Wat nu

15-05-2017 23:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik heb al 7 maanden een relatie
Maar we doen het verder rustig aan, ik heb een zoontje van 5.
Na een tijd daten en uiteindelijk een relatie heb ik mijn zoontje voorgesteld toen we 4 maanden een relatie hadden, het gaat goed en we zien elkaar alleen de weekenden. Nu is het zo dat ik te horen krijg van ja ik merk wel dat het zwaar is een kleine en we moeten het echt rustig aan doen anders gaat het fout. Ik heb juist gewacht met voorstellen en daarna het op zijn tempo gedaan hij wilde het zo graag allemaal en nu krijg ik dit te horen. Ik weet dat het zwaar is en dat heb ik hem vanaf het begin verteld. Maar het komt voor mij over alsof hij het eerst allemaal zo graag wilde wat hij ook zei en nu ineens twijfelt ofzo ik weet niet wat ik hier van moet denken. Ik snap dat het niet niks is en dat zei ik hem ook maar hij gaf zelf aan dat hij dit wilt en graag me zoontje wilde leren kennen en leuke dingen doen. En het is niet zo dat me zoontje hem vaak ziet want dat wil ik rustig op bouwen, wat vinden jullie hier van eerst is hij echt van ik wil het leuk dit en dat en ik moest hem erop vertrouwen dat hij dit echt wilde en hij weet waar hij aan begint en nu dit???
Voor jou is je kind het belangrijkste in je leven (als het goed is) maar voor de nieuwe kandidaat-partner is dat gewoonlijk echt niet zo. Hooguit neemt hij je kind voor lief. Misschien dat zich later geleidelijk iets van genegenheid en liefde ontwikkelt tussen de twee maar daar kan je alleen maar op hopen.

Ik zou hem volledig loslaten en dan bekijken of hij nog wil komen (en dan niet alleen voor de seks). Ik zou mijn leven niet voor hem on hold zetten wat andere mannen betreft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja ik hou me kindje er nu gewoon buiten hij heeft hem 4 keer gezien en dan alleen in de speeltuin. Kijk ik snap heel goed dat het voor hem anders is maar mijn kind gaat voor alles en ik heb geen zin onduidelijkheid of iets. We hebben heel veel gesprekken gehad samen. en het lijkt nu alsof hij teug krabbelt maar ik kies voor mezelf en me kind
Graag of niet toch? Je kind is je meest dierbare in het leven en als iemand je kind de moeite niet waard vind, zou ik diegene zeker niet de moeite waard vinden.

Doeeiiiiii
Ik vind niet dat je je kind te vroeg hebt geïntroduceerd, je moet toch weten hoe je vriend er mee omgaat?
Maar je kon toch ook wel bedenken dat hij pas wist hoe het zou zijn nadat hij dat zelf ervaren heeft. Je vriend kan best zeggen dat hij graag kennis wou maken met je zoon maar hoe het hem bevalt weet hij pas later.
Ik begrijp wel als je zelf geen of volwassen kinderen hebt, het dan niet evident is om tijdens je vrije tijd rekening te moeten houden met het jonge kind van iemand anders.
Dan spreken jullie niet meer af met z'n drieën. Enkel nog met jullie tweetjes. Zo kan je rustig uitzoeken waar het allemaal heen gaat en heeft je kind er verder geen "last" van als het mis gaat. Zo heeft je vriend ook nog even tijd om aan het idee te wennen en na te denken of hij dit wel wil.
Sorry, dubbel.
Hij wilde graag deel uitmaken van jouw leven, logisch wanneer hij hoteldebotel op jou is. En jouw kind is dan ook een onderdeel van jouw leven.
Nu dat het zover is, is het ook logisch dat hij dan niet fulltime deel wil uitmaken van jouw kinds leven, dus inderdaad, hij zal het contact met jouw kind minder vaak willen hebben dan het contact alleen met jou. Hij is tenslotte niet in de relatie met jouw kind gegroeid en zal dus echt wel doorhebben dat hij nog alles moet leren qua leven met een kind in het gezin, vooral omdat hij niet de Vader is, en het ook al niet zijn huis is, zodat zijn positie ten opzichte van jouw kind nog helemaal niet vast staat. Daarom wil hij de relatie met jouw kind langzaam opbouwen, zodat het hem niet overweldigd en jouw kind de kans krijgt om hem te vertrouwen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Sannee88 schreef:
16-05-2017 10:17
Ja ik hou me kindje er nu gewoon buiten hij heeft hem 4 keer gezien en dan alleen in de speeltuin. Kijk ik snap heel goed dat het voor hem anders is maar mijn kind gaat voor alles en ik heb geen zin onduidelijkheid of iets. We hebben heel veel gesprekken gehad samen. en het lijkt nu alsof hij teug krabbelt maar ik kies voor mezelf en me kind
Ik weet natuurlijk niet of je vriend terugkrabbelt of niet. Ik (destijds geen kinderen) kreeg een relatie met een man met een kind. Ik was zo verliefd in 1e instantie dat ik een soort romantisch beeld creëerde. Ik ging er helemaal voor! Dat heb ik ook wel gedaan; maar het viel niet mee zeg. Ik had, toen ik zei er vol voor te gaan, echt geen idee wat me te wachten stond.

Ik kan me voorstellen dat je vriend er ook erg aan moet wennen en misschien nu een beetje gaat beseffen wat het in gaat houden. Zeggen dat je ook voor het kind gaat is een mooie intentie, maar als je zelf gene kinderen hebt leer je pas gaandeweg wat het inhoudt.

Ik zou met hem in gesprek blijven gaan. Laat hem uiten wat hij ervaart, denkt en voelt. Dat zal de eerste jaren nodig zijn denk ik zo. Het is niet zo van; hij zegt JA, en daarna hebben we het er niet meer over'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven