broers-zussen topic

06-02-2009 21:46 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je een broer/zus en/of broertje/zusje?

Ja?? Mooi want ik ben wel nieuwsgierig naar de band tussen jullie. Wat is er nou wel of juist niet leuk aan je broer/zus en/of broertje/zusje? Wat doen jullie samen?

Ik kom op dit onderwerp omdat ik zondag met mijn broer en zusje naar de bios ga en daarna gaan we borrels drinken en gezellig een hapje eten.

Ik ben zelf 25, heb een broer van 28 en een zus van 21. Heb een super goede band met m'n zusje. We doen vaak leuke dingen met elkaar en bespreken ook van alles en nog wat met elkaar. Zie haar eigenlijk als een heel goede vriendin. Haar mening over belangrijke gebeurtenissen in mijn leven vind ik heel belangrijk.Ik zie mijn zusje veel vaker dan mijn broer.

De band met mijn broer is ook goed, maar toch heel anders dan met mijn zusje. We hebben dezelfde humor en praten ook op dezelfde manier. Qua uiterlijk en trekjes lijk ik ook wel op hem.

Ik denk echt dat het een meerwaarde is als je een goede band hebt met je broers en/of zussen. Zij zijn er altijd voor mij, staan voor me klaar als ik ze nodig heb en ik voor hen. Ik weet dat ik altijd bij ze terecht kan en dat vind ik een hele waardevolle gedachte!

Ik kan het me ook eigenlijk niet voorstellen hoe het zou zijn als ik geen goede band met ze heb.
Ik heb een broer en die heb ik al een jaar niet gezien. Hij is zelfs nog niet naar zijn nieuwe nichtje komen kijken
Fleurtje, wat rot voor je...

Ikzelf heb een goede, hechte, maar niet vanzelfsprekende band met mijn broer.

Met heel veel dingen verschillen we gewoon als dag en nacht van elkaar. Dat maakt het af en toe iets moeizamer dan dat we het allebei zouden willen.

Maar we gaan allebei door het vuur voor elkaar en dat zal hij ook doen voor mijn kind. En daar ben ik dankbaar voor.
Ja, dat vind ik echt.
fleurtje
Ik heb een broer, onze band was altijd supergoed. We waren ontzettend close en veel mensen waren daar ook altijd jaloers op. Helaas is dat zo'n twee jaar geleden helemaal omgedraaid. Hij heeft borderline (dat had ie altijd al), maar sinds twee jaar is hij erg onstabiel en het ging gewoon niet meer. Hij zorgde voor zoveel spanning en conflict dat ik het contact heb moeten verbreken. Hoewel ik nog steeds achter die beslissing sta, mis ik hem nog iedere dag. Maar ik mis alleen de positieve momenten, en die wegen helaas op dit moment niet op tegen de negatieve...
Potsiedikkie is mijn zus. Wij wonen vlakbij elkaar maar lopen de deur niet bij elkaar plat. Het is eigenlijk altijd goed, of we elkaar nou een periode vaak zien of minder vaak.

Ik zie haar ook als een vriendin, maar mijn vriendinnen zie ik ook niet iedere week. Zo ben ik eigenlijk niet, en zij ook allemaal niet.

Potsie ik kom wel heel binnenkort langs! Ben heel benieuwd hoe dik je bent geworden.
3 jaar jongere zus: heel goede band. We zijn collega's, ik pas elke woensdag op haar beide dochters. Zij en nichtjes doen mijn haar.

1 jaar oudere broer: geen slechte band mee, maar gewoon stukken minder contact. Hij woont ook wat verder weg (ik Amsterdam - hij Wageningen), hij besteedt meer aandacht aan vrienden dan aan familie, maar misschien dat we elkaar nu hij sinds 1 1/2 maand papa is wat vaker gaan zien/spreken/mailen. Kinderen kunnen soms wonderen doen!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Grappig topic

Heb 1 broer en hij is 13 jaar ouder dan ik. Heb hem altijd als een soort held gezien. Altijd supergoede band gehad. Behalve toen ik een jaar of 4 of 5 was. Toen vond hij mij maar een irritante kleuter Daarna groeiden we steeds meer naar elkaar toe. Nu heeft'ie 2 zoontjes die ik +/- als broertjes zie. Zo gezellig!
Potsiedikkie en ik hebben niet altijd een goede band gehad trouwens, eerder 'altijd niet'. Ik was vroeger van het knijpen, zij van het meppen met de afstandsbediening. Weet niet wie meestal eerst was

Weet nog een (nu) grappig voorval. Potsie was denk ik 14 en ik 15. Zij had op een dag een van mijn mooiste truien gejat, maar...juist op die dag kwam de schoolfotograaf. Mijn moeder is het me heel voorzichtig komen vertellen, toen ze de foto's kreeg. Ik zal die eerste dus wel meestal zijn geweest denk ik nu zomaar....
Ik heb een 3 jaar oudere broer van 25. Onze band is erg goed, we zien elkaar wel een aantal keer in de week bij onze ouders. We doen dingen niet echt samen, maar eventueel met de familie hij heeft namelijk al 3 kinderen.

Verder is de band goed en ik kan altijd bij hem terecht en andersom net zo.

Onze moeder is ongeneeslijk ziek, dus deze band is nu helemaal zo belangrijk.
grappig anoukske, mijn jongste broertje is 14 jaar jonger als ik en mijn zoontje scheelt 8 jaar met mijn broertje. ik ben dol op mijn broertje en hij op mij (en mijn man) en hij komt dan ook geregeld logeren (mijn ouders wonen in zelfde woonplaats, maar logeren blijft leuk, zeker als je 8 bent) misschien ziet hij zijn neefje straks ook wel weer een beetje als broertje...

verder heb ik nog een broertje dat 3 jaar jonger is, met hem veel onenigheid gehad totdat ik het huis uitging, nu spreken we elkaar geregeld en komt hij zelfs af en toe een avondje gezellig zijn.

en nog een zusje dat 11 jaar jonger is, met haar is het vooral leuk echte meidendingen te doen, lekker tutten, shoppen, logeren en natuurlijk voor haar neefje 'zorgen'. zij is nu 11 en ik hoop dat ze zo de puberteit door haar plekje bij mij thuis weet te vinden. dingen aan je zus vertellen is toch anders dan aan je moeder... afwachten dus, ze gaat bijna naar de middelbare school...
Ik heb 5 zussen en 6 broers en ben met allen zo blij. Wij lopen zeker de deur niet plat bij elkaar. Verjaardagen zijn niet 'verplicht' , alleen als je tijd en zin hebt. Toch doen we heel veel dingen samen omdat we elkaar daartoe inspireren. De een begint met tennissen, een aantal volgen en tennissen ook met elkaar, zo ook met skiën, duiken, golfen en zelfs vakanties houden. Belangrijke dingen vertellen we elkaar per groepsmail. In zo'n grote groep kun je je het permitteren om met sommige een nog betere klik te hebben dan met anderen. 2 Zussen zijn dan ook absoluut mijn beste vriendinnen.

We houden regelmatig sauna-avonden en bespreken alle wel en wee van onszelf en en passant ook van de rest van de broers en zussen. Binnenkort gaan we het 10-jarig overlijden van onze moeder 'vieren'. Net als we een aantal jaren terug met alleen broers en zussen de 100e geboortedag van vader gevierd hebben, wat heel gezellig was. Als jongste had ik al vroeg geen ouders meer, maar voor mij zijn mijn 11 broers en zussen een zeer warme compensatie. Dat zou ik iedereen wel gunnen.
Zusje en ik hebben alleen een goede band als zij iets van me nodig heeft...

Misschien dat het nog veranderd als ze iets volwassener wordt, maar heb eigenlijk geen hoop meer. Te vaak de deksel op mn neus gehad. Kan best jaloers zijn op mensen met een goede broer/zus verhouding.
Vlinder, hahahaha!

Mijn (tweeling)broer heb ik al 4 jaar niet gezien. Sja.
Mijn broertje is drie jaar jonger (23). Hij woont in Nederland en is veel weg voor zijn werk (piloot). Maar als we elkaar zien praten we heerlijk bij. We hebben een hele goede band.
Ik had een zus, ze was bijna 5 jaar ouder dan ik. We konden niet zo goed met elkaar, we verschilden te veel, maar we hebben wel altijd een goed contact gehad. Vooral tijdens de laatste weken van haar leven. Het gemis is groot, nog altijd, na ruim 4 jaar.

Fijn om hier te lezen over de band tussen broers en zussen. Wees er zuinig op, koester het!
Ik heb één broer, anderhalf jaar ouder dan ik. We hebben een ontzettend fijne en hechte band en begijpen elkaar zonder woorden. Wij hebben zeker geen makkelijke en zorgeloze jeugd gehad en het is ontzettend fijn om iemand te hebben die je precies begrijpt, zonder dat je een hele voorgeschiedenis hoeft uit te leggen. Hij betekent meer voor me dan de rest van mijn familie bij elkaar.
The time is now
@ik62: Wat ontzettend rot voor je (f) .
The time is now
Van mijn 6 broers is 1 broer dood, maar hij telt voor ons allemaal nog steeds mee, misschien zijn we daarom ook zo zuinig op elkaar.
Ik heb een broer en ook een zus.....tsja, wat zal ik erover zeggen? Breek me de bek niet open!
Lieve Banba,

Bedankt!

Ik vind dit zo'n mooi topic, de band tussen broers en zussen is zo belangrijk. Ik zie die band nu tussen mijn (bijna) volwassen kinderen en ik geniet.
Band tussen broer en mij is nooit heel hecht geweest. Dat had ongetwijfeld te maken met het feit dat hij al de deur uit ging toen in twaalf was. Hij was toen zeventien.

Broer heeft nooit interesse getoond in wie dan ook, maar voelde zich altijd achtergesteld tov anderen, ook tov mij denk ik. Had het alleen maar over zichzelf en vroeg nooit hoe het met de ander was.

De band werd beter toen ik ging samenwonen, hij kwam toen regelmatig eten, was best heel gezellig.

Totdat twee jaar geleden mijn mijn moeder doodging en haar vriend zich met van alles ging bemoeien. Los van het feit dat hij een ongelooflijk wantrouwen zat te kweken tussen broer en mij, heeft hij ook nare mailtjes rondgestuurd waarin hij mij van alles noemde wat niet prettig was. Het zijn niet de mailtjes die mij gekwetst hebben, maar de houding van mijn broer: hij heeft het nooit voor mij opgenomen, wilde zich er niet mee bemoeien en vond het wel best hoe de vriend van mijn moeder alles regelde.

Uiteindelijk komt het erop neer dat ik hem deze week een jaar geleden voor het laatst zag. Heb hem de hele zwangerschap van mijn tweede kind niet gezien of gehoord en op de uitgerekende datum was hij vier weken op vakantie. Op de uitgerekende datum zelf kreeg ik alleen een mailtje vanaf zijn vakantie-adres waarin slechts de vraag stond of ik zijn gestolen mobieltje wilde blokkeren hier in Nederland.

Bij thuiskomst heeft ie even gebeld, in oktober. Daarna niks meer van hem gehoord. Tot vorige maand: hij schaamde zich dood en wilde zijn nichtje zien. Prima, kom maar! Leuk!

Niks meer van hem gehoord.

Voel ik me er kut over?

JA.
@Fleurtje: Wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat het rot is om je broer zo lang niet te zien, maar het is misschien nog wel erger als hij vervolgens belooft weer langs te komen en het dan niet doet...
The time is now
Het voelt ook heel rot, droom er de laatste dagen zelfs van. En als ik dat dan van Ik62 lees, kan ik alleen maar denken: jezus christus.
Jee fleurtje, wat een naar verhaal:(

Ik heb zelf een zus, als je hier rondkijkt zie je vanzelf wie dat is:) en een broertje, met beiden gaat het prima! zus is poos terug op zichzelf gegaan, dat maakte onze relatie heel veel beter, we hoefden elkaar de hersens niet meer in te slaan. Broertje is dezelfde tijd met moeders mee verhuisd, ik woon bij mn pap, en dat maakte die relatie ook veel beter, ookal slaan we nog steeds elkaar de hersens in haha. Maar k hou van beide evenveel, weet ook dat ze dat van mij doen:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven