2 dagen een positieve ovulatietest

05-02-2009 07:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Even een vraagje aan de ovulatietest gebruiksters. Ik heb nu voor de 2e dag een positieve ovulatietest. Omdat het eergisteren vrij vroeg was dat hij positief was (dag 12), heb ik er gisteren weer een gedaan. Beide heel erg positief.

Ik vroeg me af of dit normaal is.

Ik heb altijd overal gelezen dat je LH piek maar 12 uur zichtbaar is.

Wat zeggen jullie, vanmiddag voor de zekerheid weer een testje? Of is dat zinloos?

Groetjes Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Dat is heel normaal, met de digitale test had ik altijd twee dagen een Die dagen ben je op z'n vruchtbaarst, je eisprong is kort daarna
Dank voor je uitleg. De vorige maanden had ik namelijk wel de dag voor de positieve test een wat vager streepje, maar niet zo duidelijk en snel als deze maand. Ik was dus even in de war.
Evt. kun je de (goedkope) streepjestesten (via internet per berg verkrijgbaar) in de aanloop gebruiken en op het 'moment supreme' een paar dagen de (dure) digitale, dan heb je des te meer duidelijkheid. En hopelijk heb je een regelmatige cyclus, want dan kun je snel stoppen met testen
Ik heb zeker een regelmatige cyclus, alleen geen regelmatige ei-sprong. De afgelopen maanden was het op dage 17, 16,15 en nu 12/13 positief.

Ik gebruik trouwens ook goedkope testen, die van Matcare geloof ik. Op zich heb ik geen problemen met die dingen, dus ga er nog maar even mee door.
Twee dagen is inderdaad heel normaal, heb ik ook wel eens.

Als het langer is dan twee dagen dan is het volgens mij niet meer normaal. Dan kan het zijn dat het eitje niet goed uit de follikel kan en dus blijft je LH-hormoon hoog, terwijl er geen eisprong komt. Ten minste, dat heb ik wel eens ergens gelezen... Of het klopt?
Ik had ook altijd 2 dagen een positieve test van cleaeblue.
Ik had een onwijs onregelmatige cyclus, geen pijl op te trekken. Op een gegeven moment had ik al 3 dagen een positieve test. Toen ie op dag 4 weer positief was ben ik eens op internet gaan speuren. Ergens las ik dat de ovulatietest ook reageert op het HCG-hormoon. En verhip, toen ik er een zwangerschapstestje tegenaan gooide bleek ik idd zwanger!!

Ik had overigens de goedkope dipsticks van Sensitest om te testen.
Bedankt AnAn, maar ik ben echt niet zwanger.

Ik was vorige week nog ongesteld, dus da kan echt nie.

Ik ben benieuwd wat de test vanmiddag aangeeft. Als het weer positief is, dan maar even de gyn bellen morgen denk ik....
Hier ook vaker gehad hoor. Geen zorgen!
Nou gisteren was hij weer negatief, dus mijn ei zal wel gewoon netjes gesprongen zijn dinsdag of woensdag.

Bedankt voor het geruststellen meiden!
Ik denk eerder dat je ei dan gisteren of vandaag springt. Je LH piek is 24-48 uur vóór je ei springt. Maar bijzaak dit. Je bent in ieder geval op tijd geweest
hahaha, ja dat bedoel ik ook eigenlijk.

Dinsdag voelde ik het wel heel goed trouwens (ook tijdens de daad/het klussen/de sex/het wipje) dat ik een op springend - ei had.

Maar ach, we hebben het allemaal goed benut

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven