Zwanger en heel erg beroerd
maandag 26 januari 2009 om 12:33
Hoi,
Ik heb al meerdere topics gevonden over zwanger zijn en daarbij extreem overgeven, maar ik ben enorm misselijk/beroerd zonder over te geven. Heb wel de hele dag (en nacht) een soort 'kokhals' gevoel en ben zo slap als een vaatdoek, maar houd m'n eten wel binnen.
Dit is mijn 2e zwangerschap, mijn zoontje is nu 17 maanden en ik ben 8 weken zwanger. Bij mijn 1e zwangerschap was ik ook enorm misselijk, maar dit keer is het erger.
Ik heb van de huisarts al Emesafene en Nexium gehad, maar die hielpen niet, van de Nexium krijg ik zelfs nog meer braakneigingen.
Morgen heb ik een afspraak voor acupunctuur, ik weet van gekkigheid niet meer waar ik het zoeken moet.
Zijn er anderen die dit herkennen? Ik weet dat het veel erger kan, maar ik vind het al lastig genoeg zo.
Ik heb al meerdere topics gevonden over zwanger zijn en daarbij extreem overgeven, maar ik ben enorm misselijk/beroerd zonder over te geven. Heb wel de hele dag (en nacht) een soort 'kokhals' gevoel en ben zo slap als een vaatdoek, maar houd m'n eten wel binnen.
Dit is mijn 2e zwangerschap, mijn zoontje is nu 17 maanden en ik ben 8 weken zwanger. Bij mijn 1e zwangerschap was ik ook enorm misselijk, maar dit keer is het erger.
Ik heb van de huisarts al Emesafene en Nexium gehad, maar die hielpen niet, van de Nexium krijg ik zelfs nog meer braakneigingen.
Morgen heb ik een afspraak voor acupunctuur, ik weet van gekkigheid niet meer waar ik het zoeken moet.
Zijn er anderen die dit herkennen? Ik weet dat het veel erger kan, maar ik vind het al lastig genoeg zo.
maandag 26 januari 2009 om 13:08
Hoi Miss,
Ik heb het ook, zo slap als een vaatdoek + extreem misselijk + veel spugen. Het voelt net of er gif in m'n lichaam stroomt. Ben nu ruim 8 weken zwanger van de derde en de ellende begon weer in week 6. Bij de eerste twee had ik het ook, tot ziekenhuisopnames aan toe, 9 maanden lang. Vraag me nu sterk af waarom ik er toch weer aan begonnen ben. Weet ook van gekkigheid niet meer wat ik moet. Heb allerlei rare tips al opgevolgd. Ik heb nu 2 keer acupunctuur gehad en sinds gisteren lijkt het iets beter geworden. Of het daardoor komt, geen idee. Sinds vrijdag ben ik weer aan de Emefasene. De vorige keren hielp het niet, maar omdat het gisteren iets beter ging blijf ik dat nog even gebruiken. Sterkte!!
Ik heb het ook, zo slap als een vaatdoek + extreem misselijk + veel spugen. Het voelt net of er gif in m'n lichaam stroomt. Ben nu ruim 8 weken zwanger van de derde en de ellende begon weer in week 6. Bij de eerste twee had ik het ook, tot ziekenhuisopnames aan toe, 9 maanden lang. Vraag me nu sterk af waarom ik er toch weer aan begonnen ben. Weet ook van gekkigheid niet meer wat ik moet. Heb allerlei rare tips al opgevolgd. Ik heb nu 2 keer acupunctuur gehad en sinds gisteren lijkt het iets beter geworden. Of het daardoor komt, geen idee. Sinds vrijdag ben ik weer aan de Emefasene. De vorige keren hielp het niet, maar omdat het gisteren iets beter ging blijf ik dat nog even gebruiken. Sterkte!!
maandag 26 januari 2009 om 13:09
Ik heb nog geen kinderen, ook niet zwanger. Maar heb even voor je gegoogled. Misschien heb je hier wat aan?
http://www.babybytes.nl/e...angerschap/Misselijkheid/
Sterkte ermee, en misschien je zinnen ergens anders op zetten
http://www.babybytes.nl/e...angerschap/Misselijkheid/
Sterkte ermee, en misschien je zinnen ergens anders op zetten

maandag 26 januari 2009 om 13:27
Palientje, bedankt voor de link, heb 'm ook al gezien, maar helaas geen nuttige tips . Helaas, afleiding doet 't 'm ook niet.
Umpi, wat naar dat je het in je vorige zwangerschappen zo extreem had. Ik was ook wel beroerd, maar niet zoals nu. Toen vanaf week 6, nu al eerder. Jammer dat je dan niet kunt genieten he, ik heb al de nodige traantjes gelaten dat het van mij zo niet hoeft. Maarja, het resultaat is waar je het voor doet... Ik had niet verwacht dit keer nog misselijker te zijn, had jij daar wel rekening mee gehouden?
Star, wat is Seaband? Toevallig had ik gemberpillen al op m'n boodschappenlijstje staan. Hoe lang ben jij zwanger?
Umpi, wat naar dat je het in je vorige zwangerschappen zo extreem had. Ik was ook wel beroerd, maar niet zoals nu. Toen vanaf week 6, nu al eerder. Jammer dat je dan niet kunt genieten he, ik heb al de nodige traantjes gelaten dat het van mij zo niet hoeft. Maarja, het resultaat is waar je het voor doet... Ik had niet verwacht dit keer nog misselijker te zijn, had jij daar wel rekening mee gehouden?
Star, wat is Seaband? Toevallig had ik gemberpillen al op m'n boodschappenlijstje staan. Hoe lang ben jij zwanger?

maandag 26 januari 2009 om 14:19
Had ik ook, ben 20 weken kotsmisselijk geweest zonder over te geven. Alle tips uitgeprobeerd, maar niets hielp echt. Die bandjes hielpen niet, pillen van Vogel en VSM hielpen niet, veel water drinken hielp ook niet. Het enige wat een beetje hielp was dooreten: ik at gewoon de hele dag en dan was die kokhalsreflex een beetje weg. Soms was een kauwgompje genoeg, maar meestal was zwaarder geschut nodig (brood, vla, ontbijtkoek, alles). Waterijsjes gingen ook wel aardig. Uiteindelijk kreeg ik Emesafene van de huisarts. Dat haalde de scherpe kantjes er vanaf, maar hielp ook niet helemaal. Volgende keer zou ik zeker acupunctuur proberen. Sterkte, ik weet wat een ramp het is. Ben ook 20 weken amper blij geweest, echt jammer.... Maar het is over nu!
maandag 26 januari 2009 om 14:24
Hoi! Ik ben nu ondertussen 25 weken zwanger maar ook ik werd in mijn 8ste week doodziek, zonder over te geven, ik kreeg niet eens water weg of ik werd er eng van ... bij mij was het behoorlijk erg omdat ik 2 weken niet gegeten en bijna niets gedronken had, toen ik bij mijn gyn kwam moest ik ook gelijk 6 dagen in het ziekenhuis blijven omdat ik uitgedroogd was. Let daar dus wel op want dat is niet goed ook voor je kleine niet! Aangezien je al bij je huisarts bent geweest zullen zei dat ook in de gaten houden maar mocht je je echt beroerd blijven voelen moet je echt even na laten kijken of je nog wel genoeg vocht in je lichaam hebt want ook van uitdroging kan je je beroerd voelen
zaterdag 7 februari 2009 om 16:07
Hoi,
Helaas, ik heb alle tips uitgeprobeerd, maar niets helpt...
Ik probeer positief te blijven en te bedenken dat ik nu 'al' 10 weken zwanger ben, maar vind het heel moeilijk.
De acupunctuur doet niks, van gemberpillen krijg ik enorm maagzuur, van de Emesafene blijf ik net zo misselijk, blijven eten is ook moeilijk, etc.
Ik blijf hopen op 'de gouden tip' ofzo, maar weet ook wel dat ik de tijd z'n werk moet laten doen.
Ik hoop niet dat dit 9 maanden zo doorgaat (een vriendin van me vertelde laatst dat zij dit 9 maanden had gehad...)...
Hoe is het met de andere zwangeren, gaat het iedereen goed?
Helaas, ik heb alle tips uitgeprobeerd, maar niets helpt...
Ik probeer positief te blijven en te bedenken dat ik nu 'al' 10 weken zwanger ben, maar vind het heel moeilijk.
De acupunctuur doet niks, van gemberpillen krijg ik enorm maagzuur, van de Emesafene blijf ik net zo misselijk, blijven eten is ook moeilijk, etc.
Ik blijf hopen op 'de gouden tip' ofzo, maar weet ook wel dat ik de tijd z'n werk moet laten doen.
Ik hoop niet dat dit 9 maanden zo doorgaat (een vriendin van me vertelde laatst dat zij dit 9 maanden had gehad...)...
Hoe is het met de andere zwangeren, gaat het iedereen goed?
zaterdag 7 februari 2009 om 17:22
Hi Miss_BB, ik leef met je mee meid! Ik ben nu 12 weken zwanger en heb ook last van misselijkheid zonder over te geven, tenminste ik heb tot op heden 'slechts' een paar keer overgegeven. Mijn 'geluk' is dat ik na 2 zeer beroerde weken mijn eetlust terugkreeg en dat zeer helpt: elk uur iets kleins eten.
De kokhalsreflex ken ik ook, dat gaat de hele dag door. Dat onderdruk ik met dropjes en kleine beetjes eten. Maar ik word er wel erg simpel van onderhand..
Ik hoop voor jou dat je straks opknapt, ik heb helaas geen tips voor je. Sterkte!!
De kokhalsreflex ken ik ook, dat gaat de hele dag door. Dat onderdruk ik met dropjes en kleine beetjes eten. Maar ik word er wel erg simpel van onderhand..
Ik hoop voor jou dat je straks opknapt, ik heb helaas geen tips voor je. Sterkte!!
zaterdag 7 februari 2009 om 19:38
pffff... ik ben pas 8 weken en bij mijn eerste nauwelijks misselijk geweest, maar nu moet ik er ook aan geloven. Donderdag niets binnen gehouden, gisteren nog 'maar' 1 keer overgegeven, en vandaag gaat het ietsje beter maar nog de hele en dan ook de hele dag erg misselijk. Ik heb mijn zoon de afgelopen dagen bijna niet gezien (veel in bed gelegen en man met zoon op pad) en vraag me echt af hoe ik dat op mijn werk ga doen. Hoe doen jullie dat? En met oudere kinderen? Ik merk dat ik hem nauwelijks uit bed kan halen 's morgens zonder over te geven (want ja, als hij gaat huilen kan ik niet eerst rustig iets eten en dan een half uur blijven liggen...)
zaterdag 7 februari 2009 om 20:07
Nou hier ook heeeel erg misselijk . Ben nu ruim 8 weken en het wordt elke week erger. Lig vandaag ook al de hele dag op bed en moet er niet aan denken volgende week weer te gaan werken. Normaal heb ik een dijk van een eetlust maar nu staat alles tegen lijkt het wel, wel eet ik voortdurend kleine beetjes anders wordt het helemaal erg. Heb ook emesafane en allerhande gemberproducten geprobeerd maar geen effect helaas. Van anderen hoorde ik ook dat cola of melk zou helpen, voor mij niet maar wellicht te proberen. Voor de frissigheid neem ik wel fishermansfriends, smintjes of een dropje.
Maar wie heeft de gouden tip? Sterkte allemaal! Shiva
Maar wie heeft de gouden tip? Sterkte allemaal! Shiva
zaterdag 7 februari 2009 om 20:47
Hoi Miss_BB,
Ook ik ken het fenomeen; ben nu 25 weken zwanger van de tweede en gelukkig gaat het de goede kant op. Af en toe nog overgeven, maar ik voel me stukken beter (overigens had ik hetzelfde bij de 1e). Daar heb jij alleen nu niets aan. Wat bij mij als beste geholpen heeft is Primperan (zetpil), Is sterker spul dan Emesafene (dat hielp bij mij nl niet) en vlakte bij mij het misselijk zijn en het overgeven wel af. Het ging zeker niet over, maar was wel beter te handelen. Hoewel nog steeds een drama; pffff...
Primperan moet je wel via een gyneacoloog krijgen, maar mijn huisarts heeft met een gynaecoloog overlegd en toen was het geregeld. Je mag er max 3 per dag en ik heb een hele tijd van pil naar pil geleefd. Verder hielp het een beetje om de hele dag door te eten, zodat de kotsneigingen iets onderdrukt werden.
Wie weet helpt het bij jou ook. Heel veel succes!
Ook ik ken het fenomeen; ben nu 25 weken zwanger van de tweede en gelukkig gaat het de goede kant op. Af en toe nog overgeven, maar ik voel me stukken beter (overigens had ik hetzelfde bij de 1e). Daar heb jij alleen nu niets aan. Wat bij mij als beste geholpen heeft is Primperan (zetpil), Is sterker spul dan Emesafene (dat hielp bij mij nl niet) en vlakte bij mij het misselijk zijn en het overgeven wel af. Het ging zeker niet over, maar was wel beter te handelen. Hoewel nog steeds een drama; pffff...
Primperan moet je wel via een gyneacoloog krijgen, maar mijn huisarts heeft met een gynaecoloog overlegd en toen was het geregeld. Je mag er max 3 per dag en ik heb een hele tijd van pil naar pil geleefd. Verder hielp het een beetje om de hele dag door te eten, zodat de kotsneigingen iets onderdrukt werden.
Wie weet helpt het bij jou ook. Heel veel succes!
zondag 8 februari 2009 om 08:44
Hoi,
Hier nog een "lotgenoot". Ik ben nu 9 weken zwanger en vanaf week 7 ontzettend misselijk geweest, van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat kokhalzen. Gelukkig heb ik niet hoeven overgeven. Ook ik heb Emesafene (zetpillen) gebruikt en dat werkte redelijk. Af en toe een glas cola drinken wilde bij mij ook wel eens helpen en over de hele dag kleine hoeveelheden eten.
Nu gaat het sinds een dag of 2 iets beter en gebruik ik geen medicatie meer. Ik heb nu wel ontzettende last van m'n maag. Maagpijn, boeren en het zuur.
Het is mijn eerste zwangerschap, ik ga er vanuit dat dit er ook bij hoort.
Is iemand hier toevallig bekend mee?
Heel veel succes en ik hoop dat het met jou ook de beterende de kant opgaat.
Hier nog een "lotgenoot". Ik ben nu 9 weken zwanger en vanaf week 7 ontzettend misselijk geweest, van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat kokhalzen. Gelukkig heb ik niet hoeven overgeven. Ook ik heb Emesafene (zetpillen) gebruikt en dat werkte redelijk. Af en toe een glas cola drinken wilde bij mij ook wel eens helpen en over de hele dag kleine hoeveelheden eten.
Nu gaat het sinds een dag of 2 iets beter en gebruik ik geen medicatie meer. Ik heb nu wel ontzettende last van m'n maag. Maagpijn, boeren en het zuur.
Het is mijn eerste zwangerschap, ik ga er vanuit dat dit er ook bij hoort.
Is iemand hier toevallig bekend mee?
Heel veel succes en ik hoop dat het met jou ook de beterende de kant opgaat.

zondag 8 februari 2009 om 12:51
Helaas hier nog een lotgenoot (ben bijna 11 weken). Eerste zwangeschap ook zo ziek geweest en nu weer helaas.
Er zijn idd via de gyn sterkere middelen te verkrijgen! Huisartsen doen vaak moeilijk, maar ik kan je echt aanraden contact op te nemen met de gyn. Zodat je je wat beter gaat voelen.
Ik voel me ook erg schuldig tegenover mijn dochter. Gelukkig is ze pas 1 en zal ze zich later van deze periode niets kunnen herinneren. Maar dit word wel mooi de laatste. Wat een aanslag op je lichaam is dit zeg. Ik lust overigens ook bijna niks meer, alles smaakt ook vies. Zo irritant.
Ik drink inmiddels Aquarius, dat valt beter dan water en ook aanmaaklimonade valt beter dan water. Water ligt heel zwaar op de maag.
Verder heb ik wel een beetje baat bij accupunctuur. Soms heb ik er nu goede dagen tussen zitten, dat ken ik niet van de zwangerschap van mijn dochter.
Beterschap! :hug;
Er zijn idd via de gyn sterkere middelen te verkrijgen! Huisartsen doen vaak moeilijk, maar ik kan je echt aanraden contact op te nemen met de gyn. Zodat je je wat beter gaat voelen.
Ik voel me ook erg schuldig tegenover mijn dochter. Gelukkig is ze pas 1 en zal ze zich later van deze periode niets kunnen herinneren. Maar dit word wel mooi de laatste. Wat een aanslag op je lichaam is dit zeg. Ik lust overigens ook bijna niks meer, alles smaakt ook vies. Zo irritant.
Ik drink inmiddels Aquarius, dat valt beter dan water en ook aanmaaklimonade valt beter dan water. Water ligt heel zwaar op de maag.
Verder heb ik wel een beetje baat bij accupunctuur. Soms heb ik er nu goede dagen tussen zitten, dat ken ik niet van de zwangerschap van mijn dochter.
Beterschap! :hug;
zondag 8 februari 2009 om 18:43
Jeetje, wat een hoop reacties toch! Fijn!
Het is fijn om te weten dat er meer vrouwen zijn die hier last van hebben, in mijn omgeving is eigenlijk iedereen vrolijk zwanger (geweest).
Ik moet morgen bij de gyn zijn, ga gelijk vragen om sterkere medicatie (Mootje, bedankt!). Bij m'n 1e wilde ik dat niet, maar nu moet je gewoon door omdat ik voor hem moet zorgen (al krijg ik gelukkig veel hulp).
Ik heb horen zeggen dat met 10 weken er een piek in het hcg hormoon is en dat het daarna af moet nemen, ervaren jullie dat ook zo?
Lala, dat schuldgevoel naar je 1e kindje toe, herken ik ook. Vind het echt moeilijk en probeer me echt te verzetten tegen die alles overheersende misselijkheid, maar het lukt niet.
Collie, maagzuur had ik in mijn 1e zwangerschap niet, maar nu wel. Kan echt merken dat het aan bepaald eten ligt. Heb je al Gaviscon gebruikt? Helpt mij wel.
Alle anderen natuurlijk ook heel veel sterkte!!
Het is fijn om te weten dat er meer vrouwen zijn die hier last van hebben, in mijn omgeving is eigenlijk iedereen vrolijk zwanger (geweest).
Ik moet morgen bij de gyn zijn, ga gelijk vragen om sterkere medicatie (Mootje, bedankt!). Bij m'n 1e wilde ik dat niet, maar nu moet je gewoon door omdat ik voor hem moet zorgen (al krijg ik gelukkig veel hulp).
Ik heb horen zeggen dat met 10 weken er een piek in het hcg hormoon is en dat het daarna af moet nemen, ervaren jullie dat ook zo?
Lala, dat schuldgevoel naar je 1e kindje toe, herken ik ook. Vind het echt moeilijk en probeer me echt te verzetten tegen die alles overheersende misselijkheid, maar het lukt niet.
Collie, maagzuur had ik in mijn 1e zwangerschap niet, maar nu wel. Kan echt merken dat het aan bepaald eten ligt. Heb je al Gaviscon gebruikt? Helpt mij wel.
Alle anderen natuurlijk ook heel veel sterkte!!
zondag 8 februari 2009 om 20:08
Same here... Mensen wat voel ik me vreselijk. Loop hele dag te kokhalzen. Zonder dus daadwerkelijk over te geven. Van vrijwel ieder luchtje is het raak: kind moest poepen... kattenvoer, brood en zo verder. Af en toe eet ik wat en dan gaat het een uurtje goed, daarna begint de ellende weer. Ook lig ik halve nachten wakker omdat ik zo misselijk ben. Ik heb het bij eerste ook gehad: van wk 7 tot 17. Nu begon het al in 5, hopelijk wordt het nu na die 10 weken ook beter want anders krijg ik het erg zwaar..... Nu bijna 8 weken. Blehhhhhhh
Succes dames!
Succes dames!
maandag 9 februari 2009 om 10:51
Suze2, dat 's nachts wakker liggen is ook erg irritant he... En als ik overdag wel lekker heb kunnen slapen, slaap ik 's nachts helemaal slecht. In mijn vorige zwangerschap begon het bij mij ook 'pas' met week 6 de misselijkheid, maar nu toch al vanaf 4,5 of 5 weken.
Ben vanmorgen bij de gyn geweest en alles was goed daarbinnen. Op de echo was een spartelend mensje te zien met alles erop en eraan. Aan de misselijkheid was niets anders te doen dan 3x per dag Emesafene slikken, maar dat helpt bij mij echt niets heb ik het idee. Of gaan daar een paar weken overheen?
Primperan wilde ze mij niet geven als het niet hoefde, want daar was nog te weinig over bekend.
God, wat kijk ik uit naar een lekker bord eten met smaak op te kunnen eten...
Komen jullie de dag een beetje door allemaal? Wat duurt zo'n dag dan lang he...
Ben vanmorgen bij de gyn geweest en alles was goed daarbinnen. Op de echo was een spartelend mensje te zien met alles erop en eraan. Aan de misselijkheid was niets anders te doen dan 3x per dag Emesafene slikken, maar dat helpt bij mij echt niets heb ik het idee. Of gaan daar een paar weken overheen?
Primperan wilde ze mij niet geven als het niet hoefde, want daar was nog te weinig over bekend.
God, wat kijk ik uit naar een lekker bord eten met smaak op te kunnen eten...
Komen jullie de dag een beetje door allemaal? Wat duurt zo'n dag dan lang he...
maandag 9 februari 2009 om 13:13
Fijn dat ik niet de enige ben die zich zo beroerd voelt! Ben nu 10,5 week en het is nog steeds niet minder geworden. Emefasene helpt weer niet, vorige week heb ik 5 dagen Primperan mogen gebruiken van de huisarts maar dat hielp ook niet. Wel heb ik 5 dagen en nachten heerlijk geslapen van dat spul. Seabands, acupunctuur en de granules van VSM doen ook helemaal niets.
Kunnen jullie nog wel gewoon werken? Ik lig al bijna 4 weken naar het plafond van m'n slaapkamer te staren. Stil liggen werkt het beste (anders moet ik spugen). De zorg voor m'n 2 dochtertjes ligt volledig in handen van m'n man en de oma's. Echt balen!
Ga maar eens wat boeken bij Bol bestellen. Dan gaan de dagen iets sneller......
Kunnen jullie nog wel gewoon werken? Ik lig al bijna 4 weken naar het plafond van m'n slaapkamer te staren. Stil liggen werkt het beste (anders moet ik spugen). De zorg voor m'n 2 dochtertjes ligt volledig in handen van m'n man en de oma's. Echt balen!
Ga maar eens wat boeken bij Bol bestellen. Dan gaan de dagen iets sneller......
maandag 9 februari 2009 om 14:51
Als ik al die berichten zo lees, weet ik eindelijk dat ik niet de enige ben die me zo beroerd voelt. Om me heen waren alleen maar hele blije klachtloze zwangeren te vinden en soms word je daar wat moedeloos van. Nu ben ik al een stuk verder dan jullie (ruim 30 weken) maar ben nog steeds wel beroerd. Vanaf de achtste week ben ik al niet meer aan het werk geweest, dat ging gewoon echt niet meer. Gelukkig hielp de emefasene bij mij uiteindelijk wel, vooral toen ik van de gyn. de volledige dosis (4x op een dag) in combinatie met paracetamol mocht blijven gebruiken. Misschien kun je dat nog proberen, de emefasene als zetpil en daarbij paracetamol slikken en dan heb ik ook nog ranitidine als maagzuurremmer om de paracetamol erin te houden gekregen. Na een week die combinatie genomen te hebben, hield ik weer wat eten en vocht binnen. Nu hou ik het meeste inmiddels wel weer binnen, als het maar kleine beetjes zijn.
maandag 9 februari 2009 om 15:26
Umpi, werken zou hier ook niet lukken, gelukkig was ik nog niet aan 't werk (was werkzoekend). Probeer wel op te blijven, maar merk dat het me moeite kost om te zitten. Krijg het heel erg benauwd, herkent iemand dat? Heb net maar een paracetamol genomen. Wat vervelend he dat je niet je niet voor je 2 dochtertjes kunt zorgen. Zijn ze nog klein?
Assevas, wat vreselijk dat je je al zo lang beroerd voelt. Ik heb het idee dat bij sommige vrouwen het hcg-hormoon zo sterk aanwezig is, dat niks helpt. Fijn dat je in ieder geval iets gevonden hebt.
Ik slik de Emesafene nu 2x op een dag, omdat ik het idee heb dat het niks uithaalt, maar 4x mag ook?
Assevas, wat vreselijk dat je je al zo lang beroerd voelt. Ik heb het idee dat bij sommige vrouwen het hcg-hormoon zo sterk aanwezig is, dat niks helpt. Fijn dat je in ieder geval iets gevonden hebt.
Ik slik de Emesafene nu 2x op een dag, omdat ik het idee heb dat het niks uithaalt, maar 4x mag ook?
maandag 9 februari 2009 om 17:18
Ik slik de Emefase ook 2x per dag, zal eens vragen of dat opgehoogd kan worden. Bij m'n eerste heb ik er ook 9 maanden last van gehad. En toch vergat ik het meteen toen ik m'n dochter in m'n armen had. Ongelooflijk! Bij de tweede werd het na 20 weken wat minder. Zal blij zijn als ik ook op de 30 weken zit!
Rechtop zitten lukt mij ook niet, word ik nog beroerder van en kortademig. Ik lig dus de hele dag op 2 dikke kussens. M'n dochters zijn 1 en 2, erg klein dus. De oudste heeft nu wel door dat ik niet lekker ben omdat de baby 'raar' doet in m'n buik. Komt ze de hele tijd met dekentjes aanzetten voor me, heel lief. Voel me zo schuldig richting die twee ukkies en richting m'n man.
Is het jouw eerste Miss BB?
Rechtop zitten lukt mij ook niet, word ik nog beroerder van en kortademig. Ik lig dus de hele dag op 2 dikke kussens. M'n dochters zijn 1 en 2, erg klein dus. De oudste heeft nu wel door dat ik niet lekker ben omdat de baby 'raar' doet in m'n buik. Komt ze de hele tijd met dekentjes aanzetten voor me, heel lief. Voel me zo schuldig richting die twee ukkies en richting m'n man.
Is het jouw eerste Miss BB?

maandag 9 februari 2009 om 20:01
Ik lees overal emasafene slikken...ik heb er zetpillen van. Zou dat niet minder belastend voor je maag zijn (voor degenen die het slikken)? Wat je maag moet zo'n pilletje ook verwerken (bij de gedachte word ik er al misselijk van).
Sinds een week of 4 ben ik ziek thuis. Werken is geen optie. Ik ben vandaag 1 uurtje daar geweest en moet het nu bekopen met super misselijkheid, dus was geen succes. Al hoewel ik het leuk vond mijn collega's weer te zien en ze ook allemaal erg lief waren.
Sinds een week of 4 ben ik ziek thuis. Werken is geen optie. Ik ben vandaag 1 uurtje daar geweest en moet het nu bekopen met super misselijkheid, dus was geen succes. Al hoewel ik het leuk vond mijn collega's weer te zien en ze ook allemaal erg lief waren.
maandag 9 februari 2009 om 20:38
Lala, ik denk dat je lijf al die prikkels gewoon niet aankan. Ik merk ook, op een dag dat ik echt wat dingen 'moet' doen, ik 's avonds en 's nachts nog beroerder ben. Jammer dat je even niet kunt werken is het natuurlijk wel.
Umpi, ik heb al een zoontje van 17 maanden (die ik ook zelf niet kan verzorgen momenteel). Hij komt qua liefde en aandacht niet tekort, maar toch voel ik me schuldig.
Ben jij nooit bang geweest dat je bij een volgende zwangerschap weer zo misselijk/ziek zou zijn? Ik heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht na de 1e keer, maar besef het nu des te beter: een volgende keer komt er niet!
Ik kijk nu al uit naar de bevalling...
Umpi, ik heb al een zoontje van 17 maanden (die ik ook zelf niet kan verzorgen momenteel). Hij komt qua liefde en aandacht niet tekort, maar toch voel ik me schuldig.
Ben jij nooit bang geweest dat je bij een volgende zwangerschap weer zo misselijk/ziek zou zijn? Ik heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht na de 1e keer, maar besef het nu des te beter: een volgende keer komt er niet!
Ik kijk nu al uit naar de bevalling...