Kutweekend
maandag 15 mei 2017 om 18:36
Hai.
Samenwonend (1 jaar) met vriend (23, ik 25). Schat van een jongen en ik heb oprecht helemaal niks te klagen over onze relatie want het is precies zoals ik een goede relatie altijd voor me heb gezien, misschien nog wel beter. Zijn erg gelukkig samen en elke dag weer blij met elkaar
en we laten elkaar compleet vrij in elkaars doen en laten (afspreken met vrienden, etc).
Nu is het zo dat ik dit weekend echt een kutweekend vond met als vandaag de druppel en dat heeft vooral met mezelf te maken denk ik, maar toch.
Vrijdag vanaf 7u 's ochtends vriend niet gezien ivm overlappende tijden op het werk. Hij ging 's avonds de deur uit voordat ik thuis was en kwam vervolgens om 2u 's nachts ladderzat thuis terwijl we allebei om 7u er weer uit moesten. Ik werd wakker van zijn thuiskomst, hij kwam niet naar bed, ging ik kijken toen lag ie op de bank te slapen en na hem wakker gemaakt te hebben om mee naar bed te gaan is ie gewoon door blijven slapen op de bank waardoor we voor het eerst sinds samenwonen niet samen sliepen. Vond ik niet leuk (en hij achteraf ook niet bleek).
Zaterdagochtend hem van de bank afgeplukt, beiden gaan werken en allebei een drukke, vervelende dag gehad op het werk. Toen hij thuiskwam begon hij meteen tegen mij te chagrijnen over zijn dag (mag, doe ik andersom ook wel eens), maar niet vragen naar die van mij en uit het niks ineens voor zichzelf eten gaan maken terwijl we normaal altijd samen koken. Vond ik nogal apart dus gezegd dat ik hem een beetje egoïstisch vond de laatste 2 dagen (ivm laat en zat thuiskomen, mijn nachtrust daarmee ook verstoren, niet naar mijn dag vragen, alleen voor zichzelf koken). Uiteindelijk alles uitgepraat, zaterdagavond allebei apart van elkaar met vrienden wat gaan doen en gisteren samen een leuke dag gehad.
Vandaag had hij om 10u 's ochtends al personeelsfeest. Hij had tegen mij gezegd het niet heel laat te maken en sowieso om etenstijd (dat is bij ons rond 6) thuis te zijn. Dit zei hij om 14u nog steeds en om 16u belde hij ineens stomdronken op dat hij nog niet wist hoe laat hij thuis zou zijn en dat hij vanavond ook nog weggaat.
Voor mij weer een dingetje. Niet dat hij langer blijft want dat maakt me niet uit, maar dat hij eerst afspraken met me maakt waar ik rekening mee houd om vervolgens na 2uur radiostilte ineens te melden dat ik het maar uit moet zoeken. Hij begreep dat ik dat niet leuk vond, ik wilde verder niet moeilijk doen dus heb hem plezier gewenst en ben zelf wat gaan fietsen want het was mooi weer.
Op de terugweg van het fietsen (was erg fijn! en ik was weer wat vrolijker) kwam mijn jurk tussen de spaken van m'n fiets waardoor ik kei hard viel, m'n jurk gescheurd is en m'n nieuwe tas onder het smeer zit. Tot overmaat van ramp ben ik in de gloeiend hete zon een uur bezig geweest met de jurk weer los te krijgen, wat nog steeda niet gelukt is. Hierdoor moest ik m'n fiets optillen en nog een kwartier naar huis lopen (met een opgetilde fiets, in dit weer, kutzwaar kan ik je vertellen). Nu ben ik thuis en heb ik eerst even een flink potje zitten janken want ik heb het helemaal gehad.
Wat een rotweekend en vandaag was de druppel.
Het lijkt nu een klaagtopic over mijn vriend maar dat is niet mijn intentie. Wilde dit voornamelijk even van me afschrijven en tegelijkertijd jullie mening: stel ik me aan mbt mijn vriends gedrag zaterdag en zondag? Vind zelf enerzijds van wel namelijk en denk dat het gewoon even alles bij elkaar is waarom ik er zo zwaar aan til, maar ben benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken. Want op zich doet hij niks fout en als het niet allemaal dit weekend was geweest had ik er ook niet veel om gegeven, vandaar dat ik niet goed weet of ik me nu aanstel of niet.
Zie nu pas hoe lang het geworden is, sorry daarvoor. Zal even kijken waar ik het nog in kan korten!
Samenwonend (1 jaar) met vriend (23, ik 25). Schat van een jongen en ik heb oprecht helemaal niks te klagen over onze relatie want het is precies zoals ik een goede relatie altijd voor me heb gezien, misschien nog wel beter. Zijn erg gelukkig samen en elke dag weer blij met elkaar
Nu is het zo dat ik dit weekend echt een kutweekend vond met als vandaag de druppel en dat heeft vooral met mezelf te maken denk ik, maar toch.
Vrijdag vanaf 7u 's ochtends vriend niet gezien ivm overlappende tijden op het werk. Hij ging 's avonds de deur uit voordat ik thuis was en kwam vervolgens om 2u 's nachts ladderzat thuis terwijl we allebei om 7u er weer uit moesten. Ik werd wakker van zijn thuiskomst, hij kwam niet naar bed, ging ik kijken toen lag ie op de bank te slapen en na hem wakker gemaakt te hebben om mee naar bed te gaan is ie gewoon door blijven slapen op de bank waardoor we voor het eerst sinds samenwonen niet samen sliepen. Vond ik niet leuk (en hij achteraf ook niet bleek).
Zaterdagochtend hem van de bank afgeplukt, beiden gaan werken en allebei een drukke, vervelende dag gehad op het werk. Toen hij thuiskwam begon hij meteen tegen mij te chagrijnen over zijn dag (mag, doe ik andersom ook wel eens), maar niet vragen naar die van mij en uit het niks ineens voor zichzelf eten gaan maken terwijl we normaal altijd samen koken. Vond ik nogal apart dus gezegd dat ik hem een beetje egoïstisch vond de laatste 2 dagen (ivm laat en zat thuiskomen, mijn nachtrust daarmee ook verstoren, niet naar mijn dag vragen, alleen voor zichzelf koken). Uiteindelijk alles uitgepraat, zaterdagavond allebei apart van elkaar met vrienden wat gaan doen en gisteren samen een leuke dag gehad.
Vandaag had hij om 10u 's ochtends al personeelsfeest. Hij had tegen mij gezegd het niet heel laat te maken en sowieso om etenstijd (dat is bij ons rond 6) thuis te zijn. Dit zei hij om 14u nog steeds en om 16u belde hij ineens stomdronken op dat hij nog niet wist hoe laat hij thuis zou zijn en dat hij vanavond ook nog weggaat.
Voor mij weer een dingetje. Niet dat hij langer blijft want dat maakt me niet uit, maar dat hij eerst afspraken met me maakt waar ik rekening mee houd om vervolgens na 2uur radiostilte ineens te melden dat ik het maar uit moet zoeken. Hij begreep dat ik dat niet leuk vond, ik wilde verder niet moeilijk doen dus heb hem plezier gewenst en ben zelf wat gaan fietsen want het was mooi weer.
Op de terugweg van het fietsen (was erg fijn! en ik was weer wat vrolijker) kwam mijn jurk tussen de spaken van m'n fiets waardoor ik kei hard viel, m'n jurk gescheurd is en m'n nieuwe tas onder het smeer zit. Tot overmaat van ramp ben ik in de gloeiend hete zon een uur bezig geweest met de jurk weer los te krijgen, wat nog steeda niet gelukt is. Hierdoor moest ik m'n fiets optillen en nog een kwartier naar huis lopen (met een opgetilde fiets, in dit weer, kutzwaar kan ik je vertellen). Nu ben ik thuis en heb ik eerst even een flink potje zitten janken want ik heb het helemaal gehad.
Wat een rotweekend en vandaag was de druppel.
Het lijkt nu een klaagtopic over mijn vriend maar dat is niet mijn intentie. Wilde dit voornamelijk even van me afschrijven en tegelijkertijd jullie mening: stel ik me aan mbt mijn vriends gedrag zaterdag en zondag? Vind zelf enerzijds van wel namelijk en denk dat het gewoon even alles bij elkaar is waarom ik er zo zwaar aan til, maar ben benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken. Want op zich doet hij niks fout en als het niet allemaal dit weekend was geweest had ik er ook niet veel om gegeven, vandaar dat ik niet goed weet of ik me nu aanstel of niet.
Zie nu pas hoe lang het geworden is, sorry daarvoor. Zal even kijken waar ik het nog in kan korten!
melliflvovs wijzigde dit bericht op 15-05-2017 18:37
Reden: iets ingekort
Reden: iets ingekort
3.43% gewijzigd
maandag 15 mei 2017 om 19:14
Buiten dat ik dat niet onder 'koken' zou durven scharen, had hij dus gewoon de tering in. Ik zou er geen ding van maken dat hij een bakje lasagne voor zichzelf in de magnetron/oven mikte.melliflvovs schreef: ↑15-05-2017 19:11Haha nee we aten lasagne (allebei zo'n klein bakje) maar hij maakte alleen voor zichzelf klaar zonder iets te zeggen en dat vond ik een beetje apart.
maandag 15 mei 2017 om 19:15
Je hebt het goed begrepen en ik vind het ook knap hoe hij het doet, maar die jongen kan zo dronken als hij wil thuiskomen; als hij de volgende dag moet werken is er niets aan de hand. Hij is dan gewoon op tijd, geen kater, ook niet meer onder invloed, het is bij hem ma een paar uur slapen gewoon 'weg' ofzo. Zou willen dat ik dat had haha.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑15-05-2017 19:06Dat je een rotdag hebt, kan ik nog wel begrijpen. Maar wat ik niet begrijp is hoe het mogelijk is dat hij om 02.00 uur ladderzat thuiskomt, terwijl hij op 07.00 uur op moet om naar het werk te gaan (tenminste, dat begrijp ik uit je verhaal). Vraag me af wat voor een werkgever dat is, die dat accepteert. Het hoogstwaarschijnlijk nog onder invloed van alcohol zijn en de enorme kegel... Bij mijn werkgever zou ik direct mijn ontslag krijgen.
Verder schrijf je dat jullie elkaar compleet vrij laten in elkaars doen en laten. Ik krijg daar een ander beeld van, doordat je er moeite mee hebt dat hij een avond niet bij jou in bed slaapt, het normaal gesproken altijd samen koken etc. Overigens snap ik dan wel dat je het vreemd vindt dat hij alleen voor zichzelf kookt als je normaal gesproken samen eet.
En wat ik bedoelde met elkaar vrijlaten is dat als de een iets met zijn/haar vrienden wil doen, dit altijd kan. Hij is zo'n 3 avonden in de week bij zijn beste vriend en ik bij mijn beste vriendin en dat vinden we allebei helemaal prima. Ook als ik toevallig dan een avond alleen op de bank eindig of andersom, dat hij thuis zit en ik niet. Daar hebben we nog nooit moeilijk over gedaan naar elkaar toe want we zorgen er beiden ook wel voor dat we tenminste 1 dag in de week vrijhouden voor elkaar. En welke dag dat is, dat zien we wel hoe het uitkomt.
maandag 15 mei 2017 om 19:17
De reden daarvan weet ik dus niet want toen ik ernaar vroeg ging ie chagrijnig doen. Denk dat het te maken had met zijn werkdag maar dan nog vind ik het apart dat je niet even kan vragen of de ander ook wil, maargoed.MarietjeHoekstra schreef: ↑15-05-2017 19:14Nee hij gaat voor de lol boos zijn eigen eten staan maken.
maandag 15 mei 2017 om 19:18
Ja doen jullie dat normaal met een heel ritueel met zijn tweeën?
Dan zou mijn man de scheiding wel aan kunnen vragen want heb ik honger ga ik eten of hij nu thuis is of niet.
maandag 15 mei 2017 om 19:19
Misschien toch een beetje last van de drank en laat naar bed en vroeg weer op.melliflvovs schreef: ↑15-05-2017 19:17De reden daarvan weet ik dus niet want toen ik ernaar vroeg ging ie chagrijnig doen. Denk dat het te maken had met zijn werkdag maar dan nog vind ik het apart dat je niet even kan vragen of de ander ook wil, maargoed.
maandag 15 mei 2017 om 19:21
Dat gaf ik in mijn eerdere posts al aan, heb er 1 keer wat van gezegd (van de combinatie vrijdag/zaterdag) en dat is uitgepraat. Merk alleen dat ik vandaag denk "ja vrijdag was er dit en zaterdag dat en nu vandaag weer zus" en me daaraan erger. En dus vroeg ik me af of ik een punt heb bij bovenstaande dingen of dat het gewoon een kwestie is van alles bij elkaar en even een volle emmer hebben. Ga er met mijn vriend sowieso niet over discussieren want al die dingen zijn op zichzelf staand al uitgepraat, het is voor mij gewoon dat vandaag er dan weer bijkomt en dan ook nog die jurk tussen m'n spaken en ik ben er gewoon eventjes klaar mee.
maandag 15 mei 2017 om 19:24
We zijn altijd allebei rond 7 thuis en dan doet de een de boodschappen en de ander kookt voor ons samen. In die zin hebben we een 'ritueel', maar als een van de twee geen honger heeft dan eet diegene inderdaad later.
Ik viel er gewoon over dat mij niet eens wat gevraagd werd, maar dat hij zo hup alleen maar voor zichzelf zorgt.
maandag 15 mei 2017 om 19:26
Als ik dit soort topics voorbij zie komen, ben ik altijd weer blij dat ik single ben.
Als het uitgepraat was, hoefde het nu niet meer voor een vol emmertje te zorgen, maar dan was het enkel 'ik was een domme muts omdat ik met mijn te langekutjurk tussen de spaken van mijn fiets kwam. Hihi.' Blijkbaar zit je er dus nog steeds mee.
Als het uitgepraat was, hoefde het nu niet meer voor een vol emmertje te zorgen, maar dan was het enkel 'ik was een domme muts omdat ik met mijn te langekutjurk tussen de spaken van mijn fiets kwam. Hihi.' Blijkbaar zit je er dus nog steeds mee.
maandag 15 mei 2017 om 19:30
Ik kan mijn verstand en gevoel heel goed scheiden, denk ook dat dat het een beetje is.shala91 schreef: ↑15-05-2017 19:26Als ik dit soort topics voorbij zie komen, ben ik altijd weer blij dat ik single ben.
Ik bedoel, ik weet dat het is uitgepraat en ik heb daar ook vrede mee. Tevens geef ik al een paar keer aan dat ik me bewust ben van het feit dat het probleem meer bij mij ligt dan bij hem. Dus verstandelijk weet ik hoe het zit en is het prima.
Gevoelsmatig inderdaag nog niet helemaal los kunnen laten denk ik, ook doordat alles zo snel achter elkaar komt en dan die jurk er nog eens bovenop is voor mij gevoelsmatig de druppel.
Ik wéét zeg maar hoe ik me zou moeten voelen, maar dat gevoel strookt er nog niet helemaal bij, dat duurt wat langer. Even een dag rust dan is alles wel gezakt, m'n hoofd is daar gewoon sneller mee.
maandag 15 mei 2017 om 19:36
Als je het goed en naar tevredenheid uitgepraat hebt zou het juist gevoelsmatig ook weer okay moeten zijn. Blijkbaar ben je toch niet helemaal tevreden of je vindt iets nog steeds niet helemaal eerlijk. En dat moet je loslaten, want je bent nou eenmaal met twee mensen ipv een.melliflvovs schreef: ↑15-05-2017 19:30Ik kan mijn verstand en gevoel heel goed scheiden, denk ook dat dat het een beetje is.
Ik bedoel, ik weet dat het is uitgepraat en ik heb daar ook vrede mee. Tevens geef ik al een paar keer aan dat ik me bewust ben van het feit dat het probleem meer bij mij ligt dan bij hem. Dus verstandelijk weet ik hoe het zit en is het prima.
Gevoelsmatig inderdaag nog niet helemaal los kunnen laten denk ik, ook doordat alles zo snel achter elkaar komt en dan die jurk er nog eens bovenop is voor mij gevoelsmatig de druppel.
Ik wéét zeg maar hoe ik me zou moeten voelen, maar dat gevoel strookt er nog niet helemaal bij, dat duurt wat langer. Even een dag rust dan is alles wel gezakt, m'n hoofd is daar gewoon sneller mee.
maandag 15 mei 2017 om 19:36
Graag gedaan, meissie! Ohja, bright side: nu deze jurk stuk is, mag je een nieuwe kopen!
maandag 15 mei 2017 om 19:37
Je zegt erg gelukkig te zijn, maar ondertussen heb ik het idee dat je dat hele samenwonen geen bal aan vindt en je vriend niet zo leuk als je dacht. Maar als je heel hard en vaak blijft roepen dat het geweldig is, misschien ga je het dan inderdaad zelf geloven 
Misschien wil je jongere vriend nog leven als student en verwacht jij iets anders?
Misschien wil je jongere vriend nog leven als student en verwacht jij iets anders?
maandag 15 mei 2017 om 19:38
Haha ja nu moet het wel he?
Baal er wel flink van dat een stuk nog steeds vastzit in m'n wiel, krijg het ook echt met geen mogelijkheid los dus op het moment zijn zowel jurk als fiets kapot
maandag 15 mei 2017 om 19:40
1) Samenwonen met hem is de beste keuze die ik ooit gemaakt heb.sinnombre schreef: ↑15-05-2017 19:37Je zegt erg gelukkig te zijn, maar ondertussen heb ik het idee dat je dat hele samenwonen geen bal aan vindt en je vriend niet zo leuk als je dacht. Maar als je heel hard en vaak blijft roepen dat het geweldig is, misschien ga je het dan inderdaad zelf geloven
2) Ik weet zelf het beste hoe ik over mijn vriend denk en dat is niet anders dan wat ik hier geschreven heb, of je dat gelooft is aan jou en dat maakt me verder ook weinig uit eigenlijk.
3) We werken allebei fulltime, niemand is hier student.
maandag 15 mei 2017 om 19:43
Zo'n goede keuze blijkbaar dat je je onvrede met wildvreemden moet bespreken.melliflvovs schreef: ↑15-05-2017 19:401) Samenwonen met hem is de beste keuze die ik ooit gemaakt heb.
2) Ik weet zelf het beste hoe ik over mijn vriend denk en dat is niet anders dan wat ik hier geschreven heb, of je dat gelooft is aan jou en dat maakt me verder ook weinig uit eigenlijk.
3) We werken allebei fulltime, niemand is hier student.
En als je het allemaal geen bal kan schelen, dan moet je je problemen maar met je vrienden bespreken i.p.v. hier.
maandag 15 mei 2017 om 19:43
Wat een aannames.sinnombre schreef: ↑15-05-2017 19:37Je zegt erg gelukkig te zijn, maar ondertussen heb ik het idee dat je dat hele samenwonen geen bal aan vindt en je vriend niet zo leuk als je dacht. Maar als je heel hard en vaak blijft roepen dat het geweldig is, misschien ga je het dan inderdaad zelf geloven
maandag 15 mei 2017 om 19:46
Nou goed zo, nu even die tampon rechttrekken en weer uitademen. Morgen weer een zonnige dag.melliflvovs schreef: ↑15-05-2017 19:30Ik bedoel, ik weet dat het is uitgepraat en ik heb daar ook vrede mee. Tevens geef ik al een paar keer aan dat ik me bewust ben van het feit dat het probleem meer bij mij ligt dan bij hem. Dus verstandelijk weet ik hoe het zit en is het prima.
maandag 15 mei 2017 om 19:47
Dat jij denkt dat ik mijn vriend niet leuk vind, interesseert me inderdaad geen bal aangezien het nergens op gebaseerd is en ikzelf wel beter weet.
maandag 15 mei 2017 om 19:49
Ik weet het ik weet het, die kutjurk was gewoon even too much maar het scheelt al een bult dat ik het even van me af kon schrijven hier.GateKeeper schreef: ↑15-05-2017 19:46Nou goed zo, nu even die tampon rechttrekken en weer uitademen. Morgen weer een zonnige dag.
Even uitgekuurd dus nu is het weer rustig hehe.