Stamcafé XXX
woensdag 17 mei 2017 om 07:13
Waarom zijn dit redenen om te veranderen? Hou het gewoon lekker bij de namen die je had! Mensen wennen er wel aan hoor.Oudblond schreef: ↑16-05-2017 20:04Namen dat is nog een ding! We hadden namen nadat we hun foto's gezien hadden. Waren er helemaal van overtuigd, maar na hen ontmoet te hebben en hun eigenaar de wenkbrauwen optrok bij de Vlaams/Franse namen twijfelen we (namen niet makkelijk op de bedoelde manier uit te spreken. Iedere Belg/Fransman van +40 heeft wel een oom met deze namen, maar in Nl.....). We willen 'jongensnamen' die bij elkaar passen maar geen 'setje' zijn uit een stripverhaal, bandnaam...... Liefst 2 lettergrepen met een i er in. Shoot!
Een van mijn eerste katten heette Châtelaine. Dat paste qua betekenis precies. Een mooie, verwende tuthola. In de praktijk werd haar naam afgekort tot Laine, wat ook klopte. Fonetisch kon het eerste stukje natuurlijk ook, maar dat bekte niet zo lekker.
Voor Hollanders heetten onze katten gewoon Lenne en Strofe (van Catastrophe). Ging prima.
woensdag 17 mei 2017 om 07:37
Goedemorgen! Wat leuk dat jullie zo meedenken en ik zie al een aantal suggesties die ik leuk vind!
Nog 2 dagen buffelen en dan kan ik de teugels even laten vieren. Fijne dag allen en Lady: ik hoop dat het zorgplan lukt en je er een goed gevoel bij hebt.
Nog 2 dagen buffelen en dan kan ik de teugels even laten vieren. Fijne dag allen en Lady: ik hoop dat het zorgplan lukt en je er een goed gevoel bij hebt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 17 mei 2017 om 07:38
Ook eentje om over na te denken Yette. Ik denk dat de namen - als we er een aantal in ons hoofd hebben - vanzelf komen als de meneertjes hier rondlopen.yette schreef: ↑17-05-2017 07:13Waarom zijn dit redenen om te veranderen? Hou het gewoon lekker bij de namen die je had! Mensen wennen er wel aan hoor.
Een van mijn eerste katten heette Châtelaine. Dat paste qua betekenis precies. Een mooie, verwende tuthola. In de praktijk werd haar naam afgekort tot Laine, wat ook klopte. Fonetisch kon het eerste stukje natuurlijk ook, maar dat bekte niet zo lekker.
Voor Hollanders heetten onze katten gewoon Lenne en Strofe (van Catastrophe). Ging prima.
woensdag 17 mei 2017 om 07:44
Bami en Nasi he. Ik wíst het!
En verder ben ik het eens met Yette. Maar idd, als de heertjes er zijn is het makkelijker om een passende naam te kiezen/vinden.
woensdag 17 mei 2017 om 07:56
Felix en Alexis
Ast(e)rix en Idefix
Obelix en Hoefnix (de smid); twee sterke kerels dus
Of kijk zelf even rond
https://nl.wikipedia.org/wiki/Asterix#Personages
(
als je tussen [url ] en [/ url] een enter plaatst voor of na je link wordt ie niet ingekort, scheelt weer voor de herkenbaarheid van een link
)
Ast(e)rix en Idefix
Obelix en Hoefnix (de smid); twee sterke kerels dus
Of kijk zelf even rond
https://nl.wikipedia.org/wiki/Asterix#Personages
(
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 07:58
Reden: ..
Reden: ..
31.52% gewijzigd
woensdag 17 mei 2017 om 08:08
Ik wilde vandaag éindelijk weer eens gaan hardlopen. Had er zowaar zin in met dit mooie weer in het bos te gaan lopen. Maar gisteren een teentje flink opengehaald (het deed niet eens zo'n zeer, maar ik liet wel een flink bloedspoor achter) en het doet zeer als ik loop en in mijn hardloopschoenen al helemaal. Nu ga ik maar wandelen/strompelen door door het bos. En de rest van ed dag huiswerk maken.
O, en stofzuigen boven. Vriendelijk gevraagd door man.
anoniem_304205 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 08:30
0.33% gewijzigd
woensdag 17 mei 2017 om 08:13
Kittens dat is balen.-Kittens- schreef: ↑17-05-2017 08:08Ik wilde vandaag éindelijk weer eens gaan hardlopen. Had er zowaar zin in met dit mooie weer in het bos te gaan lopen. Maar gisteren een teentje flink opengehaald (herdeed niet eens zo'n zeer, maar ik liet wel een flink bloedspoor achter) en het doet zeer als ik loop en in mijn hardloopschoenen al helemaal. Nu ga ik maar wandelen/strompelen door door het bos. En de rest van ed dag huiswerk maken.
Wel een goede reden om je camera mee te nemen!
Ik ga vanmiddag laat / begin vd avond fotograferen. Zin in!
Zo wandel ik misschien even naar de markt in een andere wijk. Zin in aardbeien.
Dat vind ik zo fijn nu, er is weer meer keuze in vers fruit. Over een aantal weken zijn er ook weer kersen
woensdag 17 mei 2017 om 09:36
Dop en Erwt.
Hopelijk werkt het forum inmiddels naar behoren, ik was er maandag maar mee gestopt, want ik bleef dubbel posten! Gisteren gesprek gehad op de Vrije School (VO) over dochter. Kijken wat ze haar kunnen bieden op het gebied van dyscalculie enzo. Fijn om even een lijntje te hebben gelegd. Al blijven systemen rare dingen: doordat dochter nu bijles begrijpend lezen heeft, haalt ze prachtige cijfers. En dat is top! Maar als we haar in aanmerking willen laten komen voor een speciaal traject om in een 'opstroomklas' van de vrije school te komen (minder leerlingen, meer begeleiding), heeft ze eigenlijk twee 'slechte' vakken nodig. Als ze zo doorgaat, is alleen het rekenen straks nog slecht. Je zou dus bijna stoppen met die bijlessen, zodat ze slechtere cijfers haalt en in dat klasje kan komen. Dat doen we natuurlijk niet - ze is zelf veel te blij dat het zo goed gaat - maar door de systemen ga je soms een beetje krom denken... Ik wou een smiley doen, maar ik kan ze niet meer onderscheiden van elkaar....
Heb zo een interview en werk daarvóór en daarna thuis, heerlijk! En nu valt mijn tekst weg, dus ik stop. Sjonge....
Hopelijk werkt het forum inmiddels naar behoren, ik was er maandag maar mee gestopt, want ik bleef dubbel posten! Gisteren gesprek gehad op de Vrije School (VO) over dochter. Kijken wat ze haar kunnen bieden op het gebied van dyscalculie enzo. Fijn om even een lijntje te hebben gelegd. Al blijven systemen rare dingen: doordat dochter nu bijles begrijpend lezen heeft, haalt ze prachtige cijfers. En dat is top! Maar als we haar in aanmerking willen laten komen voor een speciaal traject om in een 'opstroomklas' van de vrije school te komen (minder leerlingen, meer begeleiding), heeft ze eigenlijk twee 'slechte' vakken nodig. Als ze zo doorgaat, is alleen het rekenen straks nog slecht. Je zou dus bijna stoppen met die bijlessen, zodat ze slechtere cijfers haalt en in dat klasje kan komen. Dat doen we natuurlijk niet - ze is zelf veel te blij dat het zo goed gaat - maar door de systemen ga je soms een beetje krom denken... Ik wou een smiley doen, maar ik kan ze niet meer onderscheiden van elkaar....
Heb zo een interview en werk daarvóór en daarna thuis, heerlijk! En nu valt mijn tekst weg, dus ik stop. Sjonge....
woensdag 17 mei 2017 om 10:02
Met dat dilemma ook al een paar keer te maken gehad. Vooral achteraf spijt, dat we dat niet gedaan hebben. Om het maar even gezegd te hebben.Hunniebunnie schreef: ↑17-05-2017 09:36Dop en Erwt.
Bij onze middelste hebben we het daadwerkelijk wel eens gedaan. Wij zijn niet zelf achter een dyslexieverklaring aan gegaan zodat school allerlei ander onderzoek zou gaan doen. Intelligentieonderzoek, motivatie etc. en dat was een goede beslissing. Hij heeft de hulp gekregen die hij nodig had. Met de dyslexieverklaring had hij heel andere hulp gekregen.
woensdag 17 mei 2017 om 10:08
Hunniebunnie schreef: ↑17-05-2017 09:36Dop en Erwt.
Hun, wat leuk dat je je dochter naar een vrijeschool wil sturen. Het is een onderwijstype dat ik heel mooi vind.
Maar je hebt gelijk, systemen zijn stom. zeker als ze alleen maar kunnen/mogen kijken naar "de regels" en niet naar wat mensen nodig hebben. Helaas is dat sinds de opkomst van het neoliberale gedachtengoed wel heel normaal geworden, alles moet geregeld zijn want alles moet gemeten kunnen worden. Hiermee worden mensen heel vaak tekort gedaan.
woensdag 17 mei 2017 om 10:44
Hi, ik kom na een poosje afwezigheid ook weer even stammen als dat mag!
Blond wat een ongelooflijk schattige kittens! Wanneer mogen jullie ze ophalen? En Puss wat leuk dat jullie een kruising Mainecoon/Siberische krijgen. Die grote katten vind ik zó gaaf! Liep een tijdje geleden hier een topic over, over een Sybeer die het hele huis op stelten zette, geweldig!
Ik heb net (want ik dacht er nu aan door dit topic) voor zaterdag een afspraak gemaakt voor onze kat, voor haar jaarlijkse prikken en supersterkte ontwormer. Het is een echte jager en ze sleept dagelijks muizen mee naar huis (ik dacht dat katten je huis juist muisvrij moesten houden, niet dus) en als we de muis niet op tijd redden dan eet ze de helft op - altijd de bovenhelft, het onderlijfje met de darmpjes enzo blieft ze niet... Dus vandaar de extra strength ontwormer
Blond wat een ongelooflijk schattige kittens! Wanneer mogen jullie ze ophalen? En Puss wat leuk dat jullie een kruising Mainecoon/Siberische krijgen. Die grote katten vind ik zó gaaf! Liep een tijdje geleden hier een topic over, over een Sybeer die het hele huis op stelten zette, geweldig!
Ik heb net (want ik dacht er nu aan door dit topic) voor zaterdag een afspraak gemaakt voor onze kat, voor haar jaarlijkse prikken en supersterkte ontwormer. Het is een echte jager en ze sleept dagelijks muizen mee naar huis (ik dacht dat katten je huis juist muisvrij moesten houden, niet dus) en als we de muis niet op tijd redden dan eet ze de helft op - altijd de bovenhelft, het onderlijfje met de darmpjes enzo blieft ze niet... Dus vandaar de extra strength ontwormer
woensdag 17 mei 2017 om 14:57
We hebben een verklaring. Dochter is getest en daar kwam duidelijk dyscalculie uit naar voren. Ik begrijp dat het voor veel scholen nog betrekkelijk nieuw is en dat ze op het gebied van dyslexie al verder zijn. En sowieso zal die dyscalculie er altijd zijn. Wij zitten er meer mee dat dochter op andere vakken gewoon goed tot zeer goed scoort en dat we dus een school moeten zoeken die zo veel mogelijk maatwerk biedt. De Vrije School gaat daarin het verst. Die kijken verder. Want idealiter zou je een school moeten vinden dat rekenen/wiskunde op kaderniveau aanbiedt en de rest op Havo-niveau. En tsja, die bestaat dus niet!sssssst schreef: ↑17-05-2017 10:02Met dat dilemma ook al een paar keer te maken gehad. Vooral achteraf spijt, dat we dat niet gedaan hebben. Om het maar even gezegd te hebben.
Bij onze middelste hebben we het daadwerkelijk wel eens gedaan. Wij zijn niet zelf achter een dyslexieverklaring aan gegaan zodat school allerlei ander onderzoek zou gaan doen. Intelligentieonderzoek, motivatie etc. en dat was een goede beslissing. Hij heeft de hulp gekregen die hij nodig had. Met de dyslexieverklaring had hij heel andere hulp gekregen.
woensdag 17 mei 2017 om 15:11
STELLETJE RUKKERS!!!! https://www.bing.com/videos/search?q=va ... ORM=VRDGAR is ook heul boos!
woensdag 17 mei 2017 om 15:16
Ik doelde dus meer op die bijles stoppen, zodat ze in aanmerking komt voor iets dat school te bieden heeft. Wij hebben heel bewust dat onderzoek niet laten doen, om andere wegen open te kunnen houden.Hunniebunnie schreef: ↑17-05-2017 14:57We hebben een verklaring. Dochter is getest en daar kwam duidelijk dyscalculie uit naar voren. Ik begrijp dat het voor veel scholen nog betrekkelijk nieuw is en dat ze op het gebied van dyslexie al verder zijn. En sowieso zal die dyscalculie er altijd zijn. Wij zitten er meer mee dat dochter op andere vakken gewoon goed tot zeer goed scoort en dat we dus een school moeten zoeken die zo veel mogelijk maatwerk biedt. De Vrije School gaat daarin het verst. Die kijken verder. Want idealiter zou je een school moeten vinden dat rekenen/wiskunde op kaderniveau aanbiedt en de rest op Havo-niveau. En tsja, die bestaat dus niet!
Sommige anderen vonden het niet wijs, want als ons kind dat nou nodig had, wie waren wij dan om hem dat te weigeren? Maar het bleek de beste beslissing ooit. Er is vast wel iets dyslectisch in onze zoon te ontdekken, maar zijn andere problemen waren groter. Door die verklaring zou hij de rest van de hulp niet gekregen hebben voorlopig want dan werd alleen nog ingezet op hulp bij dyslexie.
woensdag 17 mei 2017 om 15:17
Dank je Konijntje! Ik ben even het kantoor uitgelopen en zit af te koelen (en op te warmen) in het zonnetje. Ik ben zelden zo teleurgesteld en boos geweest als nu en eigenlijk kan ik me dat helemaal niet veroorloven want door die laffe streek kom ik nog meer in tijdsnood voor de bijeenkomst van morgen.
woensdag 17 mei 2017 om 15:18
Even wat jargon: wie heeft de aap? Is het jouw aap (probleem) of die van een ander? Laat de aap bij de eigenaar en maak het niet jouw aap!Oudblond schreef: ↑17-05-2017 15:17Dank je Konijntje! Ik ben even het kantoor uitgelopen en zit af te koelen (en op te warmen) in het zonnetje. Ik ben zelden zo teleurgesteld en boos geweest als nu en eigenlijk kan ik me dat helemaal niet veroorloven want door die laffe streek kom ik nog meer in tijdsnood voor de bijeenkomst van morgen.
woensdag 17 mei 2017 om 15:34
Het is nu zijn aap, maar morgen de mijne. En de aap valt niet meer op te lossen, dus ik moet alternatieven in elkaar gaan flansen. Dat kan ik niet aan hem overlaten daar is hij gewoonweg te dom voor.
Dank je LV: meneertje en meneertje *zennnnnnn*
Dank je LV: meneertje en meneertje *zennnnnnn*