Schuld na ruzie

15-05-2017 12:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner en ik wonen 3 uur apart van elkaar.
Gisteravond een lange ruzie gehad met partner om de meest achterlijke reden..
Trein had vertraging dus hij kon de bus niet halen om thuis te komen.. Wat betekend dat hij 10 minuten moest lopen van het station - huis..

Waarna hij reageerde met: Nou ik bel S wel op of zij mij kan komen ophalen en thuis af kan zetten, dan doe ik nog een drankje met haar.
(Ik heb eerder deze week mijn onzekerheid over S ge uit omdat ze laatste tijd erg close met partner is, en ze dit ook doet in mijn bijzijn)
Ik reageerde dus redelijk kort met Ok, ik hoor het wel als je thuis bent waarna ik ontzettend rare scenario's in mijn hoofd haalde over S en mijn partner.. Ik ben dus boos geworden om het feit dat ik mijn onzekerheid geuit heeft en hij het als nog in mijn gezicht wrijft graag met haar dingen te ondernemen die hij vaak niet eens met mij doet, het meeste was onzekerheid dat sprak en dit was ook fout van mijn kant.

Uiteindelijk kon S hem helemaal niet ophalen en heeft hij alsnog moeten lopen naar huis, hij vertelde mij dat hij mij op dat moment helemaal zat was.

Nu een dag later heb ik weer contact, hij doet alsof er verder niks gebeurd is en vertelde me ook dat het goed zat en er niks meer was..
Enkel heb ik nu een ontzettend schuldgevoel over hoe ik heb gedaan tegenover hem en ik heb het idee dat ik door dat schuldgevoel JUIST aan mijn partner ga lopen trekken.. Ik heb gedachtes in mijn hoofd dat hij diep vanbinnen anders over mij nadenkt na die ruzie en mij misschien niet tof meer vind.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, hoe te dealen met het schuldgevoel?
Je leeft maar één keer, neem al je kansen aan
Hoe oud zijn jullie en hoe lang zijn jullie al samen?
Blijkbaar zit het jou nog steeds niet lekker. Daar ligt het probleem wat je op moet lossen. Niet dat schuldgevoel
[quote=xxmeisje1234 post_id=27082668 time=1494842833 user_id=342827]
Ik vind jullie alletwee wel een beetje kleuterig.
Jij omdat je zo jaloers doet en hij omdat ie het nodig vindt dat te misbruiken om te kwetsen.
Jeetje waar gaat die ruzie eigenlijk over?
dubbel ook niet nodig
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 12:20
77.78% gewijzigd
Als mijn partner zulke dingen naar mij stuurt mag hij lekker wegblijven.
Als mijn partner zulke dingen naar mij stuurt mag hij lekker wegblijven.
Lucylucille schreef: ↑
15-05-2017 12:15
Blijkbaar zit het jou nog steeds niet lekker. Daar ligt het probleem wat je op moet lossen. Niet dat schuldgevoel
Het ligt me ook niet lekker, we hebben er een uur over gepraat nu dus om er nou een nog groter probleem van te maken lijkt me niet heel goed voor onze relatie.. Enkel doet hij nu ontzettend afwezig en afgekapt, is constant online op w'app maar heeft geen tijd om op mij te reageren.. Ondanks dat alles "goed" zit volgens hem
Waar komt jouw onzekerheid vandaan? Is je partner echt heel close met die S, of is dat puur in jouw ogen zo? Los daarvan: als je relatie goed zit, hoe erg is het dan als hij contact heeft met die S?
Goed, je hebt overdreven gereageerd, dat zeker. Tegelijkertijd vind ik het ook weer niet bijster handig of attent van hem om soort-van expres te zeggen dat hij iets met S gaat ondernemen, terwijl jij nèt hebt gezegd dat je het lastig vindt met haar.... Hoe diep zit jullie vertrouwen?
dubbel
anoniem_63edfd8526a1c wijzigde dit bericht op 15-05-2017 12:23
98.78% gewijzigd
xxmeisje1234 schreef: ↑
15-05-2017 12:21
Het ligt me ook niet lekker, we hebben er een uur over gepraat nu dus om er nou een nog groter probleem van te maken lijkt me niet heel goed voor onze relatie.. Enkel doet hij nu ontzettend afwezig en afgekapt, is constant online op w'app maar heeft geen tijd om op mij te reageren.. Ondanks dat alles "goed" zit volgens hem

Wat een kinderachtig gedoe allemaal. Heb je hier zin in? Vind je dit gedrag thuishoren in een gezonde relatie?
7102 schreef: ↑
15-05-2017 12:18
Jeetje waar gaat die ruzie eigenlijk over?
Bus gemist, 10 minuten moeten lopen - Oh weet je nog dat meisje waar jij zo onzeker over was van de week? Laat ik haar even bellen of ze me alsjeblieft op kan halen zodat ze daarna gezellig een drankje bij mij thuis kan doen - Vriendin onzeker, vriend geirriteerd - vriend is me zat en negeert me de rest van de avond / nacht - Het is ochtend en alles is "goed en prima"

Korte samenvatting :P
Het klinkt allemaal bijzonder kinderachtig, en helemaal niet als een leuke gelijkwaardig relatie.
Ik zou eens goed bij jezelf te raden gaan, en dan niet over dat onterechte schuldgevoel.
Ik zou hier dus echt geen zin in hebben. En iemand die uit het niets zulke apjes gaat sturen om je te sarren is een lul.
Praat je altijd zo lang.. Sommige mannen zijn niet zo praterig. En wie weet passen jullie gewoon niet bij elkaar.
15-05-2017 12:23
Bus gemist, 10 minuten moeten lopen - Oh weet je nog dat meisje waar jij zo onzeker over was van de week? Laat ik haar even bellen of ze me alsjeblieft op kan halen zodat ze daarna gezellig een drankje bij mij thuis kan doen - Vriendin onzeker, vriend geirriteerd - vriend is me zat en negeert me de rest van de avond / nacht - Het is ochtend en alles is "goed en prima"

Korte samenvatting :P
En alles daar voor? iets van druppel en emmer?
Hij klinkt als een hork en jij klinkt als zo'n onzeker, claimerig type. Daar zou ik persoonlijk ook niet zo'n zin in hebben.
Hunniebunnie schreef: ↑
15-05-2017 12:22
Waar komt jouw onzekerheid vandaan? Is je partner echt heel close met die S, of is dat puur in jouw ogen zo? Los daarvan: als je relatie goed zit, hoe erg is het dan als hij contact heeft met die S?
Goed, je hebt overdreven gereageerd, dat zeker. Tegelijkertijd vind ik het ook weer niet bijster handig of attent van hem om soort-van expres te zeggen dat hij iets met S gaat ondernemen, terwijl jij nèt hebt gezegd dat je het lastig vindt met haar.... Hoe diep zit jullie vertrouwen?
Ik ben laatste tijd erg onzeker in de relatie, eigenlijk sinds dat hij veel met S om gaat.. Daar begon het bij.. Dit al 8 maanden geleden bij hem voorgelegd, nadat mensen aan mij vroegen of hij verliefd is geweest op S en mij er op wezen dat hun zo veel samen ondernemen zonder dat ik het wist.

Voor een paar maanden was mijn onzekerheid gestilt, maar nu is het weer terug bij af... Hij heeft het vaak over haar, zegt wel dat het gewoon een vriendin is die hij al 8 jaar kent en dat hij met al zijn maten ook even gezellig is als met haar en ze gewoon bij de groep hoort.. Het feit dat ik mijn onzekerheid bij hem uit en hier verder op gereageert word met: Oh wacht ik bel S even op kwetst mij enorm waardoor ik echt weer gegrepen word door die onzekerheid die ik eerder deze week ook weer ge uit heb... Hij kan toch ook een van die andere goede maten bellen?
15-05-2017 12:28
Ik ben laatste tijd erg onzeker in de relatie, eigenlijk sinds dat hij veel met S om gaat.. Daar begon het bij.. Dit al 8 maanden geleden bij hem voorgelegd, nadat mensen aan mij vroegen of hij verliefd is geweest op S en mij er op wezen dat hun zo veel samen ondernemen zonder dat ik het wist.

Voor een paar maanden was mijn onzekerheid gestilt, maar nu is het weer terug bij af... Hij heeft het vaak over haar, zegt wel dat het gewoon een vriendin is die hij al 8 jaar kent en dat hij met al zijn maten ook even gezellig is als met haar en ze gewoon bij de groep hoort.. Het feit dat ik mijn onzekerheid bij hem uit en hier verder op gereageert word met: Oh wacht ik bel S even op kwetst mij enorm waardoor ik echt weer gegrepen word door die onzekerheid die ik eerder deze week ook weer ge uit heb... Hij kan toch ook een van die andere goede maten bellen?
Hij had ook niemand kunnen bellen en gewoon gaan lopen. 10 minuten lopen voor een volwassen gezonde vent..
7102 schreef: ↑
15-05-2017 12:25
En alles daar voor? iets van druppel en emmer?
Ik kan erg lang ergens in blijven hangen als ik onzeker ben over een bepaald iets, dat raakt hij op een duur zat en dat snap ik ook wel...

Ervoor is er eigenlijk niks gebeurd, heb hem uitgezwaaid op het station en alles was gewoon zoals altijd.. Een normaal weekend gehad samen, zelfs nog op date geweest.
Wil jij echt zo in een relatie? Jij bent superonzeker en hij maakt het bewust erger. Klinkt niet heel volwassen en gezellig...
Ik vind helemaal niet dat jij onterecht jaloers klinkt. Zeker niet na je laatste bericht.

Ik vind je wel heel onzeker klinken, vaak is het gevoel dat je krijgt van zulke dingen gewoon correct.
Als hij stiekem al maanden dingen doet met haar en veel zit te appen en dan ook nog zo reageert als jij aangeeft er geen fijn gevoel over te hebben en dan ook nog je gaat sarren met zulke apjes.... waarom pik je dat?
Ik vind helemaal niet dat jij onterecht jaloers klinkt. Zeker niet na je laatste bericht.

Ik vind je wel heel onzeker klinken, vaak is het gevoel dat je krijgt van zulke dingen gewoon correct.
Als hij stiekem al maanden dingen doet met haar en veel zit te appen en dan ook nog zo reageert als jij aangeeft er geen fijn gevoel over te hebben en dan ook nog je gaat sarren met zulke apjes.... waarom pik je dat?
Fee-de-Goede schreef: ↑
15-05-2017 12:23
Ik zou hier dus echt geen zin in hebben. En iemand die uit het niets zulke apjes gaat sturen om je te sarren is een lul.
Ik weet niet of het was om mij te sarren, het kwam gewoon uit het niks.. Een appje met: -scheldwoord, scheldwoord scheldwoord- Kan de bus niet halen.. Ik app S wel of ze me op wilt halen want dan kan ze vanavond hier een drankje doen.. Dit was nadat hij 2,5 uur in de trein gezeten had en ik helemaal niks van hem gehoord had..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven