Klopt dit wel?

19-05-2017 21:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Overal is altijd te lezen dat een derde van de huwelijken strandt, maar er zijn maar heel weinig huwelijken die een leven lang standhouden..

Hoe kunnen die twee feiten met elkaar kloppen?

Hoe wordt zo iets berekend dan? Men weet toch niet op voorhand welke koppels nog uit elkaar gaan?

Ik zou het percentage wel eens willen weten van hoeveel koppels tot aan de dood van een van de echtlieden standhoudt. En dan inclusief niet gehuwde koppels ook eigenlijk.

Kan daar niks over vinden met Google.

Wat denken, of weten de mensen hier?

Groetjes!
Hoi, ben benieuwd wat het antwoord voor jou betekent? Eerste stelling lijkt me redelijk 'te meten' op basis van aantal huwelijken en aantal scheidingen. Tweede is een 'gevoel'.
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
Inclusief niet gehuwde koppels is niet meetbaar. 2/3 van de huwelijken strand idd.. die verdeling ligt mede zo hoog doordat mensen ook voor een 2e of 3e keer trouwen. Mijn schoonouders zijn al 42 jaar getrouwd. Wij ook "al" 11 jaar.
Maar daarentegen kan ik zo in mijn naaste omgeving ook al 12 stellen die zijn gescheiden. Dus tja...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
meisje36 schreef:
19-05-2017 21:35
Hoi, ben benieuwd wat het antwoord voor jou betekent? Eerste stelling lijkt me redelijk 'te meten' op basis van aantal huwelijken en aantal scheidingen. Tweede is een 'gevoel'.
Ik zat bij mensen die hier een discussie over hadden en beide argumenten werden aangedragen.

Zowel het argument dat een derde van de huwelijken strandt, dus dat de meerderheid stand houdt, als het argument dat er maar heel weinig stellen tot de dood hen scheidt samen blijven.

En toen dacht ik, goh! das ook gek..
biol schreef:
19-05-2017 22:00
Inclusief niet gehuwde koppels is niet meetbaar. 2/3 van de huwelijken strand idd.. die verdeling ligt mede zo hoog doordat mensen ook voor een 2e of 3e keer trouwen. Mijn schoonouders zijn al 42 jaar getrouwd. Wij ook "al" 11 jaar.
Maar daarentegen kan ik zo in mijn naaste omgeving ook al 12 stellen die zijn gescheiden. Dus tja...
Twee derde??

Een derde toch..?
Al zouden er cijfers zijn over tot de dood hen scheidt.. dan zeggen ze niks over de koppels nu. 20-30-40-50-60-70 jaar geleden werd er nu eenmaal minder gescheiden dan nu.

Voor de cijfers die betrekking hebben op de mensen die nu getrouwd zijn en beiden nog leven moet je dus nog even wachten. En die zijn dan ook gewoon niet meer relevant.
Dat er maar heel weinig huwelijken zijn die een leven lang standhouden heb ik eigenlijk nooit gehoord.
Ik vind dat een derde van de huwelijken strandt al veel. In mijn omgeving maar weinig gescheiden mensen.
Fee-de-Goede schreef:
19-05-2017 22:28
Al zouden er cijfers zijn over tot de dood hen scheidt.. dan zeggen ze niks over de koppels nu. 20-30-40-50-60-70 jaar geleden werd er nu eenmaal minder gescheiden dan nu.

Voor de cijfers die betrekking hebben op de mensen die nu getrouwd zijn en beiden nog leven moet je dus nog even wachten. En die zijn dan ook gewoon niet meer relevant.
Dat is precies wat ik bedoel.

Maar hoe kan er dan gezegd worden dat een derde van de huwelijken strandt?

Dan wordt daar dus mee bedoeld dat tot dusver een derde van de ooit afgesloten huwelijken is gestrand. Vanaf...?
Kirikou schreef:
19-05-2017 22:36
Dat er maar heel weinig huwelijken zijn die een leven lang standhouden heb ik eigenlijk nooit gehoord.
Ik vind dat een derde van de huwelijken strandt al veel. In mijn omgeving maar weinig gescheiden mensen.
In mijn omgeving iedereen van mijn vrienden gescheiden of uit elkaar. Ik ben 45 en heb een gemiddelde vriendenkring.

Van de generatie van mijn ouders is iedereen nog bij elkaar.
Alle broers en zussen en vrienden.
Mijn huwelijk duurde tot de dood ons scheidde maar dat was niet zo lang.
Drijft de statistieken wel weer wat op. Dat dan weer wel :P
februari schreef:
19-05-2017 22:59
Dat is precies wat ik bedoel.

Maar hoe kan er dan gezegd worden dat een derde van de huwelijken strandt?

Dan wordt daar dus mee bedoeld dat tot dusver een derde van de ooit afgesloten huwelijken is gestrand. Vanaf...?
Ik weet ook niet wie dat zegt. Waar staan die cijfers zwart op wit.

En je zou denken dat dit gaat over alle levende mensen op dit moment en alle huwelijken van al die levende mensen.
BAMmetjebamie schreef:
20-05-2017 00:02
Mijn huwelijk duurde tot de dood ons scheidde maar dat was niet zo lang.
Drijft de statistieken wel weer wat op. Dat dan weer wel :P
Ik help je met opdrijven. ;-)
Well behaved women rarely make history.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven