Buienradar klopt niet
zondag 28 mei 2017 om 03:18
zondag 28 mei 2017 om 03:31
Ah okee, bedankt, ik zie dus bij Nederland geen onweer en bij Europa boven Nederland wel onweer. Beetje slordig! Ik wist dat er onweer aan zat te komen dus keek ik op Europa om te zien hoe ver weg het nog was en toen was er dus wel een grote wolk met rode punt. Je zult er maar op rekenen en de weg op moeten nu...
❤❤❤Unicorns & rainbows❤❤❤
zondag 28 mei 2017 om 07:38
Ach ja, voor buienradar gebeurde dat ook weleens.Gingko schreef: ↑28-05-2017 03:31Ah okee, bedankt, ik zie dus bij Nederland geen onweer en bij Europa boven Nederland wel onweer. Beetje slordig! Ik wist dat er onweer aan zat te komen dus keek ik op Europa om te zien hoe ver weg het nog was en toen was er dus wel een grote wolk met rode punt. Je zult er maar op rekenen en de weg op moeten nu...
zondag 28 mei 2017 om 09:28
zondag 28 mei 2017 om 09:39
Van de hoeveelheid regen die hier is geval is het stof nauwelijks nat geworden. Gewoon weer sproeien dus vanavondGele_Suikerspin schreef: ↑28-05-2017 08:36Klopt, hier onweer en regen gehad in NL en op buienradar was niks.
Ik was er blij mee want geen puf gehad het tuintje te sproeien![]()
zondag 28 mei 2017 om 09:48
Hoezo klopt buienradar niet? Dat zijn gewoon historische radargegevens geprojecteerd op Nederland. Dat moet kloppen.
Of bedoel je de verwachtingen (3 uur vooruit). Dat zijn extrapolaties, dus die zijn onnauwkeurig, vooral als het onweersachtig is. Dan kunnen in de warme lucht zo maar regenbuien ontstaan en kun je de verwachtingen niet vertrouwen.
Bij buiig weer kun je beter op de weersites de wolken-formaties bekijken (satelliet overdag, infrarood satelliet 's nachts), dan zie je of er kans is op regen.
EDIT: aha, ik zie al wat er aan de hand is. Tussen 3.00 en 3.10 ontstond, volgens de historische gegevens van buienradar, een fikse bui boven Noord Brabant. In instabiele lucht zie je dat vaker, van het ene op het andere moment heb je onweer. Soms zie je dat op de ene radar al wel en op de andere nog niet.
Of bedoel je de verwachtingen (3 uur vooruit). Dat zijn extrapolaties, dus die zijn onnauwkeurig, vooral als het onweersachtig is. Dan kunnen in de warme lucht zo maar regenbuien ontstaan en kun je de verwachtingen niet vertrouwen.
Bij buiig weer kun je beter op de weersites de wolken-formaties bekijken (satelliet overdag, infrarood satelliet 's nachts), dan zie je of er kans is op regen.
EDIT: aha, ik zie al wat er aan de hand is. Tussen 3.00 en 3.10 ontstond, volgens de historische gegevens van buienradar, een fikse bui boven Noord Brabant. In instabiele lucht zie je dat vaker, van het ene op het andere moment heb je onweer. Soms zie je dat op de ene radar al wel en op de andere nog niet.
anoniem_334409 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 09:54
23.29% gewijzigd
zondag 28 mei 2017 om 09:52
Omgeving Zuid-Limburg en hier is de wolk net overgetrokken. Ik was nog voordat ie kwam joggen (bloedjeheet) en vlak nadat ik thuiskwam spatte hij uit elkaar. Het rommelt nog en is flink afgekoeld. Lekker voor de plantjes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 29 mei 2017 om 02:09
Hallo, als je de app van buienradar op je telefoon hebt staan. .dan het volgende. .
Als je de app geopend hebt. Zie je de kaart van Nederland.
Linksonder op de kaart staat buienradar met een omgekeerd driehoekje.
Als je daar op klikt komt er een uitgebreid picto scherm te staan.
Van onweer tot sneeuw.
En dit had buienradar beter kunnen uitleggen aan hun gebruikers
Als je de app geopend hebt. Zie je de kaart van Nederland.
Linksonder op de kaart staat buienradar met een omgekeerd driehoekje.
Als je daar op klikt komt er een uitgebreid picto scherm te staan.
Van onweer tot sneeuw.
En dit had buienradar beter kunnen uitleggen aan hun gebruikers
maandag 29 mei 2017 om 06:52
Ah, die ene bui die nu bij ons valt en waar ik zo doorheen moet.Habbekratz schreef: ↑28-05-2017 11:10Ik werd om 4 uur wakker van de eerste regen en gelijk onweer.heeft tot bijna 6 uur vanochtend geduurd