Egoïstische moeder?
zaterdag 20 mei 2017 om 18:12
Heb even de kijk van een ander nodig, want heb het even helemaal gehad met haar.
Al jaren is het voor mijn moeder te veel moeite om rekening te houden, met mij en mijn gezin. (Voor mijn broer en zijn gezin is wel alles mogelijk, van wassen/strijken tot oppassen)
Nu moeten we daar morgen gaan klussen, geen probleem en daarna is er soep. Nu is mijn zoon, die ook gaat helpen vegetariër en we vroegen dus of de soep vegetarisch was. Nou dat was een hele rare vraag, ze had heus wel aan hem gedacht, ze had 2 broodjes kaas voor hem
Ik heb nu dus echt zo iets van, ze bekijkt het maar met haar klus.
Al jaren is het voor mijn moeder te veel moeite om rekening te houden, met mij en mijn gezin. (Voor mijn broer en zijn gezin is wel alles mogelijk, van wassen/strijken tot oppassen)
Nu moeten we daar morgen gaan klussen, geen probleem en daarna is er soep. Nu is mijn zoon, die ook gaat helpen vegetariër en we vroegen dus of de soep vegetarisch was. Nou dat was een hele rare vraag, ze had heus wel aan hem gedacht, ze had 2 broodjes kaas voor hem
Ik heb nu dus echt zo iets van, ze bekijkt het maar met haar klus.
Such a beautiful place to be with Friends.
zaterdag 20 mei 2017 om 19:28
Nou, en dat doet oma dan ook. Die zorgt voor een pan verse soep en een stapel belegde broodjes (want ik neem aan dat de rest van het gezelschap naast de kop soep ook nog een broodje eet). Dus het enige wat de zoon "misloopt" is hooguit dat kopje soep. Niet alsof de rest van het gezelschap een vijfgangendiner krijgt en zoonlief met een broodje kaas afgescheept wordt.MoirenPhae schreef: ↑20-05-2017 19:19Fatsoen is de mensen die jou komen helpen, hun vrije tijd voor jou opgeven en het ook nog gratis doen goed verzorgen.
Pffff.... waar kunnen mensen over zeuren....
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 20 mei 2017 om 19:29
Alleen de op gelezen.
Ik denk dat er veel meer aan de hand is dan dat moeder geen rekening houdt met jouw zoon die vegetarisch is.
Het grappige, ellende, is dat ik ongeveer in zo'n situatie als jij zit, zat.
Mijn zoon is volwassen en woont zelfstandig maar als we naar mijn moeder of mijn siblings gaan neem ik eten voor hem mee. Ik weet al dat er geen rekening met hem wordt gehouden.
Wat mij echter het meeste stoort is dat mijn ouders, nu alleen nog mijn moeder, er altijd waren/was voor mijn broers maar van mij meer verwachten dan van hen want ik ben immers maar een "meid"
Die kleine dingen zoals een blikje vegetarische soep is teveel moeite. Was een zoon van 1 van mijn broers vegetarisch zou daar wel aan gedacht zijn.
Zeg wat je dwars zit. Doe je het niet voor jezelf, doe het voor je kinderen.
Ik denk dat er veel meer aan de hand is dan dat moeder geen rekening houdt met jouw zoon die vegetarisch is.
Het grappige, ellende, is dat ik ongeveer in zo'n situatie als jij zit, zat.
Mijn zoon is volwassen en woont zelfstandig maar als we naar mijn moeder of mijn siblings gaan neem ik eten voor hem mee. Ik weet al dat er geen rekening met hem wordt gehouden.
Wat mij echter het meeste stoort is dat mijn ouders, nu alleen nog mijn moeder, er altijd waren/was voor mijn broers maar van mij meer verwachten dan van hen want ik ben immers maar een "meid"
Die kleine dingen zoals een blikje vegetarische soep is teveel moeite. Was een zoon van 1 van mijn broers vegetarisch zou daar wel aan gedacht zijn.
Zeg wat je dwars zit. Doe je het niet voor jezelf, doe het voor je kinderen.
zaterdag 20 mei 2017 om 19:33
Iets warms is wel heel erg welkom. Zoon doet zijn best. Waarom kan zij niet haar best voor hem doen? Nogmaals: zoveel moeite is het niet om soep zonder vlees te maken.pejeka schreef: ↑20-05-2017 19:28Nou, en dat doet oma dan ook. Die zorgt voor een pan verse soep en een stapel belegde broodjes (want ik neem aan dat de rest van het gezelschap naast de kop soep ook nog een broodje eet). Dus het enige wat de zoon "misloopt" is hooguit dat kopje soep. Niet alsof de rest van het gezelschap een vijfgangendiner krijgt en zoonlief met een broodje kaas afgescheept wordt.
Pffff.... waar kunnen mensen over zeuren....
zaterdag 20 mei 2017 om 19:36
Bouillon getrokken van vlees is niet vegetarisch hoor. Groentebouillon wel.JustcallmeTuT schreef: ↑20-05-2017 19:32Als ik soep trek zeef ik de bouillon zodat zoon geen vlees in zijn soep heeft. Vegetarisch is wat anders dan veganistisch. Zo'n kleine moeite. :no:
zaterdag 20 mei 2017 om 19:41
Waarom zou zij haar best moeten doen? Je hebt het wel over een ouder iemand, hoor. Wees blij dat ze nog broodjes en soep kan maken. Al krijg je niets, je gaat je moeder toch niet laten vallen?
Voor een vegetarische maaltijd
Kaas is vegetarisch en hij neemt maar een glas melk erbij als hij of mama niet eens zelf iets willen maken.
Voor een vegetarische maaltijd
Kaas is vegetarisch en hij neemt maar een glas melk erbij als hij of mama niet eens zelf iets willen maken.
zaterdag 20 mei 2017 om 19:44
Ksenija schreef: ↑20-05-2017 19:41Waarom zou zij haar best moeten doen? Je hebt het wel over een ouder iemand, hoor. Wees blij dat ze nog broodjes en soep kan maken. Al krijg je niets, je gaat je moeder toch niet laten vallen?
Voor een vegetarische maaltijd![]()
Als ze nog wel zelf soep met brood en kaas kan maken/kopen kan ze ook voor de gratis hulp van schoonzoon een extra soepje kopen of maken.
Ik neem aan dat ze ook wel eens een ei eten of een salade en niet elke dag dezelfde soep eten.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 19:45
11.00% gewijzigd
zaterdag 20 mei 2017 om 19:45
Een vegetariër in hart en nierenJustcallmeTuT schreef: ↑20-05-2017 19:41Mijn zoon heeft er gelukkig geen moeite mee als ik het vlees er maar uit laat voor hem. Ik trek overigens bouillon van ossenstaarten en mergpijpjes.
zaterdag 20 mei 2017 om 19:46
Raar.JustcallmeTuT schreef: ↑20-05-2017 19:41Mijn zoon heeft er gelukkig geen moeite mee als ik het vlees er maar uit laat voor hem. Ik trek overigens bouillon van ossenstaarten en mergpijpjes.
zaterdag 20 mei 2017 om 19:46
Pejeka gaat prat op "oude mensen maken alleen verse soep en bioullion met vlees" en daar worden allerlei posts op gebaseerd, maar kan jouw moeder überhaupt wel koken Dobby? Mijn oma heeft namelijk echt geen idee hoor, die kan amper koken. Dat deed opa toen hij nog leefde, en die kon prima een vegetarisch gerecht in elkaar draaien.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zaterdag 20 mei 2017 om 19:49
Blijkbaar niet. Lekker belangrijk alsof hij anders nooit soep krijgt thuis. Als hij iets anders wil zorgt hij er maar zelf voor of stopt met zeiken.Fee-de-Goede schreef: ↑20-05-2017 19:44![]()
Als ze nog wel zelf soep met brood en kaas kan maken/kopen kan ze ook voor de gratis hulp van schoonzoon een extra soepje kopen of maken.
Ik neem aan dat ze ook wel eens een ei eten of een salade en niet elke dag dezelfde soep eten.
Vind wel dat een ei bakken, pannekoeken zou kunnen. Maar als oma dat niet kan of wil houdt het op!
zaterdag 20 mei 2017 om 19:50
Dat kan natuurlijk. Ieder zijn ding. Alleen is je zoon dan geen vegetariër.JustcallmeTuT schreef: ↑20-05-2017 19:41Mijn zoon heeft er gelukkig geen moeite mee als ik het vlees er maar uit laat voor hem. Ik trek overigens bouillon van ossenstaarten en mergpijpjes.
zaterdag 20 mei 2017 om 19:51
Klopt. Net als de zin om te komen klussen bij zo'n moeder als TO beschrijft.
zaterdag 20 mei 2017 om 19:52
Er is nog een oplossing, jullie accepteren dat deze moeder geen rekening kan of wenst te houden met vegetariërs en zien dat los van alle andere punten die in de OP zijn beschreven.
Mijn schoonmoeder zou ook niet weten hoe dit aan te pakken. Die maakt dan rundvleessoep uit pakje, want geen vers vlees.
Mijn schoonmoeder zou ook niet weten hoe dit aan te pakken. Die maakt dan rundvleessoep uit pakje, want geen vers vlees.
anoniem_304245 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 19:59
2.34% gewijzigd
zaterdag 20 mei 2017 om 19:54
Mensen vinden dat de TO zeurt.
Maar in de OP lees je al dat broers voor moeder belangrijk zijn
maar als er in huis iets gedaan moet worden, dan is zij plotseling goed genoeg. Dat is wat ik er uit proef.
En dan kómt ze met haar gezin, en dan is moeite dat iedereen fatsoenlijk kan eten toch nog weer te veel.
het komt dus niet van twee kanten.
Dat wringt. Kan ik me voorstellen. Ik zou zoon thuislaten. Waar hij fatsoenlijk kan eten. Als hij afgescheept wordt met twee broodjes kaas, hoeft hij ook niet te komen.
Maar.... ik had broers er voor op laten draaien. Want tenslotte zijn dat toch de lievelingetjes?
Maar in de OP lees je al dat broers voor moeder belangrijk zijn
maar als er in huis iets gedaan moet worden, dan is zij plotseling goed genoeg. Dat is wat ik er uit proef.
En dan kómt ze met haar gezin, en dan is moeite dat iedereen fatsoenlijk kan eten toch nog weer te veel.
het komt dus niet van twee kanten.
Dat wringt. Kan ik me voorstellen. Ik zou zoon thuislaten. Waar hij fatsoenlijk kan eten. Als hij afgescheept wordt met twee broodjes kaas, hoeft hij ook niet te komen.
Maar.... ik had broers er voor op laten draaien. Want tenslotte zijn dat toch de lievelingetjes?
zaterdag 20 mei 2017 om 19:54
Wat een zielige houding.Fee-de-Goede schreef: ↑20-05-2017 19:51Klopt. Net als de zin om te komen klussen bij zo'n moeder als TO beschrijft.
Alleen klussen als je een vegetarische maaltijd naar wens krijgt,
Lekker sloeberig ook.
zaterdag 20 mei 2017 om 19:55
Waar slaat dat lampje precies op? Wat is er zo verhelderend aan je eerste zin?sssssst schreef: ↑20-05-2017 19:52Er is nog een oplossing, jullie accepteren dat deze moeder geen rekening kan of wenst te houden met vegetariërs. En zien dat los van alle andere punten die in de OP zijn beschreven.![]()
zaterdag 20 mei 2017 om 20:06
Ze zegt dat het niet zo is. We wonen allebij in de buurt, maar is al zolang ik kan heugen.Muurhanger schreef: ↑20-05-2017 19:20Ja dat vind ik ook. Telkens gedoe om kleine dingen terwijl het achterliggende probleem weggestopt wordt is onzinnig.
Tijd voor een gesprek met je moeder dus TO.
EDIT: ik lees net dat je dat al geprobeerd hebt. Wat zei ze daarop? En kun je zelf een reden bedenken waarom je broer wordt voorgetrokken? Bijvoorbeeld idd omdat hij om de hoek woont en jij op een halfuur afstand oid?
Such a beautiful place to be with Friends.
zaterdag 20 mei 2017 om 20:07
Ach, ik heb ook wel eens meegemaakt dat we ergens gingen helpen klussen of verhuizen. Was een grote pan verse tomatensoep en een grote schaal broodjes met divers beleg. Eén van de helpers bliefde de soep niet, want die hield niet van tomaat. Tja, jammer dan. Die heeft gewoon met smaak broodjes gegeten zonder soep. Hadden we dan moeten gaan zaniken dat de gastvrouw haar plicht had verzaakt door niet van tevoren rekening te houden met die ene persoon die geen tomaat lust?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!