Gedoe met schoonmoeder

23-05-2017 12:54 80 berichten
-

MODEDIT: TO heeft waarschuwing gehad voor verwijderen OP
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 15:33
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik lees is... baby met veel ellende, toch zwanger geraakt na amper 3 maanden, en straks 2 kinderen onder de 1 met een uitgemergelde moeder.

Succes.
-
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 15:34
0.00% gewijzigd
ghostly41 schreef:
23-05-2017 14:13
Het enige wat ik lees is... baby met veel ellende, toch zwanger geraakt na amper 3 maanden, en straks 2 kinderen onder de 1 met een uitgemergelde moeder.

Succes.
Ja, dat was ook zeker niet de bedoeling. Maar wel heel leuk en we zijn er heel blij mee. Het was ook helemaal niet zo'n groot probleem geweest als ik geen hyperemesis had gekregen en zoiets kun je ook niet voorspellen natuurlijk. Daarnaast gaat het nu goed met mijn zoontje hoor, sinds hij medicatie krijgt en speciale voeding was het in 1 klap een vrolijk en tevreden mannetje. Het duurde alleen wel 4 maanden voor we daar eindelijk waren.
Telefoon staat op speaker, jij zit er naast en dan zeg je niet " hoi, ........ Ik hoor alles, hoor " ? ??????

Bij rotopmerkingen zeg je " parrrrdon ? Wat onaardig " en je trekt een wenkbrauw zo hoog mogelijk op "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik begrijp echt niet dat je je zo laat behandelen, dat je vriend jou zo laat behandelen. Ik snap dat je bij de eerste keer met je mond vol tanden staat, maar daarna..? En ze komt serieus nog bij jullie thuis? Hell no. Jij laat je dus zo behandelen in je eigen huis? Je vriend laat de moeder van zijn kinderen zo behandelen in jullie huis?
En je praat het nog goed ook. Kom eens voor jezelf op zeg. En zie je vriend voor wat hij is: een slap moederskindje.
blijfgewoonbianca schreef:
23-05-2017 14:20
Telefoon staat op speaker, jij zit er naast en dan zeg je niet " hoi, ........ Ik hoor alles, hoor " ? ??????
Dit ook, heb je er de hele tijd stilletjes naast gezeten? Terwijl ze jou en jullie relatie door het slijk heen haalde?
nessemeisje schreef:
23-05-2017 14:25
Dit ook, heb je er de hele tijd stilletjes naast gezeten? Terwijl ze jou en jullie relatie door het slijk heen haalde?
Eigenlijk wel. Alleen naar mijn vriend toe gefluisterd dat hij dat 'toch echt wel ff mocht tegenspreken". Als ik wel wat had gezegd, draait ze het weer om naar dat ik me overal mee bemoei en mijn vriend geen telefoongesprekken privé mag voeren ofzo. Dat leek me niet handig.

Mijn vriend probeerde eerst wel tegen haar in te gaan dat dat oneerlijk was en hij het niet met haar eens was maar dan gaat ze al gauw op hem inhakken. Ze liet hem niet uitpraten en herhaalde alleen maar: KIJK NOU MAAR, HAAL ER EEN NOTARIS BIJ, DOE HET NOU etc. Op een gegeven moment zegt hij dan: Prima, ik zal er naar kijken.

Andersom, mocht dat zo zijn geweest, had ik duidelijk gemaakt naar mijn ouders dat ik dat niet pik en opgehangen. Dat heb ik hem ook al uitgelegd. Dat ik niet verwacht dat hij tegen haar tekeer gaat, maar wel graag zou zien dat hij tegen haar zou zeggen dat ze me met respect moet behandelen of niet welkom is. Me niet mogen vind ik prima. Maar als dat er bij hem nou niet inzit? Ik ga dat niet afdwingen, daar wordt niemand beter van. Daarnaast hou ik enorm veel van hem en is dit voor mij, wat zijn reactie betreft, geen groot probleem. Jammer, maar geen dealbreaker.

Edit: daarnaast komt ze in principe niet in ons huis nee. Bedoel meer voor verjaardagen of dat soort dingen. Daar ga ik momenteel nog mee akkoord.
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 14:37
Reden: Aanvulling
5.11% gewijzigd
Niet alleen je vriend is een dweil, jij blijkbaar ook.
Je vriend zoekt excuses voor het gedrag van zijn moeder en jij zoekt excuses voor het gedrag van je vriend en zijn moeder.

De enige manier waarop je dit veranderd is door haar aan te pakken. Door het gedrag van je vriend wordt het alleen maar erger en jij gaat daar in mee. Je kunt hier wel om tips vragen om er anders mee om te gaan maar dat gaat nooit helpen als niet het probleem wordt aangepakt.
blablamana schreef:
23-05-2017 14:32
Eigenlijk wel. Alleen naar mijn vriend toe gefluisterd dat hij dat 'toch echt wel ff mocht tegenspreken". Als ik wel wat had gezegd, draait ze het weer om naar dat ik me overal mee bemoei en mijn vriend geen telefoongesprekken privé mag voeren ofzo. Dat leek me niet handig.

Mijn vriend probeerde eerst wel tegen haar in te gaan dat dat oneerlijk was en hij het niet met haar eens was maar dan gaat ze al gauw op hem inhakken. Ze liet hem niet uitpraten en herhaalde alleen maar: KIJK NOU MAAR, HAAL ER EEN NOTARIS BIJ, DOE HET NOU etc. Op een gegeven moment zegt hij dan: Prima, ik zal er naar kijken.

Andersom, mocht dat zo zijn geweest, had ik duidelijk gemaakt naar mijn ouders dat ik dat niet pik en opgehangen. Dat heb ik hem ook al uitgelegd. Dat ik niet verwacht dat hij tegen haar tekeer gaat, maar wel graag zou zien dat hij tegen haar zou zeggen dat ze me met respect moet behandelen of niet welkom is. Me niet mogen vind ik prima. Maar als dat er bij hem nou niet inzit? Ik ga dat niet afdwingen, daar wordt niemand beter van. Daarnaast hou ik enorm veel van hem en is dit voor mij, wat zijn reactie betreft, geen groot probleem. Jammer, maar geen dealbreaker.
Ik zou mijn kind opgepakt hebben en naar mijn moeder / vriendin zijn gegaan tot partner door het stof zou zijn gegaan.
Ja, ik dus niet. Misschien maakt me dat inderdaad een slappe dweil. Maar ik vind dat geen oplossing. Ik kan van hem ook niet iemand maken die hij niet is. Daarnaast heb ik verder niks te klagen over hem of onze relatie.
ze is niet toevallig ergens heeeel erg allergisch voor, behalve dan voor jou...

maar iets praktischers als nootjes of zoiets?
Lorem Ipsum
Nou, dan is het toch duidelijk? Je vriend gaat geen ruggengraat kweken omdat jij zijn gedrag vergoelijkt en o zo begripvol bent, jij laat je schoonmoeder doodleuk over je heen blijven walsen en hebt zelfs voor haar gedrag nog excuses, dus ga je straks fijn trouwen en laat je schoonmoeder de rest van je leven bepalen tot ze gaat hemelen.
Ik zeg, veel succes ermee.

Oh, en uit eigen ervaring kan ik je ook nog wel vertellen hoe het voor kinderen is om op te groeien tussen een dweil, een deurmat en een giftige draak als ouders/grootouder. Besef je wel dat ook jullie kinderen hier een goed voorbeeld van meekrijgen?
turquasi schreef:
23-05-2017 14:39

:rofl:

Helaas niet. Maar wel al in de 70. ;)
blablamana schreef:
23-05-2017 14:38
Ja, ik dus niet. Misschien maakt me dat inderdaad een slappe dweil. Maar ik vind dat geen oplossing. Ik kan van hem ook niet iemand maken die hij niet is. Daarnaast heb ik verder niks te klagen over hem of onze relatie.
En wat wil je dan met dit topic bereiken? Je doet nu niks en gaat ook niks doen, wat wil je dan van forummers?
Zo, ik zou eisen dat vriend voor me op zou komen en anders was het contact van mijn kant over. Dan ging hij maar lekker alleen, maar zonder mij. Wat een slappe hap zeg!
blablamana schreef:
23-05-2017 14:38
hij laat je behandelen als een hond, hij vindt het prima als iemand geen respect voor je heeft, maar verder is er niks mis. Niet met hem en niet met jullie relatie. Nou, snap niet dat je een topic hebt geopend want jij wil er ook niet actief iets aan doen.
Alles went. Zou gewoon zo door gaan, dan.
-
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 15:34
0.00% gewijzigd
En je vriend laat het toe dat zij zich zo gedraagt? Waar is zijn ruggengraat?
turquasi schreef:
23-05-2017 14:39

:rofl: :rofl:
Je schoonmoeder is een loeder. Vriend mag best wat harder tegen haar optreden.
Sta op je strepen bij hem! Sleep hem er bij zn haren bij! Hij heeft voor jou gekozen, daar hoort bij dat hij het gedrag van zijn moeder tegenover jou streng af moet keuren in niet mis te verstane bewoordingen.
Praat met hem! Stel het niet uit tot na de bruiloft.

Sterkte en een dikke knuffel :hug:
Zoals je zelf al zegt, de bom gaat een keer barsten. Des te langer je wacht des te heftiger het wordt. Wees samen met je vriend volwassen en pak het nu aan. Wil zij niet mee werken? Dan mag ze weg blijven. Als je vriend persen contact met haar wil mag hij bij haar langs gaan, maar ook dat lijkt me geen goed voorbeeld voor jullie kinderen.

Wel sterkte met de hele situatie, dit en zwanger en bedrust en al een zoontje... :hug: :hug:
Wat een naar mens die schoonmoeder. Ik zou je adviseren om serieus iets te gaan doen aan je eigenwaarde en je grenzen aangeven, want dit is echt niet gezond.
En ben het met de anderen eens, je vriend zou echt meer voor je op moeten komen ook al is het allemaal verklaarbaar.
he jammer... maar voor een leuke dag is wat laxeermiddel/valium door d'r koffie ook zo gepiept natuurlijk (al staat dat misschien wat gek op de trouwfoto's)
Lorem Ipsum
Dubbel
cherubijn wijzigde dit bericht op 23-05-2017 14:58
97.49% gewijzigd
blablamana schreef:
23-05-2017 14:46
Nou, ik vind al deze reacties serieus erg fijn en het perspectief dat het me biedt kan ik ook echt wel wat mee. Daarnaast even uitrazen en frustratie uiten.
En ik ga uiteindelijk echt wel wat doen, zoals ik ook tegen mijn vriend heb gezegd: als hij niks doet, doe ik het een keer. Ik word niet snel boos, blijf eindeloos begripvol (te lang, zoals iedereen terecht zegt) maar het houdt een keer op. Dan is ze niet meer welkom, ziet ze mijn kinderen alleen bij korte bezoekjes haar kant op.. en verder niet. Ik zal nooit tegen haar tekeer gaan, ik ga nooit tegen iemand tekeer (nuja, bijna nooit). Maar mijn geduld is wel een keer op. Als ik ooit merk dat ze zich negatief over mij uitlaat waar mijn kinderen bij zijn, krijgt ze ze niet meer te zien.
Maar natuurlijk zou ik dat graag voorkomen, want ze is in principe een leuke oma (sowieso naar mijn vriend zn neefje toe, mijn zoontje heeft ze nog weinig mee te maken gehad).
Ik snap werkelijk niet dat je met dit leven, dit gezinsleven, genoegen neemt. Heb je zo weinig eigenwaarde dat je jezelf niets beters gunt dan dit?
En overigens, kinderen hoeven helemaal niet bij oma te zijn om negatieve zaken die zij uit alleen maar van haar te horen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven