Lijf & Lijn alle pijlers

Foam roller gezocht om zelf spierknopen te masseren

15-05-2017 21:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een foam roller kopen om zelf mijn spieren te kunnen masseren.
Momenteel gebruik ik hiervoor een stuiterballetje en een soort ovalen balletje met stekels. Die werken prima, maar met zo'n grotere rol kun je makkelijker een grotere spiergroep pakken.
Nu heb ik een grotere, cilindervormige gezien (33 cm) van het merk Trigger Point. Hij heet The Grid. Deze heb ik ook gezien als een extra harde variant. The Grid X.

Heeft iemand ervaring met foam rollers en dan vooral van dit specifieke merk? Ze zijn niet heel goedkoop (tussen EUR 45 en EUR 55) dus ik wil ook niet zomaar meteen eentje kopen.

PS: Er zijn veel goedkopere in de handel. Bij de Lidl zag ik vandaag een roller liggen voor een tientje. Het schijnt echter zo te zijn dat de meeste goedkopere rollers na verloop van tijd hun vorm verliezen. Vandaar dat ik liever iets meer uitgeef.
Hi,
Ik heb ze beide.
Ik wissel ze af, vind het erg fijn om te gebruiken.
Vergt enige techniek, maar mij helpt het.
Ik heb er ook eentje maar ik had er geen profijt van. Hij is als bedtafeltje in gebruik. Er kan nét een kop koffie op staan. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wahahahaha Retrostar!
Ik hoop toch eigenlijk wel dat ie bij mij niet zo eindigt :biggrin:

En Jilzz... gebruik je de roller dan tegen spierpijn of echt om spierknopen los te krijgen of... Ik kom na een zware trainingsperiode (racefiets) vaak vast te zitten. Als ik dan te veel, te vaak heb getraind, dan schiet op een gegeven moment na lichte inspanning de kramp er al in. Eigenlijk moet ik naar een sportmasseur voor dry needling, maar ik stel het uit. :facepalm: Denk je dat het daartegen ook zal helpen? Ben benieuwd!
Jilzz, nog een vraagje: gezien de prijs wil ik er maar 1 bestellen. Zou je me dan de Grid X of de ' gewone' Grid aanraden?
Ik ben op zich wel wat gewend qua sportmassages en ik gebruik nu dus een harde stuiterbal. Niet zo handig vast te houden, maar wel heel goed voor het 'dieper' masseren van individuele knopen.
Ik heb een grid foamroller, een goedkope van de action en een langere nog zachtere rol en ik gebruik ze alle 3 door elkaar. Voor mn benen gebruik ik vaker de grid. Voor mn rug de langere zachte rol. Ik zou als ik jou was eerst die van de lidl kopen. Als je dat niets vindt kun je altijd de officiele nog kopen.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Het is niet zo dat die vam de action heel veel slechter is dan de officiële, terwijl het prijsverschil wel best groot was (7 eur of 40 eur)
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Ik sport zelf 5 dagen per week en heb thuis ook een foamroller liggen. Ik heb die van body en fit en die is momenteel 13,99. Ken veel mensen die hem hebben en hij is echt goed. Gebruik hem al bijna 2 jaar en hij is nog even goed. Echt zonde om dan 40,- neer te leggen, mijn knopen gaan er altijd uit met deze. Koop nog wat supplementen erbij en je zit op 20 euro inclusief gratis verzending ;)
Ik sport zelf 5 dagen per week en heb thuis ook een foamroller liggen. Ik heb die van body en fit en die is momenteel 13,99. Ken veel mensen die hem hebben en hij is echt goed. Gebruik hem al bijna 2 jaar en hij is nog even goed. Echt zonde om dan 40,- neer te leggen, mijn knopen gaan er altijd uit met deze. Koop nog wat supplementen erbij en je zit op 20 euro inclusief gratis verzending ;)
Bedankt voor de reacties :-)
Ik heb vanochtend de Grid X besteld. Moet er wel bij vermelden dat ik nog een kadobon had van Bol.com, dus dat maakt het iets minder 'erg' te horen dat er goedkopere alternatieven zijn :$
Ook maar besloten om tegelijk morgen een afspraak te maken met een sportmasseur.
PS: marc-30: waar ik nog wel even benieuwd naar ben: is het nou ook zo dat die knopen bij jou kramp veroorzaken? Alsof je spieren helemaal strak staan bij iets meer dan minimale inspanning waardoor ze kramperig gaan trekken en je niet veel meer kunt doen dan stoppen of minderen? Bij mij komt het van fietsen, maar ik neem aan dat een spierknoop een spierknoop is, ongeacht de sport. Als je ze dan zelf eruit kunt masseren met zo'n foamroller, dan geeft dat natuurlijk wel weer hoop.
De sportmasseur gebruikt dry needling. Heel effectief, niet zo plezierig.
Ik gebruik een foamroller van Nike, vrij grof maar ideaal voor mijn benen. De kramp en knopen zijn er zo uit. Voor Mn rug is ie alleen te hard..
declathon heeft ze ook
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-08-2017 09:19
Reden: ivm spam
98.53% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven