Gezondheid alle pijlers

Knie problemen

30-05-2017 13:05 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik kamp met een apart probleem en vraag mij af of meerdere mensen er last van hebben...

Ik heb in 2012 een nieuwe kruisband in mijn knie gekregen. Sinds die tijd verschiet er af en toe iets in mijn knie. Als dat gebeurt, dan hoor je ook een heel harde knak. Soms schiet mijn knie ook weleens op slot. Gelukkig krijg ik hem altijd weer terug. Ik duw op mijn knieschijf en probeer mijn been te strekken.

Afgelopen zaterdag deed ik niks bijzonders, maar schoot mijn knie weer op slot en kreeg hem niet meer terug. Ben gelijk naar de 1e hulp gegaan. Helaas hadden ze daar geen orthopeed, dus ze hebben er een drukverband omheen gedaan en röntgenfoto's gemaakt en moest de volgende dag terug komen op de andere locatie.

De volgende dag was ik weer bij de eerste hulp. De orthopeed probeerde doormiddel van masseren weer mijn knie uit het slot te krijgen. Het lukte aardig, maar niet helemaal. Eerst dacht ze dat het door de spierspanning kwam, maar vertelde haar dat mijn kruisband zijwaarts niet werkt. Zij duwde mijn knie naar binnen en gelukkig schoot mijn knie uit het slot. Je hoorde gelijk die harde knak. Ze vertelde mij gelijk dat het in mijn knie niet goed zit. Ze denkt dat mijn kruisband in 2012 verkeerd is geplaatst. Ze denkt niet dat mijn meniscus kapot is, maar doordat ik veel ruimte in de knie heb, dat mijn meniscus dus kan verplaatsen.

Binnenkort naar Sint Maartenskliniek. Nu was mijn vraag of iemand anders dit ook een keer heeft meegemaakt. En zo ja, hoe is het opgelost?

Ik hoor graag van jullie!
Wat akelig lijkt me dat! Hopelijk had je hulp. Loop je misschien erg gespannen?
Ik weet uit ervaring dat het de Popliteus-spier is die in je knieholte zit die de knie van het slot haalt. Dus die geeft het eerste zetje. Daarentegen is het de Vastus Medialis die aan de voor-binnenkant van je knie zit die hem in het slot trekt.

Ik heb dat weleens, dan sta ik voor de spiegel iets langdurigs te doen en dan voel ik dat mijn knie overstrekt/doorzakt. En dan plotseling, als een reflex, geeft de Popliteus er een ruk aan zodat mijn knie weer naar voren schiet.

Misschien moet je voorlopig vermijden om je been helemaal te strekken?

Ik heb me er een poosje voor geïnteresseerd. Maar veel verder dan dit weet ik er niet meer van.

Ik zou de problemen voorleggen aan de arts. Per slot van rekening heeft hij de foto's en scans (en de kennis). Succes!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dank je wel voor je reactie. Vooral dat ie op slot bleef was echt niet fijn. Ik heb gisteren het drukverband eraf gehaald. Maar ben nu echt bang dat ie nu elke keer op slot kan schieten. Ik heb met de arts afgesproken dat ik pas in juli voor mijn eerste afspraak naar Woerden ga. Gebeurt het vaker dat ik hem zelf niet goed krijg, dan moet ik gewoon gelijk door naar de eerste hulp van Hilversum en doorgeven dat mijn kruisband zijwaarts niet werkt, dan zetten zij mijn knie weer goed.

Bij mij is het juist omgekeerd. Met strekken gaat alles goed, maar ik heb problemen met het buigen van mijn knie. Is ie al licht gebogen dan kan het al mis gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven