Eind januari 2018 uitgerekend

14-05-2017 17:00 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ben er dit weekend achter gekomen dat ik zwanger ben😊. Eerste ronde "raak" en dat met jaren het slikken van de pil en het feit dat ik 36 jaar ben! Heel fijn dus en nog wat onwerkelijk!
Er zijn veel topics, maar veel zijn al langere tijd aan het schrijven. Iemand zin om zijn ervaringen te delen? Lijkt mij erg leuk!
Wij willen het wel graag weten.. vooral omdat mijn vriend een gen heeft wat alleen op mannen wordt overgedragen.. niet dat we dan iets laten afbreken of wat dan ook maar we willen wel voorbereid zijn.
Mijn gevoel en dromen zeggen wel dat het een jongetje wordt!

Andere vraag.. ik heb een privé berichtje gestuurd ivm de Facebook maar heb nog geen uitnodiging gehad.. kan iemand mij helpen? 😊
Wij willen het geslacht ook heel graag weten. Lekker leuke kleertjes kopen enzo. Qua gevoel, daar vertrouw ik niet meer op. Vorige keer dacht ik écht dat t een jongetje was. Nou mooi niet.

Gister was ik bij m'n zus. Vraagt ze ineens 'gaan jullie al voor een tweede?'
Eh, nou, eh, binnenkort wel maar eh, nu nog niet. Lastig en irritant vind ik dat, zulke vragen.

Geniet van het lekkere weer allemaal! Alhoewel, het wordt geloof ik wel érg warm vandaag.
Wahiki: vervelend inderdaad, mensen vragen het vast vanuit goede bedoelingen, maar dat maakt het niet leuker.
Zelf heb ik nog niet zulke vragen gehad gelukkig. Ergens wel gek, als ik in het verleden een keer niet dronk kreeg ik regelmatig de vraag of ik zwanger was, nu (nog) niet. Misschien hebben mensen de hoop wel opgegeven. :P
Chinese kalender: ja leuk was ik ff vergeten idd, ik heb meteen gekeken! Voor ons zou het dan een meisje worden. Mijn vriend denkt ook echt dat we een meisje krijgen, schattig vind ik dat haha! Zelf heb ik geen idee.. Ben zo benieuwd.. maar moeten nog wel ff geduld hebben.

Heel herkenbaar ook die gesprekken over 'zwanger worden / kinderen krijgen' en dan op je tong moeten bijten. Het liefst zou ik het van de daken roepen..

Met sporten merk ik de vermoeidheid wel hoor. En ik ben ook bang nu met de hitte, dat het niet goed gaat. Smeer me heel de dag goed in tegen de zon en probeer me niet te druk te maken. Maar best lastig want ik zit niet graag stil.
Heb zelf een paard dus ik ben alijd wel actief bezig. Maar mn wedstrijd voor vandaag heb ik vanmorgen afgezegd. Wil niets riskeren dat is het me niet waard.
Doortje28 schreef:
26-05-2017 21:50
Wij willen het wel graag weten.. vooral omdat mijn vriend een gen heeft wat alleen op mannen wordt overgedragen.. niet dat we dan iets laten afbreken of wat dan ook maar we willen wel voorbereid zijn.
Mijn gevoel en dromen zeggen wel dat het een jongetje wordt!

Andere vraag.. ik heb een privé berichtje gestuurd ivm de Facebook maar heb nog geen uitnodiging gehad.. kan iemand mij helpen? 😊
Haai! Ik heb je een berichtje teruggestuurd omdat ik als ik jouw doorgegeven naam in vul op FB 0 hits krijg :-(. Heb je mijn berichtje ontvangen? Elke x als ik in inbox kijk is Deze namelijk weer weg... niet zo handig
Ja die vragen: lastig! Ik ga vragen krijgen op het moment dat ik niks drink op bepaalde feestjes. Drink normaal gesproken nooit dus dan valt het niet op, maar weet zeker dat het op die gelegenheden scheve blikken gaat opleveren. Ik moet nog eens zien hoe ik dat ga oplossen haha. Hopelijk vrijdag in ieder geval de bevestiging dat de zwangerschap nu wel goed gaat. Zijn er meer meiden die deze week een echo hebben? En met hoeveel schrijven we hier nog? Heb het idee dat de helft al naar fb is overgestapt.

Hebben jullie nog goede excuses voor niet drinken? ;-D Oh en nog een vraag, hoe streng zijn jullie met voeding? En wat is jullie bron (site)? Ik word er bloednerveus van als ik al die lijstjes weer lees...
Flower29: Wow dat lijkt me best schrikken, wat een verrassing! Gelukkig vind je het nu wel leuk, gefeliciteerd!

stellarules: Ik weet het niet, voor ik zwanger was dacht ik dat we een meisje zouden krijgen, nu denk ik eerder een jongetje. Twijfel heel erg of we het willen weten, dacht eigenlijk dat we het deze keer een verrassing zouden houden, maar ik vind het nu al moeilijk. :rofl:
Ik betrap mijzelf er op dat het echt met vlagen gaat.
Ene moment denk ik: ok prima!
Andere moment: jeetje.. Wéér mn leven drastisch omgooien, kan ik dat wel? Wil ik dat wel?

Maar ja... Dwars door alles heen zwanger, door de pil en gynaecologische praatjes heen. Dat is echt heel bijzonder.
Ik hou wel zeker in mn achterhoofd dat er van alles mis kan gaan want het is zo pril.

@stellarules.
Haha ja dat wordt bij mij ook echt wel wat. Zeg je flower, zeg je lekker koud wijntje :proud:
Ik heb het tot nu toe op het warme weer gegooid, dat het mij dan wat naar mn hoofd stijgt
Heb ook even bij die Chinese kalender gekeken, we zouden een meisje moeten krijgen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat die kalender niet 100% foolproof is. :-P

Ook hier staat komende week een afspraak met de verloskundige gepland. Weet niet of ze ook al een echo gaat doen of dat het meer een intake is. Volgens mij valt er ook nog niet veel te zien op die echo omdat ik dan volgens mij nog net niet 6 weken heen ben. Ik laat het allemaal maar een beetje op mij af komen.

Mijn excuus voor niet drinken is tot nu toe geweest dat ik moest rijden (en dan wel daadwerkelijk met de auto zijn), die is wel vrij waterdicht. Verder heb ik nog geen smoesjes hoeven verzinnen. Waarschijnlijk gooi ik het dan op niet helemaal lekker zijn en uit voorzorg niet drinken oid.

Qua voeding vind ik het niet heel moeilijk, hoewel het ook al scheelt dat ik nagenoeg plantaardig eet, dus dan eet ik veel 'verboden' producten sowieso al niet. Koffie heb ik wel moeite mee. Je mag tussen de 1 en 3 kopjes volgens verschillende sites, maar ik drink met regelmaat een kopje meer, zeker op mijn werk. Probeer er wel op te letten en op vrije dagen minder te drinken. Cola dronk ik eerder af en toe wel eens, maar sinds ik zwanger ben vind ik dit ontzettend vies. Dus dat scheelt in ieder geval een beetje in de cafeïne. Hebben jullie ook dat jullie ineens dingen niet te eten meer vinden?
De Chinese zwangerschapskalender voorspelt een jongen voor ons. We zullen zien wie er gelijk krijgt, mijn gevoel of de kalender.

Wat drinken betreft, ik ben nooit een grote drinker geweest en omdat we lang bezig zijn geweest zwanger te raken is de afgelopen 2 jaar mijn alcoholintake al zeer minimaal geweest, ik wilde het lot niet tarten en de gyn raadde ook aan om bij voorkeur geen alcohol te drinken. Smoesjes verzinnen hoeft dus tot nu toe niet.
Eten vind ik lastiger. De lijstjes op internet vind ik bizar; rood vlees, gerookte zalm ed en rauwmelkse kazen spreken voor zich, maar geen kaneel of venkel mogen is redelijk onzinnig. De hoeveelheden die je daarvan moet eten om in de problemen te komen zijn menselijk gezien onmogelijk volgens mij. Wat ik moeilijke grensgevallen vind zijn rauwe eieren en bewerkte vleesproducten zoals serranoham
en chorizo. Volgens mij is de kans dat daar toxoplasmose inzit minimaal, maar helemaal 0 blijkt die niet te zijn. Cafeine vind ik lastig om me aan het advies te houden, ik drink graag koffie en ben een echte theeleut maar met warm weer vind ik een koude cola ook echt een traktatie. Maar ik streef wel naar maximaal 2 drankjes per dag.
Ik vind het vooral lastig met zachte kazen. Daarvan zijn Nederlandse kazen vaak wel gepastureerd en mag je eten, en als er au lait cru op staat dan niet, maar ik zou graag een lijstje ergens vinden welke merken (geitenkaas, brie, camembert) je wel mag eten Ipv het wiel opnieuw uit te vinden en elk pakje nauw te moeten bestuderen.
Verder eet ik sowieso geen vlees en weinig vis dus dat is geen probleem. Koffie kan ik ook best laten staan. Met uit eten vind ik het wel een beetje een gepuzzel soms.
Ik heb net spinazi gehad, had ik zin in O_O
Dingen die ik anders graag at, heb ik nu niet zo'n zin meer in.
Verder als ik ergens heen ga, dan is dat met de auto zodat ik zonder uitleg een glas wijn kan weigeren.
En als ik met de fiets ga, dan zeg ik dat het te warm is voor een glaasje. Tot nu toe geen vragen gelukkig ;)
Ja precies. 1 lijstje wàarop alles staat wat je niet mag of in welke beperkte hoeveelheid. Vis bijvoorbeeld. Garnalen die je vacuümverpakt koopt mag het nou wel of niet? Dan staat er weer een mogelijkheid bij dat het slecht KAN zijn. Tja. Hoe groot is die kans dan weer?

Koffie drink ik nu beperkt. Helemaal stoppen doe ik niet. Ik neem er s morgens eentje en s middags. Als ik nog zin heb pak ik deca.

Fijne zonnige zondag! En vergeet niet extra te smeren! :hello:
Ik vind het eten ook maar ingewikkeld en sommige zaken idd ook erg overtrokken. Dat vond ik voordat ik zwanger was al als ik vriendinnen bezig zag. Ik probeer me er vooral de eerste weken maar wel aan te houden, dan wordt alles aangelegd en kan het denk ik het meeste kwaad. Daarna zie ik wel weer verder. Maar ik zal dan heus geen biertjes en rauwmelkse kazen oppeuzelen.

Niet drinken gaat tot nu toe prima, ook nog niet echt in veel sociale situaties geweest waar een drankje verwacht werd gelukkig.
Fijn weekend allemaal!
@stellarules ja ik heb woe een echo in het ziekenhuis om te kijken of het goed zit/hoe ver ik ben. Door endometriose en een aantal operaties heb ik een verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. ik kijk ernaar uit en zie er tegenop haha. Wanneer moet jij?

De meeste van mijn familie en vrienden wonen op auto-afstand dus dan is niet drinken niet zo moeilijk. Het scheelt ook dat mijn zoon al 4 is, mensen hebben de hoop op een tweede bij ons opgegeven (had ik zelf eigenlijk ook) dus ze zitten er ook niet meer zo op te letten. Toen hij tussen de 1 en 2 was kreeg ik wel steeds maar vragen over wanneer de 2e kwam. Erg kwetsend als je dat niet kan/wil omdat je het niet ziet zitten opnieuw de mallemolen in het ziekenhuis in te gaan! Eigenlijk vind ik dat soort vragen ook heel onbeleefd.

Ik probeer deze zwangerschap trouwens wel echt 12 weken geheim te houden, maar met het warme weer is dag wel lastiger dan in de winter merk ik!
Spannend Boontje! Ik snap je dubio in ernaar uitkijken / er tegenop zien! Ik mag vrijdag.

Bij ons weten ook alleen insiders van mn miskraam. De rest heeft de 'hoop' (en daarmee de vraag) op nog een kindje opgegeven aangezien zoon al in de kleuterleeftijd zit. Kan me voorstellen dat goedbedoelde vragen dan pijnlijk zijn!
Oh die vraag hebben wij niet gehad: wanneer komt er een tweede? (mijn vriend zn eerste dan)
Ik heb al een kind van 12,dus die hoop hebben ze allaaaaang niet meer :proud:
Bij onze tweede zei iedereen bij de aankondiging "dat hadden we al gedacht". Ik weet niet goed waarom. Was het al zo zichtbaar of was het een "gebruikelijk" tijdstip voor een tweede? Ik hoop dit keer dat het weer meer een verrassing is. Maar dit zal afhangen van de mate waarin mijn buik al uitzet de komende weken.

Qua eten/drinken is het hier niet zo lastig. Drinken deed ik al niet, kaas lust ik niet, filet americain eet ik maar sporadisch thuis. Alleen de carpaccio bestel ik dus de komende tijd niet meer in een restaurant. Maar daar kun je wel omheen kletsen.

Ik en mijn man blijven telkens maar tegen elkaar zeggen "als alles goed gaat". Alsof deze opmerking de pijn verzacht als het toch niet goed blijkt te zijn. Alsof je je een beetje kunt indekken. Hebben jullie ook dat je telkens nog een beetje "onder voorbehoud" denkt/praat?

Bellen met de verloskundige doe ik komende week denk ik. Ik wil liever mijn intake op het moment dat er bij een eventuele eerste echo al iets te zien is. Nu het zo pril is, is er toch nog te weinig te zien om te kunnen zeggen of het de goede kant op gaat?
Orchidee wij durven ook nog niet in een jubelstemming te zijn. Zeggen ook dingen van mocht er een kindje komen in januari.. denk dat we na 12 weken pas echt blij kunnen zijn en dan gaan nadenken over namen, spulletjes, vertellen etC. Het is nog zo pril en spannend nu.
orchidee1985 schreef:
28-05-2017 18:33

Ik en mijn man blijven telkens maar tegen elkaar zeggen "als alles goed gaat". Alsof deze opmerking de pijn verzacht als het toch niet goed blijkt te zijn. Alsof je je een beetje kunt indekken. Hebben jullie ook dat je telkens nog een beetje "onder voorbehoud" denkt/praat?
Ja zo praten wij ook hoor. Alles onder voor behoud.
Verder zijn we meer practisch bezig wat eten en drinken betreft.
Dit is zo ontzettend onverwacht gekomen, dat ik nu ineens mijn leefstijl moet omgooien.
Geen carpaccio (at ik minstens eens per week) minderen met koffie, cola etc.
Echt van die: ohja, mag ik niet, momenten.
Dus als mijn vriend met iets lekkers komt is het wel dat hij me ineens aankijkt : oh mag je dat wel? :P

Ach... Dat zal zn draai wel vinden.
We praten vooral meer in ongeloof/shock :woa: en soms wel of het een jongen of meisje zal zijn, dat soort dingen.
Ik vind het eten vrij makkelijk. Met kazen bijvoorbeeld. Alles wat voorverpakt en dus houdbaar is, mag. Gewoon niet meer naar de versafdeling dus, maar naar de wand met voorverpakt.

Wij zijn al wel helemaal in de jubelstemming. Ik wéét dat t nog mis kan gaan, maar zo voelt het niet. Over 8 dagen echo, kan niet wachten.

Boontje, jij deze week al een echo? Nog meer mensen deze week?
Amelie, gaat alles goed? Zie ineens dat je niet meer hebt geschreven sinds pagina 2.
Ik heb pas over drie weken de eerste echo! o_o Ik geloof niet dat ik zo lang kan en wil wachten met vertellen tegen de ouders. Maar mijn vent is ergens bang dat het mis gaat en wil wel wachten. Maar ook als het wel fout gaat, is het fijner om dat te kunnen delen, lijkt mij dan. Dus toch nog maar even over babbelen. Ik wil best nog een week wachten. Komend weekend zijn we toch weg dag scheelt.

Hoe is het verder met iedereen? Kwaaltjes?
Hallo :)

Wij weten nu al anderhalve week dat ik zwanger ben en volgens berekeningen uitgerekend op 20 januari. Ik heb 13 juni de eerste echo dus dan kan ik een preciezere datum geven :)
Wij zijn ontzettend blij en proberen zo min mogelijk aan de onzekerheid van deze eerste periode te denken en vooral blij te zijn :)

Kwaaltjes blijven gelukkig redelijk uit. Ik ben wel heel moe en mn borsten zijn gevoelig maar verder alleen misselijk het eerste halfuurtje na opstaan. Gelukkig trekt het dan weg. Het lijkt me leuk hier te kletsen met andere dames die ook rond mijn tijd zijn uitgerekend om samen ervaringen op te doen en te kletsen over hoe alles verloopt

xoxo
Iemand anders ook last van de groeiende borsten? Ik pas mn behas niet meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven