zwanger vanaf 2017 deel 2
maandag 12 september 2016 om 11:36
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
ZWANGER!!
Bevallen!! 
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| lalameme (23/25) |
Eerste | 19-12 | Ronde 12 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| Suus88 (29/31) |
Tweede | 22 oktober 2017 | |
| Koekiemonster (23/26) |
Eerste | 13 december 2017 | |
| Worteltaart (36/36) |
Tweede | 21 maart 2018 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Bijzonderheden |
|---|---|---|
| Ri88 (29/32) |
Tweede | |
| Kashri (27/33) |
Eerste | |
| Dookster (28/31) |
Eerste | |
| Kaartje (25/26) |
Eerste |
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
zondag 7 mei 2017 om 08:30
Lalameme heb je een fijne vakantie gehad? Wat goed dat de hypotheek rond is! Gefeliciteerd! En veel succes op het wachtbankje.. ik duim met je mee dat het deze ronde raak is!
Oeh kashri daar ben ik ook wel benieuwd naar! Hebben jullie het geslacht ook gehoord bij de uitslag van de NIPT?
Vlammetje wat spannend dat jullie meisje buisjes krijgt! En ook een startdatum in zicht dus! Leuk!!!
Oeh kashri daar ben ik ook wel benieuwd naar! Hebben jullie het geslacht ook gehoord bij de uitslag van de NIPT?
Vlammetje wat spannend dat jullie meisje buisjes krijgt! En ook een startdatum in zicht dus! Leuk!!!
zondag 7 mei 2017 om 09:09
Ja ze heeft al meer dan een half jaar oorontstekingen en we hadden de hoop dat het vanzelf over zou gaan maar het komt steeds terug. Vorige week bij het ziekenhuis geweest en de arts keek even en zei meteen dat dit niet zelf over zou gaan. 1 oortje loopt nu de hele tijd, stinkt ook heel erg en de ander zit veel vocht achter het trommelvlies. Wij hebben wel het vermoeden dat het slechte slapen daarmee te maken heeft maar ja dat weet je nooit zeker natuurlijk. Helaas is er een wachtlijst. Volgende week al wel het pre operatieve gesprek. Ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat hij mee moet, ik ga het zo lastig vinden mijn meisje onder narcose achter te laten! Dat idee hield mij ook steeds tegen maar ik ben bang dat ze nu vaak veel pijn heeft en dat wil ik natuurlijk ook niet!
Gefeliciteerd met je nieuwe huis lalameme! Wat heerlijk!
Ik heb de laatste tijd veel nagedacht en ik kom tot de conclusie dat ik echt graag 2 kindjes zou willen. Op langere termijn lijkt het me geweldig. Maar op korte termijn erg zwaar. Toch is dat niet een reden er niet voor te gaan. Ze worden zelfstandiger natuurlijk. En als we het niet doen krijgen we allebei later spijt denk ik. Dus ik neig naar niet te lang meer wachten want dan zijn we net uit de slechte nachten en moeten we weer opnieuw. En twijfelen blijf ik toch wel. Ik zie wel op hoor tegen die eerste tijd met peuter en baby. Kan er nu al nerveus van worden. Maar daar komen we wel doorheen. En wie weet krijgen we een hele makkelijke baby (duim duim tegen beter weten in) Daarbij werkt mijn man nu ver weg maar gaat voor zichzelf beginnen. Dan kan hij iets beter zijn tijd flexibel indelen. Dus kortom, vanaf augustus denk ik los en dan gaan we zien hoelang of kort het duurt!
Gefeliciteerd met je nieuwe huis lalameme! Wat heerlijk!
Ik heb de laatste tijd veel nagedacht en ik kom tot de conclusie dat ik echt graag 2 kindjes zou willen. Op langere termijn lijkt het me geweldig. Maar op korte termijn erg zwaar. Toch is dat niet een reden er niet voor te gaan. Ze worden zelfstandiger natuurlijk. En als we het niet doen krijgen we allebei later spijt denk ik. Dus ik neig naar niet te lang meer wachten want dan zijn we net uit de slechte nachten en moeten we weer opnieuw. En twijfelen blijf ik toch wel. Ik zie wel op hoor tegen die eerste tijd met peuter en baby. Kan er nu al nerveus van worden. Maar daar komen we wel doorheen. En wie weet krijgen we een hele makkelijke baby (duim duim tegen beter weten in) Daarbij werkt mijn man nu ver weg maar gaat voor zichzelf beginnen. Dan kan hij iets beter zijn tijd flexibel indelen. Dus kortom, vanaf augustus denk ik los en dan gaan we zien hoelang of kort het duurt!
zondag 7 mei 2017 om 09:12
zondag 7 mei 2017 om 09:15
Oh ik kan me je twijfel en zorgen goed voorstellen! Is ook niet niks, zo'n operatie voor je kleine meid! Maar gelukkig is het er 1 die ze heel vaak uitvoeren! En het zou inderdaad heel goed kunnen dat ze door de oorpijn slechter slaapt. Het is voor een goed doel en hopelijk knapt ze er echt van op! Spannend hoor... Wat kan je je dan zorgen maken om je kleintje hè?
En die peuter en baby fase gaat hier ook komen.. Zoontje zal wordt in de zomer 2 en als het goed is dan kondigt dochter zich in september aan. Dat zal dus ook echt wel pittig worden! Maar het lijkt me ook wel heel leuk als het leeftijdsverschil niet zo groot is. En wat je zegt, nu ben je nog een beetje gewend aan nachten waarbij je niet achter elkaar doorslaapt. Het lijkt me nog moeilijker om na een jaar goede nachten, weer ineens gebroken nachten te hebben. We gaan het zien! Het lost zich vast wel op en gaan er een ritme in vinden. En er zijn al zoveel gezinnen ons voor gegaan dat wij dit ook moeten kunnen denk ik dan maar haha.
En die peuter en baby fase gaat hier ook komen.. Zoontje zal wordt in de zomer 2 en als het goed is dan kondigt dochter zich in september aan. Dat zal dus ook echt wel pittig worden! Maar het lijkt me ook wel heel leuk als het leeftijdsverschil niet zo groot is. En wat je zegt, nu ben je nog een beetje gewend aan nachten waarbij je niet achter elkaar doorslaapt. Het lijkt me nog moeilijker om na een jaar goede nachten, weer ineens gebroken nachten te hebben. We gaan het zien! Het lost zich vast wel op en gaan er een ritme in vinden. En er zijn al zoveel gezinnen ons voor gegaan dat wij dit ook moeten kunnen denk ik dan maar haha.
zondag 7 mei 2017 om 09:28
Ja dat kan ook bij de nipt maar in nl doen ze dat niet. Geen idee waarom. Maakt me ook niet zo veel uit hoor, die extra echo gingen we sowieso doen want 2 echo's in je hele zwangerschap is wel wat karig vonden we. Eigenlijk vinden we het leuker dat we weer naar de baby mogen spieken dan dat we nou heel erg op dat geslacht zitten te wachten. Maar ik denk dat het een jongetje is!
Soms denk ik trouwens de baby te voelen. Maar dat zouden ook zomaar mn darmen kunnen zijn. Is nog wel vroeg natuurlijk.
Merk trouwens wel dat het fysiek allemaal wat rustiger moet. Gisteren op pad geweest met 2 vriendinnen en ik was helemaal gesloopt van het vele lopen (buikpijn, rugpijn) en laat naar bed gaan.
Soms denk ik trouwens de baby te voelen. Maar dat zouden ook zomaar mn darmen kunnen zijn. Is nog wel vroeg natuurlijk.
Merk trouwens wel dat het fysiek allemaal wat rustiger moet. Gisteren op pad geweest met 2 vriendinnen en ik was helemaal gesloopt van het vele lopen (buikpijn, rugpijn) en laat naar bed gaan.
zondag 7 mei 2017 om 09:36
Ja logisch dat je 2 echo's weinig vindt! Sowieso leuk om weer even te kunnen kijken volgende week! Heb je de afspraak voor de 20 wk echo ook al staan?
Hoeveel weken ben je nu? Wel leuk dat je al denkt wat te voelen!
En je lichaam gaat je inderdaad vanzelf terugfluiten haha. Ik denk soms ook nog wel meer te kunnen dan eigenlijk kan. Dan stort ik 's avonds vanzelf wel in en weet ik dat ik het weer rustiger aan moet doen.
Hoeveel weken ben je nu? Wel leuk dat je al denkt wat te voelen!
En je lichaam gaat je inderdaad vanzelf terugfluiten haha. Ik denk soms ook nog wel meer te kunnen dan eigenlijk kan. Dan stort ik 's avonds vanzelf wel in en weet ik dat ik het weer rustiger aan moet doen.
zondag 7 mei 2017 om 09:43
zondag 7 mei 2017 om 11:21
Bedankt voor de felicitaties! De vakantie was heerlijk, even tot rust kunnen komen en genoten van het zonnetje! Tussen door nog wat mooie dingen gedaan en gezien.
Ik denk dat het inderdaad goed zou kunnen dat ze door haar oortjes niet zo goed slaapt vlammetje.. maar zeker weten doe je het inderdaad nooit! Ik kan mij voorstellen dat het ontzettend moeilijk is om je kindje achter te moeten laten in de operatie kamer, zeker als ze nog zo klein zijn, gelukkig is het inderdaad een operatie die heel veel word gedaan!
Kan me voorstellen dat je meer echo's wilt kashri! 2 zou ik ook te weinig vinden, leuk ook de geslachtsbepaling! Lijkt me toch ook wel spannend, maar het belangrijkste is natuurlijk het kindje zelf en dat alles goed gaat! Heeft je man hetzelfde voorgevoel? Wat speciaal dat je je kindje misschien al begint te voelen! Het is inderdaad nog vroeg, maar ik hoor wel vaker dat het kindje rond die periode al gevoeld word! Dus het zou goed kunnen
Ik denk dat het inderdaad goed zou kunnen dat ze door haar oortjes niet zo goed slaapt vlammetje.. maar zeker weten doe je het inderdaad nooit! Ik kan mij voorstellen dat het ontzettend moeilijk is om je kindje achter te moeten laten in de operatie kamer, zeker als ze nog zo klein zijn, gelukkig is het inderdaad een operatie die heel veel word gedaan!
Kan me voorstellen dat je meer echo's wilt kashri! 2 zou ik ook te weinig vinden, leuk ook de geslachtsbepaling! Lijkt me toch ook wel spannend, maar het belangrijkste is natuurlijk het kindje zelf en dat alles goed gaat! Heeft je man hetzelfde voorgevoel? Wat speciaal dat je je kindje misschien al begint te voelen! Het is inderdaad nog vroeg, maar ik hoor wel vaker dat het kindje rond die periode al gevoeld word! Dus het zou goed kunnen
zondag 7 mei 2017 om 11:25
zondag 7 mei 2017 om 11:30
Klinkt als een heerlijke vakantie lalameme! Fijn dat jullie zo genoten hebben!
Ons zoontje snapt wel dat er iets is, maar het is natuurlijk nog erg abstract op die leeftijd. Hij zegt wel steeds 'mama baby buik' en heeft het over zijn zusje. Hij heeft alleen nog geen idee wat dat gaat betekenen. Binnenkort maar even starten met boekjes er over lezen enzo. Heel veel meer kunnen we niet doen.
Ons zoontje snapt wel dat er iets is, maar het is natuurlijk nog erg abstract op die leeftijd. Hij zegt wel steeds 'mama baby buik' en heeft het over zijn zusje. Hij heeft alleen nog geen idee wat dat gaat betekenen. Binnenkort maar even starten met boekjes er over lezen enzo. Heel veel meer kunnen we niet doen.
maandag 8 mei 2017 om 12:00
Dat hebben we zeker Ri! Wel leuk die dingen die hij zegt en doet, alleen hij heeft natuurlijk geen idee dat als de buik weg is er ook daadwerkelijk een zusje zal zijn, leuk om er inderdaad met boekjes over voor te lezen! Ik heb zelf nooit jong een broertje of zusje gekregen dus vroeg me af hoe dat gaat!
maandag 8 mei 2017 om 12:28
@vlammetje wat sneu voor je dochter. Maar ik kan mij best indenken dat oorpijn slechte nachten veroorzaakt. Toen ik net 3 was ik met ouders en broers/zus op vakantie. Ik heb de hele vakantie (ik weet het niet meer) elke nacht op mijn handen knietjes naast het bed van mijn ouders zitten huilen. Mijn ouders dacht last van heimwee. Komt door vakantie o.i.d. Ergens midden in de vakantie toch maar langs een dokter gegaan. Bleek dat ik een fikse oor ontsteking had. Ik zal duimen dat het met jullie dochter snel wat beter gaat.
@lala fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad! en natuurlijk gefeliciteerd. Hypotheek rond! Nog even geduld en dan kunnen jullie lekker je eigen huisje in! tot die tijd maar lekker rond kijken voor nieuwe spulletjes.
Voor de ervaren dames. Vanaf wanneer kun je je baby voelen in je buik? Dat verschilt natuurlijk per persoon. Maar was is gemiddeld.
@lala fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad! en natuurlijk gefeliciteerd. Hypotheek rond! Nog even geduld en dan kunnen jullie lekker je eigen huisje in! tot die tijd maar lekker rond kijken voor nieuwe spulletjes.
Voor de ervaren dames. Vanaf wanneer kun je je baby voelen in je buik? Dat verschilt natuurlijk per persoon. Maar was is gemiddeld.
maandag 8 mei 2017 om 19:25
Ik heb even alles terug gelezen.
@kaartje wat fijn van je oma! Ik hoop dat het steeds wat beter met haar gaat en dat ze jullie kindje nog mag meemaken.
Ook fijn dat je een goede echo heb gehad!
@lala, gefeliciteerd met de zekerheid van jullie nieuwe huis! Maak er een paleisje van
@koekie fijn dat jij ook een goede echo hebt gehad, neemt toch weer wat onzekerheid weg!
@kashri, fijn de goeie uitslag van de NIPT. Gaan jullie het geslacht ook bekend maken als jullie het weten of hou je het als verassing?
@Vlammetje, wat leuk dat jullie nu toch ook de knoop hebben doorgehakt! Was je snel zwanger van jullie meisje?
Ik hoop dat jullie meisje zich gauw beter voelt met de buisjes. Wie weet lost dat het slaapprobleem op inderdaad.
@hier was de echo twee weken geleden ook goed. Ben 4 dagen vooruit geschoven en de UD is nu 3 november. Hij/zij lag lekker te springen en rollen tijdens de echo wat betekende dat we lekker lang mochten kijken omdat alles langer duurde om op te meten haha. Bij ons leek alles goed en de combinatie test kwam ook goed terug. Ik ben nu 14+3 en over het algemeen gaat het een stuk beter. Nog steeds misselijk bij vlagen maar het erge overgeven is voorbij!
@kaartje wat fijn van je oma! Ik hoop dat het steeds wat beter met haar gaat en dat ze jullie kindje nog mag meemaken.
Ook fijn dat je een goede echo heb gehad!
@lala, gefeliciteerd met de zekerheid van jullie nieuwe huis! Maak er een paleisje van
@koekie fijn dat jij ook een goede echo hebt gehad, neemt toch weer wat onzekerheid weg!
@kashri, fijn de goeie uitslag van de NIPT. Gaan jullie het geslacht ook bekend maken als jullie het weten of hou je het als verassing?
@Vlammetje, wat leuk dat jullie nu toch ook de knoop hebben doorgehakt! Was je snel zwanger van jullie meisje?
Ik hoop dat jullie meisje zich gauw beter voelt met de buisjes. Wie weet lost dat het slaapprobleem op inderdaad.
@hier was de echo twee weken geleden ook goed. Ben 4 dagen vooruit geschoven en de UD is nu 3 november. Hij/zij lag lekker te springen en rollen tijdens de echo wat betekende dat we lekker lang mochten kijken omdat alles langer duurde om op te meten haha. Bij ons leek alles goed en de combinatie test kwam ook goed terug. Ik ben nu 14+3 en over het algemeen gaat het een stuk beter. Nog steeds misselijk bij vlagen maar het erge overgeven is voorbij!
In the end we only regret the chances we didn't take.
maandag 8 mei 2017 om 20:53
Fijn dat alles goed was dookster! Leuk om weer wat van je te lezen! Hopelijk is d'r misselijkheid snel helemaal weg!
Kaartje, bij mijn eerste begon ik de bewegingen zo rond 18 weken te voelen. Deze keer al vanaf 16 weken. Nu wist ik wat ik kon voelen en herkende het eerder. Maar het ligt er ook echt aan hoe je placenta ligt. Bij mij lag/ligt hij beide keren gunstig maar als hij aan de voorkant ligt dan voel je het waarschijnlijk een paar weekjes later.
Kaartje, bij mijn eerste begon ik de bewegingen zo rond 18 weken te voelen. Deze keer al vanaf 16 weken. Nu wist ik wat ik kon voelen en herkende het eerder. Maar het ligt er ook echt aan hoe je placenta ligt. Bij mij lag/ligt hij beide keren gunstig maar als hij aan de voorkant ligt dan voel je het waarschijnlijk een paar weekjes later.
dinsdag 9 mei 2017 om 09:32
vrijdag 12 mei 2017 om 10:31
Wow, het hele forum ziet er anders uit!
@kashri, leuk! Als wij het weten maken we er ook geen geheim van hoor. We wachten wel gewoon op de 20 weken echo om er achter te komen.
@Rii ik hoop inderdaad ook dat het nu snel voorbij mag zijn. Heb net weer twee rotdagen er op zitten maar hopelijk brengt vandaag iets beters
@lala het ging afgelopen week echt heel goed, de afgelopen twee dagen helaas weer even niet, waarschijnlijk schommelt de HCG toch nog wat maar heb met mezelf afgesproken dat het met 16 weken over moet zijn
dus laten we hopen dat m'n lichaam het daar ook mee eens is. Jouw NOD zit er ook weer aan te komen, heb je nog voorgevoelens?
@kashri, leuk! Als wij het weten maken we er ook geen geheim van hoor. We wachten wel gewoon op de 20 weken echo om er achter te komen.
@Rii ik hoop inderdaad ook dat het nu snel voorbij mag zijn. Heb net weer twee rotdagen er op zitten maar hopelijk brengt vandaag iets beters
@lala het ging afgelopen week echt heel goed, de afgelopen twee dagen helaas weer even niet, waarschijnlijk schommelt de HCG toch nog wat maar heb met mezelf afgesproken dat het met 16 weken over moet zijn
In the end we only regret the chances we didn't take.
vrijdag 12 mei 2017 om 12:48
Vervelend dat het weer wat minder ging dookster! hoop inderdaad dat je vanaf de 16 weken helemaal lekker gang gaan genieten! Ik vind het ontzettend spannend. Als ik ongesteld word betekend dat ronde 6.. dat voelt alsof je aan de verkeerde kant begint te komen.. al slaat dat eigenlijk nog nergens op. maar het voelt als een grendel die ik niet over wil! Flink veel steekjes onderin mijn buik.. maar dit zal niet de eerste keer zijn dat ik mezelf gek maak. Maandag idee mijn nod, maar als ik niet een ongesteld gevoel krijg test ik op moederdag! Vind ik wel grappig haha.
vrijdag 12 mei 2017 om 14:58