloze opmerking.

Wat wil je met dit antwoord bereiken??
Ik snap de reacties wel hoor, maar zoals shifty zegt: ik heb hier niet moedwillig voor gekozen. Ik geloof in het goede van mensen en mijn ouders ook, dat is dan ook altijd ons uitgangspunt geweest. Ik ben daar alleen in doorgeslagen, zat er zo diep in dat ik tunnelvisie had. Tuurlijk zegt het ook heel veel over mij dat ik in deze situatie ben beland, dus daar ga ik dan ook mee aan de slag. We probeerden hem echter alleen maar te helpen en zagen dit destijds als enige uitweg. Daar zijn heel veel gesprekken aan vooraf gegaan en mijn ouders hebben daar zelf ook mee ingestemd. Dat gezegd hebbende.. Ik weet dondersgoed dat dit niet de juiste keuze was. Dat neemt niet weg dat ik er nu alles aan wil doen om dit op te lossen en ik nu mijn ouders wil ontzien ipv andersom. Ik ben m'n ouders heel dankbaar dat ze dit voor mij over hebben gehad en aan de andere kant ja, ik schaam me inderdaad kapot en ja, ik vind het heel erg dat mijn ouders hier nu de dupe van zijn. Dat is niet iets wat ik van tevoren had voorzien. Had ik dat maar. Daarbij heb ik al aangegeven dat ik zijn nieuwe adres ga doorgeven, dus ik probeer zeker wel mijn verantwoordelijkheid te nemen.

Nogmaals bedankt voor alle reacties.
quote:Barcalisboa schreef op 09 mei 2017 @ 20:40:

Ik snap de reacties wel hoor, maar zoals shifty zegt: ik heb hier niet moedwillig voor gekozen.Natuurlijk wel, je ex heeft zich niet per ongeluk bij je ouders ingeschreven. Je hebt er zelf ook zes jaar lang van geprofiteerd en de boel opgelicht. Ik snap dat je er nu van baalt hoe het gelopen is, maar doe nou niet net of het je allemaal overkomen is.
quote:7102 schreef op 09 mei 2017 @ 19:46:

[...]

Vast om de goede vrede te bewaren met dochter. En wie weet wisten ze niet van de hele situatie af van ex.Nee hoor, daar zijn heel veel gesprekken aan vooraf gegaan. Mijn ouders wisten alles en ze hebben echt wel eens hun twijfels over hem uitgesproken naar mij, maar nogmaals; wij zijn uitgegaan van het goede in hem. Nu zie ik in dat ik dat nooit had moeten doen en dat ik mijn ouders daarin meegesleurd heb, maar dat kan ik helaas niet meer terugdraaien. We hebben dit dan ook niet gedaan voor eventuele financiële voordelen, maar met het oog op een normale toekomst samen. Ja daar had ik inderdaad mijn verantwoordelijkheid in kunnen nemen en ik had hem inderdaad bij mij in kunnen laten schrijven, maar daar is destijds niet voor gekozen en daar kan ik nu helaas niets meer aan veranderen. Dat betekent niet dat ik dit nu niet wil oplossen.
quote:Tr0tter schreef op 09 mei 2017 @ 20:46:

[...]

Natuurlijk wel, je ex heeft zich niet per ongeluk bij je ouders ingeschreven. Je hebt er zelf ook zes jaar lang van geprofiteerd en de boel opgelicht. Ik snap dat je er nu van baalt hoe het gelopen is, maar doe nou niet net of het je allemaal overkomen is.Ik bedoelde daarmee te zeggen dat ik op dat moment niet had verwacht dat het zo zou lopen, omdat ik toen niet inzag met wat voor monster ik te maken had. Denk je nou echt dat ik had gewild dat mijn ouders hier nu mee opgescheept zouden zitten? Ik voorspelde een happy ending en dat is misschien naïef, maar dat is wel hoe ik het toen zag. Daar mag jij van maken wat je wil, helemaal prima hoor.
quote:Barcalisboa schreef op 09 mei 2017 @ 20:55:

[...]

Ik bedoelde daarmee te zeggen dat ik op dat moment niet had verwacht dat het zo zou lopen, omdat ik toen niet inzag met wat voor monster ik te maken had. Denk je nou echt dat ik had gewild dat mijn ouders hier nu mee opgescheept zouden zitten? Ik voorspelde een happy ending en dat is misschien naïef, maar dat is wel hoe ik het toen zag. Daar mag jij van maken wat je wil, helemaal prima hoor.Niet zoveel disney kijken..
quote:Mutsie2017 schreef op 09 mei 2017 @ 20:40:

[...]

Dit bedoel ik.Echt zo n nutteloze opmerking.

Wat wil je met dit antwoord bereiken??

Aangeven dat het leven nu eenmaal niet over rozen gaat en je dus zelf verantwoordelijk bent.

3e keer al, inmiddels begrepen?
quote:shifty schreef op 09 mei 2017 @ 20:33:

[...]

Omdat je er voor kan kiezen iemand op te bouwen of om iemand af te kraken.

Omdat je wel van alles aan kan nemen maar dan uit het oog kan verliezen dat het jouw interpretatie van werkelijkheid is.

Omdat iemand die iets verkeerd doet niet per definitie een verkeerd persoon is of de verkeerde intenties heeft.

Omdat je zelf ook graag constructieve hulp zou willen als je in de shit zit ook al ben je er zelf in gaan zitten.

Daarom.Maar zelfs nu wil to toch niet opgebouwd worden?? Daar kiest ze zelf voor. Ze gaat niet constructief aan de slag..
quote:Gooloib schreef op 09 mei 2017 @ 20:59:

[...]

Aangeven dat het leven nu eenmaal niet over rozen gaat en je dus zelf verantwoordelijk bent.

3e keer al, inmiddels begrepen?Volgens mij heb ik al een paar keer aangegeven dat dit niet de juiste keuze is geweest, zelfs al in m'n beginpost, dus ik snap niet wat je hier nog komt doen. Beetje nutteloos.
Adresonderzoek in laten stellen.

Alle post retour afzender! (Geadresserde niet woonachtig op dit adres, neem contact op met gemeente...)

Niets openen, is strafbaar.

Wachten. Kan n paar maanden duren.

Klaar.
Ik had een adres onderzoek aangevraagd en mijn ex werd toen uitgeschreven na 6 weken.
.
quote:Barcalisboa schreef op 09 mei 2017 @ 21:02:

[...]

Volgens mij heb ik al een paar keer aangegeven dat dit niet de juiste keuze is geweest, zelfs al in m'n beginpost, dus ik snap niet wat je hier nog komt doen. Beetje nutteloos.Maar waarom los je het nu dan niet gewoon op?
quote:Mutsie2017 schreef op 09 mei 2017 @ 19:55:

[...]

Dat is echt de vervelende kant van dit forum( en trouwens van heel social media) .Sommige mensen vinden het "leuk" iemand anders na te trappen.Het is anoniem en je zit achter een beeldscherm.Dus denken mensen dat ze maar alles kunnen zeggen.Ook al zorgen ze ervoor dat een ander zich nog rotter gaat voelen..Ik snap niet wat het mensen die zich zo gedragen oplevert, hooguit kort een gevoel de baas te zijn, daarna kan je lijkt mij niet echt trots je over jezelf voelen. Maar gelukkig zijn er ook hele leuke topics waar mensen elkaar gewoon willen helpen, informatie delen etc. Ik zit met wisselende nicknames denk ik al minstens 10 jaar op het forum en de leuke, zinvolle, behulpzame reacties zijn gelukkig in de meerderheid.
quote:CourtneyLove schreef op 09 mei 2017 @ 21:12:

Adresonderzoek in laten stellen.

Alle post retour afzender! (Geadresserde niet woonachtig op dit adres, neem contact op met gemeente...)

Niets openen, is strafbaar.

Wachten. Kan n paar maanden duren.

Klaar.

Heb je wel kans dat de schuldeisers op de stoep staan, bij haar ouders dan en dat vind ik er zo zuur aan, aardig dat ze willen helpen en TO was dus terecht blij en opgelucht toen hij vertrok dat hij nooit bij haar ingeschreven heeft gestaan.

Ik zou echt de naam en adres van zijn werkgever overhandigen: lekker officieel tintje beter dan een vage vriend of vrienden en kunnen de deurwaarders meteen beslag leggen op zijn loon..

Pa en moe van het gezeur af, iedereen blij.
Mijn ex wilde zich niet uitschrijven. Had jgeen werk en was onvindbaar. Kreeg veel brieven, CJIB en belastingdienst waren zijn grootste fans. Heb een keer iemand aan de deur gehad terwijl ik er niet was.

Heb ze opgebeld, ingelicht over adresonderzoek en ze kon het zo terugzien in de administratie. Geen probleem CourtneyLove, excuses voor de

Schrik en nog 'n fijne dag.

Snap trouwens wel dat het vervelend is. De fanpost hield echter vanzelf op. Onderzoek zelf is waarschijnlijk deze week afgerond.
quote:Gooloib schreef op 09 mei 2017 @ 21:24:

[...]

Maar waarom los je het nu dan niet gewoon op?Waarom geef jij niet gewoon constructieve adviezen om tot een oplossing te komen?
quote:Gooloib schreef op 09 mei 2017 @ 20:59:

[...]

3e keer al, inmiddels begrepen?

Praat je altijd op zo n toon?

Of heb je thuis en in het dagelijkse ECHTE leven gewoon niks te vertellen?

Best sneu hoor.Sterkte ermee.
quote:Ariellle schreef op 09 mei 2017 @ 21:24:

[...]

Ik snap niet wat het mensen die zich zo gedragen oplevert, hooguit kort een gevoel de baas te zijn, daarna kan je lijkt mij niet echt trots je over jezelf voelen. Maar gelukkig zijn er ook hele leuke topics waar mensen elkaar gewoon willen helpen, informatie delen etc. Ik zit met wisselende nicknames denk ik al minstens 10 jaar op het forum en de leuke, zinvolle, behulpzame reacties zijn gelukkig in de meerderheid.

Ja het is echt diep en diep triest sommige reacties en bepaalde forummers.Jammer.

Gelukkig zijn er inderdaad ook een hoop leuke mensen hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven