Hondenpoep :-(
woensdag 24 mei 2017 om 09:38
Achter ons huis ligt een speelveldje / trapveldje. Een grasveldje met een doel.
Helaas zijn er mensen die hier hun hond laten poepen, wat mij al een paar keer zo'n ranzige schoonmaakbeurt van de kinderschoenen heeft opgeleverd.
Ik heb een keer bij het grasveld 3x een nette brief opgehangen. En ik heb nu de gemeente een hondenpoep-bord op laten hangen.
Sindsdien is het ietsje minder, maar bepaald niet over.
In de gemeente waar wij wonen mogen honden alleen poepen op een speciale plek of bij bosjes.
Iemand nog ideeën of ervaring hier mee?
Helaas zijn er mensen die hier hun hond laten poepen, wat mij al een paar keer zo'n ranzige schoonmaakbeurt van de kinderschoenen heeft opgeleverd.
Ik heb een keer bij het grasveld 3x een nette brief opgehangen. En ik heb nu de gemeente een hondenpoep-bord op laten hangen.
Sindsdien is het ietsje minder, maar bepaald niet over.
In de gemeente waar wij wonen mogen honden alleen poepen op een speciale plek of bij bosjes.
Iemand nog ideeën of ervaring hier mee?
woensdag 24 mei 2017 om 14:15
Kleine moeite toch om de poep op te ruimen?Platy schreef: ↑24-05-2017 14:06Dan mogen die andere bewoners gaan klagen bij de gemeente, wie weet kan er dan wel een poepzuiger van de hondenbelasting worden aangeschaft en iemand die dat ding bedient betaald worden. Maar als de gemeente mij schaamteloos komt vertellen dat de hondenbelasting gebruikt wordt om gaten in de begroting op te vullen vind ik dat schandalig. En mijn gemeente heeft de hoogte hondenbelasting van het hele land, zegt wel weer genoeg.
Maar blijkbaar vind jij het fijner om alleen maar met je vinger te wijzen naar de gemeente.
woensdag 24 mei 2017 om 14:19
Lekker makkelijk om jouw probleem bij anderen neer te leggen, ben jij er van af. Dan vind je het vast ook heel normaal dat jouw buren hun auto bij jou voor de oprit zetten, omdat de gemeente niet voldoende parkeerplaatsen heeft gecreëerd. Jij zult dan niet boos naar de buren gaan, dat je niet weg kunt met je auto, maar je buren volledig gelijk geven dat ze dit doen en de gemeente bellen.Platy schreef: ↑24-05-2017 14:06Dan mogen die andere bewoners gaan klagen bij de gemeente, wie weet kan er dan wel een poepzuiger van de hondenbelasting worden aangeschaft en iemand die dat ding bedient betaald worden. Maar als de gemeente mij schaamteloos komt vertellen dat de hondenbelasting gebruikt wordt om gaten in de begroting op te vullen vind ik dat schandalig. En mijn gemeente heeft de hoogte hondenbelasting van het hele land, zegt wel weer genoeg.
woensdag 24 mei 2017 om 14:26
De hoogste hondenbelasting is in Noordwijk. Daar kun je op 3 plekken gratis zakjes ophalenPlaty schreef: ↑24-05-2017 14:06Dan mogen die andere bewoners gaan klagen bij de gemeente, wie weet kan er dan wel een poepzuiger van de hondenbelasting worden aangeschaft en iemand die dat ding bedient betaald worden. Maar als de gemeente mij schaamteloos komt vertellen dat de hondenbelasting gebruikt wordt om gaten in de begroting op te vullen vind ik dat schandalig. En mijn gemeente heeft de hoogte hondenbelasting van het hele land, zegt wel weer genoeg.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
woensdag 24 mei 2017 om 14:35
[quote=Fee-de-Goede post_id=27114703 time=1495615959 user_id=319861]
Dit bedoelde ik dus. Je doet het erom.
Je weet zelf ook wel dat die hondenbelasting er is om de uitlaatplekken te faciliteren. De vuilnisbakken bij uitlaatplekken te legen en er zijn altijd ook nog stukken waar je geen opruimplicht heb. Die worden ook nog schoongemaakt.
hoho hier klopt iets niet hoor!!
OOk hier in de gemeente wordt er het gat in diverse begrotingen mee gedicht
Sterker nog ik heb een petitie gehouden voor een losloopgebied en dat werd in eerste instantie toegewezen, en is later weer ingetrokken.
Ook hier hebben we opruim plicht. en boa's die alleen controleren als het mooi weer is..
Dit bedoelde ik dus. Je doet het erom.
Je weet zelf ook wel dat die hondenbelasting er is om de uitlaatplekken te faciliteren. De vuilnisbakken bij uitlaatplekken te legen en er zijn altijd ook nog stukken waar je geen opruimplicht heb. Die worden ook nog schoongemaakt.
hoho hier klopt iets niet hoor!!
OOk hier in de gemeente wordt er het gat in diverse begrotingen mee gedicht
Sterker nog ik heb een petitie gehouden voor een losloopgebied en dat werd in eerste instantie toegewezen, en is later weer ingetrokken.
Ook hier hebben we opruim plicht. en boa's die alleen controleren als het mooi weer is..
woensdag 24 mei 2017 om 15:51
die redenatie klopt niet in heeeel veel gemeenten heb je wel een losloopgebied, maar (bijna) altijd met opruim pllicht!!mammavanmeisje schreef: ↑24-05-2017 14:54Bij ons is er geen hondenbelasting.
Oftewel: sowieso moet de eigenaar het zelf opruimen.
Het is echt niet zo dat de gemeente de poep op gaat ruimen..
woensdag 24 mei 2017 om 15:55
Ik heb zelf honden, maar ik snap dit nooit. Wat is nu de moeite van je hond laten poepen op een plek die ervoor bestemd is, en als hij of zij dan wel poept op een plek waar het niet de bedoeling is, het op te ruimen? Ik vind het zelf supergoor om in een drol te staan, verschrikkelijk als kind met sneakers met hele maaltijden in het profiel door het huis wandelt. Waarom zou je dat een andere wel aan de schoenen smeren?
Echt. Té asociaal om je hond te laten poepen bij een speelveld. Ik denk toch echt dat het een kwestie van fatsoen en mentaliteit is.
Zo mogen mijn honden absoluut niet op een stoep of straat poepen, ranzige zooi als mensen erin stappen.
Echt. Té asociaal om je hond te laten poepen bij een speelveld. Ik denk toch echt dat het een kwestie van fatsoen en mentaliteit is.
Zo mogen mijn honden absoluut niet op een stoep of straat poepen, ranzige zooi als mensen erin stappen.
woensdag 24 mei 2017 om 15:57
Hondenbelasting stamt trouwens nog uit de tijd dat mensen soms te arm waren om een paard te kunnen kopen, die hadden dan een hond die de kar trok. Soort wegenbelasting.
Verder is het best wel een beetje onzin dat er nog steeds hondenbelasting moet worden betaald als er in -willekeurige vul maar in- gemeente overal opruimplicht is.
Verder is het best wel een beetje onzin dat er nog steeds hondenbelasting moet worden betaald als er in -willekeurige vul maar in- gemeente overal opruimplicht is.
woensdag 24 mei 2017 om 16:20
En het lijkt me niet dat hij daar woont, aangezien de gemeente Noordwijk veel doet met de hondenbelasting. Op de uitlaatstroken hoef je niets op te ruimen, daarbuiten wel. Ook veel losloopveldjes, hondenstrand het hele jaar door, en losloopgebied in de duinen.
Vorig jaar was Noordwijk het duurste met 122, nu is het iets goedkoper geworden.
woensdag 24 mei 2017 om 18:30
Op internet inhakken op iemand die zegt de poep van zijn hond niet op te ruimen. Goed gewerkt dames, ik stel voor dat jullie nu naar buiten gaan om a nalatige hondenbaasjes aan te spreken, ik denk dat jullie er klaar voor zijn nu.
Hup naar buiten en zeg het die onverlaten die hun honden laten schijten waar jij het niet wil.
Snap niet dat jullie met die grote smoel op een forum niet even IRL mensen durven aan te spreken.
En voor jullie informatie, ik woon buiten de stad en derhalve kan m'n hond schijten op m'n eigen grond. Ik betaal jaarlijks hondenbelasting omdat het bijdraagt aan de gemeente,
mijn huis staat niet op grond van de gemeente.
Aannames zijn op deze site vrij normaal, maar zodra een man hier iets zegt heeft iedereen zijn standpunt klaar.
Hup naar buiten en zeg het die onverlaten die hun honden laten schijten waar jij het niet wil.
Snap niet dat jullie met die grote smoel op een forum niet even IRL mensen durven aan te spreken.
En voor jullie informatie, ik woon buiten de stad en derhalve kan m'n hond schijten op m'n eigen grond. Ik betaal jaarlijks hondenbelasting omdat het bijdraagt aan de gemeente,
Aannames zijn op deze site vrij normaal, maar zodra een man hier iets zegt heeft iedereen zijn standpunt klaar.
woensdag 24 mei 2017 om 18:37
Platy, het zou je netjes staan de drollen van je eigen hond op te ruimen. Los laten lopen, daarover schrijf je dat het niet mag, is niet aan de orde in deze. Dat zou het opruimen voor jou enkel bemoeilijken. Overigens horen honden nu eenmaal aan de lijn.
Met een eigen grond kun je met gemak een eigen hondenuitlaatplek creeeren. 4 palen, rol kippengaas en klaar. Zo doen ze dat bij Centerparcs ook. Geen drol te bekennen aldaar, terwijl er toch zo veel honden vakantie vieren met hun baasjes.
Overigens schrijf ik deze tekst niet als aanval. Wel als mogelijke tip.
Met een eigen grond kun je met gemak een eigen hondenuitlaatplek creeeren. 4 palen, rol kippengaas en klaar. Zo doen ze dat bij Centerparcs ook. Geen drol te bekennen aldaar, terwijl er toch zo veel honden vakantie vieren met hun baasjes.
Overigens schrijf ik deze tekst niet als aanval. Wel als mogelijke tip.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 25-05-2017 04:40
0.17% gewijzigd
woensdag 24 mei 2017 om 18:43
Op m'n eigen grond kunnen de bull en de jack makkelijk loslopen. Maar wat me vooral stoort is dat deze dames kennelijk online een grote bek hebben maar buiten, waar hun echte ergernis plaatsvindt hebben ze ineens forum en gemeente nodig. Heldinnen op sokken dus.Troeteltje schreef: ↑24-05-2017 18:37Platz, het zou je netjes staan de drollen van je eigen hond op te ruimen. Los laten lopen, daarover schrijf je dat het niet mag, is niet aan de orde in deze. Dat zou het opruimen voor jou enkel bemoeilijken. Overigens horen honden nu eenmaal aan de lijn.
Overigens schrijf ik deze tekst niet als aanval. Wel als mogelijke tip.![]()
woensdag 24 mei 2017 om 20:11
Ik spreek overigens wel hondeneigenaren aan hoor als ik zie dat ze de hondenpoep niet opruimen op plekker waar dat wel moet.Platy schreef: ↑24-05-2017 18:30Op internet inhakken op iemand die zegt de poep van zijn hond niet op te ruimen. Goed gewerkt dames, ik stel voor dat jullie nu naar buiten gaan om a nalatige hondenbaasjes aan te spreken, ik denk dat jullie er klaar voor zijn nu.
woensdag 24 mei 2017 om 21:43
Naast die bosjes spelen ook kinderen, er rolt een bal tussen de struiken bijvoorbeeld. En nu het weer wat warmer wordt, merk je ook direct waar de drollen niet worden opgeruimd: dat stinkt! Ik fiets elke dag een eindje naar mijn werk en terug en weet inmiddels waar ik beter even mijn adem kan inhouden. Getverdemme!Muurhanger schreef: ↑24-05-2017 10:28In de bosjes vind ik dat je het best mag laten liggen, bemesting enzo. Maar op plekken waar mensen lopen absoluut niet.
En wat ik me dan altijd heb afgevraagd: als je jouw hond laat lopen waar ook andere honden poepen, hoe zit dat dan met zijn poten na de wandeling? Ik kan me niet voorstellen dat dat beest dan zo weer je huis binnenwandelt. Hoe doen de hondenbezitters dat?
woensdag 24 mei 2017 om 23:16
zo generaliserend zoals hier de Stafford eigenaar wordt neer gezet. Zowel mijn man als ik hebben geen tatoeages oftewel tattoos en wij laten onze hond niet uit in een trainingspak. Wij ruimen braaf de poep van onze hond, een Stafford, op.
Voordat je nog meer onzinnige opmerkingen gaat maken: onze hond is altijd aangelijnd en gemuilkorfd, wij hebben altijd een rolletje poepzakken bij ons en wij kunnen ons ook altijd legitimeren en wij betalen ook nog hondenbelasting.
anoniem_198758 wijzigde dit bericht op 24-05-2017 23:18
Reden: *
Reden: *
0.32% gewijzigd
Enjoy the little things in life
donderdag 25 mei 2017 om 11:45
Dan ben je eerder een uitzondering dan de regel. Keurig van je.ikke46 schreef: ↑24-05-2017 23:16zo generaliserend zoals hier de Stafford eigenaar wordt neer gezet. Zowel mijn man als ik hebben geen tatoeages oftewel tattoos en wij laten onze hond niet uit in een trainingspak. Wij ruimen braaf de poep van onze hond, een Stafford, op.
Voordat je nog meer onzinnige opmerkingen gaat maken: onze hond is altijd aangelijnd en gemuilkorfd, wij hebben altijd een rolletje poepzakken bij ons en wij kunnen ons ook altijd legitimeren en wij betalen ook nog hondenbelasting.
donderdag 25 mei 2017 om 11:51
Ik vermoed dat er weinig groen is in de bebouwde kom waar jij woont. En mensen zijn veelal te lui om met de hond effe in de auto ergens heen te gaan waar ze fatsoenlijk uitgelaten kunnen worden.
Veel mensen willen een hond maar ze hebben er niets voor over. Dat is jammer voor de hond, en ook jammer voor de buurt waarin zij wonen.
Zelf ruim ik de poep op, die sporadische keren dat ik ze moet uitlaten in de bebouwde kom.
Ik denk dat de gemeente moet zorgen voor GOEDE alternatieven voor honden. Waarschijnlijk wordt daar ook hondenbelasting betaald dus dat geld kunnen ze er best voor in zetten.
Ik denk dat je het beste een goede brief op kunt stellen en deze naar de gemeente kunt sturen, met een petitie van buurtgenoten die zich eveneens ergeren. Pas er voor op dat je de hondenbaasjes zelf er op gaat aanspreken. Hun gedrag duidt erop dat ze minder beschaafd op je zouden kunnen reageren.
En pas er ook voor op dat je ook niet de ene aanspreekt die het wél opruimt. Dat werkt namelijk heel demotiverend.
Veel mensen willen een hond maar ze hebben er niets voor over. Dat is jammer voor de hond, en ook jammer voor de buurt waarin zij wonen.
Zelf ruim ik de poep op, die sporadische keren dat ik ze moet uitlaten in de bebouwde kom.
Ik denk dat de gemeente moet zorgen voor GOEDE alternatieven voor honden. Waarschijnlijk wordt daar ook hondenbelasting betaald dus dat geld kunnen ze er best voor in zetten.
Ik denk dat je het beste een goede brief op kunt stellen en deze naar de gemeente kunt sturen, met een petitie van buurtgenoten die zich eveneens ergeren. Pas er voor op dat je de hondenbaasjes zelf er op gaat aanspreken. Hun gedrag duidt erop dat ze minder beschaafd op je zouden kunnen reageren.
En pas er ook voor op dat je ook niet de ene aanspreekt die het wél opruimt. Dat werkt namelijk heel demotiverend.
vrijdag 26 mei 2017 om 06:46
Misschien omdat er ook geen kattenbelasting bestaat? Of paardenbelasting?Troeteltje schreef: ↑26-05-2017 06:29Als ik naar toilet ga en doorspoel, moet ik dat water toch ook betalen? En ik krijg daar bovenop een jaarafrekening.
Waarom zou meneer of mevrouw hond gratis door het leven ontlasten?
In onze gemeente is er geen hondenbelasting, om bovenstaande reden. Ik ruim trouwens netjes op hoor, tegenwoordig heb je zelfs zakjes met een geurtje er aan.
vrijdag 26 mei 2017 om 07:22
Same here, ook AST en SBT.ikke46 schreef: ↑24-05-2017 23:16zo generaliserend zoals hier de Stafford eigenaar wordt neer gezet. Zowel mijn man als ik hebben geen tatoeages oftewel tattoos en wij laten onze hond niet uit in een trainingspak. Wij ruimen braaf de poep van onze hond, een Stafford, op.
vrijdag 26 mei 2017 om 07:51
Ik ben geen fan van Staffords en Pitbulls.
Beste vriendin heeft er 2, en 3 kinderen. Ik vind het heel eng wanneer mijn kind daar speelt vanwege die kinderen en honden die door elkaar lopen in huis. Ik zou dat overigens met alle honden eng vinden hoor, echter met deze soort is mijn angst nóg groter. Het is idd de beeldvorming die bij deze rassen extra meespeelt.
Echter een ding kan ik wel zeggen: eigenaren van deze rassen zijn niet allen gelijk. Zeker niet allen tokkie, of trainingspak en slipperwaardig. En opvoeding te losjes en asociaal is ook een vooroordeel.
Dus idd, alles en iedereen over 1 kam scheren zou niet juist zijn.
Overigens wist ik niet dat er voor katten geen belasting dient te worden betaald. Nooit over nagedacht eerlijk gezegd. In dat geval is het idd wel gek. De katten hier in de buurt zorgen voor meer overlast daar ze rondlopen en de tuinen volkakken en die poep duizenden malen meer stinkt dan die van een hond. Ikzelf ben redelijk relaxt daarin, echter mijn man is zo nu en dan in staat om betreffende katten een denkbeeldige marteldood te doen doorstaan. Zou hij niet echt doen, echter hij kan er echt woest van worden.
Beste vriendin heeft er 2, en 3 kinderen. Ik vind het heel eng wanneer mijn kind daar speelt vanwege die kinderen en honden die door elkaar lopen in huis. Ik zou dat overigens met alle honden eng vinden hoor, echter met deze soort is mijn angst nóg groter. Het is idd de beeldvorming die bij deze rassen extra meespeelt.
Echter een ding kan ik wel zeggen: eigenaren van deze rassen zijn niet allen gelijk. Zeker niet allen tokkie, of trainingspak en slipperwaardig. En opvoeding te losjes en asociaal is ook een vooroordeel.
Dus idd, alles en iedereen over 1 kam scheren zou niet juist zijn.
Overigens wist ik niet dat er voor katten geen belasting dient te worden betaald. Nooit over nagedacht eerlijk gezegd. In dat geval is het idd wel gek. De katten hier in de buurt zorgen voor meer overlast daar ze rondlopen en de tuinen volkakken en die poep duizenden malen meer stinkt dan die van een hond. Ikzelf ben redelijk relaxt daarin, echter mijn man is zo nu en dan in staat om betreffende katten een denkbeeldige marteldood te doen doorstaan. Zou hij niet echt doen, echter hij kan er echt woest van worden.
vrijdag 26 mei 2017 om 09:16
Nou in de gehele tijd dat ik een hond heb gehad (6 jaar) heb ik me er altijd weer over staan verbazen dat mijn hond nóóit in de hondenpoep heeft getrapt. Zelfs niet in dichte bosjes. Ij denk dat honden daar zelf een soort van sensor voor hebben of zoblauwmetstippen schreef: ↑24-05-2017 21:43Naast die bosjes spelen ook kinderen, er rolt een bal tussen de struiken bijvoorbeeld. En nu het weer wat warmer wordt, merk je ook direct waar de drollen niet worden opgeruimd: dat stinkt! Ik fiets elke dag een eindje naar mijn werk en terug en weet inmiddels waar ik beter even mijn adem kan inhouden. Getverdemme!
En wat ik me dan altijd heb afgevraagd: als je jouw hond laat lopen waar ook andere honden poepen, hoe zit dat dan met zijn poten na de wandeling? Ik kan me niet voorstellen dat dat beest dan zo weer je huis binnenwandelt. Hoe doen de hondenbezitters dat?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''