Geschrokken van mijn dochter
woensdag 17 mei 2017 om 20:03
Hallo Allemaal,
Ik heb hier al een account maar wilde even mijn verhaal delen onder een ander nick.
Het gaat over mijn dochter, die heeft iemand uitgescholden te hebben voor vieze s... Ze is net aan het puberen maar toch schrik ik hiervan.
Een vrouw wist toevallig dat ze mijn dochter is en heeft telefonisch huilend contact met mij opgenomen. Ze vertelde het verhaal; ze liep met haar hondje buiten en toen kwam er een groepje aangelopen, met mijn dochter erbij. Een vriendin van mijn dochter wilde paar dagen voor dit gebeuren haar hondje aaien maar dat mocht niet/na lang aarzelen toch wel. Vriendinnetje van mijn dochter maakt de opmerking van je mag toch niet het hondje aaien en ze liepen verder. De mevrouw hoorde de meiden van alles over haar schelden onderling over haar. Ze voelde zich rot en bleef omkijken. Uiteindelijk reageerde mijn dochter van wat kijk je nou? Vieze s.
Ik ken dit gedrag niet van haar en schrik hiervan. Ik ga met haar rond de tafel zitten hier over.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik heb hier al een account maar wilde even mijn verhaal delen onder een ander nick.
Het gaat over mijn dochter, die heeft iemand uitgescholden te hebben voor vieze s... Ze is net aan het puberen maar toch schrik ik hiervan.
Een vrouw wist toevallig dat ze mijn dochter is en heeft telefonisch huilend contact met mij opgenomen. Ze vertelde het verhaal; ze liep met haar hondje buiten en toen kwam er een groepje aangelopen, met mijn dochter erbij. Een vriendin van mijn dochter wilde paar dagen voor dit gebeuren haar hondje aaien maar dat mocht niet/na lang aarzelen toch wel. Vriendinnetje van mijn dochter maakt de opmerking van je mag toch niet het hondje aaien en ze liepen verder. De mevrouw hoorde de meiden van alles over haar schelden onderling over haar. Ze voelde zich rot en bleef omkijken. Uiteindelijk reageerde mijn dochter van wat kijk je nou? Vieze s.
Ik ken dit gedrag niet van haar en schrik hiervan. Ik ga met haar rond de tafel zitten hier over.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
woensdag 17 mei 2017 om 21:39
donderdag 18 mei 2017 om 09:44
Ik weet niet waarom je zo nodig wilt weten wat ze gebruikte qua scheldwoord maar zo te lezen vindt jij het allemaal wel erg grappig om een beetje de draak te steken met mijn serieuze vraag/verhaal.
donderdag 18 mei 2017 om 09:47
eenzonnigedag schreef: ↑18-05-2017 09:44Ik weet niet waarom je zo nodig wilt weten wat ze gebruikte qua scheldwoord maar zo te lezen vindt jij het allemaal wel erg grappig om een beetje de draak te steken met mijn serieuze vraag/verhaal.
Bijzonder dat je alleen op deze reactie in gaat.
donderdag 18 mei 2017 om 09:51
Aan de andere kant, was je dochter en waarschijnlijk wel bij, eenzonnigedag. ! van de belangrijke lessen is geen meeloper of toestaander te zijn in groepen, waar iemand of meerdere groepsleden, ongewenst gedrag vertoont.
Aanspreken van elkaar, en vragen of 'normaal' gewenst gedrag is erg belangrijk en effectief.
Daar leren pubers meer van, dan van een preek van volwassenen.
Als je dochter erbij was, zou ik dit zeker met haar bespreken.
Aanspreken van elkaar, en vragen of 'normaal' gewenst gedrag is erg belangrijk en effectief.
donderdag 18 mei 2017 om 09:56
Ik weet ook niet of ze er daadwerkelijk bij was maar volgens mijn dochter niet.Warrique schreef: ↑18-05-2017 09:51Aan de andere kant, was je dochter en waarschijnlijk wel bij, eenzonnigedag. ! van de belangrijke lessen is geen meeloper of toestaander te zijn in groepen, waar iemand of meerdere groepsleden, ongewenst gedrag vertoont.
donderdag 18 mei 2017 om 10:02
Of je wilt even lekker rellen, of je bent ontstellend naïef. Of je denkt dat je er zo makkelijk van af kunt komen, dat kan ook nog. Categorie "mijn kind doet zoiets niet!"
donderdag 18 mei 2017 om 10:03
natuurlijk ken jij je dochter, maar op een gegeven moment leren pubers te liegen zonder dat hun ouders door hebben dat ze liegt
wanneer ga je na de vrouw en die hond toe ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
donderdag 18 mei 2017 om 10:07
Ja dit dus,niks meer aan toe te voegen.MoirenPhae schreef: ↑17-05-2017 21:17Vieze slang?
Vieze sok?
Vieze sardien?
Doe even normaal. Wat een hysterisch gedoe.
Zeg dochter dat ze beschaafd moet doen en laat haar haar excuses aanbieden. Adviseer die jankende moeder een cursusje omgaan met emoties en dingen in het perspectief plaatsen.
donderdag 18 mei 2017 om 10:07
Serieus verhaal? Kom op, ze heeft geen misdaad gepleegd, maar gewoon gedrag laten zien.eenzonnigedag schreef: ↑18-05-2017 09:44Ik weet niet waarom je zo nodig wilt weten wat ze gebruikte qua scheldwoord maar zo te lezen vindt jij het allemaal wel erg grappig om een beetje de draak te steken met mijn serieuze vraag/verhaal.
Spreek haar er op aan en laat haar excuses maken.
donderdag 18 mei 2017 om 10:33
Wat een reacties. TO geeft toch al aan dat ze ondanks met haar dochter gepraat te hebben en het vermoeden dat zij het niet is geweest langsgaat bij die mevrouw?
Kan zijn dat ze het wel is geweest en dan moet dochter 2x d'r excuses maken, zowel aan die mevrouw en nog een keer aan haar moeder voor haar gelieg. Kan ook prima zijn dat ze het inderdaad niet is geweest. Gelukkig leven we niet in een maatschappij waarin elke beginnende puber en plein public zomaar scheldt tegen (on)bekenden. Dat zal dan ook blijken als ze voor de deur staan. In beide gevallen pakt TO het prima op.
Kan zijn dat ze het wel is geweest en dan moet dochter 2x d'r excuses maken, zowel aan die mevrouw en nog een keer aan haar moeder voor haar gelieg. Kan ook prima zijn dat ze het inderdaad niet is geweest. Gelukkig leven we niet in een maatschappij waarin elke beginnende puber en plein public zomaar scheldt tegen (on)bekenden. Dat zal dan ook blijken als ze voor de deur staan. In beide gevallen pakt TO het prima op.
Well, that didn't work.
~An Autobiography~
~An Autobiography~
donderdag 18 mei 2017 om 11:03
Precies, prima oplossing TO!Habbekratz schreef: ↑18-05-2017 10:48Inderdaad TO pakt het prima op. Even met dochter naar die mevrouw om te kijken of ze het goede meisje voor zich heeft.Zo nee dan is het verhaal de lucht uit,zo ja dan weet TO dat haar dochter liegt en mensen uitscheld en kan daarop maatregelen nemen.
donderdag 18 mei 2017 om 13:11
Nee hoor. Ik probeer me in te leven. Ik zou zelf bij "schobbejak" een andere straf passend vinden dan bij "slikslet".eenzonnigedag schreef: ↑18-05-2017 09:44Ik weet niet waarom je zo nodig wilt weten wat ze gebruikte qua scheldwoord maar zo te lezen vindt jij het allemaal wel erg grappig om een beetje de draak te steken met mijn serieuze vraag/verhaal.