Geld & Recht alle pijlers

Fulltime werken als moeder

17-05-2017 12:38 116 berichten
En ja hoor, dan krijg ik ineens een aanbieding voor een onwijs leuke baan maar het is fulltime. Een vrij zelfstandige functie in mijn woonplaats dus geen reistijd en begin pas om 10.00hr .
Het lijkt me geweldig maarja.....Kan ik dat wel maken als moeder?
We kunnen gebruik maken van een gastouder aan huis waardoor er geen geleur is met bso e.d. en mijn man is altijd 1 dag thuis.

Nogmaals, is het niet zielig voor kinderen als ik de baan accepteer?

Het zou zoveel betekenen voor mij op persoonlijk vlak en het geld kunnen we goed gebruiken....
O o, verkeerde pijler. Kan mijn topic naar de juiste verplaatst worden?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is niet zielig. En als je om 10.00 begint kun je je kinderen ook nog zelf naar school brengen. Ik zou het doen.
Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat je het niet kunt maken... maar zelfstandigheid is ook echt veel waard. Hoe vinden je kinderen het bij de gastouder en hoe oud zijn ze? Je man werkt niet fulltime begrijp ik? die verdeling zie je toch vaak bij ouders, de een werkt fulltime ander parttime. Kun je nog een dag thuiswerken eventueel?
Don't cry, buy a bag and move on.
Mijn kinderen zijn 1.5 en 8 , een bekende van ons zal dan als gastouder fungeren bij ons thuis en zal dan ook wat schoonmaakwerk voor haar rekening nemen. Thuiswerken is helaas niet mogelijk bij deze baan...
Joh je kunt ze lekker 5 dagen in de week zelf opstarten en naar school brengen, je hebt een baan die je leuk vindt, en je leert indirect je kinderen ook iets over zelfstandigheid en werken voor je geld. Lijkt me een hartstikke mooie kans!
milena1 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 12:54
0.42% gewijzigd
Als je om 10 uur begint, ben je dan nog wel op tijd om samen te eten met je kinderen en ze op bed te leggen? Dat zou voor mij echt het verschil kunnen maken.

Zo ja, dan zou ik het doen!
jamie-lee wijzigde dit bericht op 17-05-2017 12:54
8.45% gewijzigd
Vaders kunnen toch ook fulltime werken, waarom moeders dan niet?
Wat zou het antwoord van je man zijn op de vraag of hij het zielig zou vinden voor de kinderen. Dan heb je wat mij betreft ook jouw antwoord.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Misschien kan je man extra vroeg beginnen, dan kun jij de kinderen naar school brengen en hij ze ophalen/aan het eind van de middag thuis zijn om wat met ze te ondernemen en het eten voor te bereiden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zou je man zich dat ook afvragen? Fulltime werken als vader?
Life is short. Eat dessert first.
Hoezo eten voorbereiden? Koken. Kunnen mannen ook. Is nieuw.
Doen!
milena1 schreef:
17-05-2017 12:56
Joh, ik kan me zo voorstellen dat hij niet gaat koken zodra hij eind van de middag thuis is, maar wacht tot zijn vrouw thuis is. Dus kan het eten prima voorbereid worden door degene die het eerste thuis is, in mijn voorbeeld de man.

Het boeit me werkelijk niet wie er daarna gaat koken, de man, vrouw of het 8-jarige kind.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als jullie het zielig vinden voor de kinderen dan gaat je man toch minder werken? Hebben jullie zo te lezen de afgelopen 8 jaar andersom gedaan, dus lijkt me niet meer dan logisch.

"kan ik dat wel maken als moeder" :bonk:
elein wijzigde dit bericht op 17-05-2017 13:03
1.36% gewijzigd
Het ligt eraan. Gaat je partner nog effe net minder werken? Dat zou wel zo eerlijk zijn btw.

Ik vind dat als er 2 ouders zijn er 2 zorgplicht hebben. Soms kan het echt niet anders ivm schulden of alleenstaande ouder maar zodra er 2 ouders aanwezig zijn vind ik beiden bijna fulltime werken niet nodig en wenselijk.
himalaya schreef:
17-05-2017 13:00
Joh, ik kan me zo voorstellen dat hij niet gaat koken zodra hij eind van de middag thuis is, maar wacht tot zijn vrouw thuis is. Dus kan het eten prima voorbereid worden door degene die het eerste thuis is, in mijn voorbeeld de man.

Het boeit me werkelijk niet wie er daarna gaat koken, de man, vrouw of het 8-jarige kind.
Kwestie van timen toch. Meestal weet je echt wel hoe laat de ander thuis, dan kan je zorgen dat het eten klaar is.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Zeker doen! Je hebt de kans op een leuke baan waarin je jezelf kan ontwikkelen. In veel gezinnen werken tegenwoordig alle twee de ouders dus het is zeker niet zielig.
Klinkt als een supermooie kans! Doen! Alle praktische voorwaarden zijn aanwezig, je hebt er zin in, dat het zielig zou zijn is misschien meer een maatschappelijk dogma dan dat je het zelf ook zo voelt? En dan nog: probeer het, je kan altijd iets anders verzinnen als het niet blijkt te werken. Oh en wat al werd gezegd: mannen vragen zichzelf of elkaar ook niet af of het zielig is. :)
doornroosje9 schreef:
Zou je man zich dat ook afvragen? Fulltime werken als vader?
Heel veel mannen vragen zich dat tegenwoordig wel af, is mij opgevallen. Er wordt vaak door allebei de ouders vier dagen gewerkt. Een goede ontwikkeling vind ik dat (mits dat financieel kan zo uiteraard).
Hoezo zielig? Ze zitten op school notabene, moet je dan de hele dag thuis gaan zitten?
-Isa- schreef:
17-05-2017 13:08
Heel veel mannen vragen zich dat tegenwoordig wel af, is mij opgevallen. Er wordt vaak door allebei de ouders vier dagen gewerkt. Een goede ontwikkeling vind ik dat (mits dat financieel kan zo uiteraard).
Dan vind ik het prima hoor. Maar als alleen de vrouw zich dat afvraagt, daar krijg ik kriebels van. :proud:
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
17-05-2017 13:11
Dan vind ik het prima hoor. Maar als alleen de vrouw zich dat afvraagt, daar krijg ik kriebels van. :proud:
Ja, ik ook :biggrin:
Echt? Het is 2017 en je vraagt je dit serieus af?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
milena1 schreef:
:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven