Centraal Moderatortopic
zaterdag 22 april 2017 om 22:03
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360
Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360
Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 27 mei 2017 om 22:47
Wij gaan navragen of de mail in goede orde is ontvangen, want er zou geen sprake moeten zijn van een bug.IBIopviva schreef: ↑27-05-2017 19:32Op 13-5 heb ik mijn eerste mailtje gestuurd over het blokkeren van een pijler. Geen reactie, was verdwenen enz.
Toen tot 2 keer toe een mail dat de pijler nu verborgen moest zijn. Helaas nog steeds zichtbaar.
3 dagen geleden wederom een mail gestuurd met printscreen met de pijler die geblokkeerd had moeten zijn.
Nu wederom weer geen reactie helaas. Als het een algemeen probleem is dat jullie toch geen pijlers kunnen verbergen is het misschien fijn om dat in de bug lijst te benoemen dan weten we dat iig.
Voor nu, kan er een reactie komen (of beter nog gewoon een geblokkeerde pijler hebben) of moet ik nog eens de mail sturen?
Je hoort van ons!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zondag 28 mei 2017 om 01:35
Ik gebruik safari op de ipad air.ModeratorViva schreef: ↑27-05-2017 11:55Beste Taralina,
Dat lijkt ons ook heel vervelend. We hebben deze bug nog niet eerder gehoord. Van welke internetbrowser maak je gebruik?
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Het gebeurt vaak als ik van het 'direct naar beneden' pijltje gebruik maak en dan weer naarboven scroll, dat hij steeds weer naar beneden gaat (naar de zwarte Viva footer dus).
anoniem_150601 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:50
0.43% gewijzigd
zondag 28 mei 2017 om 09:52
Beste Prada,
We zetten hem op de lijst erbij. We willen je vragen om voortaan de bugs in het daarvoor bedoelde topic te melden. Zo houden we dit topic overzichtelijk en verzamelen we alle bugs in één topic.
Met vriendelijke groet,
Moderator viva
zondag 28 mei 2017 om 10:02
Eens. En het is nu een dag later en er wordt op deze post wederom geen antwoord gegeven Mods. Ik kan mij niet voorstellen dat jullie over deze post heen gelezen hebben.yasmijn schreef: ↑27-05-2017 06:21Waar is het 2e deel 'het nieuwe forum is live!' topic gebleven?
Ik gebruik zoals eerder vermeld 4 apparaten. Op de laptop is het nog steeds huilen geblazen, geen boven-benedenknop, alles staat door elkaar en geen pijlerovezicht.
Op mobiel kan ik helemaal nergens komen, en als dat wel een keer het geval is, dan klik je de laatste pagina aan en dan beland je op pagina 7 ofzo. Geen boven/benedenknop. Ook amper wat terug te vinden. En steeds uitgelogd.
Verder vind ik het verbijsterend dat er zo weinig gecommuniceerd wordt. Vertel dan wat er aan de hand is. Vertel dan wat er niet lukt. Vertel dan waarom er verschillenden bugs/fouten zijn op de verschillende devices. Bij mij ziet op elk apparaat dit 'forum' er anders uit met de verschillende fouten.
Af en toe komt er een post: we zetten het op de lijst. Of: die en die bug is opgelost. Dat s niet zo. Er is niets opgelost. Als er al iets 'normaal' werkt, dan is dat op 1 apparaat of de volgende dag is het weer mis. Je moet toch op elk apparaat hetzelfde normaal werkende forum hebben, zoals het voor de 'update' was?
Werkelijk onvoorstelbaar dat er mensen achter de schermen zijn die geen forum zonder fouten kunnen bouwen.
Ik heb in die vele vele jaren dat ik hier ben vele updates mogen meemaken, dan werd er ook geklaagd en gejammerd en dat duurde een paar dagen en alles was opgelost maar dit slaat alles. Onvoorstelbaar. Fijn voor de adverteerders ook. Je doet zaken met iets wat nog steeds niet werkt. Ik zou me als adverteerder terugtrekken en de facturen in de fik steken. Een schandelijk product waar je niet voor wenst te betalen.
Ik geef het op na 2 en een halve week.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 28 mei 2017 om 10:07
Zal wel helpen als jullie daar reageren op de meldingen. Dat doen jullie niet, dus posten mensen het hier.ModeratorViva schreef: ↑28-05-2017 09:52Beste Prada,
We zetten hem op de lijst erbij. We willen je vragen om voortaan de bugs in het daarvoor bedoelde topic te melden. Zo houden we dit topic overzichtelijk en verzamelen we alle bugs in één topic.
Met vriendelijke groet,
Moderator viva
Ik heb problemen met het verspringen van het forum waardoor ik steeds op de advertentie klik, maar ik kan mij voorstellen dat jullie deze bug houden vanwege de inkomsten. Ik forum mobiel, Android en chrome.
anoniem_346502 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 10:12
2.88% gewijzigd
zondag 28 mei 2017 om 10:09
ModeratorViva schreef: ↑22-05-2017 19:02Beste Shifty,
De PB's zouden moeten werken mits je een vinkje hebt geplaatst bij 'Anderen mogen mij berichten sturen' in je profiel/voorkeuren.
Mocht je toch nog problemen ondervinden met het ontvangen van PB's, zou je ons dan willen mailen naar forum@viva.nl? De IT en de community manager zouden je morgen dan graag wat vragen willen stellen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Ik heb geen vragen ontvangen .. hebben jullie deze gemaild of via PB verstuurd?
zondag 28 mei 2017 om 10:38
yasmijn schreef: ↑27-05-2017 06:21Waar is het 2e deel 'het nieuwe forum is live!' topic gebleven?
Ik gebruik zoals eerder vermeld 4 apparaten. Op de laptop is het nog steeds huilen geblazen, geen boven-benedenknop, alles staat door elkaar en geen pijlerovezicht.
Op mobiel kan ik helemaal nergens komen, en als dat wel een keer het geval is, dan klik je de laatste pagina aan en dan beland je op pagina 7 ofzo. Geen boven/benedenknop. Ook amper wat terug te vinden. En steeds uitgelogd.
Verder vind ik het verbijsterend dat er zo weinig gecommuniceerd wordt. Vertel dan wat er aan de hand is. Vertel dan wat er niet lukt. Vertel dan waarom er verschillenden bugs/fouten zijn op de verschillende devices. Bij mij ziet op elk apparaat dit 'forum' er anders uit met de verschillende fouten.
Af en toe komt er een post: we zetten het op de lijst. Of: die en die bug is opgelost. Dat s niet zo. Er is niets opgelost. Als er al iets 'normaal' werkt, dan is dat op 1 apparaat of de volgende dag is het weer mis. Je moet toch op elk apparaat hetzelfde normaal werkende forum hebben, zoals het voor de 'update' was?
Werkelijk onvoorstelbaar dat er mensen achter de schermen zijn die geen forum zonder fouten kunnen bouwen.
Ik heb in die vele vele jaren dat ik hier ben vele updates mogen meemaken, dan werd er ook geklaagd en gejammerd en dat duurde een paar dagen en alles was opgelost maar dit slaat alles. Onvoorstelbaar. Fijn voor de adverteerders ook. Je doet zaken met iets wat nog steeds niet werkt. Ik zou me als adverteerder terugtrekken en de facturen in de fik steken. Een schandelijk product waar je niet voor wenst te betalen.
Ook al ben ik al de derde, ik quote deze post nog maar eens. En waarom....?
Omdat we hier allemaal graag een (serieuze!) reactie op willen natuurlijk!
Beste Mods, jullie hebben deze post heus wel gelezen, en jullie hebben ook echt wel gelezen dat meerdere gebruikers hier heel graag een reactie op willen hebben. Als het niet lukt om de bugs op te lossen, en als het waarschijnlijk allemaal nog maanden gaat duren: zeg dat dat gewoon even.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zondag 28 mei 2017 om 11:29
flipje2 schreef: ↑28-05-2017 10:38Ook al ben ik al de derde, ik quote deze post nog maar eens. En waarom....?
Omdat we hier allemaal graag een (serieuze!) reactie op willen natuurlijk!
Beste Mods, jullie hebben deze post heus wel gelezen, en jullie hebben ook echt wel gelezen dat meerdere gebruikers hier heel graag een reactie op willen hebben. Als het niet lukt om de bugs op te lossen, en als het waarschijnlijk allemaal nog maanden gaat duren: zeg dat dat gewoon even.
Zo iets? :
Beste gebruikers van het viva forum,
De omvang van de fouten in het forum is zo structureel dat het weken duurt om dit alleen al te inventariseren. We proberen alle fouten goed en volledig weer te geven in de lijst. Alle aanvullingen of correcties op deze lijst stellen we zeer op prijs. Jullie hulp hierbij wordt zeker gewaardeerd ook al kunnen we soms niet direct inhoudelijk op een melding reageren.
Er wordt hard gewerkt aan het inventariseren, het aanpakken van de fouten die we eenvoudig kunnen oplossen en het maken van een plan van aanpak voor de meer structurele fouten die niet eenvoudig zijn op te lossen.
Helaas hebben we moeten constateren dat het activeren van het nieuwe forum op deze basis nooit had gemogen aangezien het oplossen van fouten in een actief forum vele malen lastiger is. Dit is echter nu een gegeven waar we de beste weg in proberen te vinden. Het zal zeker enkele maanden duren voordat het grootste deel van de fouten gecorrigeerd is. Ondertussen proberen we het forum wel zo werkbaar mogelijk te houden. In een aantal gevallen zullen we er niet aan ontkomen een grotere aanpassing door te voeren waarbij het forum tijdelijk buiten werking gaat. Uiteraard proberen we dit dan in te plannen op de meest gunstige tijdstippen en door een goede voorbereiding willen we de duur hiervan ook tot een minimum beperken. Het is ons streven om deze momenten zo vroeg mogelijk te communiceren.
Onze excuses voor de manier waarop dit in z'n werk is gegaan. We zijn ons bewust van de domper op de feestvreugde die een nieuw forum had moeten zijn, maar we streven ernaar dat het nieuwe forum uiteindelijk toch een feest zal worden. Daarnaast doet het ons als moderator team erg goed om te merken dat veel gebruikers zo betrokken zijn bij het forum en in deze turbulente periode toch actief en constructief met ons meewerken aan het verbeteren van ons V!VA forum.
zondag 28 mei 2017 om 11:47
Mods, de spammert is weer het hele sporttopic aan het volspammen, heb er al verschillende gemeld, maar je kunt het bijna niet bijhouden.
Het valt me op dat hij/zij veel op de sportpijler spamt, is daar niet iets aan te doen? Sowieso, ik moet op sites regelmatig zo'n fotogeval invullen of woorden, om te bewijzen dat ik geen robot ben, kan zoiets hier niet ook? In ieder geval voor nieuwe leden, zodat niet iedereen constant zo'n ding moet invullen.
Het valt me op dat hij/zij veel op de sportpijler spamt, is daar niet iets aan te doen? Sowieso, ik moet op sites regelmatig zo'n fotogeval invullen of woorden, om te bewijzen dat ik geen robot ben, kan zoiets hier niet ook? In ieder geval voor nieuwe leden, zodat niet iedereen constant zo'n ding moet invullen.
zondag 28 mei 2017 om 12:25
Beste Yasmijn,yasmijn schreef: ↑27-05-2017 06:21Waar is het 2e deel 'het nieuwe forum is live!' topic gebleven?
We kunnen helaas niet aangeven hoelang het nog gaat duren voordat een bug is opgelost. De technische dienst doet er alles aan om de problemen te verhelpen, maar helaas lukt dit niet altijd in één keer zoals jullie merken.
Verder willen we je vriendelijk verzoeken bugs in het daarvoor bedoelde topic te plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Moderator viva
zondag 28 mei 2017 om 14:33
Dat is goed, ik was even het overzicht kwijt waar ik het moest melden zodat ik het zelf ook nog terug kon vinden. Ter informatie, nu is hij weer uit de lijst. Maar jullie zijn al op de hoogte.ModeratorViva schreef: ↑28-05-2017 09:52Beste Prada,
Met vriendelijke groet,
Moderator viva
zondag 28 mei 2017 om 16:40
Bedankt voor de melding. We hebben ze weer allemaal verwijderd.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑28-05-2017 16:21Pijler sport weer vol spam. Ik heb er 1 gestaft, maar om dat nu bij elk spamtopic te gaan doen... Zouden jullie er weer even naar willen kijken? Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
zondag 28 mei 2017 om 20:33
Beste KyloRen,KyloRen schreef: ↑28-05-2017 18:18Mods, dat maar één keer kunnen staffen van een bericht/topic is echt bizar. Er is namelijk een topic vandaag geopend waarin TO duidelijk maakt dat hij zelfmoord als een uitweg ziet, dit topic heb ik vanmorgen (!) al gestaft en er is niets mee gedaan.
Kunnen jullie aub even kijken in dit topic?
Dankjewel voor je melding, we hebben contact opgenomen met de TO.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zondag 28 mei 2017 om 21:10
KyloRen schreef: ↑28-05-2017 18:18Mods, dat maar één keer kunnen staffen van een bericht/topic is echt bizar. Er is namelijk een topic vandaag geopend waarin TO duidelijk maakt dat hij zelfmoord als een uitweg ziet, dit topic heb ik vanmorgen (!) al gestaft en er is niets mee gedaan.
Kunnen jullie aub even kijken in dit topic?
Het is sowieso een misser in het nieuwe forum dat er maar 1 keer gestaft kan worden. Dat je een melding krijgt dat er al gestaft is, is wel goed natuurlijk, maar het aantal staffen beperken is een zinloze en onnozele maatregel. je kan dan bijvoorbeeld als mods ook geen beeld krijgen bij de omvang/ugentie. Als iets 10x gestaft is dan is er ongetwijfeld een hogere urgentie/meer aan de hand dan als iets 1x gestaft is. Deze maatregel is ongetwijfeld bedoeld om het voor de mods overzichtelijker te maken (gebruikers hebben hier sowieso niks aan), maar in plaats van een functie in te bouwen waarbij stafjes/maatregelen gekoppeld zijn wordt er een beperking ingebouwd waar niemand wat aan heeft.
.. En dan wordt het ook nog gebracht als een mooie nieuwe functie van het nieuwe forum .. ik had mijn mond gehouden als mijn eigen team iets onnozels bedacht had ..
zondag 28 mei 2017 om 23:49
Beste Shifty,shifty schreef: ↑28-05-2017 21:10Het is sowieso een misser in het nieuwe forum dat er maar 1 keer gestaft kan worden. Dat je een melding krijgt dat er al gestaft is, is wel goed natuurlijk, maar het aantal staffen beperken is een zinloze en onnozele maatregel. je kan dan bijvoorbeeld als mods ook geen beeld krijgen bij de omvang/ugentie. Als iets 10x gestaft is dan is er ongetwijfeld een hogere urgentie/meer aan de hand dan als iets 1x gestaft is. Deze maatregel is ongetwijfeld bedoeld om het voor de mods overzichtelijker te maken (gebruikers hebben hier sowieso niks aan), maar in plaats van een functie in te bouwen waarbij stafjes/maatregelen gekoppeld zijn wordt er een beperking ingebouwd waar niemand wat aan heeft.
.. En dan wordt het ook nog gebracht als een mooie nieuwe functie van het nieuwe forum .. ik had mijn mond gehouden als mijn eigen team iets onnozels bedacht had ..
We hebben je suggestie doorgestuurd en ook aan ons overzichtstopic toegevoegd als verzoek.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum