5 kg in sneltreinvaart ....
maandag 29 mei 2017 om 14:46
dank je en dat weet ik ook wel maar je hoort ook verhalen van 6 kg in twee weken.... dat dat voornamelijk vocht is of mensen die zwaar overgewicht hebben /een heeeeel slecht eetpatroon wordt er niet altijd bij gezegd 
TO wil volgens mij 5 kg in drie weken ofzo, dat kan ze echt vergeten hoor.(of toch de groen uitgeslagen biefstuk eten

TO wil volgens mij 5 kg in drie weken ofzo, dat kan ze echt vergeten hoor.(of toch de groen uitgeslagen biefstuk eten

maandag 29 mei 2017 om 15:33
Ik was altijd 55 maar sinds eerste zwangerschap altijd stabiel op 60 gebleven
Als het al 2 jaar zo is...mss past dit gewicht bij je?
Als je jezelf niet strak genoeg vind eet gezond..sport..en doe die weegschaal de deur uit. Koop kleren die mooi vallen
Denk eraan met een crashdieet kunnen ook enkel je borsten verdwijnen
En een beetje een buikje ( van voornamelijk huid) verdwijnt niet als het een restje van de zwangerschap is
Als het al 2 jaar zo is...mss past dit gewicht bij je?
Als je jezelf niet strak genoeg vind eet gezond..sport..en doe die weegschaal de deur uit. Koop kleren die mooi vallen
Denk eraan met een crashdieet kunnen ook enkel je borsten verdwijnen
En een beetje een buikje ( van voornamelijk huid) verdwijnt niet als het een restje van de zwangerschap is
maandag 29 mei 2017 om 15:38
Sporten om af te vallen wordt zo overgewaardeerd hè. Als je af wil vallen moet je je eetpatroon aanpassen. Alle beetjes helpen dus sporten ook maar echte klappers maak je met veranderingen in je eetpatroon. Tenzij je dagelijks een aantal uur intensief aan de bak gaat dan val je af door sporten maar van 2 uur in de week een uurtje sportschool raak je geen kilo's kwijt..

maandag 29 mei 2017 om 15:43
Nee, zover was ik, maar je figuur wordt er wel aanzienlijk beter van.Kurk schreef: ↑29-05-2017 15:38Sporten om af te vallen wordt zo overgewaardeerd hè. Als je af wil vallen moet je je eetpatroon aanpassen. Alle beetjes helpen dus sporten ook maar echte klappers maak je met veranderingen in je eetpatroon. Tenzij je dagelijks een aantal uur intensief aan de bak gaat dan val je af door sporten maar van 2 uur in de week een uurtje sportschool raak je geen kilo's kwijt..
Maar toegegeven, ik snap zoiets niet dat mensen niet sporten.
anoniem_335003 wijzigde dit bericht op 29-05-2017 15:43
5.76% gewijzigd

maandag 29 mei 2017 om 15:49
Je figuur wordt er idd ook beter van en je conditie ook maar persoonlijk snap niet ik waarom mensen wél zouden moeten sportenLucylucille schreef: ↑29-05-2017 15:43Nee, zover was ik, maar je figuur wordt er wel aanzienlijk beter van.
Maar toegegeven, ik snap zoiets niet dat mensen niet sporten.

maandag 29 mei 2017 om 15:54
En dat krijgen de meeste mensen dus niet.
Als je dan gaat klagen over 5 kilo te veel, maar wel op de bank blijft liggen en crashdieeten overweegt, dan vraag ik me af waar je prioriteiten liggen.
Een fit, sterk lichaam kweken, of "in sneltreinvaart" 5 kilo vocht afvallen die er volgende maand weer bij zitten.
Drie keer in de week naar de sportschool of hardlopen of fietsen, of kan mij het bommen, touwtje springen, in combinatie met fatsoenlijk eten is toch gewoon effectiever? Niet alleen voor de lijn, maar voor de algehele gezondheid.
maandag 29 mei 2017 om 16:04
Daar heb je dan ook wel weer een punt
Wordt zelf altijd zo moe van mensen die me geschokt aankijken als ik zeg dat ik niet sport en zelf 1 uur in de week naar de sportschool gaan en verder niks en zich hiermee op de borst kloppen of zich verbazen dat ze maar niet afvallen..
Ik ben veel in beweging ( en gezond gewicht) dus voor mij zie ik écht geen toegevoegde waarde ( vind het ook stom en blijkbaar een strak lijf niet belangrijk genoeg
)
Maar je hebt gelijk hoor wat je hierboven zegt veel mensen komen niet toe aan een normaal bewegingspatroon en mogen vaker uit de zetel komen!

Wordt zelf altijd zo moe van mensen die me geschokt aankijken als ik zeg dat ik niet sport en zelf 1 uur in de week naar de sportschool gaan en verder niks en zich hiermee op de borst kloppen of zich verbazen dat ze maar niet afvallen..
Ik ben veel in beweging ( en gezond gewicht) dus voor mij zie ik écht geen toegevoegde waarde ( vind het ook stom en blijkbaar een strak lijf niet belangrijk genoeg

Maar je hebt gelijk hoor wat je hierboven zegt veel mensen komen niet toe aan een normaal bewegingspatroon en mogen vaker uit de zetel komen!
maandag 29 mei 2017 om 16:37
Nogmaals het effect van sporten op afvallen wordt echt overgewaardeerd.
Maar het is wel goed voor je zeker als je zelf niet aan voldoende lichaamsbeweging komt.
Ik zal zéker niet zeggen dat sporten slecht voor je is maar afvallen doe je door je eetpatroon aan te passen en sporten kan bijdragen aan gewichtsverlies maar (bij 1a 2 uurtjes per week sportschool) minimaal tenzij je bereid bent dagelijks intensief aan de slag te gaan.
Maar goed ik val in herhaling

maandag 29 mei 2017 om 16:42
Yep. Ik zal even voor Meds spelen:Kurk schreef: ↑29-05-2017 16:37Nogmaals het effect van sporten op afvallen wordt echt overgewaardeerd.
Maar het is wel goed voor je zeker als je zelf niet aan voldoende lichaamsbeweging komt.
Ik zal zéker niet zeggen dat sporten slecht voor je is maar afvallen doe je door je eetpatroon aan te passen en sporten kan bijdragen aan gewichtsverlies maar (bij 1a 2 uurtjes per week sportschool) minimaal tenzij je bereid bent dagelijks intensief aan de slag te gaan.
Maar goed ik val in herhaling![]()
Abs are revealed in the kitchen

.
maandag 29 mei 2017 om 16:43
En je krijgt er honger van.
Das dan weer jammer

.
maandag 29 mei 2017 om 16:44
Mij is de laatste keer dat ik hier iemand over sprak, zo'n 2 weken terug, toch écht verteld dat sporten een dikke aanrader is, vanwege die spieren. Maar hee.. EN nee, dat was niet door iemand van een sportschoolKurk schreef: ↑29-05-2017 16:37Nogmaals het effect van sporten op afvallen wordt echt overgewaardeerd.
Maar goed ik val in herhaling![]()

Het is algemeen bekend dat je met meer en sterkere spieren meer kcal per uur verbrandt, dus wil je afvallen, is spieren kweken wel zo handig.
Later is nu
maandag 29 mei 2017 om 16:50
nouhou
ik ben nu een week of 10 bezig met behoorlijke serieuze krachtraining, heb wel mijn voeding aangepast (d`s waar) maar ik val dus wat betreft kg`s weinig tot niets af maar zie er echt al wel beter uit hoor. Mijn benen zijn serieus smaller en vooral strakker, ook mijn bovenarmen zijn veel strakker
Ook heeft het een soort sneeuwbaleffect: op de dagen dat ik sport pas ik extra op mijn voeding, beetje idee van dat het nogal zonde is om je af te laten beulen en daarna een pizza weg te kanen.
Ook dronk ik vroeger dagelijks een glaasje wijn dat doe ik nu sowieso op sportavonden ook niet meer , ook krijg ik meer waardering voor mijn lijf die toch maar weet ik hoeveel kilo`s aan het bankdrukken is en verzorg ik mijn lijf dus veel beter. Van binnen (met voeding) en van buiten met lekkere crèmepjes etc. Dat mijn huid daarvan op vooruit gaat is dan weer een fijn effect.

Ook heeft het een soort sneeuwbaleffect: op de dagen dat ik sport pas ik extra op mijn voeding, beetje idee van dat het nogal zonde is om je af te laten beulen en daarna een pizza weg te kanen.

maandag 29 mei 2017 om 16:52
klopt hoor, zolang je niet in de valkuil stapt van : ik sport nu zo veel, dan kan ik ook wel meer eten.Dreamer schreef: ↑29-05-2017 16:44Mij is de laatste keer dat ik hier iemand over sprak, zo'n 2 weken terug, toch écht verteld dat sporten een dikke aanrader is, vanwege die spieren. Maar hee.. EN nee, dat was niet door iemand van een sportschool![]()
Het is algemeen bekend dat je met meer en sterkere spieren meer kcal per uur verbrandt, dus wil je afvallen, is spieren kweken wel zo handig.
Als je echt superveel sport, ja dan moet je ook meer eten maar ik ben ook maar ene huis tuin en keuken sporter
maandag 29 mei 2017 om 16:56
Klopt ook hoor alleen is het effect daarvan minder dan algemeen wordt aangenomen / verwacht.Dreamer schreef: ↑29-05-2017 16:44Mij is de laatste keer dat ik hier iemand over sprak, zo'n 2 weken terug, toch écht verteld dat sporten een dikke aanrader is, vanwege die spieren. Maar hee.. EN nee, dat was niet door iemand van een sportschool![]()
Dus JA sterkere spieren en een strakker lijf, JA goed voor je algehele gezondheid maar NEE de kilo's vliegen er niet af maar alle beetjes helpen!
maandag 29 mei 2017 om 16:56
Je wordt er alleen niet dunner van. maar breder, van veel spieren.Dreamer schreef: ↑29-05-2017 16:44Mij is de laatste keer dat ik hier iemand over sprak, zo'n 2 weken terug, toch écht verteld dat sporten een dikke aanrader is, vanwege die spieren. Maar hee.. EN nee, dat was niet door iemand van een sportschool![]()
Das ook weer jammer als je juist weer in je broeken en blouses wil passen.
.
maandag 29 mei 2017 om 16:58
maandag 29 mei 2017 om 16:58
Je bent dus dunner omdat je op je voeding en je wijn let. Niet door het sporten zelf, want spieren maken je in principe breder.guppekop schreef: ↑29-05-2017 16:50nouhouik ben nu een week of 10 bezig met behoorlijke serieuze krachtraining, heb wel mijn voeding aangepast (d`s waar) maar ik val dus wat betreft kg`s weinig tot niets af maar zie er echt al wel beter uit hoor. Mijn benen zijn serieus smaller en vooral strakker, ook mijn bovenarmen zijn veel strakker
Ook heeft het een soort sneeuwbaleffect: op de dagen dat ik sport pas ik extra op mijn voeding, beetje idee van dat het nogal zonde is om je af te laten beulen en daarna een pizza weg te kanen.Ook dronk ik vroeger dagelijks een glaasje wijn dat doe ik nu sowieso op sportavonden ook niet meer , ook krijg ik meer waardering voor mijn lijf die toch maar weet ik hoeveel kilo`s aan het bankdrukken is en verzorg ik mijn lijf dus veel beter. Van binnen (met voeding) en van buiten met lekkere crèmepjes etc. Dat mijn huid daarvan op vooruit gaat is dan weer een fijn effect.
Als je sport en niet dieet, word je alleen maar dikker.
Als je niet sport maar wel dieet word je slanker.
.

maandag 29 mei 2017 om 17:04
nee joh, die spieren komen er niet zo maar bovenop ( boven je vet dus hahaha), je verbrand ook wel wat tijdens het sporten. Je zal inderdaad zwaarder worden maar perse dikker? Dat geloof ik niet.
maandag 29 mei 2017 om 20:14
Ik vind dat niet fijn
maandag 29 mei 2017 om 21:17
Ik heb best veel aanleg voor spierontwikkeling en als ik te zwaar sport, dan knap ik uit mijn kleding. Vooral mijn dijen en schouders blazen snel op. De spieren nemen meer ruimte in dan het vet dat ik verbrand. Ik doe dus geen krachttraining meer.
Van hardlopen val je wel af. Ik wel, althans. Maar dan hou ik ook geen kont meer over. Het is altijd wat he.
.
maandag 29 mei 2017 om 22:17
Ik doe HIIT met dumbells van elk drie kilo, geen zware krachttraining. Ik word er naar mijn idee niet breder van, wel strakker. Maar ik let ook op mijn eten. Ik weet niet hoe het eruit zou zien als ik dit zou doen en daarnaast alles zou eten wat los en vast zit.
Over een tijdje wil ik wel weer zwaardere dumbells, maar dan zal ik er nog steeds niet breed van worden, gok ik, volgens mij zou ik dan echt met zware gewichten moeten gaan trainen, en ook weer anders gaan eten.
Over een tijdje wil ik wel weer zwaardere dumbells, maar dan zal ik er nog steeds niet breed van worden, gok ik, volgens mij zou ik dan echt met zware gewichten moeten gaan trainen, en ook weer anders gaan eten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 30 mei 2017 om 09:50
Maar goed, krachttraining doe ik dus niet, want wordt me door revalidatieartsen en fysio's afgeraden (ongeacht wat dus die trainer voor 'gezond eten en bewegen' vindt)
Er wordt ook vaak gezegd dat sporten niet zozeer van belang is, maar bewegen wel. En dan herken ik. Zo ging ik vorig jaar door m'n stappenteller ineens meer wandelen (en ik lette op het eten en drinken.. water met fruit/groente/kruiden ipv wijn, bijvoorbeeld) en dat hielp goed. Doordat ik van 't winter (koud en nat) minder liep, en meer at want ja.. moe en pijn, kwamen de kilo's er weer bij. Dat is dus een valkuil bij mij.
Maar snel zal het niet gaan. Jammer TO
Er wordt ook vaak gezegd dat sporten niet zozeer van belang is, maar bewegen wel. En dan herken ik. Zo ging ik vorig jaar door m'n stappenteller ineens meer wandelen (en ik lette op het eten en drinken.. water met fruit/groente/kruiden ipv wijn, bijvoorbeeld) en dat hielp goed. Doordat ik van 't winter (koud en nat) minder liep, en meer at want ja.. moe en pijn, kwamen de kilo's er weer bij. Dat is dus een valkuil bij mij.
Maar snel zal het niet gaan. Jammer TO
Later is nu