Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018
vrijdag 12 mei 2017 om 11:23
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!
= kloppend hartje
= goede 20-weken echo 
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| Awina | 29/33 | Eerste | 6 januari | Meisje! | |
| Wolkje85 | 32/32 | Eerste | 10 januari | Jongen! Jongen! |
|
| Nx3 | 33 | Vierde | 3 januari | Meisje! | |
| GettingEven | 30/40 | Eerste | 30 december | Meisje! | |
| UkkePuckje2017 | 31/33 | Tweede* | 7 januari | Meisje! | |
| happyapple | Tweede | 2 januari | nnb | ||
| Mamarjan | 31/34 | Tweede | 3 januari | Meisje! | |
| xkussie | 25/28 | Eerste | 10 januari | Meisje! | |
| Anais_ | 31/31 | - | .. januari | Meisje! | |
| Lotte_joy | 31/39 | Tweede | 30 december | Jongen! | |
| ASP | 28/27 | Eerste | 30 december | Jongen! | |
| Floor789 | 25/27 | Eerste | 31 december | Jongen! | |
| Lissjay | 32/32 | Tweede | 2 januari | Meisje! | |
| Blauwe_Stoel | 33/34 | Eerste | 3 januari | Jongen! | |
| SuperPannenkoek | 31/39 | Tweede | 11 januari | Jongen! | |
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
maandag 15 mei 2017 om 22:32
haha geweldig die reactie , nee in december kan je niet mee vliegen indd haha.
dinsdag 16 mei 2017 om 06:22
Haha ik snap best dat je vader die link niet meteen legde
Leuk hoor !
dinsdag 16 mei 2017 om 11:03
He meiden!
Ik ben een paar dagen afwezig geweest en zie dat er al heel veel bij is geschreven! Voor de nieuwe aanwezigen onder ons, gefeliciteerd en leuk dat jullie mee gaan schrijven!
Ik heb niet alles terug kunnen lezen, dus sorry als ik niet overal op reageer. Depje, ik heb zo'n vermoeden dat je niet meer meeleest, maar heel veel sterkte gewenst voor jou. Ik hoop ontzettend dat het heel snel weer raak is voor je!
Mamarjan; lijkt me heel naar, zo'n reactie! Maar zoal Doortje ook al zegt, als het iets cultureels betreft dan is een andere reactie dan dat wij gewend zijn vrij normaal natuurlijk. Ikzelf werk met vluchtelingen en daarvan raakte er ook 1 zwanger. Hun zagen het niet als iets heel bijzonders, dit hoorde er gewoon bij en het was gewoon zo. Geen blijdschap, geen emotie, niets.
Rosalie, was jij niet diegene die qua werk een issue had over wat je zou gaan doen? Of was dat iemand anders? Ben benieuwd waarvoor je hebt gekozen in ieder geval!
Ik merk dat de dagen nu gelukkig wat sneller gaan dan vorige week. Maar dit komt ook vooral doordat ik afgelopen weekend een weekend weg ben geweest, deze mama to be heeft even lekker gestapt tot 06:00 's ochtends
en dat zonder drankjes! Vandaag over twee weken de eerste echo en hoelang het nog duurt is steeds meer te overzien. Zo spannend!
Ik zie in de tabel dat de eerste echo al over 6 dagen is! Ik hoop op allemaal mooie kloppende hartjes voor iedereen!
Ik ben een paar dagen afwezig geweest en zie dat er al heel veel bij is geschreven! Voor de nieuwe aanwezigen onder ons, gefeliciteerd en leuk dat jullie mee gaan schrijven!
Ik heb niet alles terug kunnen lezen, dus sorry als ik niet overal op reageer. Depje, ik heb zo'n vermoeden dat je niet meer meeleest, maar heel veel sterkte gewenst voor jou. Ik hoop ontzettend dat het heel snel weer raak is voor je!
Mamarjan; lijkt me heel naar, zo'n reactie! Maar zoal Doortje ook al zegt, als het iets cultureels betreft dan is een andere reactie dan dat wij gewend zijn vrij normaal natuurlijk. Ikzelf werk met vluchtelingen en daarvan raakte er ook 1 zwanger. Hun zagen het niet als iets heel bijzonders, dit hoorde er gewoon bij en het was gewoon zo. Geen blijdschap, geen emotie, niets.
Rosalie, was jij niet diegene die qua werk een issue had over wat je zou gaan doen? Of was dat iemand anders? Ben benieuwd waarvoor je hebt gekozen in ieder geval!
Ik merk dat de dagen nu gelukkig wat sneller gaan dan vorige week. Maar dit komt ook vooral doordat ik afgelopen weekend een weekend weg ben geweest, deze mama to be heeft even lekker gestapt tot 06:00 's ochtends
Ik zie in de tabel dat de eerste echo al over 6 dagen is! Ik hoop op allemaal mooie kloppende hartjes voor iedereen!
dinsdag 16 mei 2017 om 11:31
hmzz, hopelijk is dat geen slecht teken en gaat alles nog goed ....UkkePuckje2017 schreef: ↑16-05-2017 11:11Super spannend. Maar ik heb al in geen weken van haar gehoord. Hopelijk gaat wel alles goed.
dinsdag 16 mei 2017 om 11:32
Ik zie trouwens dat niemand op 6 januari is uitgerekend, dat is gek! Maar zal vast allemaal nog wel bijgesteld worden met de echo's (alle data).
Hoe gaat het verder met iedereen ? De symptomen nog onder controle? (of helemaal nog geen symptomen wellicht).
Vanaf volgende week staan er veel echo's op de planning, super spannend!
Hoe gaat het verder met iedereen ? De symptomen nog onder controle? (of helemaal nog geen symptomen wellicht).
dinsdag 16 mei 2017 om 11:40
@wolkje85 Wat gek! Maar dat zal inderdaad nog vast gaan veranderen. Als het goed is bij mij niet, ik weet tot aan de dag toe wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden dus dan zou er in theorie niet zo heel veel veranderen. Maar volgens mij ligt dat ook weer aan de groei van het kindje toch?
Zat jij trouwens ook niet in het medische traject? Ik houd het niet zo heel goed meer bij merk ik..
Symptomen zijn bij mij verminderd na het stoppen met de utrogestan. Daarvoor har ik behoorlijk last van buikkrampjes en dergelijke, maar dat is nu zo goed als over. Merk wel dat ik op en af misselijk ben of geen eetlust meer heb, of juist megahonger heb. Ook zijn mijn borsten al aardig gegroeid... Hoe gaat het bij jou met de symptomen?
Ook ik hoop dat alles goed met jou en de zwangerschap is, lotte_joy!
Zat jij trouwens ook niet in het medische traject? Ik houd het niet zo heel goed meer bij merk ik..
Symptomen zijn bij mij verminderd na het stoppen met de utrogestan. Daarvoor har ik behoorlijk last van buikkrampjes en dergelijke, maar dat is nu zo goed als over. Merk wel dat ik op en af misselijk ben of geen eetlust meer heb, of juist megahonger heb. Ook zijn mijn borsten al aardig gegroeid... Hoe gaat het bij jou met de symptomen?
dinsdag 16 mei 2017 om 11:47
Ik heb op verschillende websites ingevuld en daar kwamen verschillende dagen uit, ook wel een keer 6, maar dat geloof ik zelf niet zo.wolkje85 schreef: ↑16-05-2017 11:32Ik zie trouwens dat niemand op 6 januari is uitgerekend, dat is gek! Maar zal vast allemaal nog wel bijgesteld worden met de echo's (alle data).
Symptomen zijn hier wel te overzien. Alleen van mn darmen word ik soms gek. Verder wel vrij continu aanwezige zeurende pijn in mn onderbuik, zal mn baarmoeder wel zijn die ruimte maakt. Misselijkheid valt hier nog mee. Wel super snel moe.
dinsdag 16 mei 2017 om 11:50
Ja, ik vind het ook lastig bijhouden hoor, wellicht is het een idee om wat extra info toe te voegen aan de tabel? Ik ben inderdaad ook zwanger geworden met behulp van medisch traject. (en ook al een miskraam gehad vorig jaar) dus merk dat ik het echt mega spannend vind of het wel goed gaat allemaal. (niet dat het voor een ander minder spannend is hoor!)Xkussie schreef: ↑16-05-2017 11:40@wolkje85 Wat gek! Maar dat zal inderdaad nog vast gaan veranderen. Als het goed is bij mij niet, ik weet tot aan de dag toe wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden dus dan zou er in theorie niet zo heel veel veranderen. Maar volgens mij ligt dat ook weer aan de groei van het kindje toch?
Mijn symptomen zijn vergelijkbaar met die van jou. Eerste weken had ik veel buikkrampjes/ ongesteldheidskramp, maar dat is nu wel weg. Soms geen eetlust en soms mega honger (echt een knorrende maag terwijl ik gewoon daarvoor normaal gegeten heb). Ik heb het idee dat mn borsten wel groter zijn, ze zijn ook licht gevoelig en dan die mega vermoeidheid. Maar nog steeds geen misselijkheid hier, geen afkeer voor bepaald eten of drinken, en ook geen versterkte geur voor mijn idee.
Zijn hier al mensen begonnen met moeders voor moeders trouwens? ik weet dat een paar moeders voor moeders al over de vloer heeft gehad.
dinsdag 16 mei 2017 om 12:04
@wolkje85 Vind ik een goed idee! Ik ben alleen bang dat ik van de hele tabel een enorme puinhoop maak.
Kan me voorstellen dat je er toch wel wat anders instaat wanneer je een miskraam hebt gehad. Ikzelf merk nu dat ik er goed vertrouwen in heb (ik durf het haast niet op te schrijven) maar weet ook gewoon dat dat wel moet om de twee komende weken nog door te komen. Ik praat het mezelf ook bewust een beetjes aan.
Moeders voor moeders is hier langsgeweest en morgen start ik met plassen! Ben dan ook 6 weken zwanger.
Kan me voorstellen dat je er toch wel wat anders instaat wanneer je een miskraam hebt gehad. Ikzelf merk nu dat ik er goed vertrouwen in heb (ik durf het haast niet op te schrijven) maar weet ook gewoon dat dat wel moet om de twee komende weken nog door te komen. Ik praat het mezelf ook bewust een beetjes aan.
Moeders voor moeders is hier langsgeweest en morgen start ik met plassen! Ben dan ook 6 weken zwanger.
dinsdag 16 mei 2017 om 12:47
oh wauw ik ben al jaaaaaaren niet meer uitgeweest hahaha. maar goed heb er ook geen behoefte aan verder, en ik heb er al 3 rondlopen. maar knap hoor dat je dat zo lang heb volgehouden. zodra hier de kids op bed liggen dan ben ik letterlijk kapot. ik ben echt extreem moe dit keer ik herken het totaal niet. vandaag os het super warm hier naja super warm voor mij gaat nog wat worde. van de zomer. ik denk dat mijn hb veel te laag is want heb echt 0.0 energie. herken dit totaal niet van mijn vorige zwangerschappen toen voelde ok mij super woman hahaha.Xkussie schreef: ↑16-05-2017 11:03He meiden!
Ik merk dat de dagen nu gelukkig wat sneller gaan dan vorige week. Maar dit komt ook vooral doordat ik afgelopen weekend een weekend weg ben geweest, deze mama to be heeft even lekker gestapt tot 06:00 's ochtendsen dat zonder drankjes! Vandaag over twee weken de eerste echo en hoelang het nog duurt is steeds meer te overzien. Zo spannend!
jaa nog 6 dagen voor mijn echo kan echt niet wachten gelukkig os die ook sochtenss vroeg.
dinsdag 16 mei 2017 om 13:24
@Wolkje ik doe sinds afgelopen week mee met moeders voor moeders. Ik was toen 5,5 week. Ik mocht meteen starten. Eén borst is ietsjes groter dan de andere. Ik had 1 dag echt ineens giga boobies en dat zwakte daarna weer af. Hier ook niet misselijk. Ik lijk chemische schoonmaakmiddelen wel iets sterker te ruiken. Verder valt het wel mee. Heel spannend allemaal. Hier pas de eerste echo met 10 weken...duurrt lang nog 4 weken dus.
Heeft iemand anders het 's avonds/s'nachts ook zo warm in bed? Ik ben een kacheltje
Heeft iemand anders het 's avonds/s'nachts ook zo warm in bed? Ik ben een kacheltje
dinsdag 16 mei 2017 om 14:00
dinsdag 16 mei 2017 om 14:08
Goeiemiddag dames!
Kan ik nog meeschrijven met jullie!
Ben er vorig weekend achter gekomen dat ik zwanger ben, uitgerekende datum zal volgens het internet ongeveer 14 januari zijn. Ben super blij en voel me nog goed, soms een beetje onzeker of alles wel goed gaat daarbinnen
Ik heb al een dochtertje van 1,5 
Dat is normaal
Kan ik nog meeschrijven met jullie!
Dat is normaal
dinsdag 16 mei 2017 om 14:48
@maanroosvis ik heb het ook zoo warm snachts, word gewoon niet goed van mezelf dan. als ik niet wakker word om te plassen is het wel van de warmte. heb ook steeds van die opvliegers pfff. nu net even thuis schoongemaakt enzo maar ben kapot nu hahaha en het os te benauwd , maar ik klaag niet hoor.. ik hou van de zin
dinsdag 16 mei 2017 om 14:50
gefeliciteerd met je zwangerschap , je kan mee kletsen hoor. volgens mij was maart/april een vruchtbare maand hihi we zijn toch al met aardig wat zwangeren nu.dilani89 schreef: ↑16-05-2017 14:08Goeiemiddag dames!
Kan ik nog meeschrijven met jullie!Ben er vorig weekend achter gekomen dat ik zwanger ben, uitgerekende datum zal volgens het internet ongeveer 14 januari zijn. Ben super blij en voel me nog goed, soms een beetje onzeker of alles wel goed gaat daarbinnen
Ik heb al een dochtertje van 1,5
Dat is normaal