Zwanger met digitale clear blau, negatief met bloedtest.

05-02-2009 17:03 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik heb totaal verbaast overdonderd, en terleurgesteld.

Ik had afgelopen zaterdag positieve clearblau met tekst zwanger.

Maandag had ik nog een test van etos er liggen en die ook gebruikt om het nogmaals te zien ter bevesteging die was negatief. Daarna met andere urine nogmaals clear blau test gedaan, tekst zwanger.

Ik heb er een foto gemaakt omdat de tekst er nog in stond.

Vrijdag 30 januari was mijn Nod-dag.

Ga ik vanochtend naar de huisarts om te bevestigen, en om het over de medicijnen die ik gebruik voor de astma heb na te vragen over wel of dan niet te gebruiken.

Is tot mijn grote verbazing de test negatief, niet nul komma nul geen streepje. Ik moest van haar maar bloed laten prikken.

Heb ik zonet de uitslag gekregen negatief, waarde onder 10.

Het zegt me niet veel, maar duid niet op een zwangerschap.

Als ik maandag nog niet ongesteld ben doen we weer een test en anders maar weer bloed laten prikken.

Nou ik ben totaal verbaast snap er geen zikkepit van, wie heeft dit ooit mee gemaakt.

Het is net of ik de clear blautest verzonnen heb, had hem ook niet mee genomen.

Mijn cyclus is normaal 24,25,26 of 27 dagen en dat is al jaren zo.

Nooit lange cylcus gehad van over de 30 dagen.

Het is vandaag dag 32 overigens.

Groetjes Ana
Keeke dat is mijn verklaring ook dat er iets is geweest wat nu over is, en nu wachten op de bloeding.

Maar ik vond zo raar dat huisarts zei waarde is onder de 10 dus er is niets geweest deze cyclus, zelfs geen vroege miskraam. En dat rijm ik niet met elkaar. Als ik zwanger was geweest dan was volgens haar de waarde al hoger dan dit.

Heel raar in mijn ogen.

Ik heb nu wel meer rust in mijn lijf nu ik dit weet, want mijn dag was toch anders dan ik gedacht had. Denkend dat je over een zwangerschap zult hebben, is nu is het wel eens wat geweest.

Bedankt alvast voor jullie reacties, negatief of positief vind het fijn dat jullie reageren.
Een hCG waarde van minder dan 5mIU/ml wordt gezien als een negatieve uitslag voor zwangerschap. Alles boven de 25mlU/ml wordt gezien als een positieve uitslag voor zwangerschap.

Leidraad voor hCG waarden tijdens de zwangerschap:

hCG waarde in weken vanaf bevruchting* :

3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml

Wat kan een lage hCG waarde betekenen?

Een lage hCG waarde kan een hoop betekenen. Een hertest 2 tot 3 dagen later kan aantonen hoe de waarden veranderen. Een lage hCG waarde kan het volgende betekenen:

Verkeerde berekening van de zwangerschap door een late eisprong of innesteling

Een miskraam

Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Via Google overigens, weet er zelf niet veel vanaf.

Maar jij hebt het over een waarde lager dan 10. Wat ik uit het verhaal van Google begrijp, is dat alleen een waarde minder dan 5 als negatieve uitslag wordt gezien.

Maar ik heb ook gelezen dat de meeste testen pas positief testen als de waarde hoger is dan 25. Alleen sommige gevoeligere testen testen al positief als de waarde hoger is dan 10. Wat zou kunnen betekenen dat je waarde eerst hoger was dan 10 (of zelfs 25) en later onder de 10. En dat het dus mis is gegaan.

Maar om zekerheid te hebben, vrees ik toch dat je het zal moeten afwachten.
Tijger wat lief dat je dat voor me opgezocht hebt, voor iemand die je niet kent.

Bedankt we wachten maar af, ben er nu wat rustiger onder. Ik gaer nu van uit dat het gewoon mis is en dat ik een deze dagen toch maar ongesteld word.

Ik vermoed zelf dat er wat is geweest en nu gaan de waardes al omlaag ivm met hele vroege miskraam. Ook al zegt de huisarts dat er niets is geweest omdat de waarde onder de 10 is. Ik kan me niet voorstellen dat ik 4 positieve testen heb 2 van sensi en 2 clearblau en 2 valse testen etos, en huisarts.

Vind het allemaal nog steeds bizar raar, voel nog geen naderende ongesteldheid. Wel gerommel inde buik, maar dat voelde ik ook toen ik wel zwanger was.

Bedankt tijger voor je tijd.
quote:Anastacia 34 schreef op 05 februari 2009 @ 20:36:

Keeke dat is mijn verklaring ook dat er iets is geweest wat nu over is, en nu wachten op de bloeding.

Maar ik vond zo raar dat huisarts zei waarde is onder de 10 dus er is niets geweest deze cyclus, zelfs geen vroege miskraam. En dat rijm ik niet met elkaar. Als ik zwanger was geweest dan was volgens haar de waarde al hoger dan dit.

Heel raar in mijn ogen.

Ik heb nu wel meer rust in mijn lijf nu ik dit weet, want mijn dag was toch anders dan ik gedacht had. Denkend dat je over een zwangerschap zult hebben, is nu is het wel eens wat geweest.

Bedankt alvast voor jullie reacties, negatief of positief vind het fijn dat jullie reageren.

Ja vreemd ook zo'n reactie van de huisarts! Bedoeld hij/zij werkelijk dat je niet zwanger was? Maar hóe kan die digatele test dan *zwanger* aangeven?

Dat het wellicht mis is gegaan? Maar het kan toch niet zo zijn dat je helemaal niet zwanger bent geweest op dat moment?

Het principe een streep=een streep was altijd zo duidelijk. Misschien is digitaal toch weer een ander verhaal?

Ana, was je echt niet zwanger geweest volgens je huisarts? Of wellicht bedoelde hij wel een bevruchting maar nu geen zwangerschap?! Joh, ik vind het heel raar.

Ik leef iig met je mee.

Zelfs als het zo vroeg misgaat. Het blijft pijnlijk. Want je had al wel wat voor ogen liijkt me. En die wetenschap dat er wat in je groeit. Ja. Rot is dat dan als zoiets gebeurd. En nu dan ook nog de vraag of het er ooit is geweest.

Best bizar! Was de huisarts wel begripvol dan?
Huisarts had weinig tijd 5 min en ik zou morgen oficeel pas uitslag krijgen omdat ze geen tijd. Maar ze vond dat ze me toch even moest bellen. Dat op zich natuurlijk heel lief, maar ze is altijd heel gehaast.

Maar ze zei echt meerdere malen van dat onder de 10 niet gezien word als zwanger geweest. En als ik zwanger was geweest heel even zouden volgens haar de waardes hoger zijn geweest.

Ik heb meerdere malen gevraagd hoe het kan dat ik positief heb getest 2x toe in verschil van 2 dagen zaterdag/maandag.

En nu waarde onder de 10 kan hebben en dat er echt niets is geweest.

Ze bleef bij haar verhaal geen zwangerschap of vroege misrkaam.

Maandag weer komen als ik niet ongesteld ben, en als ik er niet maar uit kom dan maar naar de gyn denk ik dan. Leg ik mijn verhaal uit.

Schrik wel dat het ook kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Heeft iemand daar ervaring mee, alhoewel ik al vaak hier verhalen op het forum over lees.

Morgen hele dag werken en zo naar bed, dus lees alles morgen wel en houd jullie zeker op de hoogte.

Lieve groetjes Ana
Ana, dikke knuffel voor jou. Het zit niet mee he. Die digitale testen geven toch pas positief aan vanaf 50? Dan moet de waarde eerder toch hoger geweest zijn zou je zeggen.
Hoi mieden,

Ja ik ik moest vandaag van 7,45 uur t/m 18 uur werken,

ik ben helemaal kapot. Op van de spanning en ik heb vanmiddag helder rood bloed gehad. Niet zo veel nog maar wel genoeg om te zien dat het mis is.

Ik heb nu wel buikpijnen, maar het zet nog niet door.

En als ik ongesteld ben word ik dat gelijk in de ochtend zoals ik opsta, en dan is het niet zo helder rood als dit.

Sorry voor de details maar weet niet bij wie ik het kan vertellen.

Kon me niet echt concetreren en maar mijn best gedaan om toch nog te werken, het viel niet mee.

Ik moest zo straks even traan weg pinken bij manlief, maar mijn moeder was er ook in de buurt omdat we daar aten. En we hebben niets gezegd, manlief begon er niet over dus ik ook maar niet. Ze vroeg nog wel wat ik had, ik zei "o heel moe".

Slaat toch nergens op, manlief zegt van dat ik er over moest beginnen.

Ik ben nu heel moe, kan ogen haast niet open houden.

Zit hele dag ook te malen, wat doen door gaan of maar stoppen want dit trek je toch echt niet. Ik word ouder, veertje gaat zo al naar school. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Ben erg verward of ik me zelf nog door moet kwellen met alles. En hoeveel terleurstelling kan ik nog krijgen en kan ik aan.

Hoeveel spanningen krijg je weer als het weer een positieve test word.

Bedankt dat jullie zo met me mee geleefd en gedacht hebben, ook vandaag weer.

Snap nog steeds niets van wat me nu is over komen
Och meid, een hele dikke knuffel voor jou!!

Ik ben zelf ook 38 en we hebben ook een kinderwens en snap helemaal wat je bedoelt met de teleurstelling en de spanning iedere keer. Het brengt zoveel hoop en vrees met zich mee...
Ana

Het laatste sprankje hoop is nu toch verdwenen. Natuurlijk ben je dan verdrietig.

Anastasia, wat jij hebt gehad is heel wellicht een bevruchting die niet is ingenesteld. Ik kan de tel niet meer bijhouden hoeveel ik er zo al heb gehad, telkens een licht streepje om daarna uiteindelijk niet zwanger te zijn. Het went natuurlijk wel als je dit meerdere malen meemaakt. Heb gemerkt dat bij sommige testen 5 of 10 HCG al meetbaar zijn. De helft van de bevruchtingen gaat nog mis voor de vrouw ongesteld wordt. Vrouwen die dit tegenkomen gaan de volgende keer vaak niet meer zo vroeg testen. Heb je een idee vanaf hoeveel HCG die test meette? Best die testen gebruiken die pas meten vanaf 50, dan pas kan je jezelf zwanger noemen. Al die andere testen zouden ze moeten verbieden om dergelijke situaties te voorkomen. Veel geluk verder!!!
Dres=Ik heb gewoon de digitale clear blau getest, met tekst zwanger.

Ik weet niet vanaf hoeveel die al hcg meten, staat niet in de beschrijfing.

Ik had ook niet te vroeg getest, op dag 27 en 29. Terwijl ik cylcus heb van normaal gemiddeld 25 of 26 dagen.

Het is nu dag 33 en ik heb nog nooit van mijn leven zo'n lange cylcus gehad. En ik had eisprong gemeten op dag 13,14 dus ik zou zeker eerder ongesteld moeten worden. Anders had ik eisprong op dag 11,12.

Ik ga zo slapen en morgen misschien weer wat rust in mijn hoofd dat ik een goed kan nadenken.

Slaap lekker
Heel veel sterkte en ik hoop dat je kinderwens voor een tweede mag lukken. Als troost, tussen mijn 2 dochters zit een leeftijdsverschil van bijna 5,5 jaar(mijn tweede zwangerschap kwam ook niet spontaan). Daar zat ik toen wel mee, wilde graag een kleiner leeftijdsverschil, maar als ik zie hoe het uitgepakt heeft, vind ik dit toch ook heel fijn. Mijn dochters zijn gek op elkaar en trekken ook veel samen op.

Prima
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Bedankt meiden,

Vandaag flink krampen, normaal als ik ongesteld ben heb ik geen krampen en pijn en amper bloed verlies.

Steld nooit niet veel voor, en ben er met 1 dag van af.

Nou flink bloed verlies en erg krampen, heb vanmiddag nog was geslapen, weinig puf om wat te doen met die krampen.

Nou ik weet echt wel dat dit een vroege miskraam is.

Ze kunnen me met waarde onder de 10 veel wijs maken, maar er is in mijn beleving en gevoel wat ik nu heb echt wat geweest in mijn lijf.

Maar bij mij is 0 hcg geen zwangerschap en niet 1 of 8 of nog meer. Dat is wel beetje frustrerend dat ze zegt er is niets geweest. Of je het verzind, een positieve test.

Ik zit nu met de vraag doorgaan of niet, je wens is er nog steeds maar tegen wat voor prijs op zo'n manier. Het zwanger worden is op zich geen probleem, alleen het zwanger blijven nu dus wel.

Prima wel fijn om te lezen dat er bij jou ook grotere leeftijd tussen de kids zit en het heel goed gaat. Alleen is mijn eigen leeftijd een probleem aan het worden.

Ik word nu in mei 39 jaar. Ik weet technisch gezien kan het nog wel, maar voeld niet meer zo lekker hoor.

Ene kant wil ik mijn leven weer oppakken en gewoon daar niet meer druk om maken of het nog gaat lukken.

Is het sneu als het bij 1 kind blijft wat zijn de voordelen na delen van het stoppen.

Zoals jullie lezen gaat er veel om in mijn hoofd.

Lieve groetjes Ana
Ik deel je gevoel. Na één miskraam en verschillende vroege miskramen (bevruchtingen) heb ik er ook mijn buik van vol. Het vraagt veel van me om iedere maand met nieuwe moed te beginnen. Ondertussen zijn er hormonen aan te pas gekomen om meer kans te maken. Al 8 maanden bezig, nu 3de ronde met hormonen.

Ik zou zeggen, geef het niet op, maar leeftijd kan natuurlijk een rol spelen. Word dit jaar ook 37. In ieder geval krijg ik binnen enkele maanden wel een kijkoperatie en wie weet is het iets heel banaals wat mis is. Is dat niet op te lossen dan gaan we voor IVF. Zal heel zwaar worden (is het nu al) maar ik wil echt nog een kind (en ik heb er nog geen).

Geef het even tijd, je zal nog wel weer de moed en energie krijgen. Nu eventjes die tegenslag verwerken, en ik weet, dat vraagt soms tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven