37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.

Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
quote:inkijk74 schreef op 09 mei 2017 @ 23:14:

[...]

"draai gewoon om" van die waardeloze adviezen die je al twintig jaar hoort en die niet werken. Elke keer worden we op die manier met een kluitje het riet ingestuurd. Fuck You!

We hebben in dit systeem meer dan twintig jaar aan de kant gestaan. De maat is vol en we gaan dit systeem omver werpen. We zijn tot het uiterste getergd. Je gaat het meemaken, met 25 jaar frustratie kan er heel wat energie vrijkomen, dat kan ik jou verzekeren!

Waar om ben je zo boos op 'het systeem'? Oprechte vraag. Ik ben dat namelijk zelf niet, als buitenbeentje. Het is een gegeven. Nu zou ik nooit zeggen dat systemen moeten blijven als 'revolutionair' (lol, nog al opstandige familie achtergrond) maar je kunt toch een systeem dat niet goed is gedefinieerd niet echt om ver werpen, of elk lid dat er in functioneert of niet (kun je niet zien aan de buitenkant) verantwoordelijk houden?

Wat spell zegt lijkt me toch beter, je zelf veranderen of hoe je ergens mee om gaat lijkt mij vruchtbaarder.
quote:inkijk74 schreef op 09 mei 2017 @ 20:19:

[...]

Eigenlijk vind ik dat zonde, hoewel ik helemaal begrijp als iemand verlegen is. Vanzelfsprekend.

Punt is dat ik best wel vrijgezelle mannen ken die ik ook een vriendin gun. Soms Nerd-achtige types, maar dat zijn best oké mannen.

Had ik al gezegd dat ik ook een vriendin zoek? Oud ben je niet want je bent 8 jaar jonger. Misschien vind je jezelf een afwijkend type, maar dat zie ik niet als een obstakel voor een leuke avond. (we kunnen het altijd hebben over de evolutietheorie (heb je al eens nagedacht waarom het homofilie nog steeds bestaat en er niet 'uitgefokt' is? ))

Ha, ja wel over na gedacht maar het lijkt me gewoon een foutje in de baarmoeder (en andere echt genetische afwijkingen zijn ook nog niet uit gefokt).

Maar nee, ik spreek niet af via fora, nooit gedaan and never will, met niemand.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 09 mei 2017 @ 21:37:

[...]

Ik denk, dat je het effect van roddelen een beetje onderschat.Ik denk dat je het effect zwaar overschat. Die drie dames op het bankje zijn vooral druk met hun eigen leven. Mensen zoals TO zijn zich te zelfbewust en krijgen daarmee de indruk dat ze het centrum van het universum zijn en het leven draait om hen. Logisch hoor dat je veel nadenkt over jezelf en je leven, maar waarom zou dat voor die drie dames op het bankje anders zijn? Je maakt jezelf veel belangrijker dan je werkelijk bent.
Ik zie net als strikjemetstippels ook geen systeem. Wel haar model met een standaard deviatie waarbinnen de grootste groep valt die relatief gemakkelijk matchen.

Gedeeltelijk ben ik het eens met haar mening over socio engineering. Uiteraard staat het iedereen vrij om ervoor te kiezen niet naar het midden op te schuiven. Trouw zijn aan jezelf is heel belangrijk. Maar ik vind werken aan persoonlijke belemmeringen of dat nou verlegenheid is of zelfs sociale angst absoluut iets is dat je niet moet laten liggen.

Verder is het vinden van een partner in deze eeuw allang een individuele zaak. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Japan waar nog mannen zijn die moeite hebben met de verschuiving van gemeenschap naar het individu. Het vinden van passende hulp bij problemen hierin is eveneens een individuele taak.

Hans66 ervaart dit als zou hij met een onterechte factuur in het riet zijn gestuurd. Dit mag zo lijken maar ik denk dat dit te maken heeft met deels de niche markt en doordat de hulpverlening versnipperd is, hokjes.

Hij had namelijk ook naar een seksuoloog kunnen stappen met waarschijnlijk een heel andere uitkomst.

Toevallig kwam ik op een site van een single coach een moedige oproep aan seksuologen om contact op te nemen. Er zijn dus wel mensen die serieus proberen tot een verbetering van de hulpverlening te komen.
quote:strikjemetstippels schreef op 10 mei 2017 @ 09:41:

Maar nee, ik spreek niet af via fora, nooit gedaan and never will, met niemand.Hopelijk wordt dit niet weer persoonlijk opgevat. Anders kunnen we wachten op de volgende sh!tstorm over aan de zijlijn staan en hoe "het systeem" faalt.
quote:hans66 schreef op 10 mei 2017 @ 04:37:

Ik ben het ook eens met Spell.

Ik heb dan wel een stoornis in het autismespectrum, maar op veel vlakken ben ik in de praktijk nauwelijks autistisch. Ik gedraag me soms net iets anders. Ik heb wel profijt van de positieve kanten van autisme. Mensen met andere vormen van autisme weet ik wel op hun waarde te schatten.

Op het vlak van het aanspreken van vrouwen ben ik erg verlegen (of ik pas het systeem toe: Als een vrouw geen voor mij herkenbare interesse toont, is ze gewoon niet verliefd, en wil ze geen contact of uitsluitend vriendschappelijk contact) en erg onervaren. Ik weet ook niet wat ik moet doen als het goed mogelijk is dat ze wel verliefd is.

Autisme is een reden om mij hiermee niet te helpen. "Aan autisme is niets te doen, dus therapie of psychiatrische medicatie zal niet helpen, dus ook geen Cognitieve Gedrags-Therapie" zegt de weigerachtige hulpverlening. En daar heb ik het maar mee te doen. Met ongeveer 340 euro armer sta ik weer op straat (ik heb een flinke spaarpot, maar ik vind dat dat er niet toe doet; 340 euro vind ik wel weggegooid geld).

Er is helemaal geen systeem. Dat gebruik jij als coping mechanisme. Mensen werken helemaal niet volgens een systeem. Iedereen is anders.

Dat wil overigens niet zeggen dat er geen universele paringsdans is, ook bij mensen en daar horen signalen bij. Ze geven geen garantie, maar wel een indicatie.

Voor de rest is het gewoon vragen om iets te gaan doen dan merk je het vanzelf wel. Verliefdheid is een slechte indicatie, want dat iemand dat op slag is, dat is zeldzaam.

Overigens zouden veel mensen als een autist kunnen bestempelen op basis van bepaalde kenmerken, maar ik ben toch echt niet. Ik ben gewoon een introverte denker, mijn brein werkt anders dan degene die in de 95% van de standaarddeviatie vallen.

Dat wil zeggen dat bepaalde mensen ook niet bij me passen. Ik ben dan ook echt niet bezig om te kijken of die ander mij vindt passen, dat is niet mijn zaak, ik kijk alleen of een ander bij mij past. En bij heel veel is dat al heel snel "njet". Die benadering alleen al, maakt de hele zaak makkelijker.
quote:inkijk74 schreef op 09 mei 2017 @ 23:14:

[...]

"draai gewoon om" van die waardeloze adviezen die je al twintig jaar hoort en die niet werken. Elke keer worden we op die manier met een kluitje het riet ingestuurd. Fuck You!

We hebben in dit systeem meer dan twintig jaar aan de kant gestaan. De maat is vol en we gaan dit systeem omver werpen. We zijn tot het uiterste getergd. Je gaat het meemaken, met 25 jaar frustratie kan er heel wat energie vrijkomen, dat kan ik jou verzekeren!WTF bazel je nou joh?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:watmoetikhiervandenken schreef op 10 mei 2017 @ 09:53:

[...]

Ik denk dat je het effect zwaar overschat. Die drie dames op het bankje zijn vooral druk met hun eigen leven. Mensen zoals TO zijn zich te zelfbewust en krijgen daarmee de indruk dat ze het centrum van het universum zijn en het leven draait om hen. Logisch hoor dat je veel nadenkt over jezelf en je leven, maar waarom zou dat voor die drie dames op het bankje anders zijn? Je maakt jezelf veel belangrijker dan je werkelijk bent.

Die dames op een bankje zullen waarschijnlijk niet over je kletsen en als ze het wel doen, merk je er hoogstwaarschijnlijk niks van. Dus laat het gaan.

Maar dat neemt niet weg dat er in andere situaties ook over je geroddeld kan worden, bijvoorbeeld door collega's, mensen in je stamkroeg of vrienden. En als je die mensen dan later weer tegenkomt, kan het zijn dat je achter het geroddel komt. En dat kun je dan vervelend vinden.

Even in bold dat dit allemaal zou kunnen, hoeft natuurlijk niet. Maar goed, er even vanuit gaande dat er over je gekletst wordt en dat je daarachter komt, dan heb je daar zelf verder weinig invloed op. Behalve misschien die idiote outfit waar ze het over hadden maar niet meer aantrekken. Je hebt wel invloed op je eigen reactie erop. Dus ipv vervelend vinden, zou je je schouders erover kunnen ophalen. Of je spreekt de roddelaars erover aan, maar dat zou ik zelf niet zo snel doen. Dat werkt waarschijnlijk alleen maar tegen je.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik hoor de psycholoog nog zeggen: Een gedachte is waar of niet waar.

Geen aandacht besteden aan dames die op een bankje zitten is nog te overzien. Het niet actief aan durven gaan van een gewild contact is een veel groter probleem.
Als ik met vriendinnen zit te kletsen letten we ECHT niet op een random gast die voorbij loopt. Waarom zouden we?

Of je moet voor onze neus de horlepiep gaan dansen ofzo.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:ooitverlegen schreef op 10 mei 2017 @ 09:58:

Hans66 ervaart dit als zou hij met een onterechte factuur in het riet zijn gestuurd. Dit mag zo lijken maar ik denk dat dit te maken heeft met deels de niche markt en doordat de hulpverlening versnipperd is, hokjes.

Hij had namelijk ook naar een seksuoloog kunnen stappen met waarschijnlijk een heel andere uitkomst.

Toevallig kwam ik op een site van een single coach een moedige oproep aan seksuologen om contact op te nemen. Er zijn dus wel mensen die serieus proberen tot een verbetering van de hulpverlening te komen.

Een seksuoloog zou een goed idee zijn, maar het beeld dat ik heb van de hulpverlening is niet zo positief. Ik kan het proberen, maar ik schat de kans dat ik weer met een vette rekening op straat sta, redelijk hoog in. Moet ik daar veel geld tegen aangooien?

Deze suggestie zou alleen werken als de hulpverlening zelf verandert. In al die jaren is dat vrijwel niet gebeurd, dus waarom zou dat anders zijn? "Autisme is niet te genezen, dus hoeven wij ook niets te doen."
World of Warcraft: Legion
quote:tonkje schreef op 10 mei 2017 @ 12:02:

Die dames op een bankje zullen waarschijnlijk niet over je kletsen en als ze het wel doen, merk je er hoogstwaarschijnlijk niks van. Dus laat het gaan.Als ik er niets van merk, zou het mij werkelijk niets interesseren of er over mij geroddeld wordt. In het verre en nabije verleden heb ik helaas andere ervaringen.
quote:strikjemetstippels schreef op 10 mei 2017 @ 09:41:

[...]

Ha, ja wel over na gedacht maar het lijkt me gewoon een foutje in de baarmoeder (en andere echt genetische afwijkingen zijn ook nog niet uit gefokt). De evolutie is oneindig veel geraffineerder dan wij ons ooit kunnen voorstellen. http://www.newnownext.com ... lk-james-o-keefe/11/2016/

.

quote:Maar nee, ik spreek niet af via fora, nooit gedaan and never will, met niemand.Ik snap dit wel. Je omschrijft jezelf als verlegen type. Dit past daarin.
quote:hans66 schreef op 10 mei 2017 @ 12:16:

[...]

Een seksuoloog zou een goed idee zijn, maar het beeld dat ik heb van de hulpverlening is niet zo positief. Ik kan het proberen, maar ik schat de kans dat ik weer met een vette rekening op straat sta, redelijk hoog in. Moet ik daar veel geld tegen aangooien?

Ik wil even wat jij zegt gebruiken om aan te kaarten dat wat een negatieve ervaring kan doen met mensen...

Jij wil beroep doen op (psychologische) hulpverlening om jezelf als persoon te laten evolueren maar keert terug met lege handen.

Bijgevolg de ontwikkeling van vele negatieve gevoelens (al dan niet in meer of mindere mate) die ertoe lijden/leiden dat je nu de stap niet meer duft/wenst te zetten naar de hulpverlening vanwege die negatieve ervaring.

Eén simpel voorbeeld dat duidelijk maakt dat één ervaring voldoende is om een heel systeem in elkaar te laten storten bij een individu. Het vertrouwenssysteem dat men ontwikkelt en in dit geval nota bene in ene hulpverleningsinstantie... Hoe kan je verwachten dat iemand zich goed voelt als zelfs de hulpverleningsinstanties deze reacties teweegbrengen...

Dit is één mogelijkheid, één ervaring. Een andere mogelijkheid is vele dergelijke ervaringen. Als er op voorhand, bijvoorbeeld tijdens de opvoeding, geen deftig fundament opgebouwd werd is het simpelweg vragen om ontsporingen...

Het is niet de fout van iets of iemand maar een samenloop van heel wat factoren waardoor dit 'fenomeen' ontstaat. Soms hoeft er slechts iets heel klein te veranderen om dit te voorkomen maar in vergevorderde 'stadia' is hulpverlening noodzakelijk. Laat soms net datgene zijn wat men moet vertrouwen maar waar men ooit het vertrouwen in verloren heeft.

Dan wordt de situatie wel heel complex.

Maar de situatie valt enkel te begrijpen met achtergrondinformatie. En het is niet omdat er begrip voor iets is dat het goedgekeurd is. Het houdt wel in dat mits wat begrip wel verdere stappen kunnen ondernomen worden. Zonder begrip is er geen draagvlak en geen draagvlak is geen actie.

De waaromvragen zijn hier enorm belangrijk.

Waarom gedraagt iemand zich zo? Waarom is dat gebeurd? Etc. Pas met kennis van de antwoorden op die vragen kan er begrip voro een situatie ontstaan en kan er uiteindelijk gehandeld worden.

Of sla ik de bal compleet mis?

Extra citaat (maakt m'n punt nog duidelijker):

[...]Deze suggestie zou alleen werken als de hulpverlening zelf verandert. In al die jaren is dat vrijwel niet gebeurd, dus waarom zou dat anders zijn? "Autisme is niet te genezen, dus hoeven wij ook niets te doen."
anoniem_317967 wijzigde dit bericht op 10-05-2017 12:32
Reden: extra citaat toegevoegd
% gewijzigd
quote:hans66 schreef op 10 mei 2017 @ 12:20:

[...]

Als ik er niets van merk, zou het mij werkelijk niets interesseren of er over mij geroddeld wordt. In het verre en nabije verleden heb ik helaas andere ervaringen.Dan geldt dus het 2e deel van wat ik schreef: haal je schouders erover op of spreek mensen erop aan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

In ons zorgstelsel kost alles bakken met geld dus ik denk dat je ook hier een dikke rekening krijgt. Sowieso het eigen risico voor het geval dat nog niet is verdampt.

Maar ik weet niet wat een seksuoloog precies gaat doen behalve dat ik op Internet iets over een stappenplan las. Ik heb uit pure interesse een mailtje gestuurd maar nooit antwoord op gekregen. Dat is m.i. al een strafpunt.

Twee single coaches hebben positief gereageerd terwijl ze wisten dat ik geen klant zou worden dus dat is een pluspunt. Bovendien bieden zij een kennismakingsgesprek zonder kosten. Er zijn naar mijn idee wel grote verschillen in kennis op psychologisch vlak.

Ik heb zelf overigens heel veel geld uitgegeven aan zaken die indirect hebben bijgedragen tot het vinden van een partner. Daarvan stond van te voren ook niet allemaal vast dat het iets zou opleveren.
quote:tonkje schreef op 10 mei 2017 @ 12:39:

[...]

Dan geldt dus het 2e deel van wat ik schreef: haal je schouders erover op of spreek mensen erop aan.Ik zou het dan weer een veel groter probleem vinden als mensen niet over me zouden roddelen. Blijkbaar ben ik dan zo'n grijze muis dat ik niet eens opval. En als je al niet opvalt hoe wil je dan ooit überhaupt met iemand contact leggen.
quote:spell68 schreef op 10 mei 2017 @ 12:47:

Ik zou het dan weer een veel groter probleem vinden als mensen niet over me zouden roddelen. Blijkbaar ben ik dan zo'n grijze muis dat ik niet eens opval. En als je al niet opvalt hoe wil je dan ooit überhaupt met iemand contact leggen.Grijze muis....opvallen....spijker....kop!
Er zijn ook minder opvallende, minder knappe, minder gezellige vrouwen die langs de zijlijn staan. Waarom niet daarop richten?
quote:2koffie schreef op 10 mei 2017 @ 13:00:

Er zijn ook minder opvallende, minder knappe, minder gezellige vrouwen die langs de zijlijn staan. Waarom niet daarop richten?

Precies zo'n vrouw viel mij in een jaar boodschappen doen dus op. Opvallen door introvert onopvallend zijn!

Maar dan nog moet je het wel aandurven, ik weet waar ik over praat. Helaas overheerst in dit topic de angst.
Eerst met 20 vrouwen bevriend raken zonder bijbedoelingen lijkt me veel nuttiger dan in een supermarkt vreemde vrouwen benaderen met bijbedoelingen.
quote:2koffie schreef op 10 mei 2017 @ 13:21:

Eerst met 20 vrouwen bevriend raken zonder bijbedoelingen lijkt me veel nuttiger dan in een supermarkt vreemde vrouwen benaderen met bijbedoelingen.Ik zie wat je bedoelt, ik heb echter maar 1 vrouw aangesproken. Via via is inderdaad de meest gangbare weg maar tegelijk is er ook geen voorspelbare manier van iemand tegenkomen. Er zijn hier al meerdere interessante topics geweest hoe en waar mensen elkaar hebben ontmoet.

[...]

Deze suggestie zou alleen werken als de hulpverlening zelf verandert. In al die jaren is dat vrijwel niet gebeurd, dus waarom zou dat anders zijn? "Autisme is niet te genezen, dus hoeven wij ook niets te doen."

Hans, ik hb het al zo vaak gevraagd, waarom zet je toch perse in op een niet autistische vrouw ? Jij leest haar niet, zij mist ongetwijfeld dingen dingen bij jou. Waarom denk je dat dat gaat werken?

Zou er nirt ooit een moment ( moeten ) komen waarop je denkt " dit is het. Een relatie is kennelijk niet voor mij weggelegd " ? Het leven is namelijk niet zo maakbaar als we allemaal wel zouden willen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:inkijk74 schreef op 10 mei 2017 @ 12:20:

[...]

Ik snap dit wel. Je omschrijft jezelf als verlegen type. Dit past daarin.

Tuurlijk, ze is verlegen. Stempel erop, klaar!

Zoals jij je hier profileert denk ik dat er weinig tot 0 vrouwen zijn die op jouw uitnodiging in zouden gaan. Je hebt een fobie voor 3.5 miljard mensen (50% wereldbevolking zeg maar), omdat je slechte ervaringen hebt met een aantal vrouwen. Je gooit vrouwen op een hoop als een eng soort, terwijl we allemaal individuen zijn die niks maar dan ook niks te maken hebben met jouw slechte ervaringen. En dus moeten 3,5 miljard mensen anders worden omdat jij hen niet durft te benaderen.

Daadwerkelijk nooit gedacht aan zelfreflectie?
Volgens mij heb ik al diverse keren gezegd dat het niet uit zou maken of een vrouw autistisch is. Het gaat er bij mij meer om dat een vrouw en ik goed met elkaar moeten kunnen vinden.

Een autistische vrouw garandeert net zo veel of net zo weinig succes als een niet-autistische vrouw.

Een nog belangrijker punt: er zijn niet veel autistische vrouwen. Een enigszins aparte vrouw: autistisch, nerdy of een vrouwelijke otaku kan best heel leuk zijn. Realiseer je wel dat haar autisme met die van mij kan botsen. Voor iemand met autisme ben ik nl. niet bepaald introvert. Ik ben behoorlijk zelfstandig (ik woon zonder begeleiding in een appartement). Ik heb met andere autisten in een woonvorm gezeten, en dat geeft af en toe wrijvingen.

Ik moest denken aan een vrouw die zich ergerde aan haar vriend omdat hij aan LARP en cosplay deed. Ik vind dat erg apart. Het zou zomaar kunnen dat ik dat echt geweldig ga vinden, hoewel ik mij daar tot nog toe niet heb beziggehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven