Reactie- en Bugtopic 3
woensdag 25 november 2015 om 18:55
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.
Groeten,
Community Manager VIVA
Update 13-12-2016, 11:00:
De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.
In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.
Groeten,
Community Manager VIVA
Update 13-12-2016, 11:00:
De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 12 mei 2017 om 09:56
Ja, alle bugs (en dat zijn er nogal wat).
Even iets gequote want rechtstreeks een reactie plaatsen gaat niet.
Ff hierheen kopieren dus, misschien lukt dat wel:
Alles wat hierboven en op het andere topic wordt genoemd.
Daarnaast is het elke keer weer een (onaangename) verrassing die kort van tevoren pas wordt aangekondigd, zodat je ook niet eea kunt kopieren naar eigen pc, mocht vanalles fout gaan bij het omzetten naar een nieuw forum.
Wat boeit het om bij het overzicht van onderwerpen te zien wanneer dat topic gestart is (ipv voorheen laatste reactie/ reageerder en tijd van reageren)?
"Direct naar boven" en "direct naar beneden" is zeker met minder posts per pagina een onmisbare functie!
Hopelijk komt die gewoon weer terug.
Ik snap dat minder reacties per pagina een commerciele zet is en de vernieuwing bepaald niet is voor meer gebruiksgemak (zie ook destijds wat bij oa marktplaats is gebeurd: het gaat om de adverteerders en op pagina 100 van een item ben je pas bij het aanbod van gisteren) en als ik al geen rsi had door forum (eigen schuld
Ook heel onhandig:
Pb-inbox: niet meer gesorteerd op onderwerp (met diezelfde persoon), maar op je laatste reacties, ook al is dat op eenzelfde "lijntje". En de andere (wat oudere) ben je gewoon kwijt, incl die nicknames (sommigen zijn niet aktief dus haast niet terug te vinden).
Zo ook loepen of je eigen recente (en oudere) posts/reacties terugvinden (wat eerst stond onder "lees alle reacties van ..."
Deze functie werkt nu helemaal niet (gebeurt niks als je het aanklikt), dat zal hopelijk verholpen worden, en ook dat je dan kon klikken daarop en bij desbetreffende reactie op dat topic terecht kwam).
Dan kon je bij een nog oudere versie van het forum bijv blz 100 aanklikken (van dus eigen "alle reacties" of van een ander, daarna per 1 of 2 pagina's vooruit of terug (en met mijn aanzienlijke hoeveelheid posts is dat natuurlijk geen doen als je oude posts en oude onderwerpen nog eens na wilt lezen). In latere forumversie kon je dan óf helemaal naar het begin (reacties van een paar jaar terug) of het nu en vandaaruit hooguit per 2 blz terug of vooruit (bij veel pagina's dus tig keer klikken om richting het midden te komen).
Vanuit je account/inbox kun je niet meer terugkomen naar "forum" of "home" (behalve via de "backtoets".
Ook (weer!) zeer storend: bij loepen of eigen account bekijken op welke topics je gereageerd hebt zie je een overzicht van totaal niet recente en ook totaal niet representatieve onderwerpen: gaan allemaal over seks waar je járen geleden een enkele reactie hebt geplaatst (zelfs onderwerpen van 6 jaar! geleden), terwijl ik voornamelijk op psyche- en relatiepijler schrijf. Geeft een totaal niet representatief beeld en andere onderwerpen/topics waar je wél veel schrijft zijn dus niet te zien.
Het is echt niet zo dat ik tegen veranderingen ben en dat je bij vernieuwing nu eenmaal altijd mensen hebt die liefst alles bij het oude laten omdat ze dat gewend zijn, maar dit is qua functionaliteit alleen máár achteruitgang.
Ook qua lettertype, vormgeving, het is er niet bepaald duidelijker en gebruiksvriendelijker op geworden, het oude forum werkte prima voor degenen die het gebruiken, maar ik begrijp dat de hele vernieuwing daarom helemaal niet gaat, maar om de inkomstenkant.
ALs het zo blijft maakt het voor mij iig stukken makkelijker om hier steeds minder tijd door te brengen, waarvoor dank, want dat werd tijd ook
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
vrijdag 12 mei 2017 om 09:56
Nee, ik zie alleen wie de laatste reactie plaatste.intothewild schreef: ↑12-05-2017 09:44Juist wel, toch? Ik zie wel de TO, maar niet van wie de laatste reactie was.
vrijdag 12 mei 2017 om 10:00
Bij ''Nieuwe topics'' blijven alleen de laatste 20 nieuw geopende topics te zien? Kan je niet terug naar de hele lijst nieuwe topics ever, dus net als met het oude forum, dat je je zo de laatste 100 paginas aan alle topics zien kon? En dus niet op pijlers moest selecteren maar lekker alles door elkaar?
vrijdag 12 mei 2017 om 10:10
In het 'nieuw forum is live!' topic posten lukt niet, dus dan maar hier:
Eerste tests:
Op Mobiel (Safari, iphone IOS 10) word ik constant uitgelogd. Ook tijdens een sessie. Daar kan ik dus niet meer forummen.
Als dat ooit weer wel kan, wil ik daar heel graag nieuwe en actieve topics zien.
Op desktop (Explorer) mis ik de 'naar beneden' knop heel erg en de knop 'naar boven' werkt niet.
Op beide wil ik heel graag pijlers tijdelijk kunnen verbergen, niet definitief dus!
Verder werkt het allemaal nog niet heel lekker, maar bovenstaande lijken mij echt bugs en verdwenen functionaliteit, jammer.
Eerste tests:
Op Mobiel (Safari, iphone IOS 10) word ik constant uitgelogd. Ook tijdens een sessie. Daar kan ik dus niet meer forummen.
Als dat ooit weer wel kan, wil ik daar heel graag nieuwe en actieve topics zien.
Op desktop (Explorer) mis ik de 'naar beneden' knop heel erg en de knop 'naar boven' werkt niet.
Op beide wil ik heel graag pijlers tijdelijk kunnen verbergen, niet definitief dus!
Verder werkt het allemaal nog niet heel lekker, maar bovenstaande lijken mij echt bugs en verdwenen functionaliteit, jammer.
The owls are not what they seem
vrijdag 12 mei 2017 om 10:20
vrijdag 12 mei 2017 om 10:20
Oh en in de categorie Bizar:
- In het topic 'Nieuw forum is live!' kan ik géén bericht plaatsen (blijft hangen op 'bezig bericht te plaatsen')
- In het stamcafé komen al mijn posts dubbel
- In dit topic gaat het gewoon goed.
Alles op desktop met Explorer.
Edit: in dit topic nu ook dubbel....
- In het topic 'Nieuw forum is live!' kan ik géén bericht plaatsen (blijft hangen op 'bezig bericht te plaatsen')
- In het stamcafé komen al mijn posts dubbel
- In dit topic gaat het gewoon goed.
Alles op desktop met Explorer.
Edit: in dit topic nu ook dubbel....
ladyl0101 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 10:21
Reden: dubbel
Reden: dubbel
6.69% gewijzigd
The owls are not what they seem
vrijdag 12 mei 2017 om 11:03
Ik zie de knop/keuze ingelogd blijven niet meer ik moet nu elke keer opnieuw inloggen. Echt vervelend en zeer omslachtig dat de mods gemaild moeten worden als je wilt dat er een pijler wordt verborgen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 12 mei 2017 om 11:16
Ik lees hier al jaren mee zonder een account te hebben gehad, maar dat kan sinds het nieuwe forum niet meer.
Het eerste wat me gevraagd werd was een account aan te maken omdat ik anders niet op het forum kon, weet niet of ik dit goed of slecht vind..
Daarnaast las ik altijd de lijst met actieve topics maar de mogelijkheid om daarvan naar pagina 2 en verder te gaan is ook verdwenen? Ik zie nu nog maar 1 pagina actieve topics en de rest moet ik in de pijlers gaan bekijken. Vond het fijner toen alles waar die dag op gereageerd was gewoon allemaal door elkaar stond.
En. Ik kan niet zien wat ik typ op mn telefoon want het vak waarin je kunt typen scrollt niet mee omhoog met de tekst, waardoor je de helft van je bericht niet kunt zien tijdens het typen. Ik typ dit nu in mijn notities om het vervolgens te kopieren en te plakken naar het forum..
Het eerste wat me gevraagd werd was een account aan te maken omdat ik anders niet op het forum kon, weet niet of ik dit goed of slecht vind..
Daarnaast las ik altijd de lijst met actieve topics maar de mogelijkheid om daarvan naar pagina 2 en verder te gaan is ook verdwenen? Ik zie nu nog maar 1 pagina actieve topics en de rest moet ik in de pijlers gaan bekijken. Vond het fijner toen alles waar die dag op gereageerd was gewoon allemaal door elkaar stond.
En. Ik kan niet zien wat ik typ op mn telefoon want het vak waarin je kunt typen scrollt niet mee omhoog met de tekst, waardoor je de helft van je bericht niet kunt zien tijdens het typen. Ik typ dit nu in mijn notities om het vervolgens te kopieren en te plakken naar het forum..
vrijdag 12 mei 2017 om 11:24
Oké mijn lijstje:
Ik word steeds uitgelogd.
Ik kan alleen posten als ik iemand quote.
Meteen naar de laatste pagina gaan lukt niet.
Smileys plakken lukt ook niet.
Sommige topics kan ik niet openen.
Ik kan niet zien wat ik nu typ omdat dat vak ervoor zitm
Pb's sturen lukt niet.
Forum loopt vaak vast.
Ik word steeds uitgelogd.
Ik kan alleen posten als ik iemand quote.
Meteen naar de laatste pagina gaan lukt niet.
Smileys plakken lukt ook niet.
Sommige topics kan ik niet openen.
Ik kan niet zien wat ik nu typ omdat dat vak ervoor zitm
Pb's sturen lukt niet.
Forum loopt vaak vast.
vrijdag 12 mei 2017 om 11:25
Ik kon zonet niet aanklikken dat ik naar de laatste reactie van een topic wou gaan :s
En bij een topic zouden er 52 pagina's zijn, klik ik naar 51 zie ik opeens dezelfde posts voorbij komen en zijn het 19 pagina's geworden :s
vrijdag 12 mei 2017 om 11:27
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik vind het werkelijk ongelofelijk en van ongekend amateurisme getuigen.
vrijdag 12 mei 2017 om 11:28
Ik denk dat ze dat eerst willen inventariseren, en willen kijken welke bugs de forummers hier eerst melden. Op een gegeven moment verwacht ik wel een bugoverzicht. Dan weten de forummers welke bug zij niet meer hoeven te melden, omdat de Technische Dienst daarvan al op de hoogte is.
Anders denk ik dat één bug door tien verschillende forummers wordt gemeld. Persoonlijk vind op den duur de afwezigheid van een bugoverzicht niet handig.
hans66 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 11:44
0.27% gewijzigd
World of Warcraft: Legion