Geschrokken van mijn dochter
woensdag 17 mei 2017 om 20:03
Hallo Allemaal,
Ik heb hier al een account maar wilde even mijn verhaal delen onder een ander nick.
Het gaat over mijn dochter, die heeft iemand uitgescholden te hebben voor vieze s... Ze is net aan het puberen maar toch schrik ik hiervan.
Een vrouw wist toevallig dat ze mijn dochter is en heeft telefonisch huilend contact met mij opgenomen. Ze vertelde het verhaal; ze liep met haar hondje buiten en toen kwam er een groepje aangelopen, met mijn dochter erbij. Een vriendin van mijn dochter wilde paar dagen voor dit gebeuren haar hondje aaien maar dat mocht niet/na lang aarzelen toch wel. Vriendinnetje van mijn dochter maakt de opmerking van je mag toch niet het hondje aaien en ze liepen verder. De mevrouw hoorde de meiden van alles over haar schelden onderling over haar. Ze voelde zich rot en bleef omkijken. Uiteindelijk reageerde mijn dochter van wat kijk je nou? Vieze s.
Ik ken dit gedrag niet van haar en schrik hiervan. Ik ga met haar rond de tafel zitten hier over.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik heb hier al een account maar wilde even mijn verhaal delen onder een ander nick.
Het gaat over mijn dochter, die heeft iemand uitgescholden te hebben voor vieze s... Ze is net aan het puberen maar toch schrik ik hiervan.
Een vrouw wist toevallig dat ze mijn dochter is en heeft telefonisch huilend contact met mij opgenomen. Ze vertelde het verhaal; ze liep met haar hondje buiten en toen kwam er een groepje aangelopen, met mijn dochter erbij. Een vriendin van mijn dochter wilde paar dagen voor dit gebeuren haar hondje aaien maar dat mocht niet/na lang aarzelen toch wel. Vriendinnetje van mijn dochter maakt de opmerking van je mag toch niet het hondje aaien en ze liepen verder. De mevrouw hoorde de meiden van alles over haar schelden onderling over haar. Ze voelde zich rot en bleef omkijken. Uiteindelijk reageerde mijn dochter van wat kijk je nou? Vieze s.
Ik ken dit gedrag niet van haar en schrik hiervan. Ik ga met haar rond de tafel zitten hier over.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
donderdag 18 mei 2017 om 18:01
Dan geloof je het toch niet? Mijn dochter stond bij het voorval en vroeg aan mij wat een hoer was. Ze vind alles wat met seks te maken heeft jakkiebah en wil daar vooral niets over horen, als ze had geweten wat een hoer was had ze me echt niet gevraagd wat dat was. Haar vriendinnetjes wisten het ook niet.Troeteltje schreef: ↑18-05-2017 17:49Een 9 of 10 jarige die niet weet wat een hoer is?
Sorry, maar dat lijkt me zeer sterk. Misschien eveneens eensituatie waarin een kind iets zegt dan de realiteit cq de realiteit enigszins verdraaid?
donderdag 18 mei 2017 om 18:03
Niet meteen zo aangebrand joh. Nergens voor nodig.LaFleurNoire schreef: ↑18-05-2017 18:01Dan geloof je het toch niet? Mijn dochter stond bij het voorval en vroeg aan mij wat een hoer was. Ze vind alles wat met seks te maken heeft jakkiebah en wil daar vooral niets over horen, als ze had geweten wat een hoer was had ze me echt niet gevraagd wat dat was. Haar vriendinnetjes wisten het ook niet.
Het kan blijkbaar, dat een kind van die leeftijd niet weet wat dat woord betekend.
donderdag 18 mei 2017 om 18:14
Aha. Tja. Prostitutie kan ik me eerder voorstellen dat die leeftijd dat woord niet kent.
Hier bezigen wij bepaalde woorden niet. Kind van 5 is echter al thuis gekomen met woord, waarbij man en ik elkaar aankeken daar we ons afvroegen hoe kind dat woord kon kennen. Navraag liet zien dat het op school geroepen was. Meermaals.
En kind gaat naar een school die niet bekend staat om bepaald gehalte woordenschat bij populatie dat niet door beugel kan. Dit schrijf ik er bewust even bij voordat dat als argument zou kunnen worden aangedragen.
Hier bezigen wij bepaalde woorden niet. Kind van 5 is echter al thuis gekomen met woord, waarbij man en ik elkaar aankeken daar we ons afvroegen hoe kind dat woord kon kennen. Navraag liet zien dat het op school geroepen was. Meermaals.
En kind gaat naar een school die niet bekend staat om bepaald gehalte woordenschat bij populatie dat niet door beugel kan. Dit schrijf ik er bewust even bij voordat dat als argument zou kunnen worden aangedragen.
donderdag 18 mei 2017 om 18:26
Ik vind het ook niet zo raar. Maar goed, het is op school ook een tijdje in geweest om alles en iedereen homo te noemen. Bij navragen bleek toch niemand te weten waar ze de ander nu precies voor uit maakten. Dat wisten mijn kinderen dan weer wel, omdat hun oom getrouwd is met een man. Het schelden ermee snapten ze dan weer niet, want een homo is gewoon een jongen die verliefd is op een jongen en wat was daar dan scheldwaardig aan.
donderdag 18 mei 2017 om 18:39
Dat is een hele hoop blabla die nergens een excuus vormt voor het uitschelden van een volwassene - of leeftijdsgenoot of wat dan ook - voor vieze slet.shisha schreef: ↑18-05-2017 17:05We weten toch niet hoe dat gegaan is? Misschien was die vrouw op dat moment wel sociaal-emotioneel belast en vertoonde die vrouw helemaal geen logisch gedrag en is dat wat puber dochter niet begrijpt of kan plaatsen. Ik had het niet letterlijk over het eventueel wel of niet mogen aaien van dat hondje, maar over de hele manier waarop het is gegaan, ook in samenhang met puberaal groepsgedrag en eventuele onzekerheid die gemaskeerd wordt door extra stoer gedrag.
Nu lijkt het inmiddels om een ander meisje te gaan, maar dar maakt jouw verhaal niet minder onzin. Er zijn gewoon geen redenen of verklaringen voor zulk gedrag. Punt. En weet je waar kwetsbare pubers pas echt behoefte aan hebben? Duidelijke grenzen. Geen vergoeilijking van raar gedrag.
donderdag 18 mei 2017 om 18:40
Troeteltje schreef: ↑18-05-2017 17:49Een 9 of 10 jarige die niet weet wat een hoer is?
Sorry, maar dat lijkt me zeer sterk. Misschien eveneens eensituatie waarin een kind iets zegt dan de realiteit cq de realiteit enigszins verdraaid?
Mijn 11-jarige wist het tot een aantal maanden geleden niet. Hoezo is dat raar?
donderdag 18 mei 2017 om 18:49
Eens.spuit_111 schreef: ↑18-05-2017 18:39Dat is een hele hoop blabla die nergens een excuus vormt voor het uitschelden van een volwassene - of leeftijdsgenoot of wat dan ook - voor vieze slet.
Nu lijkt het inmiddels om een ander meisje te gaan, maar dar maakt jouw verhaal niet minder onzin. Er zijn gewoon geen redenen of verklaringen voor zulk gedrag. Punt. En weet je waar kwetsbare pubers pas echt behoefte aan hebben? Duidelijke grenzen. Geen vergoeilijking van raar gedrag.
donderdag 18 mei 2017 om 18:53
Ik weet niet eens of mijn dochter op die leeftijd wist wat een hoer was, want we hebben het thuis eigenlijk nooit over hoeren. Ik weet wel dat ze zich vorig jaar (toen was ze 15) helemaal dood schrok toen ze op een stadswandeling in Amsterdam een echte prostituée tegenkwam, in zo'n etalage. Van horen zeggen wist ze inmiddels wel wat een hoer was, maar ze had al die tijd gedacht dat het gewoon een soort van fabeltje was, dat oversekste jongens onder elkaar vertellen
donderdag 18 mei 2017 om 19:31
donderdag 18 mei 2017 om 19:43
Heerlijk die onschuldLady_Voldemort schreef: ↑18-05-2017 18:53Ik weet niet eens of mijn dochter op die leeftijd wist wat een hoer was, want we hebben het thuis eigenlijk nooit over hoeren. Ik weet wel dat ze zich vorig jaar (toen was ze 15) helemaal dood schrok toen ze op een stadswandeling in Amsterdam een echte prostituée tegenkwam, in zo'n etalage. Van horen zeggen wist ze inmiddels wel wat een hoer was, maar ze had al die tijd gedacht dat het gewoon een soort van fabeltje was, dat oversekste jongens onder elkaar vertellen![]()
donderdag 18 mei 2017 om 20:07
Natuurlijk kunnen er wel redenen en verklaringen zijn voor zulk gedrag. En natuurlijk moeten er duidelijke grenzen zijn, maar er moet ook over gepraat worden en gekeken worden naar de eventuele mechanismen die hebben geleid tot zulk gedrag, mocht het waar zijn.spuit_111 schreef: ↑18-05-2017 18:39Dat is een hele hoop blabla die nergens een excuus vormt voor het uitschelden van een volwassene - of leeftijdsgenoot of wat dan ook - voor vieze slet.
Want ik zou me rot schrikken als het ineens erop leek dat mijn dochter zomaar liep te schelden tegen iemand. Als ze altijd een vriendelijk meisje is geweest en dan ineens zoiets doet dan dan zou ze flink over de schreef zijn gegaan ineens en dat zou allerlei vragen oproepen bij mij. Liet ze zich opfokken door de groep? Zit haar iets anders dwars waar ze niet over kan praten? Heeft ze gewoon geen flauw benul van wat ze bij anderen teweeg brengt? Maar je gaat er als moeder toch ook wel een beetje van uit dat je toch enigszins kunt inschatten of je dochter liegt, of ineens een beetje een andere kant op aan het drijven is? En wanneer je daaraan twijfelt dan is het juist extra belangrijk om goed te luisteren en te praten met haar. Zodat je weet wat er in haar gedachten omgaat, zodat je die eventueel bij kunt stellen.
Dus ja, ik zou eerst wel rustig proberen te vragen naar redenen en verklaringen en luisteren. Ik zou namelijk sowieso graag willen weten wat er in haar hoofd speelt.
Ik zou ook wel willen weten of ze wel of niet zoiets gezegd heeft en de enige logische manier om daar achter te kunnen komen lijkt wel door naar die vrouw te gaan. Dus ik hoop voor to dat die mevrouw zich vergist had in het meisje en misschien drinken ze daarna gezellig met z'n drietjes thee en heeft iedereen toch een fijne avond uiteindelijk.
donderdag 18 mei 2017 om 20:13
Hoi TO, ik ben erg benieuwd wat er nog uit gekomen is en hoe je je dochter overtuigd hebt om mee te gaan naar die vrouw. Zelf zou ik het brengen als 'prima, ik geloof dat je niet liegt dus we gaan langs om die vrouw te laten zien dat ze het verkeerde meisje in haar hoofd had'. Indien ze toch gelogen heeft zal ze het snel genoeg bekennen
Erg goed dat je aan je dochter gevraagd hebt wat er gebeurd is ipv direct aan tr vaallen!
Erg goed dat je aan je dochter gevraagd hebt wat er gebeurd is ipv direct aan tr vaallen!
anoniem_320283 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 20:14
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
7.90% gewijzigd
donderdag 18 mei 2017 om 20:31
En een onvoorwaardelijk vertrouwen door hun ouders zolang hun schuld niet bewezen is.spuit_111 schreef: ↑18-05-2017 18:39Dat is een hele hoop blabla die nergens een excuus vormt voor het uitschelden van een volwassene - of leeftijdsgenoot of wat dan ook - voor vieze slet.
donderdag 18 mei 2017 om 21:26
Troeteltje schreef: ↑18-05-2017 17:46Hahaha...wil je niet uitlachen, maareh je weet vanaf nu dat je officieel een MILF bent!? Een Mother I Like TO Fuck.
Compliment, toch?![]()
haha, laat ik het zo maar opvatten dan. Al denk ik van niet, want ik was niet echt happy. Kwam opeens een grote groep van die etterbakkies van een jaar of 14,15 langsfietsen. Zal vooral uitgelatenheid zijn geweest, want ze kwamen duidelijk net terug van de huldiging van Feyenoord.
donderdag 18 mei 2017 om 21:49
Zo veel reacties! Ik ben met mijn dochter naar deze vrouw toegegaan. Onderweg wist mijn dochter ineens waar het over ging maar dat is al een tijdje geleden. Vriendin van mijn dochter heeft deze vrouw uitgescholden. Het meisje was kwaad omdat ze een paar dagen voor het gebeuren haar hond niet mocht aaien. Mijn dochter vond ook raar want uiteindelijk mocht het wel. Mijn dochter was er alleen bij. Ze gaf wel toe dat ze mee roddelde met de andere meiden die toen ze langsliep zachtjes onderling over deze vrouw zaten te schelden. We een goed gesprek gehad met de mevrouw en hond (hahaha) Omdat mijn dochter toch deels mee deed, heeft ze alsnog zonder moeite haar excuses gegeven. Vrouw heeft het geaccepteerd. Ik heb nog even met deze vrouw nagepraat nadat mijn dochter weer richting huis ging en moet bekennen dat ik haar reactie ook zeer goed begrijp. Ze zit op dit moment zeer slecht in haar vel door verlies van een kindje. Wat ook net gebeurd is en nog vele andere dingen die ik hier niet ga benoemen. Maar goed al met al is het toch goed afgelopen. Ben best trots op mijn dochter.
donderdag 18 mei 2017 om 22:06
Dankje!Dingetje91 schreef: ↑18-05-2017 22:03Heel goed opgepakt hoor! Fijn dat jullie het positief af hebben kunnen sluiten
vrijdag 19 mei 2017 om 07:45
Zo was ik ook vroeger. Ik was volledig voorgelicht, maar ik dacht tot m'n twaalfde of zo dat het allemaal een metafoor was.Lady_Voldemort schreef: ↑18-05-2017 18:53Ik weet niet eens of mijn dochter op die leeftijd wist wat een hoer was, want we hebben het thuis eigenlijk nooit over hoeren. Ik weet wel dat ze zich vorig jaar (toen was ze 15) helemaal dood schrok toen ze op een stadswandeling in Amsterdam een echte prostituée tegenkwam, in zo'n etalage. Van horen zeggen wist ze inmiddels wel wat een hoer was, maar ze had al die tijd gedacht dat het gewoon een soort van fabeltje was, dat oversekste jongens onder elkaar vertellen![]()
Ik vergat ook telkens wat 'vieze' woorden betekenden. En dan moest mijn arme moeder het nóg eens uitleggen.