Eind januari 2018 uitgerekend

14-05-2017 17:00 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ben er dit weekend achter gekomen dat ik zwanger ben😊. Eerste ronde "raak" en dat met jaren het slikken van de pil en het feit dat ik 36 jaar ben! Heel fijn dus en nog wat onwerkelijk!
Er zijn veel topics, maar veel zijn al langere tijd aan het schrijven. Iemand zin om zijn ervaringen te delen? Lijkt mij erg leuk!
Ja ik! Daarom zijn ze ook zo gevoelig denk ik haha. Ik pas mn BHs nog wel maar ze zitten niet meer lekker en mn borsten beginnen er uit te puilen.
Kwaaltjes: niet echt. Wel heel moe om 22u dus dan ga ik slapen. Maar altijd rond 6u weer op. En mn borsten groeien als een gek. Dus heel herkenbaar!

Ik heb vrijdag een eerste echo. Ben dan nog net geen 6 weken. Maar ik wil weten of het goed ontwikkelt. Best kans dat de gyn zegt dat ik over 2 weken weer terug moet komen. Maar ik hoop enigzins gerustgesteld te worden.
Kwaaltjes vollop!
Zere borsten, maar niet echt gegroeid volgens mij. Ik heb vreselijk last van m'n onderrug, maar dat is altijd een zwak punt bij mij geweest. Verder buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Emotionele buien als huilen om niks of iets kleins, ben verschrikkelijk moe maar sta smorgens belachelijk vroeg klaarwakker op.
En wat ik erg vervelend vind ook is misselijk zijn, smorgens en savonds en soms smiddags. Niet continue maar van die misselijke vlagen.
Geur vermogen is 100 x zo sterk.

Woensdag 2e echo. Ik ben benieuwd.
En 16e naar de verloskundige voor intake en echo
Dat vroege wakker zijn heb ik ook! Heel raar, ben normaal echt geen ochtendmens! De buikpijn is nu minder geworden. Ben verder ook moe en chagrijnig. En geur... mijn vriend rookt en daar kan ik nu helemaal niet tegen. Zo vies! Spannend flower je echo. Hopelijk kunnen ze je wat geruststellen stellarules.
Wow Flower dat belooft nog wat! :-D Die pijn in je rug is wel heel vervelend. Maar ja, wie weet is het alleen nu en gev je na die eerste drie maanden nergens meer last van! Laat even weten hoe je echo was.

Ooh Phlee wat lastig met het roken van je vriend! Rookte je zelf ook voor je zwanger werd? Goed moment voor je vriend om ermee te stoppen misschien ;-) En thanks, dat hoop ik ook. Echt blij durf ik nog niet te zijn.
Ik ben ook vroeg wakker! Maar ik dacht dat dat lag aan de warme nachten. En emotioneel ben ik ook, maar eigenlijk ben ik dat altijd wel een beetje. Daar had ik dus ook nog niks achter gezocht.

Verder geen pijnlijke of grotere (was het maar waar) borsten. Ongesteldheidskrampen heb ik sinds het testen niet meer. Wel moet ik heel vaak plassen.
Gefeliciteerd januari!

Hier ook iemand die heel moe is. Vreemd genoeg word ik ook elke ochtend voor zes uur wakker en kan ik ook niet meer slapen. Grappig dat zoveel mensen dat hebben!
Grotere borsten hier ook, en ze waren al groot. Rennen is ook niet fijn meer, dat gestuiter doet pijn. En inderdaad geur en smaak zijn anders. Had vanavond bijna een deel van het avondeten weggegooid omdat ik dacht dat het bedorven was. :P

Eind deze week of begin volgende week heb ik ook een echo, kreeg te horen dat ze dat hier vaak al vanaf zes weken doen. Ben ik erg blij mee, want dat geeft in ieder geval wat bevestiging.
Het vroege wakker worden heb ik ook last van! Ik dacht ook dat het aan de warme nachten lag, maar blijkbaar komt het dus door mijn zwangerschap haha!
Wel gezellig zo al die vroege vogeltjes!

Spannend he Die ene! Hopelijk een goede echo! Laat even weten wanneer je moet.

Gefeliciteerd Januari! Leuk clubje meiden hier :cheer2:

Met hoeveel zijn we hier nog? Ik mis een tabel voor wat overzicht :$
Wow, een jaar geleden ging ik meeschrijven in een topic voor uitgerekend in januari 2017.
Wat vliegt de tijd! Ik heb nu een heel leuk zoontje van 4 maanden.

Ik wens jullie een goede zwangerschap!
Dankjewel zus :) Ja wel leuk al die mensen al wakker zo vroeg. Meestal zit ik echt te wachten tot een van mijn vriendinnrn wakker wordt haha! Dit is veel leuker haha
Ik geloof dat er heel veel naar facebook zijn vertrokken.
Ik doe daar niet aan mee. Ik heb geen facebook en wat anoniem forummen vind ik ook wel fijn.
@zus dankjewel. Inderdaad bizar hoe snel de tijd gaat als je erop terugkijkt! Al vind ik op dit moment het wachten op zekerheid dat het goed zit en de kritische 12 weken doorkomen wel een eeuwigheid lijken!

Hier nog helemaal geen kwaaltjes. Ik weet dat het niks zegt maar toch maak ik mezelf dan een beetje gek dat het misschien niet goed zit want anders was ik op zijn minst misselijk geweest ofzo🙈 Wel vroeg wakker maar ik sta altijd al om 5 u op dus dat is mijn normale ritme haha. Ik hoop toch wel op groeiende borsten binnenkort. Na mijn vorige zwangerschap en voedingsperiode ben ik er flink op achteruit gegaan dus ik zou het best leuk vinden om weer even terug te gaan naar hoe het ooit was haha.
Een aantal zit idd op Facebook. Maar niet in plaats van het forum hoor! Voor mij althans niet. Ik vind dit ook veel te leuk. En wil de meiden zonder Facebook ook blijven volgen.

Ik moet nog zooooo lang wachten op die eerste echo! Vreselijk. Ze doen het pas met acht weken hier.

Een tabel is wel handig idd! Schrijft to nog mee?
Ooh ja dat is wel jammer. Ik vind het ook juist fijn dat het anoniemer is. Je neemt ook sneller mensen in vertrouwen op die manier. Althans ik dan haha
Hallo Wahaki en de andere!
Lees nog wel mee hoor, leuk en grote groep al! Ben alleen zo druk geweest.. werk, prive, verkoop van huis dat het er even niet van kwam! Volgens mij gaat het goed.. kwaaltjes komen met vlagen! Over 2 weken echo.. Ben benieuwd! Vandaag wel minder last van borsten en krampjes.. Oh die eerste weken..
Fijne dag alle!
Oh gelukkig Amelie. Was even bang dat er iets mis was. Hoera voor kwaaltjes! ☺️

Ik voel eigenlijk alleen m'n bekken. Voel nog niks aan m'n borsten. Maar dat heb ik met vorige zwangerschap ook amper gehad.

Ik heb t inmiddels aan 1 vriendin verteld. Die was zo enthousiast, heel leuk.
Als volgende week de echo goed is, vertellen we t ook aan m'n ouders.

Hier ook vroeg wakker elke dag. Gek he, dat we dat eigenlijk allemaal hebben.

En wat betreft overzicht; is t een idee om een tabel te maken?
Ja een tabel maakt dingen wel overzichtelijker, dan kunnen we ook beter bijhouden wie precies hoever is e.d. :) Met zn alle vroeg uit de veren haha

Wij gaan het na onze echo ook vertellen aan meer mensen, die staat de 13e :)
@bouvrie volgens mij is een echo met 8 weken al heek netjes hoor. De vk hier doet het met 10. Ik krijg hem nu zo vroeg in het ziekenhuis op medische indicatie dus niet echt iets om jaloers op te zijn! Al snap ik de wens om duidelijkeid heel goed!

Een tabel zou wel fijn zijn ja! (Alleen kan ik dat niet maken op het forum)
Ik weet niet of ze hier een tabel willen maken.
Ik heb ook een eigen topic van januari uitgerekend met een tabel. Dus anders als ze hier geen tabel willen maken kunnen degene die dat wel leuk vinden ook bij mijn topic mee schrijven. Ik hoor het wel dan zal ik de link hier even neer zetten.
Welk topic is dat dan?

Is acht weken vroeg ja? Oh haha, ik had al spijt van m'n keuze voor deze praktijk. Maar goed, niet terecht. Krijg er geloof ik met twaalf weken ofzo nog een.

Wat duren die eerste weken toch laaaaang!
@bouvie zwanger/uitgerekend-januari-2018-van-de ... #p27111237
Hier ook al zo vroeg wakker en lig 's nachts ook met regelmaat klaar wakker. Misselijkheid begint ook steeds meer te komen, als ik plat lig valt het wel mee gelukkig. Nog niet hoeven spugen maar liever een keer spugen dat het over is, dan de hele dag beroerd! Als dit aan blijft houden ga ik weer gembertabletten halen. Die hielpen de vorige keer voldoende.

Ik begin ook echt uit te leven naar de echo. Nog precies twee weken, erg lang nog! Dit weekend ga ik met mijn vriend een weekend weg en de kleine gaat naar oma. Lekker even met zijn tweetjes nog nu het wat makkelijker kan dan met twee kinderen. Heel veel zin in! Zijn we wel aan toe.
Hallo dames, helaas net aan de telefoon gehangen met de verloskundige omdat ik een beetje bloed verloor. Echter wat het oud bloed en erg weinig en aangezien ik geen buikpijn had was er geen reden om me zorgen over te maken zei ze. (wat je natuurlijk wel doet haha) Voor nu is het bloeden gestopt gelukkig. Het schijnt redelijk vaak voor te komen om in je eerste trimester wat bloedverlies te hebben door bijvoorbeeld seks of lichamelijke inspanning.

Laten we hopen dat het hierbij blijft!

Liefs x
Hé januari dat is schrikken! Snap dat je daar onzeker van wordt. Gelukkig betekent dit lang niet altijd een miskraam! Zolang het niet meer wordt en je geen buikkrampen krijgt is er vast niets aan de hand!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven