Halve dates
zaterdag 13 mei 2017 om 16:31
Als ik terugkijk op de dates die ik de afgelopen twintig jaar heb gehad, denk ik achteraf van sommige dates: Waarom ben ik niet na een kwartier (of eerder) opgestapt? Ik heb de dates vrijwel altijd voltooid. Nu ben ik benieuwd: hebben jullie weleens een date vroegtijdig gestopt, in die zin van echt direct of binnen een kwartier opstappen? En hoe reageerde de ander dan?
zaterdag 13 mei 2017 om 18:38
Ja, maar die tweede zoen vond dan pas een half jaar later plaats, dus dan ging het alsnog traag.lunaleeflang schreef: ↑13-05-2017 18:27En als ik mijn ouders moet geloven had je vroeger binnen 2x zoenen op verschillende momenten al een relatie, dus vroeger ging het nog veel sneller dan nu hoor.
maandag 15 mei 2017 om 10:59
Precies! Dat er geen relatie uit een date komt, wil niet zeggen dat de date automatisch mislukt is. Het is niet zwart/wit. Ik heb zelf ook mooie herinneringen aan eenmalige dates. Soms is een herinnering zelfs JUIST mooi omdat het maar kort heeft geduurd. Je hebt dan immers nog niet iemands mindere kanten leren kennen, nog geen ergernissen onderling gehad, dus de herinnering aan de persoon en/of de date blijft mooi.Jempo schreef: ↑13-05-2017 18:37Ja helemaal mee eens! Sommige dates zijn niets geworden maar kijk ik met enorm veel plezier op terug. Ook mensen die echt een speciaal plekje hebben voor mij. Mensen die mij hebben geraakt.
Die relatie die ik heb gehad kijk ik met veel minder plezier op terug.
Kortom dat het bijv. bij één date blijft hoeft helemaal niets te zeggen over hoe leuk het was.
maandag 15 mei 2017 om 13:13
woensdag 17 mei 2017 om 15:47
Dina, ik ben ook weleens eerder opgestapt. Een date was zo slecht, geen klik en hij leek niet op de foto's. Na eerste drankje voorgesteld om te betalen, waarna hij vroeg wat we nu gingen doen. Euh, naar huis.
moest wel de hele weg naar de auto uitleggen waarom, want hij snapte niet hoe ik zo snel door kon hebben dat we geen klik hadden. (wist het na de eerste minuut al, maar toch beleefd drankje gedaan) andere date ook drankje gedaan, besteld hij eten. Ook daarvan wist ik direct dat het niks ging worden, want ook hij leek niet op zijn foto's. Heb dat terwijl hij zat te eten toch subtiel gezegd, en direct dat het niks ging worden. Hij baalde wel maar snapte het. Echt zo zonde van de tijd!
donderdag 18 mei 2017 om 09:16
Het waren oude, lucky shots. Wat mij betreft kan je lucky en unlucky shots hebben. Maar als je lucky met oud combineert dan krijg je gewoon +10 jaar irl. Heb ik vaker mee gemaakt met leeftijdscategorie eind 30. Ben nu dan ook wat voorzichtiger en vraag ook recente foto's.
Moet zeggen dat ik door tijdgebrek vrij resultaatgericht ben. Leuke mensen ontmoet je overal, daarvoor ga je niet op date toch?
Moet zeggen dat ik door tijdgebrek vrij resultaatgericht ben. Leuke mensen ontmoet je overal, daarvoor ga je niet op date toch?
donderdag 18 mei 2017 om 12:54
donderdag 18 mei 2017 om 19:41
Foto terwijl hij de krant van vandaag omhoog houdt?Treezebees schreef: ↑18-05-2017 12:54Euh... Wat bestond vorig jaar niet?
Ik vraag gewoon op de man af hoe oud de foto's zijn en of ik eens op FB mag rondkijken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 18 mei 2017 om 19:44
Gelijk opstaan zodra je iemand maar een halve minuut hebt gezien, vind ik niet alleen onbeschoft, maar ook oppervlakkig. Alsof het je alleen maar om het uiterlijk gaat ofzo. Je kan in elk geval de beleefdheid hebben even een drankje te drinken en een normale conversatie te voeren met iemand die de moeite heeft genomen jouw kant op te komen. En dan kan je na een half uurtje of uurtje alsnog fatsoenlijk afscheid nemen, en zeggen dat verder contact jou niks lijkt. Maar gelijk opstaan zodra je een ander ziet en weggaan, vind ik onbehoorlijk.Griselde Oeil schreef: ↑15-05-2017 13:13Haha ja, ik ben zo vaak op gestaan en heb toen maar meteen gezegd dat hij niet echt mijn type is.
Natuurlijk best hard, maar soms is het nodig.
Anders blijft het maar vaag.
Dit ging niet zonder spanningen hoor! Ik ben bloednerveus elke keer als ik het doe.
donderdag 18 mei 2017 om 19:49
Ja, dan weet je in ieder geval dat het heel recent is.
Na een halve minuut opstaan is inderdaad wel heel snel.
Gewoon een drankje en een normaal gesprek moet toch altijd kunnen, want ook al is het je type niet voor een relatie, dan kan het alsnog gezellig of interessant zijn om even te praten.
Behalve als je echt belazerd bent en het gewoon helemaal niet degene op de foto is.
Maar het na dat drankje direct en duidelijk zeggen, vind ik wel goed en ook wel dapper.
Beter dan er omheen draaien en valse hoop geven.
donderdag 18 mei 2017 om 20:10
Ik vind een halve minuut ook kort. Maar moet eerlijk bekennen dat ik ook vrij snel wel weet of het matcht met iemand. Niet alleen obv uiterlijk, maar ook manier van spreken en uitstraling. Dat is gewoon erg lastig als je online het eerste contact hebt. Daarom spreek ik ook het liefste zo snel mogelijk af ipv lang appen.
donderdag 18 mei 2017 om 20:16
Ik vind het erg kortzichtig om op een eerste blik al te concluderen of het klikt of niet. Want dan lijkt het echt om een vleeskeuring te gaan. Niet om iemand écht te leren kennen.Aestas schreef: ↑18-05-2017 20:10Ik vind een halve minuut ook kort. Maar moet eerlijk bekennen dat ik ook vrij snel wel weet of het matcht met iemand. Niet alleen obv uiterlijk, maar ook manier van spreken en uitstraling. Dat is gewoon erg lastig als je online het eerste contact hebt. Daarom spreek ik ook het liefste zo snel mogelijk af ipv lang appen.
donderdag 18 mei 2017 om 20:29
Eerlijk gezegd ben ik al eens na 5 minuten opgestapt en zijn we niet eens aan een drankje toegekomen.
Hij had zijn gehele profiel inclusief foto bij elkaar gelogen, of hij had een ander beeld in zijn hoofd van zichzelf.
Maar het gaat mij er dan niet om of hij wel of niet aan mijn verwachtingen voldeed, iemand die al direct liegt over wie hij is, is meteen mijn vertrouwen kwijt en dat heb ik ook direct aangegeven en ben weer gegaan.
Tja aardig of niet aardig, voor mij duurt eerlijkheid wel het langst.
Hij had zijn gehele profiel inclusief foto bij elkaar gelogen, of hij had een ander beeld in zijn hoofd van zichzelf.
Maar het gaat mij er dan niet om of hij wel of niet aan mijn verwachtingen voldeed, iemand die al direct liegt over wie hij is, is meteen mijn vertrouwen kwijt en dat heb ik ook direct aangegeven en ben weer gegaan.
Tja aardig of niet aardig, voor mij duurt eerlijkheid wel het langst.
vrijdag 19 mei 2017 om 09:59
Dat is wat anders; als het echt gewoon niet degene van het profiel is, dan is het logisch om meteen weer op te stappen.
Maar ook dan kan je gewoon zeggen: 'Je bent niet degene uit je profiel, en dus niet degene met wie ik op date wil.'
En dan op een normale manier vertrekken. Je hoeft niet een drankje in iemands gezicht te gooien of tijdens het verlaten van een café een stoel om te trappen.
Maar ook dan kan je gewoon zeggen: 'Je bent niet degene uit je profiel, en dus niet degene met wie ik op date wil.'
En dan op een normale manier vertrekken. Je hoeft niet een drankje in iemands gezicht te gooien of tijdens het verlaten van een café een stoel om te trappen.
vrijdag 19 mei 2017 om 10:19
Klopt, ik geef schoorvoetend toe dat ik een beetje (erg) kritisch ben. Ik val niet alleen op innerlijk, uiterlijk telt ook mee. En dat hoeft niet perfect te zijn of als een model, maar ik moet het er wel op kunnen. Tis maar net waar je naar op zoek bent natuurlijk, ik ben niet op zoek naar de vader van mijn kinderen. Daarnaast is Tinder en vleeskeuring en mannen gedragen zich als koningen. Ik blijf beleefd, ga niet na 5 minuten weg maar ben wel eerlijk. In tegenstelling tot hoe mannen zich naar mij gedragen.
vrijdag 19 mei 2017 om 13:13
Ik ben voor uiterlijk EN innerlijk, dat is toch wel een beetje logisch?
Als man van de oude stempel kan ik vertellen hoe een date uit de krant bij mij verliep. We ontmoetten elkaar op het station, een echte blind date. De eerste indruk telt en we wisten beide (denk ik) dit gaat hem niet worden.
Maar gewoon afgesproken een kop koffie te gaan drinken in een koffietent op een paar minuten loopafstand. Ze sprak uit dat het hem niet ging worden, ik ben nog mee teruggelopen naar het station. Einde dating via krant advertentie.
Als man van de oude stempel kan ik vertellen hoe een date uit de krant bij mij verliep. We ontmoetten elkaar op het station, een echte blind date. De eerste indruk telt en we wisten beide (denk ik) dit gaat hem niet worden.
Maar gewoon afgesproken een kop koffie te gaan drinken in een koffietent op een paar minuten loopafstand. Ze sprak uit dat het hem niet ging worden, ik ben nog mee teruggelopen naar het station. Einde dating via krant advertentie.
vrijdag 19 mei 2017 om 13:30
Dat vind ik wel respectvol.ooitverlegen schreef: ↑19-05-2017 13:13Ik ben voor uiterlijk EN innerlijk, dat is toch wel een beetje logisch?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
vrijdag 19 mei 2017 om 13:32
Zo ben ik opgevoed denk ik.
vrijdag 19 mei 2017 om 13:35
Ja, dat denk ik ook.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.