Mode & Beauty alle pijlers

Douglas eigen merk

12-05-2017 21:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had het er vandaag net een vriendin over... regelmatig kom ik voor verzorgingprodten bij de douglas. Eerst werden er vaak duurdere merken geadviseerd maar de laatste tijd alleen maar eigen merk. Goed voor de portomonee natuurlijke en de producten werken ook goed.
Wat ik mij nou af vraag, is de eigen merk lijn van douglas zo veranderd en verbeterd of zullen provisie krijgen als ze veel eigen merk Verkopen.
Iemand hier dezelfde ervaring?
Ik heb dezelfde ervaring, ik ga afwisselend naar de douglas en de lokale beauty winkel. Maar mij werd laatst ook van eigen merk dingen aangeprezen. Ik was al met het idee de winkel ingestapt dat ik niet al te veel wilde uitgeven en tot mijn verassing stelde ze zelf hun huismerk voor. Waar voorheen er hardlopend richting de dure merken gegaan werd.
Ik vind het geen fijne producten. De cremes voeden niet of worden korrelig onder make up en de cleaners zijn ook niets bijzonders. Dure merken kocht ik ook niet alleen parfum.

Ik gebruik miscelair water, niveau en arganolie. Dat is het.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb een keer een reiniger gekocht van het Douglas merk. Waardeloos spul.
Misschien moet alle douglas eigen merk op voor ze een nieuwe serie lanceren? Uiteindelijk snijden ze zichzelf natuurlijk in de vingers als mensen niet terugkomen.
Mijn huid is de afgelopen tijd wel onrustiger/onzuiverder. Heb nog niet aan de douglas producten Gedacht, zou het daar door kunnen komen?
Misschien toch maar weer eens ergens anders laten adviseren.
In een parfumerie werk je niet op provisiebasis (helaas) wel wordt er gewerkt met targets. Dus in een bepaalde periode ligt de focus op merk x of y. Daarnaast zijn er periodes waarbij het eigen merk extra geplugd wordt, daar verdient het bedrijf natuurlijk het meeste aan. Het merk waar je reclame van ziet in de winkel is wat gepromoot moet worden dus als je voor advies naar de winkel gaat is dat het merk wat je geadviseerd wordt.
Niet geheel eerlijk natuurlijk maar dat is helaas hoe het werkt.
Het viel mij ook al op. Gisteren nog, toen ik op zoek was naar zelfbruiners. Eerst werd ik altijd geleidelijk aan naar steeds duurdere merken geduwd (heb wel eens gehad dat ik naar een potje crème van 20 euro stond te kijken en ze me uiteindelijk La Prairie van 130 euro probeerden aan te smeren), maar nu prees de verkoopster meteen het eigen merk aan.
Op producten van eigen label zit vaak een hogere marge. Dus het kan zijn dat ze op een potje van merk x van 130,- 10 euro winst maken, en op een potje van 35,- van eigen merk 20 euro winst. Minder omzet, maar hogere marge dus uiteindelijk meer winst.
Gezichtsreinigingsproducten van Douglas zeker niet aan te bevelen! Ik heb grote flessen gekocht en zo de afvalbak in gegooid. Ook op aanbevelen van verkoopster gekocht, nu weer terug bij Clinique. Zalig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven