Vissen via internet - waarom?

08-02-2009 12:35 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin is het slachtoffer van een vis-expeditie. Het gaat als volgt: de man benadert haar via internet (niet eens een datingsite!) en na een week of wat dagelijks meermaals mailen, spreken ze iets af. Dan zegt de man een krap halfuurtje van te voren af. Heel verhaal over het hoe en waarom en dat klinkt plausibel. Er wordt een nieuwe date geplanned. Ook deze wordt zoals hierboven afgezegd. Werkperikelen, zeg maar. Kan gebeuren, natuurlijk. Weer wordt er een nieuwe afspraak gemaakt. Maar ook deze wordt een kwartier van tevoren afgeblazen, met een nota bene een volledig niet verklaarbare kwetsende tekst aan het adres van mijn vriendin.

Was de man ooit wel van plan om af te spreken? Ik denk het niet.

Wat is de bedoeling hiervan? Wij hebben geconcludeerd dat het de man ging om het vissen; hij gooit zijn hengel uit en als het visje hapt, is de lol er vanaf. Ofzo. Maar wat is daar nou aan?!? Bevestiging van het ego? Maar hoe dan? Internet is toch slechts internet...? Jagen om het jagen?

Is dit herkenbaar? Ik lees het hier op het forum nl. wel vaker. Is dit de nieuwe moderne vorm van jagen in berevel? Hoe herken je deze "jagers" (het is niet de 1e keer)
Vreemd, een beetje slimme meid haakt na de 2e afgezegde date al af?

Mocht het andersom zijn, dan haak ik in ieder geval WEL af!
Net als in het echte leven, dwalen er ook op het internet grote sukkels rond... Niks aan te doen!
Is gewoon een vorm van egotripping. Kijken of er uberhaupt interesse is en dat is genoeg. Tja, vind het ook maar lullig, maar voordeel is dan weer dat je direct weet dat je aan zo iemand niets mist .
Waarom wil jouw vriendin überhaupt afspreken met een entiteit die zij alleen via Internet en van wat mailtjes kent?
De excuses waren plausibel, gezien zijn werk. En mijn vriendin is een oprecht mens, die uitgaat van respect. Misschien naief, maar ik vind het een schitterende eigenschap! Als hij geen interesse had, dan had hij dat toch gewoon kunnen aangeven? Sterker nog, dan had hij haar toch niet benaderd? Ik snap dit gebeuren oprecht niet, vandaar mijn topic.

Waarom doen mensen aan internetdating? Da's weer een andere discussie, maar er zijn er miljoenen, dus het zal wel iets opleveren. Het is tegenwoordig een van de manieren om een date/relatie te vinden. Mijn ding is het ook niet (slechte ervaring), maar daar gaat het nu even niet om.

Egotripping, dus? Hoe werkt dat dan?
Hoe wordt ze dan benaderd , via Hyves , ofzo ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou bijna zeggen dat het erop lijtk dat iemand een streek wil uithalen met je vriendin. Ik gok even: stel je vriendin wil best graag een partner vinden en iemand weet dat. Die maakt dan een soort van fakeprofiel aan waaronder hij jouw vriendin aanspreekt. Maar omdat een echte date zou opleveren dat hij met de billen bloot moet, blaast hij hem iedere keer weer af.
Hoe die egotripping werkt ? Het feit dat je kennelijk leuk en aardig genoeg bent om mee af te spreken door iemand die jij ook leuk vindt streelt je ego ; je ligt nog in de markt . En dat je na drie keer afzeggen nog steeds leuk genoeg bent om weer een afspraak mee te maken is natuurlijk helemaal grandioos .
Sneez,

Dat je vriendin een oprecht mens is die uitgaat van respect is zeker mooi, maar erg naïef wat internet-daten betreft. Je weet gewoon niet wat/wie er achter dat beeldscherm zit...Ik denk dat het de man idd te doen was om een bevestiging van zijn ego.

Persoonlijk zou ik een week of wat mailen veel te kort vinden om af te spreken....
Perfectionisme is niet perfect...
quote:sneez schreef op 08 februari 2009 @ 12:35:

Mijn beste vriendin is het slachtoffer van een vis-expeditie. Het gaat als volgt: de man benadert haar via internet (niet eens een datingsite!) en na een week of wat dagelijks meermaals mailen, spreken ze iets af. Dan zegt de man een krap halfuurtje van te voren af. Heel verhaal over het hoe en waarom en dat klinkt plausibel. Er wordt een nieuwe date geplanned. Ook deze wordt zoals hierboven afgezegd. Wisseldiensten en zieke collega's zouden de boosdoeners zijn. Kan gebeuren, zeker als er een griepepidemie heerst. Weer wordt er een nieuwe afspraak gemaakt. Maar ook deze wordt een kwartier van tevoren afgeblazen, met een nota bene een volledig niet verklaarbare kwetsende tekst aan het adres van mijn vriendin.

Was de man ooit wel van plan om af te spreken? Ik denk het niet.

Wat is de bedoeling hiervan? Wij hebben geconcludeerd dat het de man ging om het vissen; hij gooit zijn hengel uit en als het visje hapt, is de lol er vanaf. Ofzo. Maar wat is daar nou aan?!? Bevestiging van het ego? Maar hoe dan? Internet is toch slechts internet...? Jagen om het jagen?

Is dit herkenbaar? Ik lees het hier op het forum nl. wel vaker. Is dit de nieuwe moderne vorm van jagen in berevel? Hoe herken je deze "jagers" (het is niet de 1e keer)Maar wat was dan de strekking van die laatste kwetsende afzegging,gaf ie je vriendin ergens de schuld van ofzo???
Wat stond er dan overigens in die afzeikmail? Ik ga mee met iedereen hier dat hij wilde weten hoe hij in de markt ligt, maar die afzeikmail begrijp ik niet. Daarom dacht ik ook aan iemand die een streek wil uithalen.
Ha!

De muis en de kat met hetzelfde idee!!
quote:sneez schreef op 08 februari 2009 @ 12:55:

De excuses waren plausibel, gezien zijn werk. En mijn vriendin is een oprecht mens, die uitgaat van respect. Misschien naief, maar ik vind het een schitterende eigenschap! Als hij geen interesse had, dan had hij dat toch gewoon kunnen aangeven? Sterker nog, dan had hij haar toch niet benaderd? Ik snap dit gebeuren oprecht niet, vandaar mijn topic.Lijkt me vooral een gevaarlijke eigenschap als je zover gaat om een "iets" te willen daten dat je verder niet kent. Waarom gaan jullie er überhaupt vanuit dat het hier om een begeerlijke man zou gaan? Het doet mij meer denken aan een puberend buurmeisje of iets dergelijks.
Inderdaad een puber die aan het plagen is, een sukkel die zelfbevestiging zoekt en/of iemand die op één of andere manier toch je vriendin een hak wilde zetten.. zulke lopen er op internet legio rond en allemaal heerlijk anoniem. Meestal kun je ze herkennen aan het feit dat ze geen foto's van zichzelf op de laptop hebben waar ze nu mee werken (duh!), dat ze geen -werkende- webcam hebben (liggen tegenwoordig voor nog geen 12 euro op elke straathoek) en/of dat ze weinig tot geen prive info over zichzelf geven behalve oncontroleerbare.

Ik hoop dat het vertrouwen en respect van je vriendin geen onherstelbare beschadiging hebben opgelopen en dat ze wijzer is geworden van de opgedane ervaring.

In zijn algemeenheid vind ik het al erg genoeg dat je mensen niet meer kunt vertrouwen. En dat geldt niet alleen voor een man die je zomaar ergens online aanspreekt maar ook dat het al enkele maanden ontmoeten en afspreken met iemand geen garantie is dat die man spoort.

Blijkt maar weer dat je altijd op je nuchtere verstand en je gevoel moet vertrouwen en nog belangrijker: daarnaar moet handelen!
Dat het een bezette vent is kan ook nog een optie zijn ; de kans dat zijn vrouw erachter komt wat hij op internet uitspookt is toch iets kleiner dan wanneer hij visjes uitgooit bij vrouwen in zijn straat of op het werk .
Het lijkt inderdaad of iemand het op je vriendin voorzien heeft.

Ik vind het overigens stijlloos dat iemand een kwartier/half uur vantevoren afzegt. Een paar uur vantevoren valt nog te bezien. Maar na een derde keer, zou ik ook zeker geen trek meer hebben.

Nee, dat riekt naar iets van een 'dubbelleven'. En tja..vul dat maar zelf in.

Jammer.
Ik denk dat de kwetsende tekst aan het adres van je vriendin wel boekdelen spreekt. Zij kan en mag zichzelf m.i. niks verwijten; ze is slachtoffer van een niet-oprechte man (understatement). Als ze het nuchter bekijkt, moet ze dus blij zijn dat die date niet is doorgegaan. Wel een hele trieste vent overigens.
Iemand die 'zomaar' contact met mij zoekt via internet, daar ga ik sowieso niet op in. Dat is vragen om problemen. Ik zeg het heel simpel zo, maar ik snap echt niet dat iemand daarop in gaat???
Ik snap ook niet waarom je vriendin uberhaupt erop in gaat???

En dan nog op date gaan!!!

Het overkomt me vaak dat ik berichtjes krijg van mannen die mij willen toevoegen op hyves. Ja daag, hup verwijderen die hap!!!!
Een wraakzoekende ex?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Mijn eerste gedachte is dezelfde als BGB. Dit betreft waarschijnlijk en beztte vent, die via internet wat spaning zoekt, die hij thuis tekort komt. Echt vreemdgaan is niet de bedoeling, dus afspraken nakomen gaat niet gebeuren, maar kijken hoe goed je in de markt ligt en hoe ver je kkunt gaan is altijd leuk.

Misschien heeft zijn vrouw het ontdekt, misschien is die kwetsende opmerking vooral bedoelt om te voorkomen dat je vriendin verder naar hem gaat speuren en achter zijn gebonden status komt, en daarmee zijn huidige relatie echt onder druk zet. Ik kwam dit soort types ook genoeg tegen op datingsites. Geil chatten, zeggen te willen afspreken, maar idd nooit tijd , alleen willen afspreken overdag, en/of zeer kort vantevoren afspraak afzeggen. En idd met iemand die twee keer een afspraak afzegt maak ik geen 3e afspraak meer. Iemand die zo met mijn tijd omgaat en me steeds voor niks tijd laat vrijmaken, wil ik niet in mijn leven. Mijn tijd is te kort om te wachten op Godot.
quote:Amaranth schreef op 08 februari 2009 @ 14:09:

In zijn algemeenheid vind ik het al erg genoeg dat je mensen niet meer kunt vertrouwen. En dat geldt niet alleen voor een man die je zomaar ergens online aanspreekt maar ook dat het al enkele maanden ontmoeten en afspreken met iemand geen garantie is dat die man spoort.

Blijkt maar weer dat je altijd op je nuchtere verstand en je gevoel moet vertrouwen en nog belangrijker: daarnaar moet handelen!

Eens, maar oh zo jammer...

Het wel of niet afspreken is voor mij de discussie niet. Je zou mensen de kost moeten geven. Ook mensen die het wél getroffen hebben via internet.

Het ging mij meer om het waarom. Idd, hij zou zomaar een dubbelleven kunnen hebben. Ik denk zelf dat het een gevalletje egotripping is, maar hoe dit soort acties je ego kunnen boosten is mij dan wel weer een raadsel. Ik bedoel, je bent toch gewoon heel erg sneu als je het op deze manier moet spelen? Hoe kan iemand dat niet van zichzelf zien? Zoals ik al zei, het is niet een op zichzelf staand geval - ik hoor/lees dit soort acties wel vaker.
Sommige mensen halen hun lol uit bizarre zaken. Ik heb een bioscoopabonnement en ga dus vaak naar de film. Als ik op vrijdag om half zeven naar de film ga, dan zitten er vaak drie meiden van rond de achttien. Iedere keer is het bingo; het trio trekt de aandacht door te lachen op momenten dat het niet gepast is en ze kletsen net zo lang, totdat iemand in de zaal daar een opmerking over maakt. Diegene die een opmerking maakt, krijgt vervolgens "Jij mongolen kankervent/wijf" naar zijn/haar hoofd. Ik heb ook wel eens gehoord van groepjes jongeren (meestal jongens) die tijdens het uitgaan 'expres per ongeluk' tegen mensen aan gaan botsen, om vervolgens diegene uit te schelden of in elkaar te slaan. Je hebt gewoon rare mensen op de wereld. Het zal je hobby maar zijn.
Verhelderend, zo had ik het nog niet bekeken. Maar ik denk idd dat dit zo'n gevalletje is. Bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven