Verjaardag vieren

10-05-2017 12:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vieren jullie je verjaardag? ik zou graag vrienden mee uit eten willen nemen en heb beetje rond zitten kijken maar kom dan uit rond de 500 euro ( voor hoofd, na gerecht en drinken) vind dat erg veel geld.

Iemand leuke ideetjes?
Ouderwets, kringetje, koffie met gebak, drank chips toastjes
Ik vier mijn verjaardag heel burgerlijk gewoon op een avond bij mij thuis met hapjes en drankjes. Heel gezellig
Ik vier mijn verjaardag niet. Da's pas voordelig! Wij gaan met mijn moeders verjaardag ook wel eens uit eten, maar betalen dan gewoon voor onszelf. Anders is het niet te doen. Dan is dat ons kadootje zeg maar.
Ik open onder mijn 2e nick een topic
Normaal gezien lekker thuis op zondagmiddag, hapjesbuffet met soep en drankjes erbij voor mijn verjaardag (maart)

Bij mijn vriend in plaats van hapjesbuffet en soep een barbecue (juli)

Groep is meestal rond de 25-30 personen incl. kinderen

Afgelopen keer mijn verjaardag anders gevierd, want een kroonjaar, vrienden en familie uitgenodigd in de kroeg, drankjes van mij van 20-23 uur - kostte me totaal ongeveer € 500,00

Op zich duur, maar omdat ik zelf niets hoefde voor te bereiden / geen boodschappen etc. en geen rommel had achteraf, was dat het meer dan waard! Echt optimaal kunnen genieten van mijn dag!
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
quote:Corona67 schreef op 10 mei 2017 @ 12:56:

Ik open onder mijn 2e nick een topicWaarover?
Je kunt je gasten ook mee uit lunchen nemen, dat kan voor minder geld. Nadeel is dat je het dan waarschijnlijk alleen op je verjaardag zelf kunt vieren als je toevallig in het weekend jarig bent.
blue as ice
Ik heb trouwens ook wel eens goede vrienden gevraagd of ze mee uit eten wilden op mijn verjaardag. Ik koos dan een betaalbaar tentje en betaalde de drankjes en desserts (dat gaf ik van tevoren aan).
blue as ice
Wat mag het (ongeveer) kosten TO?
quote:ijsblauw schreef op 10 mei 2017 @ 12:59:

Je kunt je gasten ook mee uit lunchen nemen, dat kan voor minder geld. Nadeel is dat je het dan waarschijnlijk alleen op je verjaardag zelf kunt vieren als je toevallig in het weekend jarig bent.Of een high-tea ofzo. Maar zou ik dan alleen met familie doen.
BBQ waarbij iedereen zijn/haar eigen vlees meebrengt.
Neem iedereen mee uit ontbijten bij Ikea of de hema. Dat kost zo'n 1 a 2 euro pp
High-tea-achtig iets is vaak goedkoper. Is dat een optie?

Anders thuis gourmetten of zelf koken.
Of onbeperkt wokken of tapas eten ofzo. Je hebt weleens tentjes waar je max. 20 euro p.p. kwijt bent, exclusief drank.

Er zijn ook all-you-can-eat tentjes inclusief drank voor zo'n 30 euro p.p.
Ik zou het gwn thuis vieren dan ben je wellicht nog geen €100 kwijt. Wij zijn ook weleens wezen wokken met een verjaardag maar dan betaalde ieder een deel mee.
•°: Don't be the same, be better!
Dat is idd veel geld.

Goedkopere kaart uitzoeken, All you van eat/drink concept uitzoeken, kleiner gezelschap uitnodigen opties?

Of een totaalprijs afspreken bij een favo restaurant waar je vaste klant bent?

Als je een externe ruimte huurt met toeters en bellen kost het ook veel, tenzij bij jou thuis met selfmade catering.
Overigens. Ier ik mijn verjaardag niet.

Ik neem twee vriendinnen mee uit lunchen omdat ze dat zelf elk jaar voorstellen en verder geen aandacht voor mijn verjaardag. Ik vier het niet graag. Gewoonweg omdat ik dat niet speciaal vind.
Thuis gourmetten of BBQ ?
Ik vier mijn verjaardag niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven