Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018

12-05-2017 11:23 1429 berichten
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Awina 29/33 Eerste 6 januari Meisje! :love: 16 december bevallen! :heart:
Wolkje85 32/32 Eerste 10 januari Jongen!
Jongen!
:love: .. december bevallen! :heart:
Nx3 33 Vierde 3 januari Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
GettingEven 30/40 Eerste 30 december Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
UkkePuckje2017 31/33 Tweede* 7 januari Meisje! :love: 29 december bevallen! :heart:
happyapple Tweede 2 januari nnb :love: .. december bevallen! :heart:
Mamarjan 31/34 Tweede 3 januari Meisje! :love: 31 december bevallen! :heart:
xkussie 25/28 Eerste 10 januari Meisje! :love: 8 januari bevallen! :heart:
Anais_ 31/31 - .. januari Meisje! :love: 17 januari bevallen! :heart:
Lotte_joy 31/39 Tweede 30 december Jongen! :heart: :duckie:
ASP 28/27 Eerste 30 december Jongen! :heart: :duckie:
Floor789 25/27 Eerste 31 december Jongen! :heart: :duckie:
Lissjay 32/32 Tweede 2 januari Meisje! :heart: :duckie:
Blauwe_Stoel 33/34 Eerste 3 januari Jongen! :heart: :duckie:
SuperPannenkoek 31/39 Tweede 11 januari Jongen! :heart: :duckie:
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, jullie natuurlijk ook gefeliciteerd allemaal ;)

Ik merk het ook hoor Superpannenkoek, ik kan iets minder hebben en ben geprikkeld waardoor ik manlief af en toe afsnauw, terwijl die arme schat het echt niet verdient. De discussies over hoe de babykamer in te richten, en wat daar voor moet wijken helpen ook niet mee.

Anais, misschien helpt het om het topic aan je favorieten toe te voegen, dan kan je die op mobiel wel makkelijk openen? Ik kom er ook niet in mobiel via gereageerde berichten. Misschien dat t helpt voor je?
Anais, ik heb er ook last van. Met het forum komt het vast weer goed. Zou gezellig zijn als je blijft! Je hoeft niet elke dag te posten hoor :)

Ik vind het knap hoeveel sommige hier nog zoveel sporten. Ik lig alleen nog maar series te kijken in mijn vrije tijd. Nog wel veel op pad in de weekenden, maar 's avonds kun je me echt opvegen..
@xinsia helemaal mee eens hoor, naast mn werk, huishouden en peuterpuber heb ik er gewoonweg de energie niet meer voor.

Respect voor de dames die nog een marathon oid gaan lopen!
Ik zwem normaal graag of doe aquafitness maar heb er nu helaas ook niet veel fut meer voor. Hopelijk lukt het binnenkort wel weer af en toe.

Vanochtend trouwens voor de eerste keer overgeven :-(
Ben nu 7 weken denk ik ongeveer en ik moet nog 2 weken wachten op de 1e echo pff. Ik begin nu ongeduldig te worden.

En ik heb allemaal jeukende bultjes op mijn benen. Warmtebultjes volgens de huisarts. Ik hoop maar dat het snel minder wordt. Iemand tips?
@De tabel, dit is de tweede keer dat mijn gegevens in de kolom afspraken zijn gewist. Is dit een bug of past iemand mijn gegevens aan :/. In geval van het laatste, could you not? :purple: . Ik pas het nu weer aan in de hoop dat het blijft staan. Bij mijn VK heb je eerst het intake gesprek en daarna plan je pas de eerste echo met 10 weken gok ik.

@Happyapply hoe is aquafitness? Ik denk erover na om dat naast de reguliere fitness te gaan doen.
Maanroosvis schreef:
19-05-2017 10:07
@De tabel, dit is de tweede keer dat mijn gegevens in de kolom afspraken zijn gewist. Is dit een bug of past iemand mijn gegevens aan :/. In geval van het laatste, could you not? :purple:
Het is mij nog niet opgevallen, misschien perongeluk of idd iets van het forum.
@Happyapply hoe is aquafitness? Ik denk erover na om dat naast de reguliere fitness te gaan doen.
Hier ook een aquasporter en ik vind het heerlijk. Stukken beter voor mn gewrichten ook. En zeker als je verder bent in de zwangerschap is sporten in het water lekker.
Ga over een paar weken ook weer zwangerschapszwemmen doen.
@Ukkepuk ja heel vreemd. Ik heb het nu al een paar keer opnieuw in moeten vullen. Alsof hij de laatste wijzigingen er om de zoveel tijd uit gooit. Ik heb het met het oude forum nooit gehad.

Bouw je ook conditie op met aquasporten? Ik doe altijd veels te fanatiek mee tijdens de lessen op de sportschool. Ik heb echt nul ervaring met aquasporten. Ik zag dat er bij ons ook aqua bootcamp wordt gegeven.
@happyapple volgens mij werkt mentholzalf altijd erg goed bij jeukende bultjes! Vervelend dat je er last van hebt en ook het overgeven lijkt me niet prettig. Hier nu 6w2d en nog geen last van misselijkheid. Wel dat mijn eetlust behoorlijk is veranderd.

Ik zit er ook aan te denken iets van aquajoggen of wat dan ook te gaan doen. Ze gebben me al gewaarschuwd voor mijn scheefstaande bekken in combinatie met een zwangerschap. Ik denk dat iets in het water doen wel een goede oplossing kan zijn voor meer beweging.

Een aantal van jullie zullen me voor gek verklaren, maar de eerste fotoshoot voor de baby staat al gepland, haha! Ik vond het zelf heel erg vroeg, maar de fotograaf die wij heel graag willen is al tot en met december volgeboekt.
Maanroosvis schreef:
19-05-2017 10:20

Bouw je ook conditie op met aquasporten? Ik doe altijd veels te fanatiek mee tijdens de lessen op de sportschool. Ik heb echt nul ervaring met aquasporten. Ik zag dat er bij ons ook aqua bootcamp wordt gegeven.
Bootcamp is volgens mij hetzelfde als gewone Bootcamp alleen dan in het water, lijkt mij best zwaar.
Ik heb jaren aquaspinning gedaan, daar bouwde ik absoluut conditie op. Net als in de sportschool, als jij fanatiek meedoet heb jij echt wel spierpijn en merk je ook dat je steeds meer en langer mee kan.
Hoi allemaal,

Heb problemen met t forum, het lukt me vaak niet om goed in te loggen.

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.
@happyapple, balen van de misselijkheid. Heb je al de bloeduitslag?

Aquagym heb ik ook tijdens / na m'n vorige zwangerschap gedaan. Ben zelf meer van hardlopen/ balsport, maar dat kon even niet. T was best lekker om te doen.

Morgen gaan we t aan m'n schoonouders vertellen, erg leuk!

Fijne dag!
@xkus je kan er nooit te vroeg bij zijn :P. Is dat een newborn fotoshoot of bevallingsfotografie. De kraamzorg die ik op het oog heb zit ook al tot november vol. Zodra ik een goeie echo heb ga ik bellen.
Hier ook geen misselijkheid maar mijn eetlust is wel anders. Ik moet echt op zoek naar dingen die ik wel wil eten.
Ik vind aqua fitness echt super leuk en onze trainster is mega fanatiek dus je bouwt er echt wel conditie mee op. Als je tenminste wat vaker gaat dan ik nu ;-)
Letten jullie wel op om geen rechte buikspieren te trainen tijdens de zwangerschap. Schuine mogen wel.
@Ukkepuk thanks voor de aanvulling :). Nu eerst een degelijke badpak vinden. En een badmuts. Het duurt anders zolang voordat mijn haar droog is.

@Doortje succes morgen! Gaan jullie het op een bijzondere manier doen?
Waarom mag je de rechte buikspieren niet trainen?

Ik doe nu een vrij intensieve training in het zwembad, maar eens per week en had eigenlijk gehoopt dat nog wel een tijdje te kunnen blijven doen. Maar er worden vrij veel buikspieren oefeningen bij gegeven.
GettingEven schreef:
19-05-2017 12:51
Waarom mag je de rechte buikspieren niet trainen?

Ik doe nu een vrij intensieve training in het zwembad, maar eens per week en had eigenlijk gehoopt dat nog wel een tijdje te kunnen blijven doen. Maar er worden vrij veel buikspieren oefeningen bij gegeven.
Buikspieren mag je dacht ik tot week 16 doen, daarna heeft de baarmoeder ruimte nodig. Je rechte buikspieren wijken dan, na de zwangerschap komen ze dan weer terug op hun plek. Echter als je er te veel druk op zet dan kan dat er voor zorgen dat ze na je zwangerschap niet meer bij elkaar komen.
Een vriendin van mij heeft dat, en dat komt nooit meer goed, heeft nu slappe buikspieren en dus een slappe buik, lijkt net of ze nog steeds 4/5 maanden zwanger is, terwijl het kind al bijna 2 is. Ze is verder hartstikke slank en traint meerdere keren per week, want ze doet aan wedstrijdzwemmen, maar een platte buik wordt het dus nooit meer.
Spannend... de eerste echo's komen er voor de meesten aan volgende week!

Ik hoop zo dat mijn berekening qua termijn een beetje klopt.
@Lotte_Joy klopt het dat jij al een echo hebt gehad?
UkkePuckje2017 schreef:
19-05-2017 13:09
Buikspieren mag je dacht ik tot week 16 doen, daarna heeft de baarmoeder ruimte nodig. Je rechte buikspieren wijken dan, na de zwangerschap komen ze dan weer terug op hun plek. Echter als je er te veel druk op zet dan kan dat er voor zorgen dat ze na je zwangerschap niet meer bij elkaar komen.
Een vriendin van mij heeft dat, en dat komt nooit meer goed, heeft nu slappe buikspieren en dus een slappe buik, lijkt net of ze nog steeds 4/5 maanden zwanger is, terwijl het kind al bijna 2 is. Ze is verder hartstikke slank en traint meerdere keren per week, want ze doet aan wedstrijdzwemmen, maar een platte buik wordt het dus nooit meer.
Oei, ik lees net dat ik nog een week vijf doorga en dan m'n abonnement omzet naar een zwangerschapsklasje.
@Gettin even, dat klopt. Je kunt ook gewoon de buikspieroefeningen overslaan natuurlijk.

Daarom raden ze ook aan dat je niet rechtop uit je bed komt als je zwanger bent. Eerst op je zij draaien, dan omhoog en je benen naar beneden. Ook geen zware spullen tillen (al wordt dat lastig met een dreumes thuis)

@ukkepukje, wat vervelend voor je vriendin. Een diastase noemen ze dat (wijkende buikspieren). Ik had het ook (ernstig) na de bevalling, incl navelbreuk. Bij mij is t wel beter geworden door hele gerichte (bekkenbodem)fysio oefeningen.

We gaan samen een dagje uit, we hebben een mooi fotoboek van m'n zoontje gemaakt. Denk dat we t daarbij vertellen.

Ukje
@ Doortje hoe reageerden ze??

Ik heb het mijn en zijn ouders in het begin meteen verteld, kon dat voor hun echt niet zo lang verborgen houden. De rest weet het nog niet.

Dat uit bed komen op die manier, moet dat ook al in het beginstadium? Ik dacht dat dat alleen met een dikke buik was.

@xkus, vind t juist slim dat je dat soort dingen nu al plant. Ik wacht even, onze fotograaf is een familielid :)

Veel echo's aankomende week, spannend! Ik moet nog even wachten, maar alvast veel succes dames!
Ik vind mijn echo net de dag spannender, woensdag is het zo ver... ik dacht eind van de middag en klaagde tegen manlief dat ik op zag tegen de hele dag wachten, toen zei hij me dat t halverwege de ochtend is, scheelt weer n paar uurtjes!

Afgelopen week een erg drukke week gehad, bijna 50 uur gewerkt, en dan gisterenavond ook nog een verjaardag die te gezellig was om na n uur weer beleefd te gaan. Dat merk ik nu. Erg moe en vanmorgen ook lang misselijk. Lange afstandstraining maar naar morgen uitgesteld, want ook vanavond weer een afspraak staan. Gelukkig volgende week en de week erna vrij.
.

Ik merk dat ik iets vergeetachtiger/chaotischer in mijn hoofd ben, herkenbaar?
ASP schreef:
20-05-2017 16:20

Ik merk dat ik iets vergeetachtiger/chaotischer in mijn hoofd ben, herkenbaar?
Wat fijn dat je echo in aantocht is ASP!
@vergeetachtiger: ik ging een paar dagen na mijn positieve test zonder laptop naar mijn werk. Uiteraard meteen een collega die zei "misschien ben je zwanger!?" |-)
Och de vergeetachtigheid, vooral het chaotische. Vooral mn man heeft hier last van, dan heeft hij mij iets verteld en dan ben ik het een uur later weer kwijt. "Geeft niet hoor schat, ik heb het pas 4x verteld" :bonk:
hey meiden, jullie hebben veel gekletst haha. ik voel me met de dag beroerder worden en baal daar heel erg van. ik ben nog steeds extreem moe en ben ook weer heel erg misselijk heel de dag door. vannacht heb ik lopen overgeven en viel bijna flauw. maandag heb ik mijn echo en intake en ga het ook even zeggen dat ik mij zoo klote voel. ik heb dat echt nooit gehad in mijn vorige zs.
Doortje_16 schreef:
19-05-2017 20:40
@Gettin even, dat klopt. Je kunt ook gewoon de buikspieroefeningen overslaan natuurlijk.

Daarom raden ze ook aan dat je niet rechtop uit je bed komt als je zwanger bent. Eerst op je zij draaien, dan omhoog en je benen naar beneden. Ook geen zware spullen tillen (al wordt dat lastig met een dreumes thuis)

@ukkepukje, wat vervelend voor je vriendin. Een diastase noemen ze dat (wijkende buikspieren). Ik had het ook (ernstig) na de bevalling, incl navelbreuk. Bij mij is t wel beter geworden door hele gerichte (bekkenbodem)fysio oefeningen.

We gaan samen een dagje uit, we hebben een mooi fotoboek van m'n zoontje gemaakt. Denk dat we t daarbij vertellen.

Ukje
na mijn 3de zs heb ik ook een diastase gehad. met veel fysio is het redelijk goed gekomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven