Egoïstische moeder?
zaterdag 20 mei 2017 om 18:12
Heb even de kijk van een ander nodig, want heb het even helemaal gehad met haar.
Al jaren is het voor mijn moeder te veel moeite om rekening te houden, met mij en mijn gezin. (Voor mijn broer en zijn gezin is wel alles mogelijk, van wassen/strijken tot oppassen)
Nu moeten we daar morgen gaan klussen, geen probleem en daarna is er soep. Nu is mijn zoon, die ook gaat helpen vegetariër en we vroegen dus of de soep vegetarisch was. Nou dat was een hele rare vraag, ze had heus wel aan hem gedacht, ze had 2 broodjes kaas voor hem
Ik heb nu dus echt zo iets van, ze bekijkt het maar met haar klus.
Al jaren is het voor mijn moeder te veel moeite om rekening te houden, met mij en mijn gezin. (Voor mijn broer en zijn gezin is wel alles mogelijk, van wassen/strijken tot oppassen)
Nu moeten we daar morgen gaan klussen, geen probleem en daarna is er soep. Nu is mijn zoon, die ook gaat helpen vegetariër en we vroegen dus of de soep vegetarisch was. Nou dat was een hele rare vraag, ze had heus wel aan hem gedacht, ze had 2 broodjes kaas voor hem
Ik heb nu dus echt zo iets van, ze bekijkt het maar met haar klus.
Such a beautiful place to be with Friends.
zaterdag 20 mei 2017 om 18:14
Dit gaat niet over de soep en de broodjes toch?
Laat je niet opnaaien.
"Nee, moeder, twee broodjes kaas is NIET genoeg."
Of anders niet zeggen dat daar gaan (waarom moeten?) klussen geen probleem is.
Laat je niet opnaaien.
"Nee, moeder, twee broodjes kaas is NIET genoeg."
Of anders niet zeggen dat daar gaan (waarom moeten?) klussen geen probleem is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 20 mei 2017 om 18:19
Het feit dat ze weigert rekening met hem te houden.MinkeDeWit schreef: ↑20-05-2017 18:14Wat is precies het probleem? Nu weet je het dus kun je eventueel een blikje soep voor hem meenemen.
zaterdag 20 mei 2017 om 18:21
zaterdag 20 mei 2017 om 18:23
Dat wordt min of meer van ons geëist, mijn vader is slecht ter been en kan het dus niet meer. De planning was donderdag, dat was gevraagd, maar opeens moest het morgen, want ze moest een afspraak maken met de stoffeerder en die kon allen maandag. Dus wij moesten onze plannen maar omgooien.yourlocalhero schreef: ↑20-05-2017 18:19Nu MOET je daar morgen klussen? Als zij geen rekening met jullie houd...waarom dan andersom wel de moeite? (Klinkt harder dan ik het werkelijk bedoel)
zaterdag 20 mei 2017 om 18:25
Ik snap niet als je zij al over jou grens is dat je blijft dansen naar haar pijpen.LoveDobby schreef: ↑20-05-2017 18:23Dat wordt min of meer van ons geëist, mijn vader is slecht ter been en kan het dus niet meer. De planning was donderdag, dat was gevraagd, maar opeens moest het morgen, want ze moest een afspraak maken met de stoffeerder en die kon allen maandag. Dus wij moesten onze plannen maar omgooien.
Ik snap dat je dit met liefde voor je vader doet...maar verder echt niet.
zaterdag 20 mei 2017 om 18:25
Tuurlijk kan ik zelf wat halen, maar als je mensen te eten uitnodig, mag je best rekening houden met hun wensen.
zaterdag 20 mei 2017 om 18:28
Het is vooral, omdat dit niet de eerste keer is, dat er voor hem alleen een broodje is, als we op het eten uitgenodigd zijn.Troeteltje schreef: ↑20-05-2017 18:25Toch begrijp ik het wel! Er speelt meer. En het gaat om de onderliggende boodschap cq jouw interpretatie van de letterlijke boodschap.
Het is geen kwestie van zeuren om te zeuren.
zaterdag 20 mei 2017 om 18:32
Dit gaat helemaal niet over die soep of over je zoon, hier spelen gewoon andere dingen. Welke, dat weet ik niet. Maar waarschijnlijk maakt je moeder gewoon een pan versgetrokken soep en ja, daar zit nou eenmaal vlees in. Wat verwacht je dan? Dat ze álles vegetarisch maakt omdat je zoon een vegetarische vlaag heeft? Oma maakt broodjes met kaas, nou, desnoods neem je zelf nog een salade mee voor die knul, opgelost.
Waarom zo hakketakken?
Waarom zo hakketakken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 20 mei 2017 om 18:33
Dat is vaak het probleem van vegetariërs. Daar is vaak niet zoveel begrip voor. Voor allergieën wel.
Waarom is je zoon vegetariër?
En helaas kun je ook niet van anderen verwachten dat zij moeilijk gaan doen, omdat je zoon geen vlees wil eten.
Je moeder zou dus dubbel moeten koken. Jij kunt ook aanbieden wat mee te nemen.
Buiten dat vind ik ook niet dat je verplicht bent om te klussen daar. Je had ook nee kunnen zeggen als je geen zin hebt om te klussen.
zaterdag 20 mei 2017 om 18:35
In beginsel ben ik het met je eens, maar ik denk dat zij het heel anders ervaren dan jij. Zij zien mogelijk het broodje kaas als een heuse vervanging. Een broodje kaas is natuurlijk geen normale warme maaltijd.
Zelf neem ik meestal mijn eigen pannetje eten mee (ook omdat ik de vegetarische kookkunsten van anderen nogal vies vind). Zo heeft niemand ooit last van mij en ik eet lekker.
Volgende keer kun je misschien voorstellen om in plaats van soep patat, pizza of chinees te halen. Dan kan jouw zoon gewoon een vegetarische variant kiezen en is iedereen blij.
Zelf neem ik meestal mijn eigen pannetje eten mee (ook omdat ik de vegetarische kookkunsten van anderen nogal vies vind). Zo heeft niemand ooit last van mij en ik eet lekker.
Volgende keer kun je misschien voorstellen om in plaats van soep patat, pizza of chinees te halen. Dan kan jouw zoon gewoon een vegetarische variant kiezen en is iedereen blij.
zaterdag 20 mei 2017 om 18:37
zaterdag 20 mei 2017 om 18:38
Vegetarische vlaag? Hij is al 3 jaar vegetariër.pejeka schreef: ↑20-05-2017 18:32Dit gaat helemaal niet over die soep of over je zoon, hier spelen gewoon andere dingen. Welke, dat weet ik niet. Maar waarschijnlijk maakt je moeder gewoon een pan versgetrokken soep en ja, daar zit nou eenmaal vlees in. Wat verwacht je dan? Dat ze álles vegetarisch maakt omdat je zoon een vegetarische vlaag heeft? Oma maakt broodjes met kaas, nou, desnoods neem je zelf nog een salade mee voor die knul, opgelost.
Waarom zo hakketakken?