Huishouden

22-05-2017 10:04 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mensen,

Even kort de situatie: Mijn vriendin blijft altijd bij mij slapen. Nu vraag ik haar om ook iets in het huishouden te doen (Opruimen of even een keertje de was ofzo). Mn vriendin vind dat ik dit niet mag vragen aan haar. Ik ken haar al 2 jaar en 7 maanden en ze slaapt meer dan 5 nachten per week bij mij.
Is dit onrealistisch van mij?
Waarom mag je dat niet vragen?
Lijkt me toch wel vrij normaal dat je allebei iets doet.
Of ga vaker in haar huis slapen.
Of ga samenwonen. Dan heb je ook echt maar één huishouding samen.
is ze misschien een prinses ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Kennelijk voelt ze zich nog steeds te gast in jouw huis, want aan gasten vraag je dat soort taken inderdaad niet. Maar volgens mij is iemand die al een paar jaar meerdere nachten per week blijft slapen, de status van gast inmiddels wel ontstegen.

Oftewel: onzin!
Als ze er is ruimt ze dan niks op? Dan doe je toch samen tafeldekken, afwassen, bed rechttrekken en zo?
Verder zou ik niet vragen of ze jou was wil doen, kan je prima zelf. Ze is en blijft een loge.
Ze is bijna de hele week bij jou, natuurlijk kan je vragen of ze ook 's wat doet. Bizar dat ze niet uit zichzelf eens de handen uit de mouwen steekt.
Moet ze jouw was doen? Of haar eigen? Of ligt het door elkaar? Jouw was doen, zou ik ook niet doen. Mijn eigen, ja, dat kan ik heel goed zelf. Ligt het door elkaar kun je afwisselen.

Opruimen ook. Is het jouw troep dat ze moet opruimen, of haar eigen zooi. Ruim jij je rotzooi maar lekker zelf op, dan doe ik mijn spullen weg. Is het altijd netjes.

Ergo; wat vraag je en waarom vindt zij dat niet kunnen?
ceylon wijzigde dit bericht op 22-05-2017 10:55
25.89% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
wat doet ze wel?
neemt ze bijvoorbeeld boodschappen mee of zorgt ze op een andere manier voor een bijdrage?
Lorem Ipsum
De was zou ik ook niet zo snel vragen, tenzij ze haar eigen kleren wel bij jou dumpt zodat jij ze kunt wassen. Verder mag ze best wel eens de stofzuiger er door halen, de afwas doen, het aanrecht opruimen, een doekje over de wc etc. Dingen die toch gebeuren ook al is ze er wel waar ze geen invloed op heeft (stoffen, ramen wassen, schimmel verwijderen in de douche) zou ik haar dan weer niet laten doen.

Ik neem aan dat ze ook doucht met jouw water, jouw eten eet, jouw wc-papier verbruikt etc? Dan mag ze er best wat voor terug doen.
Ik kan me voorstellen dat ze, op de dagen dat ze er is, ze haar eigen troep opruimt, dat je samen kookt en afwast, de badkamer netjes achterlaat, het bed opmaakt als ze de laatste is die opstaat, dat soort dingen. Als ze haar eigen kleren bij jou in de was gooit kan ik me voorstellen dat ze wel eens een wasje draait. Ik zou niet van haar gaan vragen om jouw was te doen, jouw kleren te strijken of grotere klussen te doen. Gewoon, wat ze in die dagen aan rommel maakt ruimt ze achter zich op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik slaap niet vaak bij vriend(heb kinderen) maar als ik daar ben, en hij gaat ff douchen of boodschappen zeg ik; dan doe ik ff snel stofzuigen oid. Dan hebben we daarna weer tijd om wat leuks te doen.

Als zij helemaal niks doet vind ik het wel een verwend prinsesje
Staat er HOTEL op je voorhoofd?
Ik logeer met regelmaat bij andere mensen. Ik help altijd mee ontbijt maken, opruimen, bed opschudden afhalen. Ligt er aan hoe lang ik er ben en bij wie dan gaat het zelfs verder dan doe ik zelfs wat klussen in de huishouding of breng kinderen richting school e.d.
Het is gewoon een kwestie van opvoeding en fatsoen.
In jou geval woont ze gewoon half bij jou en mag ze zeker wel eens haar handjes laten wapperen.
you go girl
Waarom zou ze geen grotere klussen kunnen doen, of een keer stoffen? Ze woont zo ongeveer in zijn huis, maar dat moet hij dan maar zelf doen? Lekker makkelijk voor haar dan.
jeansjacket schreef:
22-05-2017 11:00
Staat er HOTEL op je voorhoofd?
Ja! Ze betaald alleen geen overnachtingsprijs.....
Ik heb een deja vu maar dan vanuit het perspectief van de ander. Haar werd ook gevraagd zijn was te doen ed.

Ligt er aan TO. Wat doet ze wel? Ze is niet je huishoudster natuurlijk, maar de kleinere dingen mag je wel verwachten.
Waarom zijn jullie het grootste deel van de tijd bij jou? Wil zij dat graag? Of is dat voor jou makkelijker? Dat vind ik er ook nog wel toe doen, als zij vijf keer per week een eind rijdt zodat jij die reistijd niet hebt, terwijl het voor haar eigenlijk makkelijker zou zijn om in haar huis af te spreken, dan vind ik dat anders dan als zij er zelf voor kiest omdat het luxer, fijner, makkelijker is om bij jou te logeren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Pluisi schreef:
22-05-2017 11:06
Ja! Ze betaald alleen geen overnachtingsprijs.....
Of ze vindt dat ze die al in natura betaalt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
-Isa- schreef:
22-05-2017 11:03
Waarom zou ze geen grotere klussen kunnen doen, of een keer stoffen? Ze woont zo ongeveer in zijn huis, maar dat moet hij dan maar zelf doen? Lekker makkelijk voor haar dan.
De vraag is dan; doet hij die grotere klussen zelf ook wel eens?? Van je vriendin vragen om de ramen te lappen terwijl je ze zelf ook al drie jaar niet meer gedaan hebt is wel lekker makkelijk.

Verder krijg ik een beetje een fokgevoel bij dit topic.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
22-05-2017 11:17
De vraag is dan; doet hij die grotere klussen zelf ook wel eens?? Van je vriendin vragen om de ramen te lappen terwijl je ze zelf ook al drie jaar niet meer gedaan hebt is wel lekker makkelijk.

Verder krijg ik een beetje een fokgevoel bij dit topic.
Een déjà vu had ik ook ja.

Maar stel dat, ik ga ervanuit dat je dingen samen doet. Zij hoeft ook geen huishoudster te zijn, maar hij ook niet haar sloofje.
Als je vijf dagen per week bij iemand verblijft, help je zeker in het huishouden. Slaapt ze alleen bij jou of is ze overdag ook in jouw huis? Dat is wel een verschil, vind ik.
Life is short. Eat dessert first.
Heeft ze een eigen sleutel?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
- werk jij? Als je haar elke ochtend uitzwaait en dan lekker thuis zit terwijl zij maar haar werk gaat zou ik me ook niet geroepen voelen jouw huis schoon e gaan maken
- komt ze elke avond rond etenstijd en is er dan de hele avond, verblijft ze hele dagen bij je? Of komt ze rond bedtijd en gaat s ochtends weer weg?
Ik had vroeger wel vriendjes waar ik alleen s nachts bleef 'slapen' ;-) maar verder niks deed in dat huis behalve douchen en soms wat eten. Dus daar deed ik ook echt geen grote klussen in het huishouden. S ochtends een afwasje hoogstens. .
Geef dr één pets op haar bil
Daarom is het handig om in het begin al afspraken te maken. Mensen gaan anders heel makkelijk over je grens heen. En als je eenmaal erin zit veroorzaakt het alleen maar botsingen. Niet iedereen heeft gezond verstand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven