Veertig en single
dinsdag 23 mei 2017 om 23:42
Single zijn en in de veertig... vaak leuk met een fles wijn naast je. De aandacht van tinder of een man die je op een sporadische avond hebt ontmoet en dan je vrienden die een soort van jaloezie naar je hebben omdat je maar alles kan doen wat je wil. Maar eigenlijk ben je heel eenzaam. Waarom is dat toch zo? Ik ben een happy single, en moet zeggen dat in de veertig single zijn leuker is dan in de dertig. Je hebt de interesante (getrouwde) mannen. Daar is dus ook het probleem, voor mij dan. Aan de ene kant wil ik echt wel iemand die mij wil die voor me wil gaan maar waarom stoot ik die juist af? En wil ik juist de man die eigenlijk niet kan? Daarin ga ik ver, verder dan ik zou gaan dan voor iemand die wel beschikbaar is, die kap ik af. Ik denk dan hoe moeilijk is het? Je hoeft niet je relatie te beindigen ( degene heeft een open relatie) gewoon leuk zonder gebonden iets, maar stiekem vind ik hem veel leuker dan ik wil toegeven. Ik voel me net bridget jones, je moet voor mr darcy gaan maar uiteindelijk ga je toch voor hugh grant! De berichtjes stromen binnen maar niet van diegene, en die wil je juist. Hoe cliche he. Ik vraag me af en toe wel eens af of het ooit nog goed komt, of er ooit een man komt die ik dan wil veroveren en die mij ook echt wil. Ik dacht altijd dat komt later wel maar later is toch wel nu? De 50 shades of gray, leuke film, maar heeft ook veel mannen op een (verkeerd) idee gebracht. Hoe doet de rest dat? Toch daten via tinder (of soortgelijk) en al doende leer je of het bij jezelf zoeken. Ik heb niet echt vrienden waarmee ik hierover kan praten, denken alleen waar zeur ik over je hebt geen poepluiers te verschonen! Stiekem wil ik gewoon een onbeschikbare man waardoor de moeilijke gesprekken over hoe nu verder nooit komen en dan op zoek naar iemand waarmee ik wel verder wil. Maar als ik die man heb ga ik daar helemaal in op en wed ik op het verkeerde paard om het zo maar te zeggen. Zijn er meer mensen van in de veertig die hier tegenaan lopen? En hoe ga je daar mee om? Ik ben benieuwd of ik hier tot meer inzicht kom.
woensdag 24 mei 2017 om 00:03
Ten eerste je leven niet gaan vergelijken met films
En ten tweede, geen bezette man nemen, komt voor iedereen alleen maar ellende van. Vooral als er kinderen in het spel zijn. Egoïstisch van jou dus
En ten tweede, geen bezette man nemen, komt voor iedereen alleen maar ellende van. Vooral als er kinderen in het spel zijn. Egoïstisch van jou dus
sue-heck wijzigde dit bericht op 24-05-2017 00:05
10.08% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
woensdag 24 mei 2017 om 00:34
Juist niet zou ik zeggen. Kans dat je iemand vindt die je en echt leuk vindt, en met geen enkele andere vrouw op dat moment iets heeft, is niet zo groot. Op deze leeftijd starten de meeste nieuwe relaties tussen mensen die al een relatie hadden. Kun je heel verontwaardigd over doen en ze hel en verdoemenis voorspellen maar het is wel zo. Grappig stukje trouwens TOSallySpectra schreef: ↑24-05-2017 00:06Je maakt het vooral jezelf moeilijk. Zo vermoeiend, dat genavelstaar. Kweek een ruggengraat en laat die gebonden mannen voor wat ze zijn als jij jezelf serieus neemt.
woensdag 24 mei 2017 om 00:39
Haha een columist, zou best leuk zijn maar nee hoor geen inspiratie op dat vlak nodig.
Uiteraard is de eerste reactie dat je niet met een gebonden man in zee moet gaan. Maar dat is juist mijn topic! Tuurlijk ben ik ook niet op zoek naar een gebonden man maar het afstandelijke, het moeilijke dat maakt het interessant. Een vrijgezelle man staat binnen no time op je stoep en je hoeft niet eens na te denken wat je naar hem stuurt. Maar dat wil je niet. En dan alleen jezelf pijn doen na de high die je had met de gebonden man terwijl je wist dat het ging komen. Maar in je droomwereld denk je ach hij wil niks, ik wil niks dus dan kunnen we het toch gewoon leuk hebben? Waar het mij om gaat is waarom je het niet gewoon leuk durft te hebben met een beschikbare man en dan bedoel ik niet dat de ander meteen getouwd hoeft te zijn. Waarom is dat niet interessant. Vind het maar ingewikkkeld om in de veertig en single te zijn hoor
Uiteraard is de eerste reactie dat je niet met een gebonden man in zee moet gaan. Maar dat is juist mijn topic! Tuurlijk ben ik ook niet op zoek naar een gebonden man maar het afstandelijke, het moeilijke dat maakt het interessant. Een vrijgezelle man staat binnen no time op je stoep en je hoeft niet eens na te denken wat je naar hem stuurt. Maar dat wil je niet. En dan alleen jezelf pijn doen na de high die je had met de gebonden man terwijl je wist dat het ging komen. Maar in je droomwereld denk je ach hij wil niks, ik wil niks dus dan kunnen we het toch gewoon leuk hebben? Waar het mij om gaat is waarom je het niet gewoon leuk durft te hebben met een beschikbare man en dan bedoel ik niet dat de ander meteen getouwd hoeft te zijn. Waarom is dat niet interessant. Vind het maar ingewikkkeld om in de veertig en single te zijn hoor
woensdag 24 mei 2017 om 00:52
Snap hier geen reet van...anoniem20141 schreef: ↑24-05-2017 00:39
Waar het mij om gaat is waarom je het niet gewoon leuk durft te hebben met een beschikbare man en dan bedoel ik niet dat de ander meteen getouwd hoeft te zijn. Waarom is dat niet interessant.
woensdag 24 mei 2017 om 01:47
Met een getrouwde man, komt er hoogstwaarschijnlijk geen echte langdurige relatie, want die kiest hoogstwaarschijnlijk voor huis, vrouw, kinderen, etc. Een vrijgezelle beschikbare man is niet interessant (omdat je dan wel een mogelijkheid hebt om een relatie mee aan te gaan). Conclusie: in beide gevallen mislukt "relatievorming".
In mijn ogen ben je zo bang voor echte liefde, dat je het niet aangaat, of niet in staat bent tot echte liefde. Waarschijnlijk ook nog steeds harder schreeuwen dat het niet zo is, tenminste dat was bij mijn "vriendin" het geval. Ze had ook iets met het getal 5
. Greetz van een happy single van in de 40
In mijn ogen ben je zo bang voor echte liefde, dat je het niet aangaat, of niet in staat bent tot echte liefde. Waarschijnlijk ook nog steeds harder schreeuwen dat het niet zo is, tenminste dat was bij mijn "vriendin" het geval. Ze had ook iets met het getal 5
woensdag 24 mei 2017 om 02:40
woensdag 24 mei 2017 om 03:24
Ik vind het gek dat je spanning alleen lijkt te associeren met mannen die al bezet zijn... daar wordt, zoals iemand hierboven al zei, niemand gelukkig van.
Gooi die telefoon met tinder ergens onderin je tas en ga iets leuks doen. In de sportschool of, om het even in romcom-stijl te houden, in het park zijn ook zat leuke mannen te vinden.
Gooi die telefoon met tinder ergens onderin je tas en ga iets leuks doen. In de sportschool of, om het even in romcom-stijl te houden, in het park zijn ook zat leuke mannen te vinden.
woensdag 24 mei 2017 om 06:31
Je zit van binnen nog niet helemaal goed. Dat dit je aantrekt zegt iets over je eigenwaarde. Je vindt jezelf niet genoeg waard om voor t echte werk te gaan. Normen waarden dingetje. Ik heb ook dat foute mannen mij nog een soort vsn aantrekken. Alhoewel dat inmiddels aan t veranderen is. Heeft met m'n zelfbeeld te maken. Die stijgt nu. En ik merk dat m'n blik op mensen mee veranderd. Wellicht
woensdag 24 mei 2017 om 06:53
Ik zie er maar één die ingewikkeld doet en dat ben jij. Als jij dit zo wilt, gewoon mee doorgaan. Wil je dat niet, doe je het anders. Hoe moeilijk kan het zijn.anoniem20141 schreef: ↑24-05-2017 00:39Haha een columist, zou best leuk zijn maar nee hoor geen inspiratie op dat vlak nodig.
woensdag 24 mei 2017 om 07:15
Ik leerde mijn vent kennen toen ik 43 was. Daarvoor jaaaaaaren single maar heb dat nooit ingewikkeld gevonden.
Jij maakt het ingewikkeld.
Ik snap overigens de rush van een gebonden man ook niet zo.
Maar misschien ben ik wel een hele vreemde veertiger dan hoor
Jij maakt het ingewikkeld.
Ik snap overigens de rush van een gebonden man ook niet zo.
Maar misschien ben ik wel een hele vreemde veertiger dan hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 24 mei 2017 om 08:08
Dat komt omdat de leukste mannen getrouwd zijn. Ze zijn gestrikt voor huisje boompje beestje door een aantrekkelijke vrouw. Ze willen even wat afwisseling dus gaan ze vreemd met jou. Ze zijn niet van plan om hun geliefde vrouw en gezin voor hun minnaressen te ruilen. Het komt niet in hen op. Maar hun lijf en ego willen af en toe iets anders; dan kunnen ze er thuis weer tegenaan.
Boven de veertig zijn er niet zoveel single mannen meer die aantrekkelijke partij zijn voor een vrouw die een relatie wil.
Boven de veertig zijn er niet zoveel single mannen meer die aantrekkelijke partij zijn voor een vrouw die een relatie wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 24 mei 2017 om 08:18
Heel verontwaardigd? Nee hoor. Maar niet gaan zitten miepen dat je iets serieus wil, het vervolgens aanleggen met een gebonden man die alleen op zoek is naar een tussendoortje en dan toch weer verbaasd zijn dat je nog steeds geen vaste verkering hebt. Terwijl kennelijk de vrijgezellige veertigers voor TO in de rij staan, als ik het zo lees. Maar die zijn dus niet interessant genoeg.Antoon69 schreef: ↑24-05-2017 00:34Juist niet zou ik zeggen. Kans dat je iemand vindt die je en echt leuk vindt, en met geen enkele andere vrouw op dat moment iets heeft, is niet zo groot. Op deze leeftijd starten de meeste nieuwe relaties tussen mensen die al een relatie hadden. Kun je heel verontwaardigd over doen en ze hel en verdoemenis voorspellen maar het is wel zo. Grappig stukje trouwens TO
anoniem_287941 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 08:19
8.84% gewijzigd
woensdag 24 mei 2017 om 08:46
ben je in andere aspecte van je leven ook zo'n control freak?
relaties en liefdes laten zich niet zo plannen en sturen.
wil je een nieuwe relatie of gewoon vriendschappen, dan moet je zorgen dat je meer mensen tegenkomt in je dagelijks leven. en niet met een fles wijn op de bank met tinder blijven zitten.
en niet ieder man in een bepaalde leeftijdscatagorie is een potentiele nieuwe partner, die je zo ook moet beoordelen.
ga leuke mensen ontmoeten, en wie weet kom je een keer iemand tegen met wie het klikt en wat kan doorgroeien naar iets moois.
niet de laag zo laag leggen om dan maar "die bezette man die je wat aandacht geeft en leuke seks" te accepteren als partner
relaties en liefdes laten zich niet zo plannen en sturen.
wil je een nieuwe relatie of gewoon vriendschappen, dan moet je zorgen dat je meer mensen tegenkomt in je dagelijks leven. en niet met een fles wijn op de bank met tinder blijven zitten.
en niet ieder man in een bepaalde leeftijdscatagorie is een potentiele nieuwe partner, die je zo ook moet beoordelen.
ga leuke mensen ontmoeten, en wie weet kom je een keer iemand tegen met wie het klikt en wat kan doorgroeien naar iets moois.
niet de laag zo laag leggen om dan maar "die bezette man die je wat aandacht geeft en leuke seks" te accepteren als partner
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 24 mei 2017 om 08:48
Gezien maar dat is toch geen leuke film voor een normale vrouw? Dat soort tuig wat alleen maar een ander klein wil krijgen om zijn eigen grootsheid te voelen is geen relatiemateriaal hoor. Ik vond het nogal onbegrijpelijk geromantiseerd.De 50 shades of gray, leuke film, maar heeft ook veel mannen op een (verkeerd) idee gebracht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven