Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Wat fijn Toverspiegel! Hier as vrijdag 24 weken. Ondertussen al de eerste set hydrofiele luiers gekocht :yes:

Ben de laatste avonden bezig geweest met het maken en selecteren van foto's van de afgelopen 10 jaar om fotoboeken te maken #nesteldrang

Vervelend bb dat je nu al last hebt van de hitte en sterretjes. Ik heb alleen snel slapende vingers en benen. Voel mij prima, volop energie soms vergeet ik dat ik zwanger ben. :facepalm:
Wat naar dat je je regelmatig zo duizelig en misselijk voelt Bb! Heb het ook wel eens tijdens yoga als ik een oefening met mijn ogen dicht doe. Raak dan best wel snel uit balans, het helpt mij dan om mijn ogen open te doen en ergens op te focussen.

Verder voel ik me wel weer goed. Begin wel regelmatig last van mijn rug te krijgen. Heb tijdens mijn vorige zwangerschap hevige rugpijn gehad, en ook nu zit het weer op dezelfde plek als toen. Dus ben een beetje bang dat het terug aan het komen is. Maar probeer er maar op tijd aan toe te geven door even plat te gaan liggen en tot nu toe gaat dat nog goed. Hopelijk wordt het niet erger.
Heb ook wel wat meer last van de warmte inderdaad. Sneller opgezwollen vingers en enkels en af en toe even de koelte in is erg fijn. Maar is nog prima te doen gelukkig.
Bb, wat vervelend dat je steeds zo duizelig en misselijk wordt. Al eens besproken met de verloskundige? Geen tips verder. Hopelijk wordt het minder!

Fijn dat jullie je goed voelen, Toverspiegel, Nortcape en Ri! :) Hier gaat het ook allemaal goed. Kan de hitte nog heel goed hebben en dat had ik echt niet verwacht, dus daar ben ik blij om. Hopelijk blijft het ook zo! Ik ben wel een beetje zoekende qua schoenen. Heb nogal een schoenentic en ook wel uitgebreide verzameling, maar normaal rond deze tijd en met deze temperaturen loop ik hele dagen op ballerina's en dat gaat nu niet. Laatst een dagje gedaan en daar had ik toch wel echt last van. Goede reden om nog op zoek te gaan naar fijne, goede zomerschoenen. :P

En Toverspiegel, dat vertrouwen herken ik heel erg. M'n nichtje vroeg toevallig vandaag of ik nog wel kon wachten tot de baby er is. Ik ben zo nieuwsgierig, maar ik heb ook zo'n sterk gevoel dat dit echt helemaal goed gaat komen over +/- 16 weken dat het gewoon goed is dat onze mini nog even bij mij zit. En ik geniet ook echt elke dag van m'n buik en die schopjes van mini. :love:
Bloeden was sinds gisteren ochtend gestopt, ofja het oude bloed. Dus heeft wel eventjes aangehouden.

Heel fijn te horen dat jullie je allemaal goed voelen en de klachten minimaal zijn :)
Ri heb jij vorige zwangerschap iets met de fysio gedaan, met je rug? Het zou voor rust in je rug kunnen zorgen.

northcape, leuk dat je lekker bezig bent met de foto albums, haha van 10 jaar terug! Heerlijk! Ik heb ook echt al lang geen albums meer gemaakt. Alleen van de allereerste verre reis, toen vond ik het nog tof. Daarna ook de tijd niet meer in gestoken.

Wij hebben maandag afspraak met de kraamzorg, weten jullie wat we kunnen verwachten? Ik heb er weinig idee van. Alleen dat ze zal zeggen dat ons bed omhoog moet! Haha
Mooie klus voor m'n vriend!

Knotje bijzonder is dat he, dat we zo ineens toch al 25 weken zwanger zijn, de grootste helft zit erop en er zit een heel mensje in ons, wat zelfs al overlevingskansen heeft. Maar blijf nog maar even mooi in deze buik zitten! Heb ook echt nog geen gevoel dat ze er snel uit zou komen. Kwaaltjes en lasten zijn ook nihil dus lekker blijven zitten is ook prima. Nu heeft ze de hik. Jullie dat ookal gevoeld?
Ik heb helaas weer zwangerschapsdiabetes (OGTT is een orale glucose test). Vrijdag afspraak bij de gynaecoloog: ik word daaraan overgedragen. Dus geen verloskundige meer voor mij. Daarna naar de diabetesverpleegkundige en internist voor bloedwaarden prikken. Kon er allemaal nog wel bij... ben net thuis met zoon die de afgelopen dagen onverwacht was opgenomen in het zieke huis. Van het ene medische traject (voor hem) in het volgende (voor mij). :|
Hoi allemaal, kon helaas lang tijd niet inloggen op het nieuwe forum. Hoe is het met jullie? Gaat hard allemaal he? Nu alweer 25 weken.

Hier gaat het echt minder.. buiten dat m'n vader ongeneeslijk ziek is lijkt mijn moeder dit ook te zijn. .. We zijn er echt kapot van... We hebben zoveel stress... Ook de aan- en verkoop van het huis pffff maar goed dat is bijzaak. Familie gaat voor alles ze zijn mn alles... pfff
De baby lijkt nu wel goed te groeien en dat is fijn (was bij de 20 weken te klein).

Ik ga even terug lezen en hoop goede berichten te lezen :)
Ah nee bloes wat een domper zo zeg! :hug: Kan me voorstellen dat dat even een flinke tegenslag is. Gelukkig houden ze je goed in de gaten. Hoe is het nu met je zoontje?

Bb ik heb inderdaad toen wekelijks bij een fysio geweest. Ze konden alleen vrij weinig doen. Een beetje los masseren en dat was het. Was zwangerschapsgerelateerd. Dus gelukkig wel gelijk over toen zoontje geboren was. Maar heb in het laatste trimester toen echt heel veel last van mijn rug gehad. Dus hoop het nu te voorkomen!

En de afspraak met de kraamzorg was bij ons toen vooral wat dingen doorspreken hoe de kraamzorg werkt en wat onze wensen waren. Stelde niet heel veel voor eigenlijk.
Oh dali wat een vreselijk naar nieuws.. Onvoorstelbaar. Wat zullen jullie verdriet hebben. Kan niet veel meer doen dan je een dikke virtuele knuffel te geven :hug: Sterkte! Als je van je af wilt schrijven dan ben je hier natuurlijk meer dan welkom. Wel een fijn lichtpuntje dat het met het kindje goed gaat!
O nee Dali, wat een verschrikkelijk nieuws! Wat een heftige periode moet dit voor jullie zijn. Zoveel verdriet om je ouders, stress rondom de verkoop van het huis en dan ergens ook nog zoveel geluk en liefde voor jullie meisje op komst. Gelukkig gaat het met jullie meisje goed. Ook van mij een heel dikke knuffel! :hug:

Bloes, wat balen dat je toch weer zwangerschapsdiabetes hebt! :( En dan ook nog je zoontje ziek geweest. Heftig zeg! :( ook voor jou een knuffel! :hug:
he wat naar om te horen Dali. Zo verdrietig om in zo'n proces met je ouders te zitten. Hoop dat ze nog lang bij je mogen zijn en dat ze de geboorte van dit kindje ook nog kunnen meemaken. Sterkte komende tijd!

@Bloes: vervelend nieuws! wat houdt zwangerschapsdiabetes precies in? wat voor risico's loop jij/baby?
Moet je er veel voor laten?
Even snel tussendoor...
Dali wat erg. Heel veel sterkte.

Bloes, ik moet ook een oggt. Wat moet/ kan ik verwachten?
Ik moet een oggt door mijn endomyeriose en adenomyse.

Hierdoor is ook besloten dat ik het laatste gedeelte onder controle bij de gyn in het ziekenhuis moet helaas. Heb een hele fijne verloskundige en nu moet ik maar afwachten wat ik krijg.

De rest ga ik morgen op Mn gemak doorlezen.
Dali, wat verschikkelijk allemaal!! Zijn je ouders nog bij elkaar? Heel veel sterkte vor jou en je familie :rose: :hug:

Bloes, ook voor jou! Wat vervelend dat je zoon opgenomen is geweest. Sterkte met de zwangerschaps diabetes. Sterkte :hug:
Dali: wat een rotnieuws! Pas goed op jezelf en als het allemaal teveel wordt (wat logisch is), kaart het dan aan bij de verloskundige of gynaecoloog. Het is heel belangrijk om juist over deze emoties te blijven praten, juist tijdens de zwangerschap. Anders krijg je het straks dubbel en dwars terug. :hug:

Fistik: ik moest eerst nuchter bloed laten prikken, daarna een mierzoet suikerdrankje drinken, toen twee uur stilzitten en daarna weer bloed laten prikken. Bloedsuikerwaarde mag dan niet hoger zijn dan 7.1, de mijne was 9.2. Overduidelijk te hoog dus.

Met zoon gaat het weer goed. Maar zo'n ziekenhuisopname hakt er wel weer flink in: bij hem, maar ook bij mij. 25,5 week zwanger en vol extra hormonen zitten maakt het dan niet makkelijker. Gelukkig hoefde ik niet op een stretcher te slapen 's nachts, maar kreeg ik vanwege zwangerschap een normaal (ziekenhuis)bed. :)

Door zwangerschapsdiabetes kan de baby te hard groeien, dus dat houden ze nu in de gaten. Ik moet op een koolhydraatarm dieet. Als dat niet helpt, zelf glucose spuiten. Maar vorige keer helpte het dieet prima. Wel jammer dat ik nu geen ijsjes e.d. meer mag. ;-) Maar ach, het zijn nog maar 15 weken, dat is te overzien. En bij de gyn krijg ik nu elke keer een echo. En ik ging toch al in het ziekenhuis bevallen: de begeleiding is daar erg fijn!
Fijn dat het nu weer beter gaat met je zoontje bloes!

Ik mag morgen voor mijn oggt. Aangezien zoontje bij zijn geboorte best zwaar was mag ik nu dus voor die test. Bij mijn familie worden nou eenmaal geen kleintjes geboren. Ik was zelf bijna 10 pond haha. En mijn broers/zussen en hun kinderen kwamen ook niet onder de 8 pond dus ik maak me er nog niet zo druk om. We gaan t zien!
oh wauw ri88! dat zijn idd geen kleintjes!
Mijn oudste was met 40 weken 2900 gram o_o

@bloes, wat een nare situatie moet dat zijn geweest met zoon in het ziekenhuis. Ik huil op dit moment om alles, zo'n ziekenhuis bezoek zou ik traan-technisch niet overleven denk ik. Fijn dat hij weer thuis is.

Jij ook succes met oggt fistik! Best veel van ons zijn nu onder controle van gyn.
Ik loop nog gewoon bij de verloskundige trouwens hoor. Alleen dus die oggt en een paar extra groeiecho's ivm geboortegewicht van zoontje. Deze dame zal ook wel weer een flinke zijn :-)
Succes Ri! Hier in de familie worden ook niet echt 'kleintjes' geboren. Minimaal 4 kg, mijn broertje en ik wogen ruim 8 pond. Ik verwach: / ga ervan uit dat het ook een grote baby wordt. De meeste babys in de familie zijn ook twee weken te laat.
northcape wijzigde dit bericht op 27-05-2017 23:44
30.30% gewijzigd
Jeejtje dames, ik schrik van jullie verhalen, Dali wat heftig! En bloes dat is ook zeker echt niet fijn..
Ri, goed dat je er zo nuchter in staat! Grote baby's hoeft niks mis mee te zijn. Fistik ook succes met het onderzoek!
Was even snel een reactie even druk, Nja paar dagen lekker vrij. Reageer binnenkort wat langer.
Mss idee even de tabel weer aan te vullen, is soms handiger met reageren. Overzicht heb ik alleen niet helemaal meer. Wie loopt er bij gyn. Welke onderzoeken etc? Dan vul ik het voor jullie weer even aan :) .

Dali voor jou een virtuele knuffel :hug: die heb je verdiend!!
Bloes, jij ook veel sterkte! Hopelijk voel je je snel beter!
Fistik en Ri succes met de onderzoeken
Zo, dat zit er ook weer op. Wat een heerlijk drankje haha... :-? Maar bloedwaarden waren goed dus geen zwangerschapsdiabetes gelukkig!
En vind een 'grotere' baby van 8 a 9 pond ook niet erg hoor. Juist wel fijn dat er dan wat extra reserves zijn en ze iets meer kunnen hebben!

Voor in de tabel eigenlijk geen bijzonderheden. Eventueel kan er in dat ik vanaf wk 32 extra groeiecho's krijg.
nee joh, die grotere baby's hebben volgens mij een prima start zo aan het begin van hun leven! Fijn juist als ze vanaf het begin af aan goed groeien.
Mijn familie bestaat dus uit lichte baby's, maar na een paar maanden is daar niets meer van terug te zien, alle maal kleine boedha's :proud:

Voor in de tabel: Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 weken
Ik ben ook weer terug van mijn intake bij de gyn. En een mini-echo gehad, leuk! Dat is voortaan iedere controle zo en ik mag elke twee weken komen, dus wat dat betreft hoor je mij niet klagen. :)

Ik heb ontzettend veel zin in ijsjes, maar die mag ik nu helaas niet. Op zoek naar suikervrij ijs dus! ;-)

Voor in de tabel: Gynaecoloog, bevallen in ziekenhuis, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ik ga de tabel wijzigen, alleen even kijken hoe ik dit goed kan doen, door het nieuwe forum moet ik hem even overnieuw opzetten.. Whoopss... :nerd:
voor in de tabel, bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo
Ik heb het e.e.a. gewijzigd, heb alles opnieuw op moeten zetten, dus e.e.a. geknipt en plakt, hoop dat het voor iedereen klopt. Verder heb ik de tabel opgeschoond. Mocht ik iemand per ongelijk eruit gehaald wat niet de bedoeling was, geef het even aan.. lastig met het nieuwe forum te zien wie hoelang wel of niet mee geschreven heeft.. (sorry daarvoor!!)
Voor mij klopt het bb! Fijn! Dank je wel!

Bloes wat leuk dat je nu extra echo's krijgt! Zo vaak even spieken is helemaal geen straf! :-) Ondertussen al suikervrij ijs gevonden? Je kunt ook yoghurt invriezen met een stokje er in en eventueel wat extra stukjes fruit. Ook heerlijk!

Ik ben nu samen met man een weekendje weg. Even met z'n 2en, zonder zoontje. Wel heel fijn om een keer weer echt samen te zijn! Uiteraard wel lekker vroeg wakker vanmorgen haha. Lang leve de biologische klok. En eind van de middag weer lekker knuffelen met zoontje!

Ik weet niet of iemand dat ziet zitten, maar mij lijkt het wel leuk: tijdens mijn vorige zwangerschap hebben we met degenen die dat wilden uit het 'uitgerekend in...'-topic een besloten/geheime facebook groep gemaakt. Daar schreven we ook van alles over hoe het ging en deelden wat foto's van de kleintjes enzo. We houden elkaar nog steeds wel op de hoogte van hoe het met ons en de kindjes gaat en vragen af en toe tips.
Mocht iemand dat ook leuk vinden dan hoor ik het graag :-)

Fijn weekend nog allemaal! Geniet van het mooie weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven