Halve dates

13-05-2017 16:31 105 berichten
Als ik terugkijk op de dates die ik de afgelopen twintig jaar heb gehad, denk ik achteraf van sommige dates: Waarom ben ik niet na een kwartier (of eerder) opgestapt? Ik heb de dates vrijwel altijd voltooid. Nu ben ik benieuwd: hebben jullie weleens een date vroegtijdig gestopt, in die zin van echt direct of binnen een kwartier opstappen? En hoe reageerde de ander dan?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-05-2017 20:16
Ik vind het erg kortzichtig om op een eerste blik al te concluderen of het klikt of niet. Want dan lijkt het echt om een vleeskeuring te gaan. Niet om iemand écht te leren kennen.
Helemaal mee eens, dan ben je echt oppervlakkig en kijkt alleen naar het uiterlijk

Tenzij je date heel onverzorgd, vies en wat dan ook is, dan kan ik het snappen

Overigens heb ik 1x lang gechat voor we afspraken..echt fout, de chat was leuk, maar er was in het echt geen enkele klik.
Daarom sprak ik daarna altijd snel af, na 1 tot 2 weken.
Ik had geen zin om maanden energie in iemand te steken waar het irl misschien niet mee zou klikken

Soms met een date wel eens "de tijd uitgezeten" dat ik daarna met goed fatsoen naar huis kon, soms waren de dates gewoon leuk
2x korte date gehad, beide keren gewoon gezegd dat ik het nog erg druk had
pearle wijzigde dit bericht op 19-05-2017 13:49
12.69% gewijzigd
Een echte heer ben je, ooitverlegen.
Het is toch een domper tenslotte, je hoopt op een lekker wijf, een klik en dat er geneukt gaat worden.
Dus petje af dat je die teleurstelling even wegslikt en gewoon netjes afrondt.
pejeka schreef:
Ik vind het erg kortzichtig om op een eerste blik al te concluderen of het klikt of niet. Want dan lijkt het echt om een vleeskeuring te gaan. Niet om iemand écht te leren kennen.

Je moet iemand om te beginnen wel een beetje lekker vinden toch? Ik kan me niet voorstellen dat je veel tijd gaat uittrekken voor iemand die je afstotelijk vindt als je op zoek bent naar een partner.
GijsdeGoede schreef:
19-05-2017 13:48
Een echte heer ben je, ooitverlegen.
Het is toch een domper tenslotte, je hoopt op een lekker wijf, een klik en dat er geneukt gaat worden.
Dus petje af dat je die teleurstelling even wegslikt en gewoon netjes afrondt.
:O Geneukt? Lekker wijf? Dat lag nog ver buiten mijn maagdelijke voorstellingsvermogen. Die verwachting had ik niet echt van een krant date..
Skull schreef:
19-05-2017 13:50
Je moet iemand om te beginnen wel een beetje lekker vinden toch? Ik kan me niet voorstellen dat je veel tijd gaat uittrekken voor iemand die je afstotelijk vindt als je op zoek bent naar een partner.
Eerst om een foto vragen, het oog wil ook wat.
ooitverlegen schreef:
19-05-2017 13:58
:O Geneukt? Lekker wijf? Dat lag nog ver buiten mijn maagdelijke voorstellingsvermogen. Die verwachting had ik niet echt van een krant date..
:-D
Lekker wijf had je toch wel hopelijk verwacht?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dina80 schreef:
19-05-2017 09:59
Dat is wat anders; als het echt gewoon niet degene van het profiel is, dan is het logisch om meteen weer op te stappen.
Maar ook dan kan je gewoon zeggen: 'Je bent niet degene uit je profiel, en dus niet degene met wie ik op date wil.'
En dan op een normale manier vertrekken. Je hoeft niet een drankje in iemands gezicht te gooien of tijdens het verlaten van een café een stoel om te trappen.
Ik ben ook zeker beleefd gebleven en we hebben een rondje gelopen, hij bood ook zijn excuses aan, maar voor mij was het direct niet eerlijk zijn een afknapper. Heb dat aangegeven en dat begreep hij.
Skull schreef:
19-05-2017 13:50
Nee, OK, maar dan nóg kan je de beleefdheid hebben om even een half uurtje een wijntje te drinken met iemand die de moeite heeft genomen naar een afspraak te komen. Ik bedoel, niet dat je er dan mee moet trouwen ofzo, toch? Maar zodra iemand binnenkomt, je er 1 blik op geworpen hebt en meteen weggaan, vind ik onbehoorlijk.

En als je alleen maar op zoek bent naar een boy die er lekker uitziet, zijn er mogelijkheden genoeg die voor een nacht in te huren, of niet?

Voor een relatie ben je (hopelijk) ook op zoek naar andere eigenschappen, die op de langen duur misschien zomaar wellicht eens belangrijker zouden kunnen zijn dan een knappe kop en een lekker lijf...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Eslarealidad schreef:
19-05-2017 18:07
:-D
Lekker wijf had je toch wel hopelijk verwacht?
Nou, ik hoopte op een vrouw waar ik verliefd op zou kunnen worden. Een lekker wijf verwachtte ik niet want zo dacht ik niet. Maar bij de ontmoeting bleek beide niet het geval.
pejeka schreef:
19-05-2017 19:35
Nee, OK, maar dan nóg kan je de beleefdheid hebben om even een half uurtje een wijntje te drinken met iemand die de moeite heeft genomen naar een afspraak te komen. Ik bedoel, niet dat je er dan mee moet trouwen ofzo, toch? Maar zodra iemand binnenkomt, je er 1 blik op geworpen hebt en meteen weggaan, vind ik onbehoorlijk.

En als je alleen maar op zoek bent naar een boy die er lekker uitziet, zijn er mogelijkheden genoeg die voor een nacht in te huren, of niet?

Voor een relatie ben je (hopelijk) ook op zoek naar andere eigenschappen, die op de langen duur misschien zomaar wellicht eens belangrijker zouden kunnen zijn dan een knappe kop en een lekker lijf...
Het lijkt me niet dat je meteen vertrekt als je er niets in ziet, maar je kunt wel op de eerste blik concluderen of je iets met die persoon zou willen toch?
ooitverlegen schreef:
19-05-2017 19:41
Nou, ik hoopte op een vrouw waar ik verliefd op zou kunnen worden. Een lekker wijf verwachtte ik niet want zo dacht ik niet. Maar bij de ontmoeting bleek beide niet het geval.
Lees dit nu pas. :-o ;-)
Ik bedoelde een "lekker wijf" waar je ook verliefd op zou kunnen worden.
Wel een lef hoor Ooitverlegen!
Wanneer was jij dan verlegen? ;-)
Je bent inderdaad gewoon een echte heer! :yes:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
21-05-2017 23:00
Lees dit nu pas. :-o ;-)
Ik bedoelde een "lekker wijf" waar je ook verliefd op zou kunnen worden.
Wel een lef hoor Ooitverlegen!
Wanneer was jij dan verlegen? ;-)
Je bent inderdaad gewoon een echte heer! :yes:
Oké, ik dacht dat Gijs met lekker wijf iets anders bedoelde. Yep, de ideale schoonzoon haha.
Dit durfde ik wel omdat ik haar niet kende. Ik was verlegen om meiden te benaderen waar ik al langer verliefd op was. Met een lange aanloop moed verzamelen en dan afgewezen worden.
Heb nooit op deze wijze gedate.

Vijftien jaar geleden of zo nog wel single maar leerde toen en daarvoor gewoon mannen kennen via via, het werk, sport, uitgaan, in een instrumentenwinkel waar ik vaste klant was of tijdens een feest enz.

Na wederzijds geflirt en aantrekkingskracht gingen we wat drinken oid en was er geen sprake van een ' getver ik wil hier weg situatie'

Het lijkt mij super eng om op date te gaan via tinder ofzo iets.
Lijkt me net een soort sollicitatiegesprek...
En dan alle eventuele concurrentie op de loer via een klik op je tel.

Toen ik single was vond ik misschien maar één man op de duizenden leuk in levende lijven.
Manier van lopen, geur, blik etc.
Pas als dat goed zat dan dronken we een drankje bv.
Denk dat als ik ga daten via tinder of zoiets, ik dan duizend keer moet afspreken:-(

Blijf t maf vinden deze manier, stel dat alle datingsites enz niet meer bestaan vanaf nu dan lijkt mij dat veel en veel leuker.
Zintuigen worden weer meer geprikkeld, vind nu als ik zou willen volgens mij geen leuke vent meer als ik zou willen, allemaal bezig op het schermpje:-(

En volgens mij zou ik geen aantrekkelijke date zij als ik van te voren weet dat dit erop of eronder is zrg maar, zou me waarschijnlijk onnatuurlijk gedragen of onzekerder overkomen.
Lijkt me echt raar, dus afwachten of er iets klikt of niet.
Het gaat inderdaad steeds sneller, je kunt met een veegje al afgewezen worden, en voor jou tien anderen.
Donna1971 schreef:
22-05-2017 08:50
Vijftien jaar geleden of zo nog wel single maar leerde toen en daarvoor gewoon mannen kennen via via, het werk, sport, uitgaan, in een instrumentenwinkel waar ik vaste klant was of tijdens een feest enz.

Na wederzijds geflirt en aantrekkingskracht gingen we wat drinken oid en was er geen sprake van een ' getver ik wil hier weg situatie'

Het lijkt mij super eng om op date te gaan via tinder ofzo iets.
Lijkt me net een soort sollicitatiegesprek...
En dan alle eventuele concurrentie op de loer via een klik op je tel.

Toen ik single was vond ik misschien maar één man op de duizenden leuk in levende lijven.
Manier van lopen, geur, blik etc.
Pas als dat goed zat dan dronken we een drankje bv.
Denk dat als ik ga daten via tinder of zoiets, ik dan duizend keer moet afspreken:-(

Blijf t maf vinden deze manier, stel dat alle datingsites enz niet meer bestaan vanaf nu dan lijkt mij dat veel en veel leuker.
Zintuigen worden weer meer geprikkeld, vind nu als ik zou willen volgens mij geen leuke vent meer als ik zou willen, allemaal bezig op het schermpje:-(

En volgens mij zou ik geen aantrekkelijke date zij als ik van te voren weet dat dit erop of eronder is zrg maar, zou me waarschijnlijk onnatuurlijk gedragen of onzekerder overkomen.
Lijkt me echt raar, dus afwachten of er iets klikt of niet.
Ik vind het wel grappig hoe verschillend mensen kunnen zijn. Je schrijft dat je gewoon mannen leerde kennen en dan een beetje flirten enz. Deze optie was voor mij vrijwel onbestaand, gelegenheden ontbraken en flirtten euh, twijfelgeval.

Maar 1 op 1000 wow! Dat is dan weer een waanzinnig contrast met mijn ervaring. Ik ben getrouwd met iemand die ik bij de supermarkt heb aangesproken, koud dus. Na een telefoongesprek en twee dates ging het heel snel.
Ik heb wel eens geschreven dat ik er een moord voor zou hebben gedaan om Internet te hebben in mijn tijd.

Maar ik zie wel in dat hoe het voor jou ging een stuk laagdrempeliger is inderdaad. Maar vergis je niet, met stijgen van de leeftijd hebben veel mensen te weinig opties in real life. Ik ken genoeg voorbeelden om mij heen en dan wordt Internet toch belangrijk.

Ik hoop dat het je bespaard blijft ;)
Ze zeggen vaak van via internet daten is een uitkomst voor introverten, maar dat was tien jaar geleden misschien zo. Tegenwoordig vind ik het zo snel gaan met dat swipen enzo, dat dat voor introverten te snel gaat. Teveel concurrentie.
Dina80 schreef:
22-05-2017 09:48
Ze zeggen vaak van via internet daten is een uitkomst voor introverten, maar dat was tien jaar geleden misschien zo. Tegenwoordig vind ik het zo snel gaan met dat swipen enzo, dat dat voor introverten te snel gaat. Teveel concurrentie.
Klopt, ook single coaches zeggen dit. Ik heb op diverse sites bevestiging gelezen dat Internet dating veranderd is. Misschien werd Internet vooral in het begin alleen door introverten gebruikt maar nu is het 1 grote dating pool. En Tinder is al helemaal een andere benadering.
ooitverlegen schreef:
22-05-2017 09:45
Ik vind het wel grappig hoe verschillend mensen kunnen zijn. Je schrijft dat je gewoon mannen leerde kennen en dan een beetje flirten enz. Deze optie was voor mij vrijwel onbestaand, gelegenheden ontbraken en flirtten euh, twijfelgeval.

Maar 1 op 1000 wow! Dat is dan weer een waanzinnig contrast met mijn ervaring. Ik ben getrouwd met iemand die ik bij de supermarkt heb aangesproken, koud dus. Na een telefoongesprek en twee dates ging het heel snel.
Ik heb wel eens geschreven dat ik er een moord voor zou hebben gedaan om Internet te hebben in mijn tijd.

Maar ik zie wel in dat hoe het voor jou ging een stuk laagdrempeliger is inderdaad. Maar vergis je niet, met stijgen van de leeftijd hebben veel mensen te weinig opties in real life. Ik ken genoeg voorbeelden om mij heen en dan wordt Internet toch belangrijk.

Ik hoop dat het je bespaard blijft ;)

Het gekke is dat bij een date via internet zeg maar juist heel erg onzeker zou zijn, zou het niet durven met een man te borrelen die mij ' keurt'.
Lijkt me echt heel eng:-(

Dus ja ik wist vroeger al van te voren dat hij mij leuk vond en andersom.

Exclusief zijn was dan altijd wel ter sprake behalve bij die ene player dan of iemand die bij nader inzien zo een vieze stinkmond had of zo;-(

Oh en stel dat ik tijdens een date word afekeurd op basis van een korte ontmoeting, jeetje wat zou dat een deuk in mijn zelfvertrouwen zijn, zou van ellende onder mijn oksels ruiken of ik misschien stink?
Donna1971 schreef:
22-05-2017 13:03
Het gekke is dat bij een date via internet zeg maar juist heel erg onzeker zou zijn, zou het niet durven met een man te borrelen die mij ' keurt'.

Dus ja ik wist vroeger al van te voren dat hij mij leuk vond en andersom.

Exclusief zijn was dan altijd wel ter sprake behalve bij die ene player dan of iemand die bij nader inzien zo een vieze stinkmond had of zo;-(

Oh en stel dat ik tijdens een date word afgekeurd op basis van een korte ontmoeting, jeetje wat zou dat een deuk in mijn zelfvertrouwen zijn, zou van ellende onder mijn oksels ruiken of ik misschien stink?
Mijn zus was ook iemand die er al jong zonder veel moeite ingerold is, weer zo'n tegenstelling.

Je schrijft over een deuk in je zelfvertrouwen, die had ik dus van mijn verliefde real life contactpogingen. Als je het persoonlijk neemt gaat het inderdaad mis. Je moet er dus met de juiste mindset instappen en jij "keurt" hem ook toch?
Als je dat doet en 10 dates hebt gehad is het vast niet meer zo eng en ga je het ontspannen aan.
Donna1971 schreef:
22-05-2017 13:03
Vooral als je weet dat hij of zij nog tien andere lijntjes heeft lopen, en jij daar dus eigenlijk mee concurreert. En dus de leukste moet zijn. Het lijkt wel een sollicitatie.
Die vergelijking met een sollicitatie wordt vaker gemaakt. Ik denk dat deze vooral wordt gemaakt door mensen die onzeker zijn en/ of bang voor een afwijzing. Als je met heel veel moeite eindelijk een date hebt komt er ook druk op te staan toch? Anderen hebben genoeg dates, verwachten er weinig van, en zien het gewoon als een leuk gesprek met iemand die ze nog niet kennen.
Dat heeft daar volgens mij weinig mee te maken. Jij trekt naar mijn idee best snel de onzeker-kaart als iemand een probleem heeft of een mening over iets heeft. Natuurlijk voelt iemand die onzeker is die druk wat sterker, maar je kunt mij niet wijsmaken dat er niet heel veel mensen zijn die nerveus zouden worden van het sollicitatie-gevoel, of dat nou een date of een echte sollicitatie is.
Van een sollicitatie worden de meeste mensen vast wel een beetje nerveus omdat er vaak een echte concurrentie situatie is. Diegene met de beste kaarten wint. Ik denk dat dit concurrentie gevoel er bij een date niet hoort te zijn. Dat is natuurlijk gemakkelijk praten, de werkelijkheid is een beetje anders, maar je zoekt iemand die bij je past. Is dit niet het geval dan ligt dat niet aan de persoon maar aan de match.
pejeka schreef:

Onzin. Ik weet in 1 minuut of ik seks met iemand kan hebben, of niet. En dat heeft niet alles met uiterlijk te maken.
Het is de combinatie van uiterlijk, uitstraling, houding, manier van doen en praten en geur.

En dat weet je binnen een paar tellen.

Als dat er niet inzit, verandert een nadere kennismaking er niet aan. Echt niet.
ooitverlegen schreef:
22-05-2017 14:32
Van een sollicitatie worden de meeste mensen vast wel een beetje nerveus omdat er vaak een echte concurrentie situatie is. Diegene met de beste kaarten wint. Ik denk dat dit concurrentie gevoel er bij een date niet hoort te zijn. Dat is natuurlijk gemakkelijk praten, de werkelijkheid is een beetje anders, maar je zoekt iemand die bij je past. Is dit niet het geval dan ligt dat niet aan de persoon maar aan de match.
Zo zie ik een sollicitatie ook hoor. Die zijn ook op zoek naar een match, een aanvulling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven